Siis onko nyt niin ettei putken vaihdon myötä tarvii välttämättä säädättää olleskaan?
Ja mites K13 kohdalla menee?
No tuon käppyrän perusteella unohtaisin säädättämisen välittömästi. Jos säädättämättä on tuohon päässyt, niin sitten säätöä ei kyllä tarvita.
Mutta pyörät ovat yksilöllisiä. Ja tarpeet samoin. Joku ehkä tarvitsee säädön saadakseen pari pollea lisää liki kaksisataaheppaiseen mopoon, vain oman egonsa vuoksi. Jollekin riittää se, että saa kaameat äänet aikaiseksi eikä huomaa parin hepan tehon nousua/pudotusta lainkaan. Äänen perusteella voisi tietysti kuvitella heppoja tulleen ainakin 20...
Oikeasti tuo säädättäminen vakiomopollekin tekisi ihan yhtä hyvää kuin putken vaihdon jälkeinen säätökin. Tehot kasvavat jo ilman putken vaihtoakin. Tehtaan jäljiltähän nuo mopot ovat kuitenkin ns. yleissäädöissä, jotka ovat kaukana tehon optimoinnista ja lähellä päästöjen optimointia.
t. Repa