Kirjoittaja Aihe: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db  (Luettu 12531 kertaa)

Poissa amattila

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« : 20.07.11 - klo:23:49 »
Olis ajatus käydä Ahvenistolla kokeilemassa uutta pyörää, mutta mietityttää tuo 95db raja. Pyörässä kiinni Akrapovicin full exhaust db killerillä. Kyseessä siis road legal db killerillä varustettu versio. Onko toivoakaan päästä tuohon 95db tai alle 5000rpm:llä. Onko kellään kokemuksia?

Vakioputki löytyy myös, mutta äänenvaimentimen liitoskohta on ilmeisesti pienempi tuossa vakioputkessa kun akrapovicin kokoputkiston loppuosassa, joten sitä ei voi suoraakaan vaihtaa. Jossei sitten keksi jostain jotain adapteria.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #1 : 21.07.11 - klo:07:18 »
Road Legal full system?
Katalysaattori?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #2 : 21.07.11 - klo:12:58 »
Itselläni on Devilin kokoputki, ja siihen saatavan killerin avulla ei kuulemma toivoakaan 95:een. Ilman killeriä 103 db oli tulos nyt kesällä, ja killerillä saa kuulemma vaan muutaman desibelin pois.

Poissa amattila

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #3 : 21.07.11 - klo:20:43 »
Kyseessä siis varmaan just toi "road legal full system".

Läpi meni! Oli just se 95. Hauskaa touhua, ei vaan meinaa kantti kestää vetää polvea maahan.

(Laitoin näköjään K1200S foorumilla ku piti mennä tonne R puolelle, ehkä joku siirtää?)
« Viimeksi muokattu: 22.07.11 - klo:00:18 kirjoittanut amattila »

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #4 : 22.07.11 - klo:14:27 »
Kiinostais tietää onko katalysaattori paikallaan. Jos ei, niin tilaan itsekin killerin deviliin, kun noin hyvin toimii.

Poissa amattila

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #5 : 22.07.11 - klo:16:20 »
Kiinostais tietää onko katalysaattori paikallaan. Jos ei, niin tilaan itsekin killerin deviliin, kun noin hyvin toimii.

Mistähän sen näkis?

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #6 : 23.07.11 - klo:13:37 »
Onkohan ko putkisto ostettu mopon hankinnan yhteydessä Bemarilta vai jälkikäteen?

Ainakaan Akran omilla sivuilla ei ole kokoputkistoa katalysaattorilla K12R-sarjalaisiin.
S1000RR:ään on "full system with high flow catalytic converter".
Muutama hepo näyttäis valmistajan mukaan katalysaattoriin jäävän.

Katalysaattori näkyy "pallukkana" ennen äänenvaimenninta.

Hiukan hölmön näköinen tuo omaan silmään on kun alakate loppuu aika rajusti kesken.

Veikkaisin että amattilan mopossa on täysi putkisto johon on jätetty dB-killeri kiinni, mutta katalysaattoria siitä tuskin löytyy.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #7 : 23.07.11 - klo:15:28 »
Samaa veikkaisin. Eiköhän toimiva katalysaattori ole väistämättä sellainen iso, mekein 10 kilon häkäpönttö. Muistaakseni johtuu siitä, että on oltava riittävän iso pinta-ala katalyyttinä toimivaa metallia, jotta homma toimii. Tuollainen nyrkin kokoinen klunssi  vaikuttaa enempi feikiltä?
Olen myös siinä uskossa, että nämä kokoputkistot on aina suoraa putkea. Eikös koko homman idea perustu siihen.

Poissa amattila

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #8 : 23.07.11 - klo:20:02 »
Joo, toi on tullut bemarilta alkuperäisenä. Näyttäis siltä että ei ole kattia tuossa. Kuva liitteenä


Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #9 : 23.07.11 - klo:20:56 »
Näyttäis olevan muutakin extraa kuin Akra.
Koko mopostakin ois kiva nähdä kuva.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #10 : 23.07.11 - klo:21:37 »
Joo, toi on tullut bemarilta alkuperäisenä. Näyttäis siltä että ei ole kattia tuossa. Kuva liitteenä

Pitkä alakate peittää näkyvyyttä, mutta näyttäis olevan kokoränni, ja sinertävää väriäkin näyttäis olevan, eli titaaniversio. laadukasta työtä tuo Akran tekemä. Näin luonnossa viime viikolla Alastarossa, ja on kyllä hitsisaumat aivan eri luokkaa kun Devilissä ja Arrowissa.

Poissa amattila

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #11 : 23.07.11 - klo:22:52 »
Pitää napata huomenna kuva.

Ihan kivat mölyt siinä on. Vähä ihmettelen ku välillä paukahtaa putkessa ku höllää kaasua. Lienee ilmeisesti normaalia kuitenkin? Edellinen pyörä Street Triple ei paukutellut.

Mulla on muuten alkuperänen pönttö + putket tehtaan pakkauksessa, jos joku on vailla. 200e lähtee.

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #12 : 23.07.11 - klo:23:01 »
Toi akran 450mm pitkä (pannasta pantaan mitattuna) on hiljainen killerillä. Kovin kuumana vaan sen kanssa käy, menee pinta mataksi aika pian. Paukahtelu kaasu kiinni johtuu saastelaitteista. Ajaa puhdasta ilmaa pakoputkistoon ns. jälkihapetusta tekemään. Tarpeettoman paukkeen saa pois ottamalla saastelaitteet pois ja laittamalla tulpat tilalle. Lontooksi osat on esim. smog off plates tms. Susukiin yoshimura-jp myi valmiita osia tohon, ebayssä myös jonkun muun valmistajan tuotteita bemareihin.
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #13 : 24.07.11 - klo:13:09 »
Olisko sellaisia osia saatavana, millä saa kovemaan paukkeen?

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200R & Akrapovic & Ahvenisto 95db
« Vastaus #14 : 24.07.11 - klo:14:01 »
APP hakee vauhtia äänien kautta. jumpie
Kunnon ohivirtaussysteemi paukuttaa aina. Turbon kun laittaa niin aina paranee.
Samanlainen jarruininä kuin ralliautoissa.  bowdown

Bemun oma HP systeemi paukkuu aikalailla.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal