Moro, Mitä peräöljyä kannattais pistää K1200Ssän perään? EMC ehdotteli tavallista peräöljyä ilman kummempia spesiaali-lisäineistuksia varaosatiskillä - en kuiteskaan ostanu (jäi vähä epävarma olo, ku sama heppu myi aiemmin vain yhden ilmansuodattimen samaan peliin, vaikka 2 näkyy olevan ku huoltoromppua tutkailin). Sen sijaan ostin Redlinen Shockproof Lightweightia, mutta alko mietityttään vaihtaisko pullon ku en oo vielä sitä avannu Redlinen Shockproof Heavyweightiin (saa mm. Motonetista ja USPartsista) http://www.roadmachine.fi/gearoil.htmlGuzzissa käytin tuota Redlinen Heavyweightiä, ja siitä jäi hyvä kuva (marjapuuron väristä) ja perän ulvominenki loppui. Onko kokemusta?Luulen, että tuo Lightweightin ois mahdollisesti riittävän hyvää (ja parempaa ku mikä vain normiperäöljy), mutta aloin miettiä että tuskin on mitään syytä miksei laittais Heavyweightiä, jossa on käsittääkseni enempi punaista pallomolybdeenia seostettuna sekaan.Jappasua aiheesta?
Samoten, jos jonkunkaan verta on peräongelmia ollu noissa malleissa niin en usko haittavan, jos öljy on alkuperäistä parempaa. Toki mullei oo haisuakaan, mikä sielä perässä on hajonnu silloin ku on hajonnu.
Lainaus käyttäjältä: "mp71"Samoten, jos jonkunkaan verta on peräongelmia ollu noissa malleissa niin en usko haittavan, jos öljy on alkuperäistä parempaa. Toki mullei oo haisuakaan, mikä sielä perässä on hajonnu silloin ku on hajonnu.No, tehdas kyllä testaa öljyt ääriolosuhteissa toimiviksi. Heillä on kuitenkin taatusti pasras tietous hammaspyörien käyntilämpötiloista, viskositeetin vaikutuksesta, pintapaineen kestävyydestä ja öljykalvonrepeämisrajanopeudesta ym. Eli tehtaalla insinöörit hakevat systemaattisesti juuri tuossa konstruktiossa hyvin toimivan öljyn. Sitten kun joku tavallinen tallaaja tulee sanomaan, että "laitan parempaa öljyä" niin herää kysymys, että millä ihmeen perusteella hän voia) päätellä sen olevan parempaa b) todistaa sen olevan parempaac) olla varma siitä, ettet tee vahinkoa millekään osalle tuolla valinnalla (tiivisteet, laakerit, hammaspyörät)Sehän on sinänsä ihan samantekevää, mitä kukakin omaan mopoonsa laittaa, vaikka delvaccia, mutta kun joku öljy on hyväksi ja toimivaksi testattu, niin kyllä se oudoksuttaa, että käyttäjän pitää alkaa puoskaroimaan itse tietämättä mitä tekee ja ihan vain siksi, että voisi laittaa jotakin muuta kuin varmasti toimivaa öljyä.No, eihän noissa öljyissä ehkä todellisuudessa niin suuria eroja ole, että niitä meidän olosuhteissa normaaliajossa huomaisi. Jokainen tehköön niin kuin sydämessään hyväksi toteaa. Mutta aina on riskinä se, että tekee vain karhunpalveluksen itselleen.t. Repa
Se Castrolin SAF-XO on 75W-90 viskositeetin omaavaa API-GL-5 luokan synteettistä vetopyörästö-öljyä.Täysin vastaava löytyy esm. Mobil 1 SHC 75W-90 API-GL-5,jolla olen itse ajellut,syystä että paikallinen tarvikekauppias myy ko. merkkiä.Näistä ns. "ihmeaineista" ei ole kokemusta,eikä varmaan tulekaan.
Se Castrolin SAF-XO on 75W-90 viskositeetin omaavaa API-GL-5 luokan synteettistä vetopyörästö-öljyä.
Castrolin SAF-XO on 75W-90 suositteli myös BMW-asentaja, jolle äsken soitin.
Lainaus käyttäjältä: j@ckCastrolin SAF-XO on 75W-90 suositteli myös BMW-asentaja, jolle äsken soitin.Eipä ne merkkihuollon miehet voi paljon muuta kuin tehtaan suositusta noudattaa. Tuota minäkin olen käyttänyt. Miksi vaihtaa hyväksi todettu öljy muuksi?t. repa
Lainaus käyttäjältä: "Repa"Lainaus käyttäjältä: "j@ck"Castrolin SAF-XO on 75W-90 suositteli myös BMW-asentaja, jolle äsken soitin.Eipä ne merkkihuollon miehet voi paljon muuta kuin tehtaan suositusta noudattaa. Tuota minäkin olen käyttänyt. Miksi vaihtaa hyväksi todettu öljy muuksi?t. repaJoo,kyllä se valmistaja varmasti tietää,mitä suosittelee.Eipä kai ne muunkaan merkkiset öljyt paikkoja särje,kunhan pysytään tunnettujen valmistajien tuotteissa.Hinnallahan ei näillä tilavuuksilla paljoa merkitystä ole.
Lainaus käyttäjältä: "j@ck"Castrolin SAF-XO on 75W-90 suositteli myös BMW-asentaja, jolle äsken soitin.Eipä ne merkkihuollon miehet voi paljon muuta kuin tehtaan suositusta noudattaa. Tuota minäkin olen käyttänyt. Miksi vaihtaa hyväksi todettu öljy muuksi?t. repa
Öljyt ovat melko mielenkiintoinen asia. FJR:n peräöljyissä oli semmoinen nyanssi, että kun purkin avasi, niin sitä ei voinut säilyttää, eli useampi vaihto ei onnistunut muuta kuin samalla kertaa, näin kertoi huolto. En muuten uskonut, vaan korjautin laskun siltä osin; eihän se minun vika ollut, jos öljy ei kestä aukinaisena oloa. Moottoriöljyissä taasen toisilla vaihdelaatikko toimii paremmin, toisilla taas huonommin, vaikka samat stanut täyttää. Uskomaton ero siinä, miten vaihdelaatikko toimii. Peräöljyissä tätä eroa on vaikeampi huomata.