Äänestys

19.8.2010

Mukana ollaan
7 (28%)
Mukana jos aikataulu käy
8 (32%)
Olen kiinnostunut EAK kurssista (n100e)
3 (12%)
Olen kiinnostunut rata-ajokurssista
7 (28%)

Äänestäjiä yhteensä: 17

Äänestys päättynyt: 29.04.10 - klo:21:47

Kirjoittaja Aihe: Ratapäivän aktiviteettikysely  (Luettu 1895 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Ratapäivän aktiviteettikysely
« : 28.02.10 - klo:20:47 »
Pientä kartoitusta ratapäivää silmällä pitäen:

Kertokaa vapaasti ja kursailematta mitä päivältä odotatte. (muutakin kuin auringonpaistetta)
Kiinnostaako erilaiset koulutukset, jos niin mitkä?

Tuletteko pelkästään ajamaan vai järkätäänkö enempi Track n' Roll meininki, hiukan musaa, makkaranpaistoo yms?
Kuten sanottu ollaan vartti kärjestä mutta koitetaan parhaan mukaan saada homma toimimaan.
Jos jollain on kontakteja joilla järjestyy aktiviteettia minkä oletat muitakin kiinnostavan niin ääntä..

Nyt saa ilmaista toiveita, valituksia ei oteta vastaan  hesse_biggrin

Hintaa arviolta 50e, maksu etukäteen sillä moisen järkkääminen ei ole suoranaisesti halpaa.
Kemoran rata siis käytössä 19.8.2010 klo 10-20.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #1 : 28.02.10 - klo:22:48 »
Melkein vaan ajelemaan tarkoitus tulla,matka jatkuu illalla pohjoista kohti.Mutta omalta kohdalta olen kiinnostunut oppimaan ajolinjoista ja rata-ajosta lisää.Eikä nuo väistö/jarrutus ym. muut EAK-asiatkaan varmaan pahasta olisi.  03Biker BMWsmile
Man cannot live on beer only.

Nasu

  • Vieras
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #2 : 01.03.10 - klo:00:15 »
Ajamaan sinne kait lähdetään, ne makkarat voidaan sit illalla grillailla. Kemoralla on kahvila missä yleensä evästä saatavana radan ollessa käytössä. Katsotaan sit paljonko porukkaa tulee et laitetaanko hidas - nopea ryhmät vai miten?  ;D

Ja jos koulutusta niin rata-ajo koulutus ois kiva.  hesse_yahoo
« Viimeksi muokattu: 01.03.10 - klo:00:19 kirjoittanut Nasu »

Poissa uhve

  • Tampere
  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • R 1150 RS 2002
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #3 : 02.03.10 - klo:19:56 »
Melkein vaan ajelemaan tarkoitus tulla,matka jatkuu illalla pohjoista kohti.Mutta omalta kohdalta olen kiinnostunut oppimaan ajolinjoista ja rata-ajosta lisää.Eikä nuo väistö/jarrutus ym. muut EAK-asiatkaan varmaan pahasta olisi.  03Biker BMWsmile

Moro. Tää ei taida ihan kuulua ratapäiväasiaan, mutta kun kerran sivuaa asiaa; vasta-alkajana ja noviisina kiinnostaisi, onko mahollisuutta saada opetusta ihan perusajosta ts. väistämisistä, jarrutuksista, käännöksistä, kaartamisesta ja ehkä jopa vähän rata-ajosta noita serpentiinejä varten? Missä homma onnaisi kohtuuhinnoin ja ehkä pienemmällä porukalla ihan käytännömn mielessä? Itse oon Pirkanmaan alueella. Toi rata-ajo on käsittääkseni jo vähän kokeneemmille bemukäiväreille. ajelu innocent

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #4 : 02.03.10 - klo:20:31 »
Moro. Tää ei taida ihan kuulua ratapäiväasiaan, mutta kun kerran sivuaa asiaa; vasta-alkajana ja noviisina kiinnostaisi, onko mahollisuutta saada opetusta ihan perusajosta ts. väistämisistä, jarrutuksista, käännöksistä, kaartamisesta ja ehkä jopa vähän rata-ajosta noita serpentiinejä varten? Missä homma onnaisi kohtuuhinnoin ja ehkä pienemmällä porukalla ihan käytännömn mielessä? Itse oon Pirkanmaan alueella. Toi rata-ajo on käsittääkseni jo vähän kokeneemmille bemukäiväreille. ajelu innocent

Tervetuloa foorumille Uhve ja kyllä meitä noviiseja ratahommissa löytyy enemmänkin, mä otan myös kiitollisena vastaan jos järkätään opetusta.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #5 : 02.03.10 - klo:21:51 »
Moro. Tää ei taida ihan kuulua ratapäiväasiaan, mutta kun kerran sivuaa asiaa; vasta-alkajana ja noviisina kiinnostaisi, onko mahollisuutta saada opetusta ihan perusajosta ts. väistämisistä, jarrutuksista, käännöksistä, kaartamisesta ja ehkä jopa vähän rata-ajosta noita serpentiinejä varten? Missä homma onnaisi kohtuuhinnoin ja ehkä pienemmällä porukalla ihan käytännömn mielessä? Itse oon Pirkanmaan alueella. Toi rata-ajo on käsittääkseni jo vähän kokeneemmille bemukäiväreille. ajelu innocent

Uhve ja kaikki muut,
käyttäkää rohkeesti äänioikeuttanne thumbup9, spk_1978 etsi radan ja on noita mahdollisia lisävaihtoehtojakin selvitellyt  bowdown. Nyt vaan pitäis saada selvyyttä ratapäivään osallistujien mahdollisista lisätoiveista. Ennakoivan ajonkoulutukseen tarjoukset vaan olleet vaikeita saada. Mutta porukkaan mahtuu varmasti, aloittelijana tätä ratapäivä hommaa oon itekin ollu mukana puuhaamassa.

Hyviä peruskoulutuksia kohtuuhintaan löytyy www.mp69.fi (motoristi survival), www.smoto.fi järkkää ratapäivän 5.6.2010 (joka ainakin viimevuonna sisälsi ihan peruskäsittelyakin), www.mp-tuki.fi järkkää myös EAK-koulutusta, noilla on ainakin Hämeen suunnalla koulutustoimintaa.
   
Quot homines, tot sententiae.

Poissa uhve

  • Tampere
  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • R 1150 RS 2002
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #6 : 02.03.10 - klo:22:09 »
Kiitti JTK kommenteista ja vinkeistä. Itte oon jo +50 ja noviisi, joten saatan tarvita vähän "hitaampaa" ja rauhallista alkuoppia, etten ole heti urku auki kaarteissa nuorten perässä-riskit on ilmeiset :). Jos tollaista peruskamaa on aikaa sisällyttää tapahtumaan, olen toki mielelläni mukana, jos vaan ajankohta sopii. Viikonloput lienee hyvää aikaa ja pappa kun rupeen oleen horisko, ei varmaan homma hoidu ihan parissa tunnissa (matkoineen). Saattais yöpyminenkin olla tarpeen, ellei määränpäässä, niin matkalla. En tiiä, onko samanhenkisiä noviiseja, ettei olla radantukkeena- time is money-joillekin? happybikeday

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #7 : 02.03.10 - klo:22:29 »
Jos ei muuta opetusta niin kyllä kait Dubain Agostini (spk) opettaa rata juttuja  innocent
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #8 : 02.03.10 - klo:22:53 »
Kiitti JTK kommenteista ja vinkeistä. Itte oon jo +50 ja noviisi, joten saatan tarvita vähän "hitaampaa" ja rauhallista alkuoppia, etten ole heti urku auki kaarteissa nuorten perässä-riskit on ilmeiset :). Jos tollaista peruskamaa on aikaa sisällyttää tapahtumaan, olen toki mielelläni mukana, jos vaan ajankohta sopii. Viikonloput lienee hyvää aikaa ja pappa kun rupeen oleen horisko, ei varmaan homma hoidu ihan parissa tunnissa (matkoineen). Saattais yöpyminenkin olla tarpeen, ellei määränpäässä, niin matkalla. En tiiä, onko samanhenkisiä noviiseja, ettei olla radantukkeena- time is money-joillekin? happybikeday
[/quote
Kerran vaan oon minäkin radalla käynyt joten hidas noviisi olen minäkin, mutta mukaan lähden ja halu oppia on kova.
Makkarat ehditään paistaa illallakin ja kaikki koulutus otetaan ilolla vastaan.
Otsa rypyssä painetaan sitten iltanuotiolla kun kättä väännetään hesse_yahoo
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #9 : 03.03.10 - klo:00:19 »
Tuo rata-ajo kurssi voisi kyllä kiinnostaa, kun ei ole ennen tullut radalla käytyä ja varsinkin jos tuo olisi noin lähellä.

Nasu

  • Vieras
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #10 : 03.03.10 - klo:06:06 »
Moro. Tää ei taida ihan kuulua ratapäiväasiaan, mutta kun kerran sivuaa asiaa; vasta-alkajana ja noviisina kiinnostaisi, onko mahollisuutta saada opetusta ihan perusajosta ts. väistämisistä, jarrutuksista, käännöksistä, kaartamisesta ja ehkä jopa vähän rata-ajosta noita serpentiinejä varten? Missä homma onnaisi kohtuuhinnoin ja ehkä pienemmällä porukalla ihan käytännömn mielessä? Itse oon Pirkanmaan alueella. Toi rata-ajo on käsittääkseni jo vähän kokeneemmille bemukäiväreille. ajelu innocent
[/quote]

Mä ainakin oon hidas.  ashamed Elikkä mukaan vaan. Osa noista mainitsemistasi jutuista nimenomaan tulee hyvinkin opittua siellä radalla. Kaartamiset mm. Ja siellä radallahan on kyllä iso parkkis mihin voi keilaradan värkätä jos haluaapi harjoitella.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #11 : 03.03.10 - klo:08:38 »
Jos ei muuta opetusta niin kyllä kait Dubain Agostini (spk) opettaa rata juttuja  innocent

Tosta kun jättää v**tuilun pois niin sisältö on aika ohkasta.

Pari kommenttia:
1) Koitetaan saada kynnys ensikertalaisille mahdollisimman matalalle. Nää on kivoja settejä kun ei paineta verenmaku suussa. Juuri sillä ajattelin että laitetaanko hiukan musaa soimaan yms?
2) Mä kyllä jaan omia käsityksiäni ajotekniikasta, mutta en ole mikään virallinen opettaja. Sinne varmasti tulee kaiken tasoisia kuskeja, vaihdetaan ajatuksia, eiköhän siinä kaikki jotain opi.
3) Lisää ajatuksia ilmaan. Radalle tuloo ei kannata pelätä, meillä alkoi kauniimpi osapuoli kysellä saisko sekin opetella siellä. (Ei korttia, ajanut alle kilometrin ykkösellä, pysähtymisen jälkeen raaputettiin katteista sannat pois ja suoristettiin kytkinkahva)
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #12 : 03.03.10 - klo:08:48 »
Jos ei muuta opetusta niin kyllä kait Dubain Agostini (spk) opettaa rata juttuja  innocent

Tosta kun jättää v**tuilun pois niin sisältö on aika ohkasta.

Pari kommenttia:
1) Koitetaan saada kynnys ensikertalaisille mahdollisimman matalalle. Nää on kivoja settejä kun ei paineta verenmaku suussa. Juuri sillä ajattelin että laitetaanko hiukan musaa soimaan yms?
2) Mä kyllä jaan omia käsityksiäni ajotekniikasta, mutta en ole mikään virallinen opettaja. Sinne varmasti tulee kaiken tasoisia kuskeja, vaihdetaan ajatuksia, eiköhän siinä kaikki jotain opi.
3) Lisää ajatuksia ilmaan. Radalle tuloo ei kannata pelätä, meillä alkoi kauniimpi osapuoli kysellä saisko sekin opetella siellä. (Ei korttia, ajanut alle kilometrin ykkösellä, pysähtymisen jälkeen raaputettiin katteista sannat pois ja suoristettiin kytkinkahva)


Samaa mieltä, meille aloittelijoille myös mahdollisimman helpoksi ja kivaksi tämä tapahtuma. jumpie

Tietenkin noviisien ja konkareiden määristä riippuu, mut eihän tuo sitten vastavuoroisesti mene kokeneimpien osalta tylsäksi vai ollaanko suorilta omissa ryhmissämme tai jotain?

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #13 : 03.03.10 - klo:10:27 »
Varmaan pari ryhmää on syytä tehdä, helpottaa lippumiehienkin hommia.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivän aktiviteettikysely
« Vastaus #14 : 03.03.10 - klo:15:12 »
Moro. Tää ei taida ihan kuulua ratapäiväasiaan, mutta kun kerran sivuaa asiaa; vasta-alkajana ja noviisina kiinnostaisi, onko mahollisuutta saada opetusta ihan perusajosta ts. väistämisistä, jarrutuksista, käännöksistä, kaartamisesta ja ehkä jopa vähän rata-ajosta noita serpentiinejä varten?

Tässä saikkupäivää olen viettänyt ja tuli katsottua Keith Coden "Twist of the Wrist 2".
Loistava DVD, jos lontoo sujuu edes auttavasti niin suosittelen katselemaan ajokauden lähestyessä.
Yksityiskohtaisesti kerrottu mopon kääntämisessä vaikuttavat asiat ja kuinka niitä suurin osa heikentää omalla toiminnallaan mutkassa.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal