BMW Sportbikes Finland

Sporttifoorumi => Ratapäivät ja äkkilähdöt radalle => Aiheen aloitti: bin laden - 14.06.12 - klo:10:41

Otsikko: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
Kirjoitti: bin laden - 14.06.12 - klo:10:41
Moi
Tarkoituksena olisi käydä kokeilemassa lentokentällä miten k13s kiihtyy.

http://nncgarage.com/

Soitin äsken järjestäjälle, että pitääkö olla ns. D-link kiinnitys kypärän leukahihnassa. Ei tarvitse riittää, kun on katukäyttöön hyväksytty malli.
Siellä on street man lähtö 5€ veto. Aattelin käydä kokeilemassa pari vetoa.
Tulisiko joku kaveriksi, niin ei olisi niin orpo olo? Ja antaa pikku vinkkejä paljonko kierrokset viivalla kannattaa pitää, rengaspaineet yms.
Olen joskus kokeillut Virtasalmella aikonaan 400m. Näyttää helpolta, mutta ei ole.

Kerrankin voi raapasta sydämmenkyllyydestä, ettei kortti lähde.airrev

T: bin laden
Otsikko: Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
Kirjoitti: jiihoo - 14.06.12 - klo:12:03
Jos mahdollista, niin kannattaa etukäteen kokeilla muutaman kerran reipasta lähtöä ja sen vaatimaa kytkimen luistatusta. Pääsen työni puolesta mittaamaan hyvinkin erilaisten prätkien suorituskykyjä, ja ton painoiset pyörät nyykähtävät viivalle lähes järjestään kierroksista riippumatta, jos ei kytkimellä pehmennä lähtöä sopivasti.

Kannattaa myös kylmiltään kokeilla sopivaa asentoa ja tarvittaessa säätää vaihdepoljin niin, että pystyy siitä asennosta luontevasti vaihtamaan isompaan.

Kypärän lisäksi kiinnittäisin huomiota myös kunnolliseen selkäsuojaan. Jos ylimääräisiä tapahtumia matkalla tulee, niin se on yhtä tärkeä kuin kypäräkin. Jos ei halua pyörätuoliin.

Onnea ja menestystä lauantaille!
Otsikko: Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
Kirjoitti: bin laden - 14.06.12 - klo:13:33
Kävin eilen alastarolla ajamassa KTM:n tehdaskilpuria ja suorat meni mukavasti etupyörä ilmassa.
Kävin ajamassa omallakin mopolla radalla. Selkäsuoja on aina mukana radalla, ahvenistolla olen vetänyt yhdet lipat ja ekana mikä kävi mielessä kun paiskaidun asfalttiin oli, että onneksi on selkäpanssari päällä. Kiitos vinkeistä.
Otsikko: Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
Kirjoitti: bin laden - 16.06.12 - klo:15:48
Kävin äsken ajamassa lentokentällä.
Otsikko: Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
Kirjoitti: Bem-Ari - 16.06.12 - klo:16:55
Minkälaisia aikoja/loppunopeuksia tuli ? airrev
Otsikko: Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
Kirjoitti: Ekku - 16.06.12 - klo:19:47
Minä kävin aikoinaan kokeilemassa tuota omaa Bemua Motoparkin kiihdytyspäivillä. Pyörä oli vakio ja en oikein hennonut luistattaa kytkintä tarpeeksi.

Aika oli 11,57 ja loppunopeus 201

Aiemmin pääsin zzr:llä 11.4 ja 200.

Helpon tuntuista kiihdyttää, muttta kuten ajoista näkee niin eipä se kovin nopeasti sujunut.
Otsikko: Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
Kirjoitti: bin laden - 16.06.12 - klo:21:45
Eka kertaa elämässä lentokentällä:
Ekaveto 11.012s /213.14 kmh lähdössä 4000 kierrokset ja kytkintä liuttamalla iisisti. Kolmosella vasta vedin 10000 kierrokset. Rengaspaine 2 bar

Tokaveto 11.240s /219.11 kmh lähdössä 5000 kierrokset ja kytkintä suoraan ylös.
Jäi sutimaan, mutta kaasu oli tiukasti pohjassa kokoajan maaliin asti. Rengaspaine 1.8 bar

Eli kannattaa reenata kytkimen ja kaasun yhteispeliä. Luistattaminen näköjään kannattaa.
Pitää ottaa ruiskurunkojen rajoitin poispelistä. Nelosella kun ei ole rajoitinta niin tuntuu kulkevan paljon iloisemmin.