BMW Sportbikes Finland
Sporttifoorumi => Ratapäivät ja äkkilähdöt radalle => Aiheen aloitti: spk_1978 - 05.02.10 - klo:07:51
-
Dodii,
Kuten jo aikaisemmin oli kommentoitu niin me ollaan ns. vartti kärjestä ratapäivän suhteen.
Äänestyksessä suosituin Alastaro on kokolailla täynnä. Tuntivuoroja sieltä saa mutta kokonaista päivää ei millään.
Varasin Kemorasta radan käyttöön torstaina 19.8. Samaan aikaan on Saariselällä jänkhällä jytisee, mutta nyt sais luvan jytistä Kemoran suunnalla ensiksi.
Rata on käytössä klo 10-18, koitetaan tehdä mahdollisimman rento mutta opettavainen ja turvallinen ratapäivä kaikille.
Ideoidaan ilmoittautumisia sun muita kunhan kevät hiukan etenee.
-
Loistavaa, hienoa, upeaa, KIITOS spk_1978. bowdown
Kyllä nyt taitaa jäädä Jänkhä väliin. jumpie
-
Siitähän on nätti heitto Saariselälle ! Ottaa ensin radalla tuntumaa ja sit eiku menoks hali_peukku
-
Eli matkaa n.700km , matka-aika 9,5h(eniro) tod.8h(BMW) 03Biker
-
Mut jos yöksi haluaa jäädä puimaan radan tapahtumia tuopposen ääressä, mulla olis tuttu pitäjä tuolla Masalan (http://www.masala.fi/) leirintäalueella, eikä ois pitkä matka Kemorasta. 0003.gif
Hirmu nätti paikka, mutta mökkejä ei hirveesti ole.
-
Kerkeehän ne puimaan Saariselällä , siinähän on monta iltaa aikaa hesse_kalja
-
Kerkeehän ne puimaan Saariselällä , siinähän on monta iltaa aikaa hesse_kalja
Totta puhelet, saatais kunnon letka bemareita Jänkhän suuntaan. ajelu
-
Toisaalta jos kelit on samantyyliset kuin viime vuonna Jänkhältä palatessa niin ei tarvii lähtee mihinkään !
-
Meinasin eka ottaa perjantailta vielä aamuvuoron mutta sen oli joku jo varannut.
Sijainniltaan Kemora ei kai ole paha kellekään?
Ainoo heikkous on torstaipäivä mutta kuten JTK jo yksärissä kommentoi niin saa hyvän startin viikonlopulle.
Saattaa olla että tuun itse suoraan reissunpäältä etelästä tai pohjoisesta, suunnittelin hiukan että edeltävän viikonlopun Brnosta voisi hakea kanttausmallia...
-
Mulle Kemora on sijainniltaan mitä mainioin. jumpie
Eikä haittaa mitään että on torstaina, otetaan pidennetty vkloppuvapaa käyttöön. hesse_yahoo
-
Hienoa työtä spk... ja tais JTK:lla olla myös sormet pelissä bowdown
Yritän päästä mukaan, Jänkhälle mennessä vois ottaa laukut kotoa ja 03Biker Saariselälle.
-
Hyvää työtä pojat.
Olen mukana, siihen on kyllä vielä yli puoli vuotta eihän sitä tiedä onko edes hengissä silloin. withstupid
Eteenpäin vaan... hali_peukku
-
Kait sitä voisi ajella Kemoralle. Perjantaina pitää kyllä olla Kiikalassa kiihdytysajoja järjestämässä. Ehtiihän tuolta hyvin ajella perjantai ehtooksi sinne.
Siinä lähellä rataa on Huhtaniemen mökkikylä.
http://www.kase.fi/~hannutm/
Siellä on hyvä majailla ainakin. Löytyy mökkejä ja kahden engen huoneita. Pitäisköhän soittaa ja varata muutama mökki sieltä ke-pe välille? Onko muita kaukomatkaajia, etelästä on sen verran matkaa ettei ihan päiväkeikkana mene.
-
Mä tuun todennäköisesti Tampereen suunnalta.
Ajattelin jäädä johonkin ainakin to-pe yöksi.
-
Kyllä noi radanvaraus ponnistelujen pointsit kuuluu täysin spk_1978:lle kumarrus. Helkutan hyvä, että on rata koko päivän. Ite ajelen varmaan jo keskiviikkona Kermoran kulmille ja yövyn jossain. Sama juttu ehkä kotio päin lähdettäessä. Toi Nasun ehdotus että varattais jostain mökkikylästä tms. jokunen yösija saa puolto äänen thumbup9. Nyt on aikaa funtsia ja kartoittaa millaista koulutusta tai oheistreeniä sinne halutaan.
-
Hyvä paikka olis tuo Nasun ehdottamakin. hesse_yahoo
Osa varmaan yöpyy mielellään ja osa jatkaa Jänkhälle.
-
Kyllä noi radanvaraus ponnistelujen pointsit kuuluu täysin spk_1978:lle kumarrus. Helkutan hyvä, että on rata koko päivän. Ite ajelen varmaan jo keskiviikkona Kermoran kulmille ja yövyn jossain. Sama juttu ehkä kotio päin lähdettäessä. Toi Nasun ehdotus että varattais jostain mökkikylästä tms. jokunen yösija saa puolto äänen thumbup9. Nyt on aikaa funtsia ja kartoittaa millaista koulutusta tai oheistreeniä sinne halutaan.
Ok, pointsit täysillä spk_1978:lle bowdown
Voisin myös harkita keskiviikkona siirtymistä Kemoran lähelle.
-
Tuleehan tuosta pieni kierto Jänkhän reissuun,mutta hälläväliä,eikös kesällä ole tarkoitus ajella.Jos ei mitään ennaltaodottamatonta satu,niin mukana
koitetaan olla.Suuret kiitokset puuhamiehille! jumpie 03Biker jumpie jumpie
-
Mä tulen täältä turun suunnasta eli jos Nasu tai joku varailee mökkejä niin yksi punkka mulle ke-pe hesse_ok
Mökkikylä on hyvä vaihtoehto koska silloinhan on taatusti aurinkoinen keli, sopii grillailuun ja hesse_kalja
-
Sen verran, että pojat hei...Nasuhan ajaa aina vesisateessa.Kolme kesää takana ja aina sataa. BMWsmile
Ottakaas tämä huomioon kun näitä kesäretkiä suunnitellaan. hesse_biggrin
-
Mä haluun kyllä nähdä sen jätkän joka ajaa ensin päivän radalla ja sitten vetää 700km siirtymän perään.
Toi on sen verran kaukana että saattaa hyvinkin olla paikallaan pöristä sinne jo keskiviikon puolella.
Kunhan katsoo ettei sauno itseensä tärinään ratapäiväks.
-
Meinaan tulla Kemoran liepeille keskiviikkona. Nasun ehdottama mökkikylä on varmaan hyvä valinta. Jos joku on varaamassa mökkiä niin lupaan lunastaa yhden punkan ainakin ke-to.
-
Josko mä soittelen sinne ja varaan pari mökkiä alustavasti. Jos ottavat jo ensi kesän varauksia vastaan. Varaan samalla muutkin tarvitsemani majoitukset sieltä. Kyseisessä mökkikylässä on yleisesti ollut aika edukas majoitus ja lisäkorvausta vastaan aamiaismahdollisuus. Kysyn samalla mitä veloittavat saunasta, voisi porukassa varata sen pariksi tunniksi jos ei ihan maltaita maksa.
-
Josko mä soittelen sinne ja varaan pari mökkiä alustavasti. Jos ottavat jo ensi kesän varauksia vastaan. Varaan samalla muutkin tarvitsemani majoitukset sieltä. Kyseisessä mökkikylässä on yleisesti ollut aika edukas majoitus ja lisäkorvausta vastaan aamiaismahdollisuus. Kysyn samalla mitä veloittavat saunasta, voisi porukassa varata sen pariksi tunniksi jos ei ihan maltaita maksa.
Sopii mulle, 1 paikka mulle.
-
Mulle voisit varata myös kahden hengen kämpän jos viittit Nasu. hesse_yahoo
-
Katselin tuota kalenteria ja ollaan Kemorassa juurikin viikkoa ennen RR SM osakilpailua.
Kiinnostaiskohan biimerin kisakuskeja ylimääräiset ohitteluharjoitukset?
Näkyy olevan Vehniäinen Lauslehdeon kumppanina SM sarjassa, nyt on kiva nähdä miten puimuri liikkuu.
No joo, ei ne varmaan täysillä halua lähtee riskeeraan amatöörien sekaan, mutta kiva olis nähdä kuinka saakelin hidas sitä oikeesti on vaikka pojat laskis puolikaasullakin. Ihan paikallaan olis saada joku ratanarkkari näyttään linjoja.. ..siis ajolinjoja..
-
Katselin tuota kalenteria ja ollaan Kemorassa juurikin viikkoa ennen RR SM osakilpailua.
Kiinnostaiskohan biimerin kisakuskeja ylimääräiset ohitteluharjoitukset?
Näkyy olevan Vehniäinen Lauslehdeon kumppanina SM sarjassa, nyt on kiva nähdä miten puimuri liikkuu.
No joo, ei ne varmaan täysillä halua lähtee riskeeraan amatöörien sekaan, mutta kiva olis nähdä kuinka saakelin hidas sitä oikeesti on vaikka pojat laskis puolikaasullakin. Ihan paikallaan olis saada joku ratanarkkari näyttään linjoja.. ..siis ajolinjoja..
Kaikki mitä saat järkättyä otetaan kyllä kiitollisena vastaan. bowdown
-
Alustavaa hintatietoa majoituksesta. 4 hengen mökit on 60€ /vrk. 2-hengen huone luhtitalossa on 50€/vrk. Aamupala 6€/hlö.
Petivaatteita ei tuohon hintaan kuulu, kysyn vielä erikseen mitä ne kustantavat. Sauna on 15€/tunti. Varasin tai vahvistan varauksen kahdelle mökille ja yhdelle huoneelle. Perutaan sitten lähempänä jos näyttää ettei paikat mene. Nämä siis siellä Huhtaniemen mökkikylässä. Grillikatoksia löytyy useampiakin alueelta. Kerään jossain vaiheesta ketjusta nuo nimet ketkä ovat jo ilmoittaneet majapaikan tarpeen. Näillä mennään kaiketi tällä erää. BMWsmile
-
Kiitos Nasulle hesse_ok, nyt vaan odotellaan että hiutaleet häviäis.
-
Pakko kai se on se peeämvee ostaa, että pääsee Kemoraan kurvaamaan. Ei muuten, mutta olisihan se noloa jos päivän pohjat tulisi taivaan vanhalla pannarilla hesse_yahoo
-
Pakko kai se on se peeämvee ostaa, että pääsee Kemoraan kurvaamaan. Ei muuten, mutta olisihan se noloa jos päivän pohjat tulisi taivaan vanhalla pannarilla hesse_yahoo
Tässähän tuli paineita, äkkiä sulle se bemu alle. reps
Nasulle kiitokset mökkijutuista.
-
Tsekatkaahan nyt näin talvi-iltoina hieman teidän vakuutuksia kun nyt alkaa näitä rata-juttuja tulemaan.
Varmaankaan tämä tapahtuma ei ole mp-kouluttajien tai EAK kouluttajien ohjaama joten Turvassa taitaa olla ainoa ratalipat korvaava kasko 3x omavastuulla eli ihan siedettävä. oops2
Muissa joko 50% vahingon määrästä (IF?) tai sitten malli pohjola jossa ei korvata mitään jos radalla pannuttaa ja vakuutusehdoissa mainitut poikkeukset toteutuu. grin
osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun
harjoitteluun tai ajoharjoitteluun tai ajettaessa
muuten moottoriradalla tai yleiseltä
liikenteeltä suljetulla alueella tai
tieosuudella. [Korvausta maksetaan kuitenkin
vahingosta, joka aiheutuu osallistuttaessa
liikenneopettajan antamaan
ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon
kurssilla, Liikenneturvan ennakoivan
ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen
kouluttajan antamaan ajo-opetukseen
sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat
ry:n kouluttajan antamaan
ajo-opetukseen.]
Itse vaihdoin juuri Pohjolasta Turvaan R6:n ja S1000RR seuraa perässä.
Tämä viesti on aiheeton jos asia on huomioitu ja tarpeelliset luokituksen omaavat ohjaajat paikalla.
Ja HUOM! TODELLA harvoin mitään sattuu jos järki pidetään päässä mut se kärmes kun voi luikerrella siel radalla vaik kuin hitaasti ajaa tai iskee jokin mekaaninen ongelma.
Pitäkäähän lystiä, itse en valitettavati viitsi sahaa 800km..kun olen lyhyen sprintin miehiä. hesse_wink2
-
Matso on oikeassa vakuutusasioissa, tarkennuksena tuohon EAK-kouluttajaan. Vakuutusyhtiöt korvaa vahingot, kun EAK-kouluttaja antaa opetusta ja opetettava on "kontrollin" alla. => Vakuutus on voimassa kun opettaja määrää vauhdin eli yleensä ajaa edellä. Ei riitä että ope hörppii kahvia radan reunalla ja ottaa aikaa / kattelee kun reilut 20 ihmistä kiertää omaa vauhtia. Noin kertoi eräs Smoton / MP69:n kouluttaja Ahvenistolla. Eli ensin kierrettiin opettajien näyttäessä ajolinjoja ja vähitellen vauhtia nostettiinkin, mutta kun siirryttiin ajamaan "omaa ajoa" kukin tiesi ajavansa omaan piikkiin / korotettuun omavastuuseen.
Ihmisen vahingot käsittääkseni korvataan ihan normaalisti.
Toivon ettei tuo vakuutusasia nouse kynnyskysymykseksi kenenkään radalle tulemiseen. Kilpailujahan ei ole tarkoitus pitää.
-
Toivon ettei tuo vakuutusasia nouse kynnyskysymykseksi kenenkään radalle tulemiseen. Kilpailujahan ei ole tarkoitus pitää.
Juuri näin, asia ei missään nimessä saa nousta kynnykseksi, on se rata-ajo niin pirun hauskaa.
Mutta nyt kun on näin ajoissa liikenteessä niin voi hyvinkin tutustua noihin omiin ehtoihinsa ja jos tuntuu siltä esim. kysästä foorumilaisille kimppa-alennusta esim. Turvasta jos tästä radalla olemisesta tulee isompikin tapa.
Toinen vaihtoehto on hankkia halukkaat kouluttajat.
Mutta välittömästi kun ajatte "omaa" ajoa olette omillanne ryhmästä,taidoista tai nopeudesta riippumatta.
P.s : en ole vakuutusmyyjä vaan ihan muissa hommissa 03Biker
-
Alustavaa hintatietoa majoituksesta. 4 hengen mökit on 60€ /vrk. 2-hengen huone luhtitalossa on 50€/vrk. Aamupala 6€/hlö.
Petivaatteita ei tuohon hintaan kuulu, kysyn vielä erikseen mitä ne kustantavat. Sauna on 15€/tunti. Varasin tai vahvistan varauksen kahdelle mökille ja yhdelle huoneelle. Perutaan sitten lähempänä jos näyttää ettei paikat mene. Nämä siis siellä Huhtaniemen mökkikylässä. Grillikatoksia löytyy useampiakin alueelta. Kerään jossain vaiheesta ketjusta nuo nimet ketkä ovat jo ilmoittaneet majapaikan tarpeen. Näillä mennään kaiketi tällä erää. BMWsmile
Hinnatkin ihan kohdallaan.Kiitokset varauksesta Nasu hali_peukku
-
Joo, kouluttaja / -t ei olis pahasta vaikka / kun ajettais "omaa ajoa" Alkuun vois hyvin olla jotain EAK-hommaa tai mitä halutaan? Jotain tais spk_1978:lla olla jo mielessä jossain yksärissä? Sitä päivän ohjelmaa on hyvää aikaa funtsailla etukäteen.
Toivottavasti mahdollisimman moni tulee mukaan.
-
Mukana ollaan, varaa Nasu mulle ke-to väliseksi yöksi 1 punkka bowdown
-
Joo, kouluttaja / -t ei olis pahasta vaikka / kun ajettais "omaa ajoa" Alkuun vois hyvin olla jotain EAK-hommaa tai mitä halutaan?
Juu, funailin kouluttajan mahdollisuutta lähinnä sillä silmällä että osa varmaankin haluaa ihan käsittely / EAK koulutusta ja osaa ehkä kiinnostaisi rata-ajelusta ainakin alkeet kuten ajolinjaa yms..
Sen muutaman kerran kun oon radalla ollut niin huomaa että hitaassa ja keskinopeissa jengi yleensä seuraa kaikki samaa linjaa.
Nopeissa löytyy sitten variaatioita kun kuskit kokeilee erilaisia linjoja lähinnä kai päästäkseen paremmin seuraavaan tai jopa sitä seuraavaan mutkaan.
Kysyin moista SMotosta ja MP-Tuesta.
SMoto palaa astialle myöhemmin tässä kuussa niillä on joku helkkarin perskatin tärkee kokous 14. Helmikuuta.
MP-Tuki vastasi näin:
"
Ennakoivan ajon koulutus voidaan räätälöidä tietylle porukalle.
Tällöin kustannus on 2.000 euroa/päivä ja maksimissaan 25 koulutettavaa.
Toinen vaihtoehto on ilmoittautua yksittäin ja tällöin kustannus on 110 euroa/osallistuja ja osallistuminen yleisille päiville.
Ohessa päivämäärät joista voi valita. Kyselyjä on tullut tähän mennessä puolenkymmentä ja maaliskuun alkuun mennessä päivistä valtaosa tullee olemaan varattuja.
Alastaro
Ti 6.7.2010 klo 10-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ke 7.7.2010 klo 10-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ke 14.7.2010 klo 10-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
To 15.7.2010 klo 10-13 (EAK II)
Ahvenisto
Su 2.5.2010 klo 9-13 (EAK I)
Ti 18.5.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ti 25.5.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ti 15.6.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Ti 27.7.2010 klo 9-13 (myynnissä toistaiseksi yks.oikeudella yrityksille ym.)
Su 15.8.2010 klo 9-13 (EAK I)
"
-
Ja HUOM! TODELLA harvoin mitään sattuu jos järki pidetään päässä mut se kärmes kun voi luikerrella siel radalla vaik kuin hitaasti ajaa tai iskee jokin mekaaninen ongelma.
Hyvä pointti, vakuutukset on hyvä tsekata etukäteen.
Huomauttaisin kuitenkin että kyseessä ei ole mikään Full Throttle meininki, vaan nimenomaan turvallinen helppo tapahtuma jonka jälkeen useammalla olisi kokemusta rata-ajosta.
Siellä on varsin kivaa porukassa kun vaan säännöt on kaikille selvät.
Jos joku haluaa vetää täysillä niin näille on omat ryhmät.
Ollaan JTK:n kanssa tätä vasta alustavasti ideoitu, jos jollain on ideoita mitä ko päivän tulisi sisältää niin ääntä esille.
Ratapäivän esileikkejä / majoituksia / jälkipyykkiä ja jäähdyttelyä kannattaa kanssa ideoita.
Yhteistä majapaikkaa on jo Nasu puuhaillut. hesse_kalja
Varmaan pikkuisia mopoporukoita kannattaa kerätä eri puolilta Suamen maata matkoihin.
Itselle tuli mieleen että radallahan saa ajaa myöskin kortittomat.
Jos jonkun puoliso / poika / tytär haluaa kokeilla suljetussa ympäristössä parinkymmenen tarkkailevan silmän alla niin siihenkin varmasti löytyy tilaisuus. hesse_blink
Pitäkäähän lystiä, itse en valitettavati viitsi sahaa 800km..kun olen lyhyen sprintin miehiä. hesse_wink2
Kuulostaa pahasti siltä että jonkun sportista löytyy virtapistoketta ja sivulaukkua.. hesse_hellou
-
Mainiota,
nyt kun on F800R CPE tilattu niin voinkin ilmoittautua mukaan Kemoraan :-)
-
Loistavaa, kuolailin itsekin moisen perään Heinolla.
Hyvä että saadaan yksi peli mukaan jolla voi mennä eturenkaan varassa.. ..ei ala tylsistyttään se Jarskan keuliminen. hesse_blink
-
Loistavaa, kuolailin itsekin moisen perään Heinolla.
Hyvä että saadaan yksi peli mukaan jolla voi mennä eturenkaan varassa.. ..ei ala tylsistyttään se Jarskan keuliminen. hesse_blink
Tuosta nyt tuli näköjään "kuolematon" lausahdus, pitikin mennä haastatteluun. :mrgreen:
Se vaan että edelleen pelottaa jos tassu nousee. grin
Hyvin oletta pojat junailleet tuota rata-asiaa joka kantilta, näin oppipoikana ottaa vastaan mielellään kaikki koulutukset mitä saa.
-
Tässä hieman tarvikkeita mitä meillä on ollut mukana noilla reissuilla kun yleensä porukassa käydään vääntämässä rinkulaa.
-Sukkapari urheilusukkia (helvetin paljo yksinkertaisempaa peittää peilit ku ei tarvi sit repii teippejä peilistä).
-Teippiä (miel maalarinteippiä tai pakkausteippiä kun ne hepposimmat ohuet teipit sitte repeilee ja niit saa olla kynsineen repimäs joka perkeleen paikasta).
-Rengaspaine mittari : AIVAN ehdoton, renkaassa jos jollakin 3bar painetta jostain syystä takana ja antaa kuumalla päivällä hieman runtua rinkulalle niin paineet voi olla turhan kovat ja ominaisuudet hävitä (tämä kyllä riippuu ihan kuinka kovaa syöttää).
-Paineilma kompura (niitä ihan pieniä) Itselläni oli busassa yhdessä sivulaukussa sellainen pikku kompura joka toimi tuollaisesta virtapistokkeesta 12v, niitä saa esim. Biltemasta tai Motonetistä, riittää jos yhdellä porukasta tälläinen niin ei sit tarvi etsiä huoltoasemaa jos hieman "lipsahtaa paineet".
Vettä riittävästi.
Ensiapu-pakkaus.
Työkalut jousituksen säätöön (jos on joku joka haluaa alustaan koskea) oletuksena ei kannata räpeltää kauheasti vaan opettelee ensin rauhassa vakio asetuksilla...mutta kun tuota elinkeinovartta on suotu monelle meistä niin kannattaa muistaa et jousitus on hieman löysähkö 100+kg miehelle jos jarruttelee.
-
Luotan vielä kouluttajan sanomaan, että hitaassa ryhmässä ei tarvi paineiden kanssa pelleillä. Elikkäs mä oon niin hidas, että mukaan riittää kuusiokoloavain, millä saa ne peilit pois. Hmm...pitääkin tarkistaa onko puimurissa peileissä jo vilkut kiinni. Ei niitä naruja viitsi alkaa purkaamaan niin sitten teipataan.
Voisin melkeimpä kysyä, että pitäiskö siellä radalla ajaakin, mulla on tapana ollut taluttaa. hesse_biggrin
Kai mä saan oman hitaan ryhmän? Tai voin mä siellä ajella niin saatte tekin harjotella ohittamista. ashamed
-
Millä asetuksilla on ESA:laiset radalla ajelleet?
Siihen kun riittää työkaluiksi oma peukalo. innocent
-
Luotan vielä kouluttajan sanomaan, että hitaassa ryhmässä ei tarvi paineiden kanssa pelleillä. Elikkäs mä oon niin hidas, että mukaan riittää kuusiokoloavain, millä saa ne peilit pois. Hmm...pitääkin tarkistaa onko puimurissa peileissä jo vilkut kiinni. Ei niitä naruja viitsi alkaa purkaamaan niin sitten teipataan.
Voisin melkeimpä kysyä, että pitäiskö siellä radalla ajaakin, mulla on tapana ollut taluttaa. hesse_biggrin
Kai mä saan oman hitaan ryhmän? Tai voin mä siellä ajella niin saatte tekin harjotella ohittamista. ashamed
Älä jännitä suotta,mä koitan päästä paikalle kanssa.Olen varmaan sua hitaampi ja tarviihan noi nopeet kuskit niitä pujottelukeppejä. icon_rolleyes. Mä luulen,että Jarskakin päästää kuin nuori poika,jos se vaan saa etusen pysyyn vähänkin maassa. :mrgreen:
-
Joo kyllä meitä hitaita riittää Nasu, ei tartte kenenkään talutella yksin.
Siitä tulee hyvä reissu ja ajopäivä hali_peukku
-
Mä veikkaan että taluttajia riittää yllinkyllin.
Nasu kun vaan pitää huolen että majapaikassa on Matti ja Teppo iltajameissa niin homma lapasessa.
Tehdään reilusti 2-3 ryhmää riippuen jengin menohaluista.
Alkupäivälle voidaan laittaa reenauksia enempi, kun kello alkaa lyödä kuusi niin radalla olkoon JTK ( silläkun on Kallio selässä) sekä Matso salaa puimurilla (latailee kännyä ajaessa), ja tietysti kuolematon keuliva Jarska. Muut grillatkoon makkaraa ja lyököön löylyä.
Näkisin että meillä on kaikki aineet hyvään rata-päivään ja etenkin ratapäivän iltaan.
Kunhan Jarska lopettaa keulimisen samalla klun aloittaa löylyn heiton niin alles gut! 0600.gif
-
Alan järkkäilee muutamaa vapaapäivää tonne.
Perhana kun toi duuni häiritsee sit kaikkea toimintaa (projektiluontosta) :(
Mut laitetaan lomalaput vetää ja säävarauksella mukana.
Joko RR bemulla tai R6:lla... hesse_wub ja otan sit sen kompuran ja painemittarin mukaa mut se virta pitää ottaa jostain matkalehmästä kun mulla ei oo vakiovarustuksena esaa,vesaa, radioo eikä pakastinta reps
-
Mä veikkaan että taluttajia riittää yllinkyllin.
Nasu kun vaan pitää huolen että majapaikassa on Matti ja Teppo iltajameissa niin homma lapasessa.
Tehdään reilusti 2-3 ryhmää riippuen jengin menohaluista.
Alkupäivälle voidaan laittaa reenauksia enempi, kun kello alkaa lyödä kuusi niin radalla olkoon JTK ( silläkun on Kallio selässä) sekä Matso salaa puimurilla (latailee kännyä ajaessa), ja tietysti kuolematon keuliva Jarska. Muut grillatkoon makkaraa ja lyököön löylyä.
Näkisin että meillä on kaikki aineet hyvään rata-päivään ja etenkin ratapäivän iltaan.
Kunhan Jarska lopettaa keulimisen samalla klun aloittaa löylyn heiton niin alles gut! 0600.gif
Tuosta ei puutu kuin spk_1978 liian tiukassa nahkapuvussa istumassa saunan lauteella, ei lähre enää pois ei.. :mrgreen:
-
Tässä hieman tarvikkeita mitä meillä on ollut mukana noilla reissuilla kun yleensä porukassa käydään vääntämässä rinkulaa.
-Sukkapari urheilusukkia (helvetin paljo yksinkertaisempaa peittää peilit ku ei tarvi sit repii teippejä peilistä).
-Teippiä (miel maalarinteippiä tai pakkausteippiä kun ne hepposimmat ohuet teipit sitte repeilee ja niit saa olla kynsineen repimäs joka perkeleen paikasta).
-Rengaspaine mittari : AIVAN ehdoton, renkaassa jos jollakin 3bar painetta jostain syystä takana ja antaa kuumalla päivällä hieman runtua rinkulalle niin paineet voi olla turhan kovat ja ominaisuudet hävitä (tämä kyllä riippuu ihan kuinka kovaa syöttää).
-Paineilma kompura (niitä ihan pieniä) Itselläni oli busassa yhdessä sivulaukussa sellainen pikku kompura joka toimi tuollaisesta virtapistokkeesta 12v, niitä saa esim. Biltemasta tai Motonetistä, riittää jos yhdellä porukasta tälläinen niin ei sit tarvi etsiä huoltoasemaa jos hieman "lipsahtaa paineet".
Vettä riittävästi.
Ensiapu-pakkaus.
Työkalut jousituksen säätöön (jos on joku joka haluaa alustaan koskea) oletuksena ei kannata räpeltää kauheasti vaan opettelee ensin rauhassa vakio asetuksilla...mutta kun tuota elinkeinovartta on suotu monelle meistä niin kannattaa muistaa et jousitus on hieman löysähkö 100+kg miehelle jos jarruttelee.
Hyviä vinkkejä, tässä sen tykönänsä huomaa mitä kaikkea ei tule edes ajatelleeksi kun ei ole tuota harrastanut. hesse_ok
-
Tuosta ei puutu kuin spk_1978 liian tiukassa nahkapuvussa istumassa saunan lauteella, ei lähre enää pois ei.. :mrgreen:
Juuei,
Tänään tein ratkaisun, 2-osaista nahkaa kun ei koko hörhölästä löydy niin mennään singlellä.
Se on kokolailla kuin makkara nakinkuoressa, kotona rykäsin yksikseni sen niskaan ja totesin että oon aika delfiini.. toisen olkapän kun laittaa sijoiltaan niin kokopukukortsun saa pois päältä.
Yleensä kun vastaavissa kokoontumisajoissa Sami pääsee saunaan saakka niin on mopo irti pahan kerran.
Jos pidetään suosiolla se nahkis päällä.
-
Mä veikkaan että taluttajia riittää yllinkyllin.
Nasu kun vaan pitää huolen että majapaikassa on Matti ja Teppo iltajameissa niin homma lapasessa.
Tehdään reilusti 2-3 ryhmää riippuen jengin menohaluista.
Alkupäivälle voidaan laittaa reenauksia enempi, kun kello alkaa lyödä kuusi niin radalla olkoon JTK ( silläkun on Kallio selässä) sekä Matso salaa puimurilla (latailee kännyä ajaessa), ja tietysti kuolematon keuliva Jarska. Muut grillatkoon makkaraa ja lyököön löylyä.
Näkisin että meillä on kaikki aineet hyvään rata-päivään ja etenkin ratapäivän iltaan.
Kunhan Jarska lopettaa keulimisen samalla klun aloittaa löylyn heiton niin alles gut! 0600.gif
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin
-
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin
Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps
-
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin
Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps
Radalla ei sit keulita horisko
Mut ei muuta ku bemarilla 60kmh ykkösellä ...kaasu pois ~¨sekunnin verran ja heti hanaa perää niin kylä lähtee.
Kakkosellakin pitäs lähtä.
Kolmosella .. sun pitää laihduttaa ja tarviit lisää tehoa reps
sorry offtopic
-
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin
Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps
Radalla ei sit keulita horisko
Mut ei muuta ku bemarilla 60kmh ykkösellä ...kaasu pois ~¨sekunnin verran ja heti hanaa perää niin kylä lähtee.
Kakkosellakin pitäs lähtä.
Kolmosella .. sun pitää laihduttaa ja tarviit lisää tehoa reps
Ja sen keskijalan muistat jättää kotiin reps
-
Sun pitää Jarska ihan oikeesti treenata toi keuliminen, ei tuu muuten päivästä mitään..illasta puhumattakaan hesse_biggrin
Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää jos ei opettele edes sentin nostaan tassua. reps
Radalla ei sit keulita horisko
Mut ei muuta ku bemarilla 60kmh ykkösellä ...kaasu pois ~¨sekunnin verran ja heti hanaa perää niin kylä lähtee.
Kakkosellakin pitäs lähtä.
Kolmosella .. sun pitää laihduttaa ja tarviit lisää tehoa reps
sorry offtopic
Sitten pitää kyllä jo latoa iso pino euroja ja kääntyä Repan puoleen, vois sitä tehoa löytyä. tongue2
-
Täällähän ajetaan kauheesti vaikka pakkanen eiku kiristyy ja hiutaletta tippuu pihalle. Ja kokkapuhee lentää hesse_biggrin.
Ite oon teippaillu remonttireiskojen käyttämällä suojausteipillä, irtoo kohtuu helposti isommin tuhrimatta. Kuumana päivänä jää kaikista liimaa mutta tosta suojausteipistä vähempi kun maalarinteipistä (johon on tosin helpompi piirtää kuulakynällä hiilikuitukuvio). Tapee on iso rulla, siitä riittää useammalle. Jos peilit saa irti helposti, niin aina helpompi. Rengaspainemittarin tuon itekin, lähinnä siks että voin kattoo että kumeisssa on sama paine kun valmistaja ohjeistaa. Joskus on tuntunu parin kymmenyksen paineen pudotus parantavan tilannetta. Sitä mittaria tietty lainaan. Ite noudatan viisaamman ohjetta että hiiitaassa ryhmässä on paras ajella mahdollisimman vakioasetuksilla. (Juur niinkuin Matso tuolla jo kertoi).
Eli ei siellä mitään ihmeitä tartte. Paitti matkailuajoneuvoista on tietty hyvä irrottaa ne matkalaukut siitä sivulta, mikroaltouuni .... ja mukitelineestäkin on hyvä nostaa vesitölkki veks reps.
Kuskin huoltoa varten kannattaa olla tarpeeksi juotavaa (vettä) ja jotain syötävääkin. En tiedä millainen kanttiini tuolla Kemorassa on?
Kunhan jarska muistat olla keulimatta, tarkoituksella tehty etupyörän roikottaminenhan on radallakin kielletty ja aiheuttaa varikkokäynnin innocent.
-
Palatakseni aiheeseen, mua kiinnostaa mihin perustuu tuo peilien ja lamppujen peittäminen, ilmeisesti säännöissä?
Joku heijastus juttu vai mikä? hesse_blushing
-
Palatakseni aiheeseen, mua kiinnostaa mihin perustuu tuo peilien ja lamppujen peittäminen, ilmeisesti säännöissä?
Joku heijastus juttu vai mikä? hesse_blushing
Peilien teippaus / mittariston teippaus auttaa sinua keskittymään olennaiseen eli ajamiseen, et ole siis vilkuilemassa jatkuvasti peiliin et tuleeko joku nyt sielt perästä koska silloin menee mutka pitkäksi ihan varmasti kun näet S1000RR:n lähestyvän kirkkaine valoineen ja lisäät miehekkäästi kaasua miettien "peeerkeles musta ei noi neneä edellä kuskit nahkakortsuineen ohi tule".
Toinen syy on sitten hieman raadollisempi..jos kaaadut niin älä jookos likaa rataa ja kaadu siististi..eli ei miel sitä muovi/lasi sälää radalle...siksi nuo osat teippataan. hali_peukku
-
A- ettei tulis sirpaleita
B- ettei tulis vilkuiltua peileihin, kas kun sielä takana tapahtuvat asiat ei sain kiinnostaa. Tietysti "oikea" ja ennalta arvattava ajolinja pitää säilyttää. Eikä ole syytä hiljentää ennalta arvaamatta. => Mutta kovempaa ajavat hoitaa ohituksen.
-
Okei, tänks pojat tiedoista.
Mut ei ilmeisesti ole mikään pakollinen juttu vaan omaksi parhaaksi?
-
Yhtä pakollista kun vaimon tervehtiminen työpäivän jälkeen, voit jättää tekemättä mutta perästä kuuluu..ja pahasti...eli pakollista se on juuri noiden sirpaleiden takia.
reps
-
Useimmilla radoilla lie pakollista, ainakin ohjatuilla rataharjoittelu päivillä. Järjestäjä kun joutuu siivoamaan irtorojut. Lasien teippaaminen on kaikkien parhaaksi, lipat sattuu usein samoissa kohdissa => lasin siivoaminen on työlästä.
Muovisia ajovalonlaseja tms. ei ole vaadittu teipatuiksi.
Minulla on jo kahden vuoden idea3 (kesän) kokemus rataharjoitteluista.
Mutta täälläkin on hyviä ohjeita: http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_raohje ja täällä http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_saannot
Edit: Jätin tän viestin kuitenkin tähän. Matso on niin nopee vastaamaankin että kuuluu selvästi kisaryhmään.
-
Ässässä peilit voi helposti kääntää sivuun kun menee radalle.
Tosin ne kannattaa silti teipata. Alussa niihin koittaa vilkuilla vaistomaisesti ja on parempi ettei silloin sieltä näy mitään.
Alkuun se on villin tuntuista kun niitä kyttää vaistomaisesti, mutta äkkiä siihen tottuu.
Mitenköhän toi keuliminen radalla kiellettyä sääntö menee?
Turvallisuus syistä se kai on? Mutta vastaako järjestäjä siitä vai kyttääkö siellä polliisit suoran varrella?
-
Joo, se keulimis "kielto" tarkoittaa ettei siellä radallakaan saa temppuilla eli ajaa tarkoituksella keula pystyssä. Ihan niinku ettei sinne radalle saa pysähtyä tauolle, pitää ajaa varikolle asti. Jos / kun kaameesti kiihdyttää ja etupää nousee, niin se on taas "normaalia" ajamista :mrgreen:. Vahtia ei pidä kun tilaisuuden järjestäjä.
-
Joo, se keulimis "kielto" tarkoittaa ettei siellä radallakaan saa temppuilla eli ajaa tarkoituksella keula pystyssä. Ihan niinku ettei sinne radalle saa pysähtyä tauolle, pitää ajaa varikolle asti. Jos / kun kaameesti kiihdyttää ja etupää nousee, niin se on taas "normaalia" ajamista :mrgreen:. Vahtia ei pidä kun tilaisuuden järjestäjä.
Jaa mitenkä sillä ärärrällä pystyy edes ajamaan keulimatta, saatikka sitten Repan pyörällä. icon_rolleyes
-
Ei mulla ollu tarkoitus nipottaa. Tärkein sääntö lienee että ajetaan kaikki samaan suuntaan. Onko vielä minkään sortin alustavaa listaa montako on Kemoraan tulossa?
-
Ei mulla ollu tarkoitus nipottaa. Tärkein sääntö lienee että ajetaan kaikki samaan suuntaan. Onko vielä minkään sortin alustavaa listaa montako on Kemoraan tulossa?
Minäkin sen keulimisjutun kirjoittelin kieli poskella grin, ei sitä kukaan oikeasti valvo ellei nyt sit vedä pääsuoraa hyttipystyssä ja vaaranna muita samalla.
Kyllä se tassu nousee nois vehkeis kun oikein syöttää..tai no..tää on vähä vaikea sanoa kun en ole senttiäkään RR:llä päässy ajamaan mut veikkaan et keukkii 03Biker
En siis moralisoi vaikka Jarska onkin tulossa näyttämään miten sitä oikein keulitaan näillä bemareilla. reps
-
Mitenkäs ne vahtaa melupuolta? Yleensä homma on aika tiukkaa, tuokin rata kun on ihan skutsissa, jossa saattaa lento-oravat häiriintyä. hesse_biggrin
Nyt en mukaan pääse itse tapahtumaan. Pitää hankkiutua hyviin tuliasemiin Päijänteen rannalle, kun 20.8. alkaa sota, joka vaatii miehiä, juu nou. :mrgreen:
-
En siis moralisoi vaikka Jarska onkin tulossa näyttämään miten sitä oikein keulitaan näillä bemareilla. reps
Hah, mietein tuossa eilen illalla et onkohan olemassa jonkinmoisia "rata-simulaattoreita", semmosella uskaltas harjotella ettei särje rakasta pyörää ja sotke kaiken maailman hesusteipeillä. :mrgreen:
Keulimisenkin voisin sillä teille näyttää oikeen mielelläni. hesse_wink2
-
Hah, mietein tuossa eilen illalla et onkohan olemassa jonkinmoisia "rata-simulaattoreita", semmosella uskaltas harjotella ettei särje rakasta pyörää ja sotke kaiken maailman hesusteipeillä. :mrgreen:
Keulimisenkin voisin sillä teille näyttää oikeen mielelläni. hesse_wink2
Tää keula stoori alkaa lähteen lapasesta vaikka on lumet maassa.
Noh, Maria varmaan voi todistaa että keulii se..
En tiiä simulaattoreista mutta California Superbike Schoolissa reenataan välillä aika hauskoilla vehkeillä..
-
Mitenkäs ne vahtaa melupuolta?
Motoparkissa on melujen suhteen oltu vissiin tarkkoina, JTK osannee sanoo paremmin.
orgin puolella ollut muistaakseni kanssa juttua motoparkin säännöksistä.
Kemoralla pitäis saada kaikilla normipeleillä suhata.
-
Ei mulla ollu tarkoitus nipottaa. Tärkein sääntö lienee että ajetaan kaikki samaan suuntaan. Onko vielä minkään sortin alustavaa listaa montako on Kemoraan tulossa?
Minäkin sen keulimisjutun kirjoittelin kieli poskella grin, ei sitä kukaan oikeasti valvo ellei nyt sit vedä pääsuoraa hyttipystyssä ja vaaranna muita samalla.
Kyllä se tassu nousee nois vehkeis kun oikein syöttää..tai no..tää on vähä vaikea sanoa kun en ole senttiäkään RR:llä päässy ajamaan mut veikkaan et keukkii 03Biker
En siis moralisoi vaikka Jarska onkin tulossa näyttämään miten sitä oikein keulitaan näillä bemareilla. reps
Tasapuolisuuden nimissä horisko toivon jonkun vetävän malliksi muutamat 100 m stoppiet varikolle palattaessa. Vaikeusastetta lisännee se että kuulun sadespesialisteihin eli aina sataa kun ilmaannun paikalle icon_eek.
Sillä noita kirjuuttelin, että saatais mukaan niitäkin, jotka lukee näitä mutta empii rata-ajoa "kun se on niin hurjaa, ajetaan niin kovaa tms.". Noita kommentteja kuulen itse ja perään tulee kysymykset kuinka kovaa ajoit? ja mikä oli aika? Ne ei itseäni kiinnosta hesse_blushing, jostain syystä. Aikaa saa ottaa kuka haluaa ja huippuja seurata sekin on oma hupinsa. Mutta kun saat ajaa radalla omaa vauhtia, siinä on sen homman yksi hienous. Samalla oppii huomaamaan mihin kaikkeen pyörä pystyy rajat asettaaa useimmiten kuski. Ja varikolla voi hämmästellä nopeanryhmän kuskeja joilla on vuoroin poski viistää kanttaria ja vuoroin on etunen pari tuumaa ilmassa. Eli ajaa voi niskakyttyrällä varustetussa powerranger asussa tai goretexissa, eikä renkaanlämppärit oo "pakko olla". Ne harvat kerrat kun olen käynyt niin ana on ollut hyvä tunnelma jumpie, vieraassakin porukassa.
Niin ja, www.racechrono.com :sta saa ladattua laptimeri ohjelman jolla pääsee alkuun tilastotiedon ja datan keräyksessä. Ohjelma pelittää mm. kumisaapastehtaan gps-kännyköissä. Erillinen gps-antenni parantaaa tarkuutta, mutta ei oo mikään vaatimus. Kotimaan radat löytyy valmiina. Eikä maksa mitään, lahjoittaa voi. Joissakin rärrär-malleissa innocent noi ajanottolaitteet löytyy, mutta Matso saat kertoa niistä.
-
Juu anteeksi, toivottavasti ei tule kelleen kauhean hurjaa kuvaa rata-ajosta kun kirjoittelen vakuutuksista, pannutuksista, rengaspaineista ja keulimisesta.
Ihan aikuisten oikeasti radalla ajo on erittäin turvallista, hauskaa ja saa vielä hyvää seuraa niin mikäs sen parempaa.
Sen radan kun voi kiertää vaikka 60 km/h lasissa jos tuntu et se on se itselleen sopiva vauhti, KUKAAN ei tuu nassuttamaan vauhdista, kanttaamisesta tms.
Ja ohittaja on AINA vastuussa, ja AINOA isompi asia mikä pitää muistaa radalla on muiden turvallisuus ja oma.
Aja johdonmukaisesti omaa vauhtia, ja käytä käsimerkkiä poistuessasi radalta.
Todella harvoin on hitaassa ryhmässä mitään sattunut ja silloinkin kun on niin vika on yli-yrittäimisessä.
Mun omat kierros-ajat on sitä luokkaa et opettaa en todellakaan ketään voi ja itsekkin haluaisin päästä juonesta kunnolla kiinni, siksi noita ratapäiviä tuleekin kierrettyä vaikka etanaryhmässä mennään. Ja vaikka tuo RR on varustttu ajanotto laitteistolla ja majakkin pitäs sinne radan varteen tökätä niin taidan jättää noi kotiin suosiolla.
-
Noilla pitkän akselivälin sporteilla, jollainen itsellänikin on, ja ABS pakkokytkettynä, taitaa olla stoppiet enempi päiväunissa. Ei nosta ahteria edes alamäessä. Eli spoRRtti-kuskien pitää tuo näyttää. Viiteot sitten käyntiin. Myös Jarskan keulinta pitää nähdä. hali_peukku
Ainiin, unohtui tykkänään, että ei saanut temppuilla siellä radalla. horisko
-
Hah, mietein tuossa eilen illalla et onkohan olemassa jonkinmoisia "rata-simulaattoreita", semmosella uskaltas harjotella ettei särje rakasta pyörää ja sotke kaiken maailman hesusteipeillä. :mrgreen:
Keulimisenkin voisin sillä teille näyttää oikeen mielelläni. hesse_wink2
Tää keula stoori alkaa lähteen lapasesta vaikka on lumet maassa.
Noh, Maria varmaan voi todistaa että keulii se..
En tiiä simulaattoreista mutta California Superbike Schoolissa reenataan välillä aika hauskoilla vehkeillä..
No voihan perskules, tuntus että tommosilla härveleillä häviää alottelijan viimenenki tuntuma. hesse_blink
-
Mitenkäs ne vahtaa melupuolta? Yleensä homma on aika tiukkaa, tuokin rata kun on ihan skutsissa, jossa saattaa lento-oravat häiriintyä. hesse_biggrin
Nyt en mukaan pääse itse tapahtumaan. Pitää hankkiutua hyviin tuliasemiin Päijänteen rannalle, kun 20.8. alkaa sota, joka vaatii miehiä, juu nou. :mrgreen:
Meluja vahtivat Motoparkissa ja Ahvenistolla. Motoparkissa melujen kyttäys johtuu ympäristön asukkaiden / mökkiläisten valituksista ympäristluvan suhteen. Desibelikilleri on syytä ottaan mukaan, jos on pönttö vaihdettu. Alkueräisvaimentimella ei pitäis olla ongelmia, eikä hitaassa ryhmässä muutenkaan. Kisavehkeillä siis kilvettömillä & kisaviritetyillä) voi tulla ongelmia jopa korkeamman melunpäivinä. Radalla on automaatiset melun mittauspisteet (3 kpl ?), joilla melua seurataan ja ilmoittautumisen yhteydessähän kaikki mitataan.
Ahvenistolla mitataan melu ilmoittautumisen yhteydessä.
Menee offtopic http://www.orastynkkynen.fi/?p=686 osoitteessa voi käydä katsomassa asioiden taustoja. Valitettavasti monet radan puolustajatkin sortuvat alatyyliin. Asuintalon pihoille sallitut meluarvot on sellaiset että puhuminenkin aiheuttaa desibelirajan ylittymisen. Eli jos juutun aidalle höpöttämään naaapurin kanssa niin häiritsevän melun raja ylittyy. Ilmoituksia tapahtuman melusta on tehty jopa ennen tapahtumaa. Osa valittajista on rakentanut mökkinsä radan rakentamisen jälkeen.... Ratayrittäjällä ei ole helppoa.
-
Juu anteeksi, toivottavasti ei tule kelleen kauhean hurjaa kuvaa rata-ajosta kun kirjoittelen vakuutuksista, pannutuksista, rengaspaineista ja keulimisesta.
Ihan aikuisten oikeasti radalla ajo on erittäin turvallista, hauskaa ja saa vielä hyvää seuraa niin mikäs sen parempaa.
Sen radan kun voi kiertää vaikka 60 km/h lasissa jos tuntu et se on se itselleen sopiva vauhti, KUKAAN ei tuu nassuttamaan vauhdista, kanttaamisesta tms.
Ja ohittaja on AINA vastuussa, ja AINOA isompi asia mikä pitää muistaa radalla on muiden turvallisuus ja oma.
Aja johdonmukaisesti omaa vauhtia, ja käytä käsimerkkiä poistuessasi radalta.
Todella harvoin on hitaassa ryhmässä mitään sattunut ja silloinkin kun on niin vika on yli-yrittäimisessä.
Mun omat kierros-ajat on sitä luokkaa et opettaa en todellakaan ketään voi ja itsekkin haluaisin päästä juonesta kunnolla kiinni, siksi noita ratapäiviä tuleekin kierrettyä vaikka etanaryhmässä mennään. Ja vaikka tuo RR on varustttu ajanotto laitteistolla ja majakkin pitäs sinne radan varteen tökätä niin taidan jättää noi kotiin suosiolla.
Matso kirjuuttaa asiaa hali_peukku
-
Jos omalta kohdalta ajattelee, niin mulle ainakin on tärkeintä oppia oikeat ajolinjat, ajoasento, yms. kikat eikä hävetä yhtään körötellä turvallisesti. ajelu
Ja kunhan jotain oppis niin varmasti pystyy hyödyntään myös mutkapätkillä tuolla oikeessa liikenteessä. jumpie
-
Alustavaa hintatietoa majoituksesta. 4 hengen mökit on 60€ /vrk. 2-hengen huone luhtitalossa on 50€/vrk. Aamupala 6€/hlö.
Petivaatteita ei tuohon hintaan kuulu, kysyn vielä erikseen mitä ne kustantavat. Sauna on 15€/tunti. Varasin tai vahvistan varauksen kahdelle mökille ja yhdelle huoneelle. Perutaan sitten lähempänä jos näyttää ettei paikat mene. Nämä siis siellä Huhtaniemen mökkikylässä. Grillikatoksia löytyy useampiakin alueelta. Kerään jossain vaiheesta ketjusta nuo nimet ketkä ovat jo ilmoittaneet majapaikan tarpeen. Näillä mennään kaiketi tällä erää. BMWsmile
Jatketaas vielä. Ne petivaatteet on 5€/nenä. Palaillaan näihin vielä lähempänä.
-
Peilien teippaaminen esim roudariteipillä riittää. Juu... jatkakaa vaan.... hesse_blum
Luotan vielä kouluttajan sanomaan, että hitaassa ryhmässä ei tarvi paineiden kanssa pelleillä. Elikkäs mä oon niin hidas, että mukaan riittää kuusiokoloavain, millä saa ne peilit pois. Hmm...pitääkin tarkistaa onko puimurissa peileissä jo vilkut kiinni. Ei niitä naruja viitsi alkaa purkaamaan niin sitten teipataan.
-
Hiutaleiden siirtelyn välillä, rata-ajokuvia löytyy http://kaken.1g.fi/kuvat/
-
Hiutaleiden siirtelyn välillä, rata-ajokuvia löytyy http://kaken.1g.fi/kuvat/
Wautsi, tuollahan oli heenoja kuvia, muitakin kuin rata(punanen ducati hesse_wub hesse_blushing), tänks. bowdown
-
Tjah, tarkemmin katsoen tuonne radalle olikin vaan 175km matka, joten siellähän voisi poiketa kaffeella. Paitti jos on ihan pska keli.
-
Vakuutukset on toki hyvä olla kunnossa, mut kukas tonne kaatumaan menee.
Muutamana vuonna(-06,07,08 ja pari kertaa 09) K1200S ajellu jonkin verran rataa, pääasiassa;apparaa ja alastaroa+1 motoparkki ja kemora.
Toi Kemora on tosi hieno rata, hyvä pinta ja vauhtia + kurvaa riittää. Eka setti Kemorsaa oli varmaan surkein kokemus rata-ajosta; liian hiljaa ja voiko näin pitkiä mutkia ollakaan? ashamed.
Ajelin pari settiä orgin nopeessa kilogixerillä, kunnes vaihto keskinopeeseen(vieras rata ja muut veti aikasta kovempaa;reippaaasti alle 1.20 aikoja).
Iltapäivällä alko rata oleen tuttu ja ajat tais mennä karvan alle 1.20. Olin juniorin kanssa reisussa ja oltiin sit samassa ryhmässä iltapäivällä, joten mun piti ajaa k12S:llä.
Pikkasen nolotti, ku ekalla setillä(k12s) ajoin vain sekunnin hitaammin ku gixxerillä hesse_blushing. Ei se kyykky kesää tee, varsinkaan kankeilla ja vanhoilla :mrgreen:. Mitenkähän ens kesänä menee s1000rr?? Takapakkia pukkaa hesse_biggrin.
-
Lisää hyviä kommentteja Kemorasta, hyvä näin.
Teitä nopeempia kuskeja ois hyvä saada mukaan, meillä hitaammilla epäilemättä on kysymys jos toinenkin =)
-
Lisää hyviä kommentteja Kemorasta, hyvä näin.
Teitä nopeempia kuskeja ois hyvä saada mukaan, meillä hitaammilla epäilemättä on kysymys jos toinenkin =)
Kyllä!
Toivottavasti saadaan muutama "nopea" kaveri opastamaan miten toi homma oikein etenee...ettei tarvi taas lisäillä videoita mis kaikki mut ohittaa hesse_blushing
-
Varmaan sinne nopeitakin tulee, ainakin noita PC -virityksiä pohditaan tosissaan tuolla K-puolella. Lieneekö spk_1978 saanut hitaiden/nopeiden määriä selville?
No, kunhan olis lumet sulanut siihen mennessä, eikä tarttis sataa vettäkään. Olis mukavampi ajella.
-
Salam!
Tuon alustavan kyselyn mukaan radalla on 7 mopoa, + muutama jotka ilmoitelleet halukkuutta suoraan mulle.
Uskoisin ettei ryhmiä tarvita =)
Noista linjojen näyttäjistä en nyt osaa mitään.
Mun mielestä rata-ajon parhaita puolia on koittaa eri linjoja ja löytää niitä itsekin.
Mulla paha taipumus seurata nopeempia eikä ne linjat välttämättä sovi itselle.
Yksi vaihtoehto on merkata rataan rastille referenssikohta joka auttaa ajoittaa käännöstä aikaisemmaks / myöhäsemmäks.
Pidetään homma vielä täysin auki, mutta ihan kauheita jameja ei ton kyselyn perusteella ole luvassa.
Noh, onpahan rata-aikaa, tosin hinta / nuppi nousee jos jengiä noin vähän.
Ei kyl taoida jengi vielä tietää lomia / vapaita tuolle torstaille..
-
RaceChronot sitten kännyköihin ja kierrosaikoja mittaamaan, vai onko paremmat vehkeet tiedossa?
Mites on, jos tonne pääsen mukaan, niin voiko maksaa paikan päällä?
Vaikuttais kyllä olevan sopivan rauhallinen tilanne radalla ensikokeiluun.
-
Luulen että moni meidän voorumilaisista, jotka käy täällä aika harvakseen+ kevään kuluessa tulevat uudet jäsenet eivät ole vielä mukana laskuissa, varmasti jengiä tulee lisää kunhan kevät tästä etenee. jumpie
-
Mites on, jos tonne pääsen mukaan, niin voiko maksaa paikan päällä?
Eiköhän toi onnistu.
En oo vielä tehnyt mitään linjauksia koko päivän suhteen, muutakuin sen että puolipilvistä säätä +27 astetta ois luvassa.
Kuitenkin tarvii tehdä siten että ennakkomaksulla varmistaa paikkansa jotta tietää paljonko oon jäämässä pakkaselle tästä päivästä vaikka ei kaatuis kertaakaan.
Vaikuttais kyllä olevan sopivan rauhallinen tilanne radalla ensikokeiluun.
Juu rata on varattu klo 10-20 väliseksi ajaksi, eiköhän sieltä löydy tilaa vaikka olis ekaa kertaa mopon puikoissakin.
-
Siis onko vaan 7 kuskia ilmoittautunut......hä. Mä luulin että kaikki 150 äijää ja nasu on kaikki jonottamassa radalle pääsyä.
Ei näitä tilaisuuksia oo liikaa ja vieläpä kaikki samantyyppisillä pyörillä.
Jos joku vielä jännittää "ekaa kertaa" niin ei kannata, se laukeaa ekan kierroksen aikana kun huomaa kuinka h...in kivaa
on ajaa vapaasti eikä tartte pelätä mutkan takaa vastaantulijoita.
NYT KAIKKI MUKAAN!!!!!! 03Biker 03Biker 03Biker
-
Joo joo mukana, mut en tiedä viel millä pyörrällä ja sadevarauksella :D
Nii ja JOS en saa vapaapäivää niin plöts icon_rolleyes :drinking62:
-
Juu tulossa ollaan ja yritetään saada rr mukaan eli meiltä tulee kaksi !
-
Kyllä minäkin sinne tulen.
Johan siellä viime kesänäkin kerkisi muutaman päivän Bemarilla ajella. Meinaan kyllä kuskata sen pyörän paikalle pakettiautolla ihan vaan siltä varalta, jos tulee rojua. Se on vaan niin perhanan raskas työntää kyytiin:)
Saakos mukaan ottaa italialaisvalmisteista varapyörää, jos sattuu Bemarin tekniikka poikimaan?
Täytyy harkita yöksikin jäämistä, jos alkaa kovasti väsyttämään(janottamaan).
-
Hienoa tytöt ja pojat, nyt alkaa näyttään paremmalle. bowdown
Saapi sinne tulla vaikka uralilla Ekku. hesse_ok
-
Ai 7:n vaan ilmoittautunut mukaan.Eikös tällaiseen tapahtumaan luulisi olevan enemmänkin tulijoita? BMWsmile
Mä ainakin oon paikalla,jos ei mitään katastrofaalista satu. happybikeday
-
Ai 7:n vaan ilmoittautunut mukaan.Eikös tällaiseen tapahtumaan luulisi olevan enemmänkin tulijoita? BMWsmile
Mä ainakin oon paikalla,jos ei mitään katastrofaalista satu. happybikeday
Niin joo..tässä on pitkä kesä aikaa pannuttaa ennen.... Noh...ei nyt manata enempiä. ;D
-
Saapi sinne tulla vaikka uralilla Ekku. hesse_ok
ei ole Uraleita, mutta jos nyt Guzzin ottais. Se on niin rentouttava pyörä ajaa ja sillä on vaikea tehdä virheitä esimerkiksi mutkasta avatessa, kun tehoa on vähän ja pitoa helvetin paljon.
-
Kotoa Kemoraan (ja myös Jurvaan) pikkase yli 100 km hesse_biggrin, joten ilman muuta mukana, jos vain vähänkään kelit sallii (eli ei sada) ja työkuviotkaan ei päälle kaadu.
-
Tulen käymään jos työvuorot antaa myöten. Lomat on tossa vaiheessa jo kulutettu.
Näyttäis olevan 440 kilsaa/suunta joten tuskin tulee ajettua edestakas samana päivänä. 03Biker
-
Kotoa Kemoraan (ja myös Jurvaan) pikkase yli 100 km hesse_biggrin
Jeeee! Meillä on siis majapaikka, sekä mesta kuivatella vaatteita jos sataa, ja miten musta tuntuu että hyvä saunakin löytyy.. hesse_kalja
-
Paninpa kalenteriin tuon päivän kun ei kerran tarvi (saa) keulia vaan saa ajaa omaan tahtiin etanaryhmässä.
Olisihan se kohtuutonta, jos vain muutama mopo saadaan paikalle vaikka tämmöinen kerran järjestetään.
Matkaa on 420 km eli ei tarvi ajaa illaksi kotiin näillä näkymin. Etenkään, kun Sudenajo on perjantaina, jonne olen joka tapauksessa menossa. Sinnekin vain tulee matkaa n. 400 km. Kotoa tulisi 530 km.
t. Repa
-
Vakio ässät ei keuli todellakaan kovin herkästi, mutta Repan pyörä sen saattaa hyvinkin tehdä... hesse_biggrin
Tänään kävin Jyväskylän prätkänäyttelyssä ja jos ei tänään hirtä ryyppy päälle, niin huomenna voisi iltapäivällä hakea ässän talvivarastosta. Alkoi taas tuo ajohomma polttelemaan kuin pikkupojalla, kun näki, että ajaa ne muutkin jo.
-
Tuolla toisaalla viitattiin Kemoran turva-alueisiin. Siihen liittyen 'ilmakuvaa' Kemoran sivuilta:
Kemora (http://www.kemora.fi/images/ilmakuvakartta.jpg)
-
Ei helkkari, suoja-alueet ruohikkoa?? hedari
No ei sikäli, paremmin liukuu ja kauemmas..
Varikolle tulo ja lähtö on fiksuja..
-
Ei helkkari, suoja-alueet ruohikkoa?? hedari
No ei sikäli, paremmin liukuu ja kauemmas..
Löytyy sieltä hiekkaakin...
Nimimerkillä: "koitettu juttu" :)
Eikä ole aitoja ihan radan vieressä. Ainostaan puita ja katsomorakenteita.
-
Ei helkkari, suoja-alueet ruohikkoa?? hedari
No ei sikäli, paremmin liukuu ja kauemmas..
Varikolle tulo ja lähtö on fiksuja..
Onneks sitä on niin hidas ettei edes kauas mene vaikka lipeis ulos. ashamed