Kirjoittaja Aihe: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora  (Luettu 4498 kertaa)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #30 : 09.02.10 - klo:19:33 »
Pakko kai se on se peeämvee ostaa, että pääsee Kemoraan kurvaamaan. Ei muuten, mutta olisihan se noloa jos päivän pohjat tulisi taivaan vanhalla pannarilla  hesse_yahoo


Tässähän tuli paineita, äkkiä sulle se bemu alle. reps

Nasulle kiitokset mökkijutuista.

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #31 : 09.02.10 - klo:22:07 »
Tsekatkaahan nyt näin talvi-iltoina hieman teidän vakuutuksia kun nyt alkaa näitä rata-juttuja tulemaan.

Varmaankaan tämä tapahtuma ei ole mp-kouluttajien tai EAK kouluttajien ohjaama joten Turvassa taitaa olla ainoa ratalipat korvaava kasko 3x omavastuulla eli ihan siedettävä.  oops2

Muissa joko 50% vahingon määrästä (IF?) tai sitten malli pohjola jossa ei korvata mitään jos radalla pannuttaa ja vakuutusehdoissa mainitut poikkeukset toteutuu.  grin

osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun
harjoitteluun tai ajoharjoitteluun tai ajettaessa
muuten moottoriradalla tai yleiseltä
liikenteeltä suljetulla alueella tai
tieosuudella. [Korvausta maksetaan kuitenkin
vahingosta, joka aiheutuu osallistuttaessa
liikenneopettajan antamaan
ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon
kurssilla, Liikenneturvan ennakoivan
ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen
kouluttajan antamaan ajo-opetukseen
sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat
ry:n kouluttajan antamaan
ajo-opetukseen.]


Itse vaihdoin juuri Pohjolasta Turvaan R6:n ja S1000RR seuraa perässä.

Tämä viesti on aiheeton jos asia on huomioitu ja tarpeelliset luokituksen omaavat ohjaajat paikalla.

Ja HUOM! TODELLA harvoin mitään sattuu jos järki pidetään päässä mut se kärmes kun voi luikerrella siel radalla vaik kuin hitaasti ajaa tai iskee jokin mekaaninen ongelma.
Pitäkäähän lystiä, itse en valitettavati viitsi sahaa 800km..kun olen lyhyen sprintin miehiä.  hesse_wink2
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:00:12 kirjoittanut Matso »
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #32 : 09.02.10 - klo:22:44 »
Matso on oikeassa vakuutusasioissa, tarkennuksena tuohon EAK-kouluttajaan. Vakuutusyhtiöt korvaa vahingot, kun EAK-kouluttaja antaa opetusta ja opetettava on "kontrollin" alla. => Vakuutus on voimassa kun opettaja määrää vauhdin eli yleensä ajaa edellä. Ei riitä että ope hörppii kahvia radan reunalla ja ottaa aikaa / kattelee kun reilut 20 ihmistä kiertää omaa vauhtia. Noin kertoi eräs Smoton / MP69:n kouluttaja Ahvenistolla. Eli ensin kierrettiin opettajien näyttäessä ajolinjoja ja vähitellen vauhtia nostettiinkin, mutta kun siirryttiin ajamaan "omaa ajoa" kukin tiesi ajavansa omaan piikkiin / korotettuun omavastuuseen.
Ihmisen vahingot käsittääkseni korvataan ihan normaalisti.
Toivon ettei tuo vakuutusasia nouse kynnyskysymykseksi kenenkään radalle tulemiseen. Kilpailujahan ei ole tarkoitus pitää.
 
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #33 : 09.02.10 - klo:22:50 »

Toivon ettei tuo vakuutusasia nouse kynnyskysymykseksi kenenkään radalle tulemiseen. Kilpailujahan ei ole tarkoitus pitää.
 


Juuri näin, asia ei missään nimessä saa nousta kynnykseksi, on se rata-ajo niin pirun hauskaa.
Mutta nyt kun on näin ajoissa liikenteessä niin voi hyvinkin tutustua noihin omiin ehtoihinsa ja jos tuntuu siltä esim. kysästä foorumilaisille kimppa-alennusta esim. Turvasta jos tästä radalla olemisesta tulee isompikin tapa.

Toinen vaihtoehto on hankkia halukkaat kouluttajat.
Mutta välittömästi kun ajatte "omaa" ajoa olette omillanne ryhmästä,taidoista tai nopeudesta riippumatta.


P.s  : en ole vakuutusmyyjä vaan ihan muissa hommissa  03Biker
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #34 : 09.02.10 - klo:23:47 »
Alustavaa hintatietoa majoituksesta. 4 hengen mökit on 60€ /vrk. 2-hengen huone luhtitalossa on 50€/vrk. Aamupala 6€/hlö.
Petivaatteita ei tuohon hintaan kuulu, kysyn vielä erikseen mitä ne kustantavat. Sauna on 15€/tunti. Varasin tai vahvistan varauksen kahdelle mökille ja yhdelle huoneelle. Perutaan sitten lähempänä jos näyttää ettei paikat mene. Nämä siis siellä Huhtaniemen mökkikylässä. Grillikatoksia löytyy useampiakin alueelta. Kerään jossain vaiheesta ketjusta nuo nimet ketkä ovat jo ilmoittaneet majapaikan tarpeen. Näillä mennään kaiketi tällä erää.  BMWsmile
Hinnatkin ihan kohdallaan.Kiitokset varauksesta Nasu hali_peukku
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #35 : 09.02.10 - klo:23:51 »
Joo, kouluttaja / -t ei olis pahasta vaikka / kun ajettais "omaa ajoa" Alkuun vois hyvin olla jotain EAK-hommaa tai mitä halutaan? Jotain tais spk_1978:lla olla jo mielessä jossain yksärissä? Sitä päivän ohjelmaa on hyvää aikaa funtsailla etukäteen.
Toivottavasti mahdollisimman moni tulee mukaan.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #36 : 09.02.10 - klo:23:55 »
Mukana ollaan, varaa Nasu mulle ke-to väliseksi yöksi 1 punkka  bowdown
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #37 : 10.02.10 - klo:07:29 »
Joo, kouluttaja / -t ei olis pahasta vaikka / kun ajettais "omaa ajoa" Alkuun vois hyvin olla jotain EAK-hommaa tai mitä halutaan?

Juu, funailin kouluttajan mahdollisuutta lähinnä sillä silmällä että osa varmaankin haluaa ihan käsittely / EAK koulutusta ja osaa ehkä kiinnostaisi rata-ajelusta ainakin alkeet kuten ajolinjaa yms..
Sen muutaman kerran kun oon radalla ollut niin huomaa että hitaassa ja keskinopeissa jengi yleensä seuraa kaikki samaa linjaa.
Nopeissa löytyy sitten variaatioita kun kuskit kokeilee erilaisia linjoja lähinnä kai päästäkseen paremmin seuraavaan tai jopa sitä seuraavaan mutkaan.

Kysyin moista SMotosta ja MP-Tuesta.
SMoto palaa astialle myöhemmin tässä kuussa niillä on joku helkkarin perskatin tärkee kokous 14. Helmikuuta.
MP-Tuki vastasi näin:
"
Ennakoivan ajon koulutus voidaan räätälöidä tietylle porukalle.
Tällöin kustannus on 2.000 euroa/päivä ja maksimissaan 25 koulutettavaa.

Toinen vaihtoehto on ilmoittautua yksittäin ja tällöin kustannus on 110 euroa/osallistuja ja osallistuminen yleisille päiville.
Ohessa päivämäärät joista voi valita. Kyselyjä on tullut tähän mennessä puolenkymmentä ja maaliskuun alkuun mennessä päivistä valtaosa tullee olemaan varattuja.
Alastaro
Ti 6.7.2010 klo 10-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ke 7.7.2010 klo 10-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ke 14.7.2010 klo 10-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
To 15.7.2010 klo 10-13 (EAK II)

Ahvenisto
Su 2.5.2010 klo 9-13 (EAK I)
Ti 18.5.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ti 25.5.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ti 15.6.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ti 27.7.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Su 15.8.2010 klo 9-13 (EAK I)

"
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #38 : 10.02.10 - klo:07:47 »
Ja HUOM! TODELLA harvoin mitään sattuu jos järki pidetään päässä mut se kärmes kun voi luikerrella siel radalla vaik kuin hitaasti ajaa tai iskee jokin mekaaninen ongelma.

Hyvä pointti, vakuutukset on hyvä tsekata etukäteen.
Huomauttaisin kuitenkin että kyseessä ei ole mikään Full Throttle meininki, vaan nimenomaan turvallinen helppo tapahtuma jonka jälkeen useammalla olisi kokemusta rata-ajosta.
Siellä on varsin kivaa porukassa kun vaan säännöt on kaikille selvät.
Jos joku haluaa vetää täysillä niin näille on omat ryhmät.
Ollaan JTK:n kanssa tätä vasta alustavasti ideoitu, jos jollain on ideoita mitä ko päivän tulisi sisältää niin ääntä esille.

Ratapäivän esileikkejä / majoituksia / jälkipyykkiä ja jäähdyttelyä kannattaa kanssa ideoita.
Yhteistä majapaikkaa on jo Nasu puuhaillut.  hesse_kalja
Varmaan pikkuisia mopoporukoita kannattaa kerätä eri puolilta Suamen maata matkoihin.

Itselle tuli mieleen että radallahan saa ajaa myöskin kortittomat.
Jos jonkun puoliso / poika / tytär haluaa kokeilla suljetussa ympäristössä parinkymmenen tarkkailevan silmän alla niin siihenkin varmasti löytyy tilaisuus. hesse_blink

Pitäkäähän lystiä, itse en valitettavati viitsi sahaa 800km..kun olen lyhyen sprintin miehiä.  hesse_wink2

Kuulostaa pahasti siltä että jonkun sportista löytyy virtapistoketta ja sivulaukkua.. hesse_hellou
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa kukari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 4
    • Google Profiles
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #39 : 10.02.10 - klo:15:12 »
Mainiota,
nyt kun on F800R CPE tilattu niin voinkin ilmoittautua mukaan Kemoraan :-)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #40 : 10.02.10 - klo:16:51 »
Loistavaa, kuolailin itsekin moisen perään Heinolla.
Hyvä että saadaan yksi peli mukaan jolla voi mennä eturenkaan varassa.. ..ei ala tylsistyttään se Jarskan keuliminen.  hesse_blink
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #41 : 10.02.10 - klo:16:58 »
Loistavaa, kuolailin itsekin moisen perään Heinolla.
Hyvä että saadaan yksi peli mukaan jolla voi mennä eturenkaan varassa.. ..ei ala tylsistyttään se Jarskan keuliminen.  hesse_blink

Tuosta nyt tuli näköjään "kuolematon" lausahdus, pitikin mennä haastatteluun. :mrgreen:

Se vaan että edelleen pelottaa jos tassu nousee. grin

Hyvin oletta pojat junailleet tuota rata-asiaa joka kantilta, näin oppipoikana ottaa vastaan mielellään kaikki koulutukset mitä saa.

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #42 : 10.02.10 - klo:17:22 »
Tässä hieman tarvikkeita mitä meillä on ollut mukana noilla reissuilla kun yleensä porukassa käydään vääntämässä rinkulaa.

-Sukkapari urheilusukkia (helvetin paljo yksinkertaisempaa peittää peilit ku ei tarvi sit repii teippejä peilistä).

-Teippiä (miel maalarinteippiä tai pakkausteippiä kun ne hepposimmat ohuet teipit sitte repeilee ja niit saa olla kynsineen repimäs joka perkeleen paikasta).

-Rengaspaine mittari : AIVAN ehdoton, renkaassa jos jollakin 3bar painetta jostain syystä takana ja antaa kuumalla päivällä hieman runtua rinkulalle niin paineet voi olla turhan kovat ja ominaisuudet hävitä (tämä kyllä riippuu ihan kuinka kovaa syöttää).

-Paineilma kompura (niitä ihan pieniä) Itselläni oli busassa yhdessä sivulaukussa sellainen pikku kompura joka toimi tuollaisesta virtapistokkeesta 12v, niitä saa esim. Biltemasta tai Motonetistä, riittää jos yhdellä porukasta tälläinen niin ei sit tarvi etsiä huoltoasemaa jos hieman "lipsahtaa paineet".

Vettä riittävästi.
Ensiapu-pakkaus.
Työkalut jousituksen säätöön (jos on joku joka haluaa alustaan koskea) oletuksena ei kannata räpeltää kauheasti vaan opettelee ensin rauhassa vakio asetuksilla...mutta kun tuota elinkeinovartta on suotu monelle meistä niin kannattaa muistaa et jousitus on hieman löysähkö 100+kg miehelle jos jarruttelee.
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Nasu

  • Vieras
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #43 : 10.02.10 - klo:19:26 »
Luotan vielä kouluttajan sanomaan, että hitaassa ryhmässä ei tarvi paineiden kanssa pelleillä. Elikkäs mä oon niin hidas, että mukaan riittää kuusiokoloavain, millä saa ne peilit pois. Hmm...pitääkin tarkistaa onko puimurissa peileissä jo vilkut kiinni. Ei niitä naruja viitsi alkaa purkaamaan niin sitten teipataan. 

Voisin melkeimpä kysyä, että pitäiskö siellä radalla ajaakin, mulla on tapana ollut taluttaa.  hesse_biggrin
Kai mä saan oman hitaan ryhmän? Tai voin mä siellä ajella niin saatte tekin harjotella ohittamista.  ashamed

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratapäivä 19.8.2010 Kemora
« Vastaus #44 : 10.02.10 - klo:19:46 »
Millä asetuksilla on ESA:laiset radalla ajelleet?

Siihen kun riittää työkaluiksi oma peukalo. innocent


 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal