Kirjoittaja Aihe: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010  (Luettu 5762 kertaa)

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Kemorasta
« Vastaus #90 : 25.08.10 - klo:12:24 »
Miten muuten kemoralla, kuinka paljon käytitte vaihteita?
Itse kun ajelen alastarolla niin parhaat ajat tulee kun ajaa pelkällä kolmosella.
Pääsuoralla ehtii just vaihtaa neloselle ennen rajoitinta mutta huiput ei ehdi kasvaa kun n. 10kmh/h ja
hitaissa ei kakkosesta paljon ole hyötyä. Keväällä oli botniaringillä sama homma.
On myös helppo ajaa kun ei tartte vaihteisiin koskea.

Tänään pitäis saada uus vanne paikoilleen! 03Biker 03Biker
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Kemorasta
« Vastaus #91 : 25.08.10 - klo:13:01 »
Heikostihan niihin vaihteisiin tuli kajottua, pääasiassa 3/4 oli käytössä. Ripeässä vedossa pääsuoralla loppui nelonen ihan vähän kesken rajoittimen iskiessä vähän ennen 210km/h. Loppupään mutkaosuudella olisi voinut käyttää kakkostakin, mutta olisi herkästi voinut syntyä ns tilanteita ja tulla muutenkin kulmikkuutta ajoon (vieläkin enemmän).  hesse_blushing

Rauhallisemmin ajaen käytin vissiin kaikki pykälät välillä 3-6.

Penna kyllä kovasti kehoitti käyttämään vaihteita: "käyttäkää ihan kuin kadullakin, kyllä sen hyvin ehtii tekemään".

Edit:
Yritin käyttää Racechronoa pariin otteeseen, mutta mitään kierrosaikoja en saanut aikaiseksi. Sen sijaan nopeusloggaus oli päällä, käyttäen N95:n omaa gps:ää, mikä ei ole hirveän luotettava. Aika isoja nopeuseroja eri yrityksissä ja kuulemma luotettavuus on sitä heikompi mitä kovempi kyyti. Suurin nopeus pääsuoralla muka 225, useimmiten kuitenkin selvästi alle 200. Muistan kyllä kerran vetäneeni nelosen tappiin ja vielä viitosen vähäksi aikaa. Jarrutukset alkoivat heti suoran puolenvälin jälkeen... chicken  hesse_blum
« Viimeksi muokattu: 25.08.10 - klo:14:13 kirjoittanut hidas57 »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #92 : 25.08.10 - klo:14:35 »
Jaa että sitä olis voinu mennä tälläkin tavalla Kemorassa:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zHxLjul0rYQ[/youtube]

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #93 : 25.08.10 - klo:15:46 »
Et vaan nähny, mutta sunkin pyörän jälkeen jäi sinistä savua, vai eihän se moottorista voinu...  reps

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Kemorasta
« Vastaus #94 : 25.08.10 - klo:16:01 »
Kolmosella meni koko kierros, tosin suorilla olis voinu nykiä nelosta ja luultavasti kireemmissä kohdissa kakkosta.
Muutaman kerran kun pääsuoralle tarjoili kakkosta niin oli kovasti paljon ohjelmaa mutkan kohdalla.
Varmaan useemman sekunnin sais kierroksista pois kun osais sujuvammin kelata laatikkoo läpi.
Nyt oli 1:40 kokolailla tasasesti kun yhdellä stintillä Nasun chronolla kokeilin.
Että sellasta puolta minuuttia Pennalle jääneenä mutta enemmän puristaneena.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Kemorasta
« Vastaus #95 : 25.08.10 - klo:16:37 »
Kolmosella kurvit ja nelosta käytin vaan suorilla.

Mä en tahdo osata heivata  jarrutuksen jälkeen kyljelleen, joten heitin lopulta kolmosen hiukan ennen mutkaa, moottorijarrutus ja siitä.... grin ajelu

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #96 : 25.08.10 - klo:16:41 »
Et vaan nähny, mutta sunkin pyörän jälkeen jäi sinistä savua, vai eihän se moottorista voinu...  reps

 reps Hyvä että eteeni näin, prkle oli viimenen kerta kun laitan radalle ton suupertin C2 tourinkipotan, putos aina silmille tiukimmissa mutkissa ja nenän varsi oli pari päivää kipeenä.


Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #97 : 25.08.10 - klo:18:45 »
... Ripeässä vedossa pääsuoralla loppui nelonen ihan vähän kesken rajoittimen iskiessä vähän ennen 210km/h. Loppupään mutkaosuudella olisi voinut käyttää kakkostakin, mutta olisi herkästi voinut syntyä ns tilanteita ja tulla muutenkin kulmikkuutta ajoon (vieläkin enemmän).  hesse_blushing
...

Edit:
Yritin käyttää Racechronoa pariin otteeseen, mutta mitään kierrosaikoja en saanut aikaiseksi. Sen sijaan nopeusloggaus oli päällä, käyttäen N95:n omaa gps:ää, mikä ei ole hirveän luotettava. Aika isoja nopeuseroja eri yrityksissä ja kuulemma luotettavuus on sitä heikompi mitä kovempi kyyti. Suurin nopeus pääsuoralla muka 225, useimmiten kuitenkin selvästi alle 200. Muistan kyllä kerran vetäneeni nelosen tappiin ja vielä viitosen vähäksi aikaa. Jarrutukset alkoivat heti suoran puolenvälin jälkeen... chicken  hesse_blum
Aika isoja lukuja respekt, tuskin katukuskit RR:lläkään paljon yli 230 km/h tuolla ajavat? (offtopic Muistelen että Motoparkissa väittivät tutkalla mitatun n 260 km/h jollekin VehniäisKallioPennalle, se Motoparkin suorahan on piiitkä))

Parilla vaihteella ajelin suurimman osan aikaa, opin radat kovin hiiitaaasti. Joten on helpompi säädellä vauhtia ensin pelkällä kaasulla kuin imuttaa suorat tuppi nurin ja sitten himmata +100 m ennen ekaa jarrutaulua (toivoen ettei joku nopeempi tule takakonttiin reps).

Kahdella viimeisellä vuorolla laitoin Racechronon päälle. Viimeisellä setillä ne nopeimmat kierrokset oli 1:37.2 (kaks kieppaa) ja kerran 1:37.3, kohtuulisen tasaisia, mutta kun optimal lap olis ollu 1:34.2 niin aikas paljon on itellä vielä treenattavaa. (Kone arpoi maksimivauhdiksi +186 km/h, joka ei osunut nopeimmalle kierrokselle.)
 
Linjat pitäs saada hallintaan, sitten vasta vois yrittää nostaa nopeutta. App:n vauhtiin en pääse koskaan, kait ne nopeat kierrosajat löytyvät suorien ajamisesta loppuun asti & mutkanopeudesta & mutkasta irtoomisessa. Toiset sen osaa mut miks mie en hedari
Jos sais edes kierrosajat lukemiin joissa optimal lap:n ero nopeimpaan olis edes 1/3 nykyisestä. Joka tapauksessa toi radalla vaappuminen on on melko mukavaa hommaa happybikeday. Omaa vauhtia ajellen olen toistaiseksi päässyt omalla mopolla kotiinkin.
Teoriassahan rata-ajo on helppoa, ajetaan oikeaa ajolinjaa mahdollisimman tehokkaalla pyörällä niin kovaa kun päästään hesse_blum

Edit: "Moottoripyörät tykkää kun niillä ajetaan.": Jaakko Parantainen
« Viimeksi muokattu: 25.08.10 - klo:18:57 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #98 : 25.08.10 - klo:22:57 »
kiitokset suuret hienoista kuvista, jotka oli ilmestyneet sähköpostiin!

Nyt epäilen vahvasti sitä S.P.:n (tuleekohan tohon piste ja kaksoispiste peräkkäin?) sanomaa 1.19 aikaa. Kun tulin radalta silloin viimeisen käynnin jälkeen, maestro ensin hiukan ihmetteli sanoen "et tainnut ihan kaikkea laittaa nyt peliin... ... sitten hän mainitsi sen ajan 1.19, mutta vaikuttaisi enemmän kuin vahvasti siltä, että en kuullut kokonaan niitä lauseita, kun oli pärinää ja pauketta. S. varmaankin on sanonut, että 1.19:ään voisi olla makhut tjms.
Ja mikä lisäsi omia epäilyjä, oli se kun tänään Ahvenistolla kuulin, että tänä kesänä jokamiehenluokan kisassa ajelivat 1.14-1.15 aikoja. Ja se kaveri "Tappi x" (en tiedä oikeaa nimeä), joka tämän kertoi, oli siellä mukana. Oli ollut muistaakseni 12. aika-ajossa, ja kisassa muistaakseni kaatui. Joka tapauksessa Tappio ajaa Apparalla kovia aikoja, kun asuu Hämeenlinnassa, ja on treenannut siellä todella paljon. Tapin ennätys Ahvenistolla on 1.25.3, mikä on todella kova. Lienee 2-3 s. todellisesta rataennätyksestä. Minun paras toissa sunnuntailta on 1.35.85, joka jää 11 s hänen ajastaan. Tämän mukaan on yksinkertaisesti mahdotonta, että olisin heti ekasna päivänä pystynyt Kemorassa vain 4-5 sekunnin päähän jokkiksen parhaiden kyydistä.

Edellä tässä ketjussa mainitut 1.22-1.23 kuulostaa realistisemmalta, ja ne ajat on foorumilaisten ottamia, elikkäs todellisia. Itse en siellä Vetelissä käyttänyt laptimeria ollenkaan, kun ei löytynyt sellaista paikka, jossa olisi ollut selkeä merkki, ja missä USKALTAA räpeltää ylimääräisiä liipasimia ajaessa.

Niin, ja vielä JTK:lle, joka epäili omia.s mahkujaan tuohon aikaan, niin sanonpa vaan, että aja ensi suvena joka viikko 1-2 kertaa radaalla yhteensä reilu tusina päivää, niin on huomaat, että ekoilla kerroilla lähtee keskimääri 1 s/päivä ajasta pois. Niin minullekin on käynyt. Ensimmäiset kovalta tuntunee kierrokset alkukesästä Apparalla oli 1.49. ja 13. harjoityuspäivänä sain tuon 1.36, ja meno on nykyään selvästi varmemman ja vakaamman tuntuista, kun silloin alussa (Kirjoittaa huomenna mopoansa vakuutustarkastukseeen vivä surmanajaja).

Mulla jäi pääsuoran päässä lkierroslaskurin muistiin huipuiksi 229-230 lukemia. Laitoin sen aina päälle radalle lähtiessäni, ja kerran pari painoin liipasinta, jotta sain ne suoranopeudet muistiin. On se tämä RR hurja laite; kun pääsuoralle lähti siitä varikkosuoran jälkeistä mutkasta 3-vaihteella, niin joka ikinen kerta katsomon jälkeen alkoi keula nousta rauhallisesti ylös, ja nelonen piti aina nakata, ennen kuin korvakuulolla oli maksimikierrokset. Ei kerta kaikkiaan uskaltanut koittaa pysyykö se maassa, jos oikein röhnöttää tankin päällä. Korvakuulolla myös siksi, että katse oli pakko pitää horisontissa. Saa aika kauan varmaan treenata, ennen kun voi taRKAstaa mittarista nopeuden mopon keuliessa kolmosella.

Mainittakoon vielä, että tänään Apparalla oli ajo aivan hukassa. Kolme kertaa radalla sadekuuron sotkiessa hiukan, mutta kuivalla radalla yht. tunnin aikana paras kierros -7 sekuntia ennätyksestä.

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #99 : 26.08.10 - klo:11:08 »
Et vaan nähny, mutta sunkin pyörän jälkeen jäi sinistä savua, vai eihän se moottorista voinu...  reps

 reps Hyvä että eteeni näin, prkle oli viimenen kerta kun laitan radalle ton suupertin C2 tourinkipotan, putos aina silmille tiukimmissa mutkissa ja nenän varsi oli pari päivää kipeenä.


Tourinki potaksikin vaikuttaa jo aika löysältä......vaihtoon hali_peukku

Aika moni vetelee pelkällä kolmosella mikä varmasti näin aloittelijalle hyvä tapa, saa keskittyä
niihin ajolinjoihin eikä vaihteiden kanssa räpeltämiseen. Sitten kun linjat on kohdillaan voi
ja on helpompi harjoitella vaihtamista radalla, ei oo ihan simmppeliä radalla sekään.
Radalla muuten huomas hyvin Rebike vaihdevipu korjaussarjan erinomaisuuden, vaihdot onnistuu
pienellä jalan liikkeellä nopeasti.
Kyllä ne ajolinjat ja vieläpä mutkaan sisäänajo on se jossa on aluksi eniten treenaamista,
ihan liian pyöreitä ajolinjoja tulee aluksi harrastettua.
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #100 : 26.08.10 - klo:11:21 »
Tourinkimallin Multitec oli mullakin. Siinä kun joutui painautumaan enempi makuulle ja sihtaamaan sitten pää taaksepäin taivutettuna, että katse vielä kulki silmälasien läpi, niin pyrki myös ylälippa painumaan silmille, koska kypärän takaosa otti hartioihin. Mutta kun nykäisin kypärän heti edestä alas, niin meni paremmin. Aika tiukka saisi kypärä olla rata-ajossa, että pysyy koko ajan samassa asennossa, eikä tarvii siihen kiinnittää huomiota.

Kirjoittelin tossa aiemmin kaikenlaista juttua vaihteista ja nopeuksista, mutta jäi lähetysnappi painamatta muiden asioiden vaatiessa huomiota ja aikakatkaisu vei jorinat mennessään, joten olkoon niin. angry

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #101 : 26.08.10 - klo:11:32 »
Joku kirjoitti mahdollisesta seuraavasta ratapäivästä, kaiketi tulevana vuonna, ja ehdotteli jotain eteläisempää rataa, mm. Ahvenistoa. Itse en tuolle Ahvenistolle lämpene kahdesta syystä, melurajat ja suoja-alueet. Mitä kuuntelin porukan pyörien ääniä Kemoralla, niin tuskin monikaan jää 95dB:een. RR:t menee vakiona tuohon, mutta ei enää sliparilla, jollainen useimmilla on.

Alastaro vissiin käy.

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #102 : 26.08.10 - klo:20:04 »
Joku kirjoitti mahdollisesta seuraavasta ratapäivästä, kaiketi tulevana vuonna, ja ehdotteli jotain eteläisempää rataa, mm. Ahvenistoa. Itse en tuolle Ahvenistolle lämpene kahdesta syystä, melurajat ja suoja-alueet. Mitä kuuntelin porukan pyörien ääniä Kemoralla, niin tuskin monikaan jää 95dB:een. RR:t menee vakiona tuohon, mutta ei enää sliparilla, jollainen useimmilla on.

Alastaro vissiin käy.

Motoparkkihan ois hieno rata...
DrPaiN & K1200S -08

Nasu

  • Vieras
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #103 : 26.08.10 - klo:20:09 »
Joku kirjoitti mahdollisesta seuraavasta ratapäivästä, kaiketi tulevana vuonna, ja ehdotteli jotain eteläisempää rataa, mm. Ahvenistoa. Itse en tuolle Ahvenistolle lämpene kahdesta syystä, melurajat ja suoja-alueet. Mitä kuuntelin porukan pyörien ääniä Kemoralla, niin tuskin monikaan jää 95dB:een. RR:t menee vakiona tuohon, mutta ei enää sliparilla, jollainen useimmilla on.

Alastaro vissiin käy.

Juu ei asiaa ahvenistolle.  :mrgreen: Niillä taitaa olla joku raja hiilikuidun suhteen ja se loppunee tohon remukseen.  ;D

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Sitovat ilmottautumiset Kemoran ratapäivälle 19.8.2010
« Vastaus #104 : 29.08.10 - klo:11:41 »
Huomenna näyttäis tulevan kohtuullinen keli Veteliin ja vapaan harjottelun päivä, menoksi jos vielä aamulla vaikuttaa hyvältä... ajelu

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal