Kirjoittaja Aihe: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora  (Luettu 4782 kertaa)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #45 : 10.02.10 - klo:21:52 »
Luotan vielä kouluttajan sanomaan, että hitaassa ryhmässä ei tarvi paineiden kanssa pelleillä. Elikkäs mä oon niin hidas, että mukaan riittää kuusiokoloavain, millä saa ne peilit pois. Hmm...pitääkin tarkistaa onko puimurissa peileissä jo vilkut kiinni. Ei niitä naruja viitsi alkaa purkaamaan niin sitten teipataan. 

Voisin melkeimpä kysyä, että pitäiskö siellä radalla ajaakin, mulla on tapana ollut taluttaa.  hesse_biggrin
Kai mä saan oman hitaan ryhmän? Tai voin mä siellä ajella niin saatte tekin harjotella ohittamista.  ashamed

Älä jännitä suotta,mä koitan päästä paikalle kanssa.Olen varmaan sua hitaampi ja tarviihan noi nopeet kuskit niitä pujottelukeppejä. icon_rolleyes. Mä luulen,että Jarskakin päästää kuin nuori poika,jos se vaan saa etusen pysyyn vähänkin maassa. :mrgreen:
Man cannot live on beer only.

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #46 : 10.02.10 - klo:22:10 »
Joo kyllä meitä hitaita riittää Nasu, ei tartte kenenkään talutella yksin.
Siitä tulee hyvä reissu ja ajopäivä hali_peukku
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #47 : 10.02.10 - klo:22:25 »
Mä veikkaan että taluttajia riittää yllinkyllin.
Nasu kun vaan pitää huolen että majapaikassa on Matti ja Teppo iltajameissa niin homma lapasessa.
Tehdään reilusti 2-3 ryhmää riippuen jengin menohaluista.
Alkupäivälle voidaan laittaa reenauksia enempi, kun kello alkaa lyödä kuusi niin radalla olkoon JTK ( silläkun on Kallio selässä) sekä Matso salaa puimurilla (latailee kännyä ajaessa), ja tietysti kuolematon keuliva Jarska. Muut grillatkoon makkaraa ja lyököön löylyä.

Näkisin että meillä on kaikki aineet hyvään rata-päivään ja etenkin ratapäivän iltaan.
Kunhan Jarska lopettaa keulimisen samalla klun aloittaa löylyn heiton niin alles gut! 0600.gif
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #48 : 10.02.10 - klo:22:38 »
Alan järkkäilee muutamaa vapaapäivää tonne.
Perhana kun toi duuni  häiritsee sit kaikkea toimintaa (projektiluontosta) :(

Mut laitetaan lomalaput vetää ja säävarauksella mukana.

Joko RR bemulla tai R6:lla...  hesse_wub ja otan sit sen kompuran ja painemittarin mukaa mut se virta pitää ottaa jostain matkalehmästä kun mulla ei oo vakiovarustuksena esaa,vesaa, radioo eikä pakastinta  reps
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #49 : 10.02.10 - klo:22:39 »
Mä veikkaan että taluttajia riittää yllinkyllin.
Nasu kun vaan pitää huolen että majapaikassa on Matti ja Teppo iltajameissa niin homma lapasessa.
Tehdään reilusti 2-3 ryhmää riippuen jengin menohaluista.
Alkupäivälle voidaan laittaa reenauksia enempi, kun kello alkaa lyödä kuusi niin radalla olkoon JTK ( silläkun on Kallio selässä) sekä Matso salaa puimurilla (latailee kännyä ajaessa), ja tietysti kuolematon keuliva Jarska. Muut grillatkoon makkaraa ja lyököön löylyä.

Näkisin että meillä on kaikki aineet hyvään rata-päivään ja etenkin ratapäivän iltaan.
Kunhan Jarska lopettaa keulimisen samalla klun aloittaa löylyn heiton niin alles gut! 0600.gif


Tuosta ei puutu kuin spk_1978 liian tiukassa nahkapuvussa istumassa saunan lauteella, ei lähre enää pois ei.. :mrgreen:

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #50 : 10.02.10 - klo:22:42 »
Tässä hieman tarvikkeita mitä meillä on ollut mukana noilla reissuilla kun yleensä porukassa käydään vääntämässä rinkulaa.

-Sukkapari urheilusukkia (helvetin paljo yksinkertaisempaa peittää peilit ku ei tarvi sit repii teippejä peilistä).

-Teippiä (miel maalarinteippiä tai pakkausteippiä kun ne hepposimmat ohuet teipit sitte repeilee ja niit saa olla kynsineen repimäs joka perkeleen paikasta).

-Rengaspaine mittari : AIVAN ehdoton, renkaassa jos jollakin 3bar painetta jostain syystä takana ja antaa kuumalla päivällä hieman runtua rinkulalle niin paineet voi olla turhan kovat ja ominaisuudet hävitä (tämä kyllä riippuu ihan kuinka kovaa syöttää).

-Paineilma kompura (niitä ihan pieniä) Itselläni oli busassa yhdessä sivulaukussa sellainen pikku kompura joka toimi tuollaisesta virtapistokkeesta 12v, niitä saa esim. Biltemasta tai Motonetistä, riittää jos yhdellä porukasta tälläinen niin ei sit tarvi etsiä huoltoasemaa jos hieman "lipsahtaa paineet".

Vettä riittävästi.
Ensiapu-pakkaus.
Työkalut jousituksen säätöön (jos on joku joka haluaa alustaan koskea) oletuksena ei kannata räpeltää kauheasti vaan opettelee ensin rauhassa vakio asetuksilla...mutta kun tuota elinkeinovartta on suotu monelle meistä niin kannattaa muistaa et jousitus on hieman löysähkö 100+kg miehelle jos jarruttelee.


Hyviä vinkkejä, tässä sen tykönänsä huomaa mitä kaikkea ei tule edes ajatelleeksi kun ei ole tuota harrastanut. hesse_ok

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #51 : 10.02.10 - klo:22:50 »
Tuosta ei puutu kuin spk_1978 liian tiukassa nahkapuvussa istumassa saunan lauteella, ei lähre enää pois ei.. :mrgreen:

Juuei,

Tänään tein ratkaisun, 2-osaista nahkaa kun ei koko hörhölästä löydy niin mennään singlellä.
Se on kokolailla kuin makkara nakinkuoressa, kotona rykäsin yksikseni sen niskaan ja totesin että oon aika delfiini.. toisen olkapän kun laittaa sijoiltaan niin kokopukukortsun saa pois päältä.

Yleensä kun vastaavissa kokoontumisajoissa Sami pääsee saunaan saakka niin on mopo irti pahan kerran.
Jos pidetään suosiolla se nahkis päällä.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #52 : 10.02.10 - klo:22:55 »
Mä veikkaan että taluttajia riittää yllinkyllin.
Nasu kun vaan pitää huolen että majapaikassa on Matti ja Teppo iltajameissa niin homma lapasessa.
Tehdään reilusti 2-3 ryhmää riippuen jengin menohaluista.
Alkupäivälle voidaan laittaa reenauksia enempi, kun kello alkaa lyödä kuusi niin radalla olkoon JTK ( silläkun on Kallio selässä) sekä Matso salaa puimurilla (latailee kännyä ajaessa), ja tietysti kuolematon keuliva Jarska. Muut grillatkoon makkaraa ja lyököön löylyä.

Näkisin että meillä on kaikki aineet hyvään rata-päivään ja etenkin ratapäivän iltaan.
Kunhan Jarska lopettaa keulimisen samalla klun aloittaa löylyn heiton niin alles gut! 0600.gif

Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #53 : 10.02.10 - klo:23:08 »
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin

Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #54 : 10.02.10 - klo:23:12 »
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin

Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps

Radalla ei sit keulita   horisko
Mut ei muuta ku bemarilla 60kmh ykkösellä ...kaasu pois ~¨sekunnin verran ja heti hanaa perää niin kylä lähtee.
Kakkosellakin pitäs lähtä.
Kolmosella .. sun pitää laihduttaa ja tarviit lisää tehoa  reps


sorry  offtopic
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:23:19 kirjoittanut Matso »
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #55 : 10.02.10 - klo:23:15 »
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin

Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps

Radalla ei sit keulita   horisko
Mut ei muuta ku bemarilla 60kmh ykkösellä ...kaasu pois ~¨sekunnin verran ja heti hanaa perää niin kylä lähtee.
Kakkosellakin pitäs lähtä.
Kolmosella .. sun pitää laihduttaa ja tarviit lisää tehoa  reps
Ja sen keskijalan muistat jättää kotiin reps
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #56 : 10.02.10 - klo:23:24 »
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin

Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps

Radalla ei sit keulita   horisko
Mut ei muuta ku bemarilla 60kmh ykkösellä ...kaasu pois ~¨sekunnin verran ja heti hanaa perää niin kylä lähtee.
Kakkosellakin pitäs lähtä.
Kolmosella .. sun pitää laihduttaa ja tarviit lisää tehoa  reps


sorry  offtopic

Sitten pitää kyllä jo latoa iso pino euroja ja kääntyä Repan puoleen, vois sitä tehoa löytyä. tongue2

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #57 : 10.02.10 - klo:23:25 »
Täällähän ajetaan kauheesti vaikka pakkanen eiku kiristyy ja hiutaletta tippuu pihalle. Ja kokkapuhee lentää hesse_biggrin.
Ite oon teippaillu remonttireiskojen käyttämällä suojausteipillä, irtoo kohtuu helposti isommin tuhrimatta. Kuumana päivänä jää kaikista liimaa mutta tosta suojausteipistä vähempi kun maalarinteipistä (johon on tosin helpompi piirtää kuulakynällä hiilikuitukuvio). Tapee on iso rulla, siitä riittää useammalle. Jos peilit saa irti helposti, niin aina helpompi. Rengaspainemittarin tuon itekin, lähinnä siks että voin kattoo että kumeisssa on sama paine kun valmistaja ohjeistaa. Joskus on tuntunu parin kymmenyksen paineen pudotus parantavan tilannetta. Sitä mittaria tietty lainaan. Ite noudatan viisaamman ohjetta että hiiitaassa ryhmässä on paras ajella mahdollisimman vakioasetuksilla. (Juur niinkuin Matso tuolla jo kertoi).
Eli ei siellä mitään ihmeitä tartte. Paitti matkailuajoneuvoista on tietty hyvä irrottaa ne matkalaukut siitä sivulta, mikroaltouuni .... ja mukitelineestäkin on hyvä nostaa vesitölkki veks reps.
Kuskin huoltoa varten kannattaa olla tarpeeksi juotavaa (vettä) ja jotain syötävääkin. En tiedä millainen kanttiini tuolla Kemorassa on?
Kunhan jarska muistat olla keulimatta, tarkoituksella tehty etupyörän roikottaminenhan on radallakin kielletty ja aiheuttaa varikkokäynnin innocent.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #58 : 10.02.10 - klo:23:31 »
Palatakseni aiheeseen, mua kiinnostaa mihin perustuu tuo peilien ja lamppujen peittäminen, ilmeisesti säännöissä?

Joku heijastus juttu vai mikä? hesse_blushing

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #59 : 10.02.10 - klo:23:35 »
Palatakseni aiheeseen, mua kiinnostaa mihin perustuu tuo peilien ja lamppujen peittäminen, ilmeisesti säännöissä?

Joku heijastus juttu vai mikä? hesse_blushing
Peilien teippaus / mittariston teippaus auttaa sinua keskittymään olennaiseen eli ajamiseen, et ole siis vilkuilemassa jatkuvasti peiliin et tuleeko joku nyt sielt perästä koska silloin menee mutka pitkäksi ihan varmasti kun näet S1000RR:n lähestyvän kirkkaine valoineen ja lisäät miehekkäästi kaasua miettien  "peeerkeles musta ei noi neneä edellä kuskit nahkakortsuineen ohi tule".

Toinen syy on sitten hieman raadollisempi..jos kaaadut niin älä jookos likaa rataa ja kaadu siististi..eli ei miel sitä muovi/lasi sälää radalle...siksi nuo osat teippataan.  hali_peukku
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal