BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: pthuone - 11.08.10 - klo:18:01
-
Ajeltiin eilen illalla jo hiukan kelin hämärtyessä Angelniementiellä lähellä Saloa, loistava mutkatie muuten.
Lähellä Kokkilan lossia etupyörä kolahti kovaa asfaltissa olleeseen koloon n. 80 km/h vauhdissa.
Pyörä tärähti oikein kunnolla mutta jatkoi matkaa suoraan ja ei tullut ongelmia pystyssä pysymisen suhteen.
Lossi jonossa katselin vannetta ja olihan siellä selvä painauma toisella puolella prkl hedari.
Paineet pysyy sisällä ja rengas näyttää ehjältä eikä täristä ajaessa, käytiin motarivauhdeissakin kokeilemassa.
Alu vannetta tuskin pystyy oikomaan mutta uskaltaako sillä ajaa kovaa esim. ensi viikolla kemorassa?
Käyn näyttämässä vannetta TR-pyörässä huomenna niin kuulen huollon kommentin ja uuden hinnan.
Onko muuten kukaan hakenut korvauksia tiepiiriltä vastaavissa tapauksissa? Itse aion kyllä yrittää, on vanne varmasti
sen verran arvokas ja hiukan ottaa pattiin näiden teiden kunto horisko.
-
Kannattanee tarkistaa sen tienpätkän nopeusrajoitus ennen valituksen värkkäämistä, et josko se on alempi kun tuo 80km/h niin älä nyt tunnusta heti kärkeen niin kovaa ajanees. Ihan noin ajatuksen tasolla, lienevät hylkäävän korvausvaateen sillä perustein. angry
-
hiilarivannetta tilalle jumpie
-
Onko muuten kukaan hakenut korvauksia tiepiiriltä vastaavissa tapauksissa? Itse aion kyllä yrittää, on vanne varmasti
sen verran arvokas ja hiukan ottaa pattiin näiden teiden kunto horisko.
Kaverille sattui taannoin samanlainen tapaus kun oli autolla liikkeellä ja sai tiehallinnolta korvauksen.
Tuossa hänen tapauksessa taisi käydä vielä niin että joutuivat korvaamaan koko sarjan, koska
rikkoutuneen tilalle ei löytynyt samanlaista.
Tuolta (http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=70&_dad=julia&_schema=PORTAL30&menu=12014&_pageid=71&kieli=fi&linkki=25818&julkaisu=8662) voi käydä lukemassa lisätietoja.
Tuossa mainitaan että korvaus vain kuitteja vastaan, joten omasta lompakosta joutuu tuon ensiksi
maksamaan ja sitten jännittämään tuleeko myönteinen päätös vai ei hesse_fool
Kannattaa ainakin käydä kuvaamassa tapahtumapaikka ja "syyllinen", sekä varmistua siitä että mitään
varoituskylttejä ei ollut esillä. Koska kuten tuossa linkin takaisella sivulla on mainittu niin oleellista on että
"onko vaarallisista paikoista varoitettu" sekä "tienkäyttäjän oma tuottamus". Tuohon viimeksimainittuun
vaikuttaa varmaan juuri tuo Nasun mainitsema nopeus.
-
Itse ajoin aikanaan kaupunkialueella autolla painuneeseen ojakaivantoon. Auto tuli korjattua kuiteitta. Tiepiiri korvasi 50% hakemukseen pannuista kuluista.
t. Repa
-
Emäntä ajoi aikoinaan kaivonkanteen, joka ponnahti auton pohjaan ja helmaan muutamaan kohtaan, tiepiiri nikotteli, mutta vakuutus yhtiö hoisi tielaitoksen maksumieheksi..
-
Alueella on 80km/h nopeusrajoitus ja mitään varoituskylttejä ei mielestäni ollut.
Pitää käydä viikonloppuna kuvaamassa paikka ja muutenkin varmistamassa kaikki faktat.
Kokemustenne perusteella taitaa olla mahdollista saada jotain korvausta jumpie jumpie.
Hiilarivanteet vois tietty laittaa, sillä vois ehkä nipistää pari sekuntia kierroksesta kemoralla 03Biker 03Biker
-
No niinhän siinä tietysti kävi että pyörällä ei tässä kunnossa ole ainakaan radalle mitään asiaa ja uusi vanne pitää
tilata saksasta asti, ei tietysti löytynyt ruotsin varastoista, eli kemora peruuntuu osaltani hedari
-
No niinhän siinä tietysti kävi että pyörällä ei tässä kunnossa ole ainakaan radalle mitään asiaa ja uusi vanne pitää
tilata saksasta asti, ei tietysti löytynyt ruotsin varastoista, eli kemora peruuntuu osaltani hedari
Kai ne sieltä jonkun lainaksi antaa niinkun Tahvokin sai...tosin siinä on vaarana vaihto. ashamed
-
Mites sen korvauspuolen kanssa kävi?
-
Nyt tuli korvaus päätös ELY-keskukselta, ja tietysti kielteinen 32
Tie oli kuulemma tarkastettu loppukesän ja syksyn aikana useaan kertaan, pääosin päällyste kunnossa mutta
pieniä reikiä havaittu. Tien vähäisen liikennemäärän, kirkkaan ja valoisan olosuhteen vuoksi hakemus hylätään.
Päätöksestä saa valittaa seuraavaksi paikalliseen käräjäoikeuteen, no enpä taida.
5 kuukautta kesti päätöksen teko reps reps reps
Pitää vielä selvittää kannattaako tonnin laskua laittaa vakuutuksen kautta, taitaa nousta maksut saman verran.
Kevättä kohti 03Biker 03Biker
-
No mikäs olisi sit oikeampi kuin toi laittaa vakuutuksiin? Sieltä saa kyllä laskelman että kuinka kalliiksi tulee ajan saatossa bonus putoamisen takia...
-
No mikäs olisi sit oikeampi kuin toi laittaa vakuutuksiin? Sieltä saa kyllä laskelman että kuinka kalliiksi tulee ajan saatossa bonus putoamisen takia...
jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie jumpie
(http://www.bikehps.com/acatalog/k1200bst_xl.jpg)
-
Voi ristus, että on nätit vanteet! Älä vaan sano, että omistasi kuvan nappasit? Kuolannut olen noiden perään, mutta velkahirsi olisi ollut kohtalo tänä talvena.
-
ei ole omat prkl.
Mieli tekisi moisia mutta híntaa on sen verran ettei vielä tullut tilattua.
Toinen susi on toi rengaspainevalvonta.
Sitä ei kuulemma voi disabloida moposta eli näyttö vilkkuu kuin joulukuusi ilman sensoreita.
Eilenkin radalla meinas mennä hermo siihen varoitusvaloon kun hiukan laskee paineita.
-
Messuiila kun katselin noita räärääbuimureita, huomasin että ainakin yhdessä oli orkkisvanteet. Toiselta taholta kuulin, että ei kellossa näy ero, millä ajelee. Sanoi että tuhannesosissa ero näillä radoilla.
Mutta mehän ei näitä härpäkkeitä hankitakkaan kello kaulassa. Ainkakaan jos mitätaan, montako tuntia saa painaa duunissa, että on maksettu hiilaripyörät mopoon grin
-
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.
-
Messuiila kun katselin noita räärääbuimureita, huomasin että ainakin yhdessä oli orkkisvanteet. Toiselta taholta kuulin, että ei kellossa näy ero, millä ajelee. Sanoi että tuhannesosissa ero näillä radoilla.
Kun en mistään mitään tiedä niin tarvii kommentoida muilta kuultua ja perstuntumaa:
Fast Bikes (roskalehti juu) testasi vanteiden merkitystä ja muistelen että lähti 3-4 sekuntia keskipitkällä ratakierroksella ajasta.
Eikös hyrrävoimat pienene, eli kääntyy pienemmällä effortilla / nopeammin mutkiin?
Riippuu tietysti ajotekniikasta joka noilla tuhannesosamiehillä on aina parasta mahdollista.
Kuinka paljon ja mihin sitten vaikuttaa tuo vähentynyt jousittamaton massa?
Kerran olen hiilarivanteita kokeillut ja aika rivakasti se kääntyi.
Mutta mehän ei näitä härpäkkeitä hankitakkaan kello kaulassa. Ainkakaan jos mitätaan, montako tuntia saa painaa duunissa, että on maksettu hiilaripyörät mopoon grin
Sillähän mä noita funasin että rispekti nousee, paras tuunaus on ranteessa =)
-
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.
Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
-
Eikö noi luokkaa 2500-3000e niistä pyydä?
-
Hiilikuituiset on luokaa 4-5 kg/pari kevyemmät. Magnesiumiset tais olla kilon painavammat. Takoalumiiniset pari kiloa kevyemmät, eli orkkiksia sen 2 kiloa kevyemmät.
oma arvaus olisi, että sitten kun ollaan sekunnin parin päässä rataennätyksistä, alkaa olla aika hankkia takoaluvanteet, tai ehkä magnesiumiset. Enpä usko, että juuri kukaan ajelee suomen radoilla hiilarivanteilla. Vaan en tiedä. Joka tapauksessa, se kierrosaika tulee alas radalla vietettyjen päivien, ja renkaiden pidon myötä. Ihan sama, mitkä vanteet. Vissinä pidän tätä viimeistä väitettä. Hiilikuitua ei juuri noissa kilvettömissä peleissä ratavarikoilla näy. Liekö osasyy, rahojen harakoille menemisen lisäksi se, että ei halua paljastua" tekstiilikuskiksi".
Alumiini ja lasikuitu riittää suomen mestaruuteen, jos kuski on terästä.
-
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.
Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Liekö oli magnesiumia ? Ettei vaan takoalua ?!
-
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.
Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Liekö oli magnesiumia ? Ettei vaan takoalua ?!
Bem-Arin kans hiplattiin vanteita ja tultiin siihen tulokseen että on magnesiumia, tiä sitten ? grin
-
Hiilikuituiset on luokaa 4-5 kg/pari kevyemmät. Magnesiumiset tais olla kilon painavammat. Takoalumiiniset pari kiloa kevyemmät, eli orkkiksia sen 2 kiloa kevyemmät.
oma arvaus olisi, että sitten kun ollaan sekunnin parin päässä rataennätyksistä, alkaa olla aika hankkia takoaluvanteet, tai ehkä magnesiumiset. Enpä usko, että juuri kukaan ajelee suomen radoilla hiilarivanteilla. Vaan en tiedä. Joka tapauksessa, se kierrosaika tulee alas radalla vietettyjen päivien, ja renkaiden pidon myötä. Ihan sama, mitkä vanteet. Vissinä pidän tätä viimeistä väitettä. Hiilikuitua ei juuri noissa kilvettömissä peleissä ratavarikoilla näy. Liekö osasyy, rahojen harakoille menemisen lisäksi se, että ei halua paljastua" tekstiilikuskiksi".
Alumiini ja lasikuitu riittää suomen mestaruuteen, jos kuski on terästä.
Saako kisasarjoissa edes ajaa hiilikuituvanteilla?
Kyllä noita hiilarivanteita silloin tällöin näkee, harvoin puhtaasti aikaa tuomassa, enemmänkin siinä replica-pimppauksessa.
Ettei lipsahda off-topiciksi niin vakuutusyhtiöltä tulee vaatia hiilikuituvanteet jos originaalit on rikki.
-
Hiilikuituiset on luokaa 4-5 kg/pari kevyemmät. Magnesiumiset tais olla kilon painavammat. Takoalumiiniset pari kiloa kevyemmät, eli orkkiksia sen 2 kiloa kevyemmät.
oma arvaus olisi, että sitten kun ollaan sekunnin parin päässä rataennätyksistä, alkaa olla aika hankkia takoaluvanteet, tai ehkä magnesiumiset. Enpä usko, että juuri kukaan ajelee suomen radoilla hiilarivanteilla. Vaan en tiedä. Joka tapauksessa, se kierrosaika tulee alas radalla vietettyjen päivien, ja renkaiden pidon myötä. Ihan sama, mitkä vanteet. Vissinä pidän tätä viimeistä väitettä. Hiilikuitua ei juuri noissa kilvettömissä peleissä ratavarikoilla näy. Liekö osasyy, rahojen harakoille menemisen lisäksi se, että ei halua paljastua" tekstiilikuskiksi".
Alumiini ja lasikuitu riittää suomen mestaruuteen, jos kuski on terästä.
Saako kisasarjoissa edes ajaa hiilikuituvanteilla?
Kyllä noita hiilarivanteita silloin tällöin näkee, harvoin puhtaasti aikaa tuomassa, enemmänkin siinä replica-pimppauksessa.
Ettei lipsahda off-topiciksi niin vakuutusyhtiöltä tulee vaatia hiilikuituvanteet jos originaalit on rikki.
Eipä tiedä onko vanteitten kohdalla rajoituksia. Se saattaa kuitenkin olla niin, että ne hiilarivanteet on liian herkkiä särkymään. Rengasraudoillakin kun käsitellään koko ajan, voi olla pelkkää harmia hyötyyn nähden.
Mitenköhän on muuten tämän vakuutuksen kanssa? mulla kun vaihdettiin lipan jälkeen hiilarikatteet, jotka on halvemmat kun muoviset alkuperäiset. Saattaa mennä riitelyks vakuutusyhtiön kanssa, jos alkaa uusia vaatimaan ens kesänä. Niin tai näin, mulla ei ole varaa kaatuilla noilla orkkiskatteilla, vaan pitää tyytyä tähän Koenigsberger-hiilikuituun :mrgreen:
-
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.
Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Jos oikeesti ovat magnesiumia niin miksiköhän Erkka olis sellaiset ostanut kun ei niitä saa puimurissa kisaolosuhteissa käyttää , koska eivät ole alkuperäisetkään magnesiumia vaan alumiinia smiley_hitler-t
-
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.
Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Jos oikeesti ovat magnesiumia niin miksiköhän Erkka olis sellaiset ostanut kun ei niitä saa puimurissa kisaolosuhteissa käyttää , koska eivät ole alkuperäisetkään magnesiumia vaan alumiinia smiley_hitler-t
Niin, en tiä oliko Erkan kilpurin vateet vai O.Z:n mainosteline muuten vain näytillä.
Eikös Carbon tunne Erkan niin vois kysyä kummat oli telineessä näytillä? Kevyet olivat joka tapauksessa!
-
Kyllä ne on Erkan vanteet , satuin olemaan paikalla kun ne tulivat Turkkuseen telineen kera bmw_yllapito
-
Etuvanneosasto ei ensin kiinnostanut, kun ei niin ollut tuota tarvetta. Lueskelin sitten ihan ajan ja yleistiedon puitteissa.
Olihan sinne Erkalle sitten soitettava, ettäkö mitä siellä näyttelyssä oli näytillä. " Tako-alumiinivanteethan nuo" oli vastaus! Magnesiumilla ei saa ajaa kilpaa, kun eivät ole orkkikset.
En huomannut noista hiilikuitusista kysyä. Olivat kyllä sikahienot jossain forumin kuvassa!! Kyllä racing sinisetkin kovasti kelpaisi.
-
Tjah, meitä taviksia ei moiset kilpailusäännöt koske, joten met laitamma magnesiumia ja vaikka hiilikuitua, koska se on niin mukavaa. Ja saamme näin säästettyä kiloja muihin tarkoituksiin. airrev
-
Onko joku kiinnostunut tästä vaurioituneesta vanteesta.Jouduin ostamaan uuden viime syksynä
kun ajoin etupään asfaltin reikään ja vanteen toiseen reunaan tuli pieni painauma.
Ajaa sillä tuskin kannattaa, ja itsekin säästin sen vain koska kuvittelin tekeväni siitä jonkun
koristeen jonnekin hesse_blink. Vaan sielläpä vanne lepää tallin nurkassa yksikseen.
Jos jollain nyt välähti ja haluaa siitä jotain rakennella niin saa hakea pois.
Vanne on KS-08 sininen etuvanne. 03Biker 03Biker
-
Mulle kelpaisi.
-
Atomic oli aamulla nopein eli vanne lähtee pohjoiseen 03Biker 03Biker 03Biker
-
Atomic oli aamulla nopein eli vanne lähtee pohjoiseen 03Biker 03Biker 03Biker
Kiitos shakehands bowdown
-
No nyt se on ruåtsin vahvistuksen k12s kilven mukaisissa oikeissa väreissä kun edessä on sininen ja takana keltainen vanne.
Den är mycket vacker hesse_blum