Kirjoittaja Aihe: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora  (Luettu 4875 kertaa)

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #60 : 10.02.10 - klo:23:36 »
A- ettei tulis sirpaleita
B- ettei tulis vilkuiltua peileihin, kas kun sielä takana tapahtuvat asiat ei sain kiinnostaa. Tietysti "oikea" ja ennalta arvattava ajolinja pitää säilyttää. Eikä ole syytä hiljentää ennalta arvaamatta. => Mutta kovempaa ajavat hoitaa ohituksen.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #61 : 10.02.10 - klo:23:38 »
Okei, tänks pojat tiedoista.

Mut ei ilmeisesti ole mikään pakollinen juttu vaan omaksi parhaaksi?

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #62 : 10.02.10 - klo:23:40 »
Yhtä pakollista kun vaimon tervehtiminen työpäivän jälkeen, voit jättää tekemättä mutta perästä kuuluu..ja pahasti...eli pakollista se on juuri noiden sirpaleiden takia.

 reps
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:23:43 kirjoittanut Matso »
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #63 : 10.02.10 - klo:23:48 »
Useimmilla radoilla lie pakollista, ainakin ohjatuilla rataharjoittelu päivillä. Järjestäjä kun joutuu siivoamaan irtorojut. Lasien teippaaminen on kaikkien parhaaksi, lipat sattuu usein samoissa kohdissa => lasin siivoaminen on työlästä.
Muovisia ajovalonlaseja tms. ei ole vaadittu teipatuiksi.
Minulla on jo kahden vuoden idea3 (kesän) kokemus rataharjoitteluista.

Mutta täälläkin on hyviä ohjeita: http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_raohje ja täällä http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_saannot

Edit: Jätin tän viestin kuitenkin tähän. Matso on niin nopee vastaamaankin että kuuluu selvästi kisaryhmään.

« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:23:53 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #64 : 11.02.10 - klo:07:54 »
Ässässä peilit voi helposti kääntää sivuun kun menee radalle.
Tosin ne kannattaa silti teipata. Alussa niihin koittaa vilkuilla vaistomaisesti ja on parempi ettei silloin sieltä näy mitään.
Alkuun se on villin tuntuista kun niitä kyttää vaistomaisesti, mutta äkkiä siihen tottuu.

Mitenköhän toi keuliminen radalla kiellettyä sääntö menee?
Turvallisuus syistä se kai on?  Mutta vastaako järjestäjä siitä vai kyttääkö siellä polliisit suoran varrella?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #65 : 11.02.10 - klo:09:10 »
Joo, se keulimis "kielto" tarkoittaa ettei siellä radallakaan saa temppuilla eli ajaa tarkoituksella keula pystyssä. Ihan niinku ettei sinne radalle saa pysähtyä tauolle, pitää ajaa varikolle asti. Jos / kun kaameesti kiihdyttää ja etupää nousee, niin se on taas "normaalia" ajamista :mrgreen:. Vahtia ei pidä kun tilaisuuden järjestäjä.
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo:09:15 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #66 : 11.02.10 - klo:10:57 »
Joo, se keulimis "kielto" tarkoittaa ettei siellä radallakaan saa temppuilla eli ajaa tarkoituksella keula pystyssä. Ihan niinku ettei sinne radalle saa pysähtyä tauolle, pitää ajaa varikolle asti. Jos / kun kaameesti kiihdyttää ja etupää nousee, niin se on taas "normaalia" ajamista :mrgreen:. Vahtia ei pidä kun tilaisuuden järjestäjä.

Jaa mitenkä sillä ärärrällä pystyy edes ajamaan keulimatta, saatikka sitten Repan pyörällä. icon_rolleyes

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #67 : 11.02.10 - klo:11:47 »
Ei mulla ollu tarkoitus nipottaa. Tärkein sääntö lienee että ajetaan kaikki samaan suuntaan. Onko vielä minkään sortin alustavaa listaa montako on Kemoraan tulossa?
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #68 : 11.02.10 - klo:12:04 »
Ei mulla ollu tarkoitus nipottaa. Tärkein sääntö lienee että ajetaan kaikki samaan suuntaan. Onko vielä minkään sortin alustavaa listaa montako on Kemoraan tulossa?

Minäkin sen keulimisjutun kirjoittelin kieli poskella  grin, ei sitä kukaan oikeasti valvo ellei nyt sit vedä pääsuoraa hyttipystyssä ja vaaranna muita samalla.

Kyllä se tassu nousee nois vehkeis kun oikein syöttää..tai no..tää on vähä vaikea sanoa kun en ole senttiäkään RR:llä päässy ajamaan mut veikkaan et keukkii  03Biker

En siis moralisoi vaikka Jarska onkin tulossa näyttämään miten sitä oikein keulitaan näillä bemareilla. reps
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo:12:34 kirjoittanut Matso »
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #69 : 11.02.10 - klo:12:31 »
Mitenkäs ne vahtaa melupuolta? Yleensä homma on aika tiukkaa, tuokin rata kun on ihan skutsissa, jossa saattaa lento-oravat häiriintyä.   hesse_biggrin

Nyt en mukaan pääse itse tapahtumaan. Pitää hankkiutua hyviin tuliasemiin Päijänteen rannalle, kun 20.8. alkaa sota, joka vaatii miehiä, juu nou.  :mrgreen:

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #70 : 11.02.10 - klo:13:17 »
En siis moralisoi vaikka Jarska onkin tulossa näyttämään miten sitä oikein keulitaan näillä bemareilla. reps

Hah, mietein tuossa eilen illalla et onkohan olemassa jonkinmoisia "rata-simulaattoreita", semmosella uskaltas harjotella ettei särje rakasta pyörää ja sotke kaiken maailman hesusteipeillä. :mrgreen:

Keulimisenkin voisin sillä teille näyttää oikeen mielelläni. hesse_wink2

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #71 : 11.02.10 - klo:13:24 »
Hah, mietein tuossa eilen illalla et onkohan olemassa jonkinmoisia "rata-simulaattoreita", semmosella uskaltas harjotella ettei särje rakasta pyörää ja sotke kaiken maailman hesusteipeillä. :mrgreen:

Keulimisenkin voisin sillä teille näyttää oikeen mielelläni. hesse_wink2

Tää keula stoori alkaa lähteen lapasesta vaikka on lumet maassa.
Noh, Maria varmaan voi todistaa että keulii se..

En tiiä simulaattoreista mutta California Superbike Schoolissa reenataan välillä aika hauskoilla vehkeillä..
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #72 : 11.02.10 - klo:13:27 »
Mitenkäs ne vahtaa melupuolta?

Motoparkissa on melujen suhteen oltu vissiin tarkkoina, JTK osannee sanoo paremmin.
orgin puolella ollut muistaakseni kanssa juttua motoparkin säännöksistä.

Kemoralla pitäis saada kaikilla normipeleillä suhata.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #73 : 11.02.10 - klo:13:34 »
Ei mulla ollu tarkoitus nipottaa. Tärkein sääntö lienee että ajetaan kaikki samaan suuntaan. Onko vielä minkään sortin alustavaa listaa montako on Kemoraan tulossa?

Minäkin sen keulimisjutun kirjoittelin kieli poskella  grin, ei sitä kukaan oikeasti valvo ellei nyt sit vedä pääsuoraa hyttipystyssä ja vaaranna muita samalla.

Kyllä se tassu nousee nois vehkeis kun oikein syöttää..tai no..tää on vähä vaikea sanoa kun en ole senttiäkään RR:llä päässy ajamaan mut veikkaan et keukkii  03Biker

En siis moralisoi vaikka Jarska onkin tulossa näyttämään miten sitä oikein keulitaan näillä bemareilla. reps
Tasapuolisuuden nimissä horisko toivon jonkun vetävän malliksi muutamat 100 m stoppiet varikolle palattaessa. Vaikeusastetta lisännee se että kuulun sadespesialisteihin eli aina sataa kun ilmaannun paikalle icon_eek.
Sillä noita kirjuuttelin, että saatais mukaan niitäkin, jotka lukee näitä mutta empii rata-ajoa "kun se on niin hurjaa, ajetaan niin kovaa tms.". Noita kommentteja kuulen itse ja perään tulee kysymykset kuinka kovaa ajoit? ja mikä oli aika? Ne ei itseäni kiinnosta hesse_blushing, jostain syystä. Aikaa saa ottaa kuka haluaa ja huippuja seurata sekin on oma hupinsa. Mutta kun saat ajaa radalla omaa vauhtia, siinä on sen homman yksi hienous. Samalla oppii huomaamaan mihin kaikkeen pyörä pystyy rajat asettaaa useimmiten kuski. Ja varikolla voi hämmästellä nopeanryhmän kuskeja joilla on vuoroin poski viistää kanttaria ja vuoroin on etunen pari tuumaa ilmassa. Eli ajaa voi niskakyttyrällä varustetussa powerranger asussa tai goretexissa, eikä renkaanlämppärit oo "pakko olla". Ne harvat kerrat kun olen käynyt niin ana on ollut hyvä tunnelma jumpie, vieraassakin porukassa.
Niin ja, www.racechrono.com :sta saa ladattua laptimeri ohjelman jolla pääsee alkuun tilastotiedon ja datan keräyksessä. Ohjelma pelittää mm. kumisaapastehtaan gps-kännyköissä. Erillinen gps-antenni parantaaa tarkuutta, mutta ei oo mikään vaatimus. Kotimaan radat löytyy valmiina. Eikä maksa mitään, lahjoittaa voi. Joissakin rärrär-malleissa innocent noi ajanottolaitteet löytyy, mutta Matso saat kertoa niistä.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #74 : 11.02.10 - klo:13:50 »
Juu anteeksi, toivottavasti ei tule kelleen kauhean hurjaa kuvaa rata-ajosta kun kirjoittelen vakuutuksista, pannutuksista, rengaspaineista ja keulimisesta.

Ihan aikuisten oikeasti radalla ajo on erittäin turvallista, hauskaa ja saa vielä hyvää seuraa niin mikäs sen parempaa.
Sen radan kun voi kiertää vaikka 60 km/h lasissa jos tuntu et se on se itselleen sopiva vauhti, KUKAAN ei tuu nassuttamaan vauhdista, kanttaamisesta tms.
Ja  ohittaja on AINA vastuussa, ja AINOA isompi asia mikä pitää muistaa radalla on muiden turvallisuus ja oma.
Aja johdonmukaisesti omaa vauhtia, ja käytä käsimerkkiä poistuessasi radalta.

Todella harvoin on hitaassa ryhmässä mitään sattunut ja silloinkin kun on niin vika on yli-yrittäimisessä.

Mun omat kierros-ajat on sitä luokkaa et opettaa en todellakaan ketään voi ja itsekkin haluaisin päästä juonesta kunnolla kiinni, siksi noita ratapäiviä tuleekin kierrettyä vaikka etanaryhmässä mennään. Ja vaikka tuo RR on varustttu ajanotto laitteistolla ja majakkin pitäs sinne radan varteen tökätä niin taidan jättää noi kotiin suosiolla.



« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo:13:52 kirjoittanut Matso »
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal