Oliko tuo nokkaketjukin niin vaihtokunnossa, ettei uusi kiristäjä auttanut? Venyvää sorttiahan se tuntuu kyllä olevan. Omasta on vain kiristäjä vaihdettu 30tkm kohdilla.
Lainaus käyttäjältä: hidas57 - 26.08.11 - klo:09:27Oliko tuo nokkaketjukin niin vaihtokunnossa, ettei uusi kiristäjä auttanut? Venyvää sorttiahan se tuntuu kyllä olevan. Omasta on vain kiristäjä vaihdettu 30tkm kohdilla.Niin ne sano että jos se ääntelee jo noissa kilometreissä niin se kantsii vaihtaa myös ketju. Tänään hain huollosta. Jos tästä köyhtymisen päivästä hyvää hakee niin tais selvitä se vika jota ihmettelin jossain aikaisemmassa viestissä.Nimittäin kun valittelin että pyörä "hakee" tai on "kiikkerän" tuntuinen, niin sellanen oli mainittu koeajolenkin jälkeen että pyörä vaeltaa ajettaessa hieman. Syynä olis etupään isot pallonivelet jotka kuulemma on jäykät.Taidan vasta ajokauden päätyttyä ottaa pallonivelet ihmeteltäväkseni eli vetäytyä tallin rauhaan....
Mulla vähän samaa vikaa, pyörä on hieman jäykän ja levottoman oloinen. Heinolla mainitsivat tämän, mutta eivät ehdottaneet lääkettä. Renkaiden vaihto auttoi tilapäisesti, olihan ne aika kulmikkaiksi kuluneet, mutta nyt muutaman tuhannen kilsan jälkeen sama epämääräinen käytös vaivaa taas. Olenkin jo epäillyt ohjauslaakeria ja noita etupään niveliä , tämä vahvistaa epäilykseni. Talvella taitaa mennä aika lailla palasiksi tuo mopo, olis venttiilinvälyksien tarkastusta yms. ohjelmassa (siis kolmenkympin huolto), samalla täytyy varmaan sitten purkaa tuota keulaakin ja hämmästellä niitä niveliä. Mahtaakohan niitä päästä mitenkään rasvaamaan? Tuskinpa, eiköhän se oo vaan taas uutta kehiin style.
Minkälaisessa kunnossa oli kytkinkruunu, oli levyt hakanneet koloja kruunuun. Täristikö kytkin? Itsellä on K12S 08 ajettu 18tkm kytkin täristää. Että semmoisia ikiliikkujia.
Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006 ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää.