Lainaus käyttäjältä: hopeanuoli59 - 02.02.12 - klo:17:08Lainaus käyttäjältä: Bem-Ari - 01.12.11 - klo:22:05Lainaus käyttäjältä: 1234 - 30.11.11 - klo:22:41Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006 ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää. Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia. Moi 1234, kolmenkympin huolto menossa, ventiilit tarkistettu ja tulpat vaihdettu. Olisi seuraavaksi kytkin projektin vuoro, kytkin täristää lähdettäessä liikkeelle. Meinaan tarkistaa levyt, olisiko tiedossa mistä siihen kruunuun saisi kunnon jouset.On sitten iso huolto saatu päätökseen. Tuli avattua kytkin ja jäsen 1234:n ohjeiden/vinkkien mukaan uusittiin (ystävän avustuksella) kytkinkoriin jouset, levyt oli ok. Tallissa kytkintä luistateltu eikä tärinöitä, ääniä ym ikäviä asioita havaittavissa, hintaa tuli muistaakseni? n.30egee ei paha. Eli ei ihan heti kannata koko kytkinkoria alkaa vaihtamaan. En kyllä uusinut niitä posken ruuveja vaikka ovat kuulemma kertakäyttöisiä. Jouset oli ihan finito.
Lainaus käyttäjältä: Bem-Ari - 01.12.11 - klo:22:05Lainaus käyttäjältä: 1234 - 30.11.11 - klo:22:41Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006 ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää. Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia. Moi 1234, kolmenkympin huolto menossa, ventiilit tarkistettu ja tulpat vaihdettu. Olisi seuraavaksi kytkin projektin vuoro, kytkin täristää lähdettäessä liikkeelle. Meinaan tarkistaa levyt, olisiko tiedossa mistä siihen kruunuun saisi kunnon jouset.
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 30.11.11 - klo:22:41Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006 ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää. Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia.
Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006 ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää.
Jatketaan nyt kumminkin vielä kytkimestä. Omassa, 1/2007 valmistetussa ja 18 tkm ajetussa kuuluu häiritsevän kova kolahdus kun laittaa vapaalta joko ykköselle tai kakkoselle, kun vaihde on jo pesässä niin vaihteelta toiselle vaihtaessa ei kuulu erikoisempia kolinoita. Kytkin ei luista eikä ääntele muutoinkaan, kun takarengas on ilmassa ja kytkee vaihteen päälle niin pyörä pyörähtää vajaan kierroksen. Kaupunkiajossa ilmenee jonkinasteista "nykytystä" ja on vähän vaikea löytää mieleistä vaihdetta. Pitäisiköhän tästä olla huolissaan, tuo kolahtava ääni on jopa kovempi kuin edellisessä kusiaiskawassa?
Mutua:K 12 S nypytti Teboilin 98 Terrlla enemmän kuin muilla bensamerkeillä. Useampaan kertaan testattua ja melkein pakko oli uskoa, nykytilanteesta en sano mitään. Jos olisi vielä ässä, niin piruuttani kokeilisin pienkonebensaa, sitä saa joiltain huoltoasemilta ihan mittaritavarana.Nypytyksen saa pienenemään, tai jopa lähes häviämään Power Commanderilla ja oikeilla säädöillä.Edelleen mutua:Koneeseen perus 15W-40 mineraaliöljyt, niin ykkönenkin menee mukavammin ja äänettömämmin päälle. Itse käytin lähes uudesta alkaen Delvac MX:ää.Ei mutua:Ylöspäin vaihtaessa polkimeen valmiiksi, siis ennakoiden pieni noste. Hipaisu kytkinkahvaan, niin kakkonen, kuin muutkin menee päälle lähes äänettömästi - menee ne toki ilman kytkintäkin. Tuo nostejuttu toimii myös muissa uudemmissa K-malleissa, ei pauku ihmeemmin 16 GT:n vaiheetkaan.
Teboilin tuotteita en ole tankannut, yleensä Nesukan 98:a menee. Tuo öljyhomma mietitytti jo aiemmin, sitä voisi kokeilla kun edelliset öljyt on ollu koneessa jo kesästä 2009 eli alkaa olla kolmisen vuotta vanhat litkut sisässä. Ihmetyttää vaan kun syksyllä vaihteet meni vapaalta päälle melko pienellä äänellä ja nyt on ruvennu kolahtelemaan. Tyhjäkäyntikin on minusta hiukkasen korkealla, 1100-1200 kieppeillä, tuntuu hiukkasen liian korkeilta? Säätämään ei taida pystyä?
Repan laakerit poistaa kyllä välykset ja parantaa poljintuntumaa, mutta ei niistä vaihteiden kolahteluun mitään apua ole. K 12 S öljyksi valmistaja suosittelee 15W-40 mineraaliöljyä, miksi sinne pitäisi laittaa jotain ihan muuta? En mikään wacci-intoilija ole, mutta suosittelen kokeilemaan. Ei ole kallis kokeilu, eikä satavarmasti hajota mitään. Täyttää myös valmistajan vaatimukset 100%Öljyt (ja putsari) pitää vaihtaa 10 tkm / vähintään kerran vuodessa. Itse vaihdan aina ajokauden päätteeksi, olipa kesä saldo sitten 3 tai tai 10 tkm. En ajaisi, enkä aja peräöljyilläkään kuin yhden kauden, kilomerteistä riippumatta.Jos öljyt on vaihdettu 2009, niin mitenhän mahtaa olla jarrunesteiden laita? Niiden kanssa ei kannata pihistellä, tulee kallista remppaa..
Niin, mistään mitään ymmärtämättä ajattelisin, että ehkä perusmineraaliöljyissä ei olisi kitkaa lisääviä = mahdollisesti kytkinlevyt yhteen liimaavia ainesosia ja sillä ehkä jotain merkitystä..Repa, en ihan hjymmärrä sahajauhovertausta, kun ko. D täyttää valmistajan suositukset 100%.Ja uksokaa nyt.. Polkimeen ennakoiden pieni noste ennen isommalle vaihtamista ja vaihtaessa vain hipaisu kytkimeen, niin 101% varmuudella ei pauku mikään muu vaihde kuin ykkönen. Ja senkin jysähdys voi vaimeta jollain muulla kuin "oikeilla" mp-öljyillä.Siis kokeilkaa perusmineraalia, ei siinä mitään häviä - niin minäkin tein. Ei ole mitään omaa lehmää ojassa, enkä ole öljykauppias.
Mutta nyt hyppään tarkoituksella toiseen asiaan, joka tosin sivuaa öljyvalintaa. Tuossa autossani katsoin, että BMW suosittelee tiettyä longlife tyyppiä. Pidin humpuukina asiaa ja mietin tosissani panenko Mobil 1 -öljyt koneeseen. Ne nyt eivät ole huonommasta päästä nekään (Decvakkia en edes ajatellut, olisi ehkä täyttänyt standardit). No kun huoltoromppua selailin, niin sieltä löytyi BMW:n kommentti: ei saa laittaa muuta öljyä, muuten menee hiukkassuodatin tukkoon. Oikeasti meinasi suu loksahtaa auki. Tämäkin oli oikeasti mietitty asia ja perustelu on olemassa. Onneksi en mennyt panemaaan mitään Delvakkia koneeseen. Huh!t. repa