MOi. pää-akseli purettu. Pari kohtaa jossa murheita. Kitkarengas kulunut (ei jarruta tarpeeksi, mahd. öljyn puute).
Kutosrattaan neulaalaakeri. neuloja liian vähän. Kun ajetaa kutosella neulat eivät pyöri akseliin tai rattaaseen nähden, joten voivat hakata tai painaa rattaaseen ja akseliin tuntuvia uria.
Ihan mielenkiintoisia kuvia.
Mistä päättelet että kitkarengas ei jarruta tarpeeksi?
Onko tuossa ylimmässä kuvassa noissa viiruissa oikeasti havaittavissa painumia?
Neulojen määrä on takuuvarmasti laskettu oikeaksi.
Tosin mitoituksessa on oletettavasti myös ajateltu, että muitakin vaihteita kuin vain kutosta käytetään, jolloin laakerin asento muuttuu aina muulloin paitsi kutosella ajettaessa. Joten syntyviä koloja tulee ajan kanssa tasaisesti koko kaulalle, teoriassa. Käytännössä ei koloja pitäisi tulla lainkaan.
Tuo akseli on karkaistu ja olisin veikannut kovuudeksi jotakin 60 +- 2 HRC jolloin kolojen syntyminen pintaan olisi enemmän teoreettista kuin todellista. Mutta jos kuvan yksi jäljet ovat koloja, niin sitten on todettava ainakin, että akseli on liian pehmeä. Neulojen lukumäärä saattaisi auttaa sinä tapauksessa hiukan.