Kirjoittaja Aihe: Tulipa hankittua Bemari  (Luettu 37750 kertaa)

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Tulipa hankittua Bemari
« : 16.07.11 - klo:11:28 »
Joo, K1200S -05 tuli talliin ja nyt on pikkuhiljaa pyörää opeteltu.  Paljon tuntuu olevan kaikenlaista tietoa täällä foorumilla, hyvä niin.

Pari juttua vähän askarruttaa:
Entinen pyörä(VFR -97, tallissa vielä sekin :)) tuntuu kyllä matka ajossa suoralla tiellä vakaammalta ku bmw. Tää jotenkin tuntuu "kiikkerältä", eli vähän ku olis koko ajan kaatumassa mutkaan. Onko vaan uuden outoutta, kevyempi ohjaus tai jotain. Mutkatiellä se sit onkin mahtavaa menoa.
30tkm huolto olis syksyllä edessä, minkä hintainen mahtaa olla uudenmallisen nokkaketjun kiristäjän vaihto? Mitään muuta hyötyä ei taida olla muuta ku se alkurallatus käynnistyksen yhteydessä poistuis.

Lueskelin tuolta modaus-osiosta vaihdepolkimen parantelua/herkistelyä, tuntui tyytyväistä kommenttia olevan.

Isompaa lenkkiä en vielä oo kerinnyt tekemään, nurkissa vasta pyöritty joten tuntuma vasta melko rajallinen.

-Jami
   
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #1 : 16.07.11 - klo:11:57 »
Onneksi olkoon uudesta pyörästä bmw2_smilie
"kiikkeryys" saataa johtua hyvinkin renkaan (profiilista) ominaisuuksista.
Nokkaketjusta kommentoinevat K-sarjalaisen omistavat.
Ja teretuloa foorumille shakehands hesse_hellou

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #2 : 16.07.11 - klo:12:06 »
Jos takarengas on kulunut tasaiseksi keskeltä tuntuu kiikkerältä. Tässä vaikuttaa enemmän tuo kuluneisuus minusta kuin esim. edellisessä pyörässäni (ST4 Ducati). Aivan hiljasessa vauhdissa tyyliin 20 km/h tuntuu aika erilaiselta tuon keulan takia kai kuin normi teleskoopeilla varustettu pyörä.

Voit tietty tarkistella onko renkaissa tarpeeksi ilmaa - eteen joku 2,7-2,8 bar ja taakse 3,1 tms.
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo:12:10 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #3 : 16.07.11 - klo:12:32 »
Nokkaketjun kirtistin kannattaa kyllä vaihdattaa.
Paljon komeemmin pärähtää käyntiin.

Vaihdepolkimessa on kaiken kaikkiaan pieni välys huolimatta miten se on laakeroitu.
Originaali laakerointi on kyllä aika heppoinen ja Repan setti toimii.
Täysin välyksetöntä siitä ei saa.

05-mallissa kannattaa kytkintä kuulostella tyhjäkäynnillä.
Rallattava ääni niistä alkaa noilla kilsoilla kuulua.

Mitkä renkaat on alla?

Keulan rakenne ei ole paras mahdollinen pikku tiloissa ja pienissä nopeuksissa.
Autobahnalla ja vauhdikkaammilla mutkapätkillä nää on kuin kotonaan.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Motown

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW K 1200 S
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #4 : 16.07.11 - klo:12:32 »
Joo, K1200S -05 tuli talliin ...
...
Entinen pyörä(VFR -97, ...

...

Onnea uudelle pyörälle - se voi olla tarpeeseenkin  innocent

Samanlaisesta samanlaiseen minäkin siirryin reilu vuosi sitten enkä - näin isossa kuvassa - ole juurikaan katunut valintojani.
Minulla on hieman erilaisia tuntemuksia noiden pyörien eroista: VFR oli jotenkin "yläpainoisempi" K12S:ään verrattuna ja se heijastuu kyllä ajossakin => Bemari kulkee minulla kuin juna suoraan ja vakaasti ja "palautuu" kuin itsestään mutkatiellä pystyyn kurvista lähdettäessä.
Joten - minäkin olisin taipuvainen tutkimaan Bemarisi rengastusta; esim. VFR:ssä 120/65-profiili edessä teki pyörästä reippaasti "yliohjautuvan", jolloin pyörä suorastaan "kaatui" kurviin - Bemarilla en ole moista rengasta edes kokeillut.

Tutustele rauhassa ja huomio näin alussa ainakin ko. pyörien keulojen erilaisuus: Bemarin keula ei niiaa/painu jarrussa kurviin kuten VFR, joten ohjausgeometria ei muutu totutusti, jolloin alussa tunne on hieman kuin "aliohjautuva"=> pyörä ei ikään kuin käännykään niin näppärästi. Mutta - tuohon kun tottuu, sitä oppii arvostamaan, etenkin kaksi päällä - ja taittuuhan se K12S:kin mutkiin, kun hieman harjoittelee.  ajelu

Edit: Jaahas - samoja neuvoja näköjään muiltakin :grin:  No, näköjään minäkin olen tunnistanut ne suurimmat eroavaisuuden Bemarin ja "tavallisen" pyörän välillä.  idea3
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo:12:37 kirjoittanut Motown »
"Kaikki on mahdollista, joskus jopa suotavaakin"

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #5 : 16.07.11 - klo:15:05 »
Jos takarengas on kulunut tasaiseksi keskeltä tuntuu kiikkerältä. Tässä vaikuttaa enemmän tuo kuluneisuus minusta kuin esim. edellisessä pyörässäni (ST4 Ducati). Aivan hiljasessa vauhdissa tyyliin 20 km/h tuntuu aika erilaiselta tuon keulan takia kai kuin normi teleskoopeilla varustettu pyörä.

Voit tietty tarkistella onko renkaissa tarpeeksi ilmaa - eteen joku 2,7-2,8 bar ja taakse 3,1 tms.

Takarengas on Metzeler Z6 ja on aika kulunut keskeltä joten vois johtua keikkuminen siitäkin. Ilmat on muistaakseni etu 2.9 ja taka 3.0
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #6 : 16.07.11 - klo:15:08 »
Ole tarkkana sen Z6:n kanssa.
Siinä ei ole kuviointia keskellä joten kulumisen tarkkailu on vaikeaa.

Ajoin itse tuon kumin kankaille kokolailla vahingossa.

There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #7 : 18.07.11 - klo:11:28 »
Ääni tälle renkaan kulumiselle. Mulla oli mopo aika kauhea ajettava kuluneilla renkailla, ei halunnut mennä suoraan ja tuntui tosi kiikkerältä  parani heti kun tuli uudet gummit. Todella tarkkoja on renkaistaan nämä K-R/S-mopedit.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #8 : 18.07.11 - klo:12:30 »

Ole tarkkana sen Z6:n kanssa.
Siinä ei ole kuviointia keskellä joten kulumisen tarkkailu on vaikeaa.

Ajoin itse tuon kumin kankaille kokolailla vahingossa.

Ääni tälle renkaan kulumiselle. Mulla oli mopo aika kauhea ajettava kuluneilla renkailla, ei halunnut mennä suoraan ja tuntui tosi kiikkerältä  parani heti kun tuli uudet gummit. Todella tarkkoja on renkaistaan nämä K-R/S-mopedit.

 offtopic

Renkaiden profiilia pääsee "kohentamaan" eli renkaiden reuna-alueiden tehostettuun käyttöön on mahdollisuus Kemorassa 1.8.2011 hesse_hellou
Lue lisää => 2011 ratapäivät
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #9 : 18.07.11 - klo:18:16 »

Ole tarkkana sen Z6:n kanssa.
Siinä ei ole kuviointia keskellä joten kulumisen tarkkailu on vaikeaa.

Ajoin itse tuon kumin kankaille kokolailla vahingossa.

Ääni tälle renkaan kulumiselle. Mulla oli mopo aika kauhea ajettava kuluneilla renkailla, ei halunnut mennä suoraan ja tuntui tosi kiikkerältä  parani heti kun tuli uudet gummit. Todella tarkkoja on renkaistaan nämä K-R/S-mopedit.

 offtopic

Renkaiden profiilia pääsee "kohentamaan" eli renkaiden reuna-alueiden tehostettuun käyttöön on mahdollisuus Kemorassa 1.8.2011 hesse_hellou
Lue lisää => 2011 ratapäivät
Kattelin tarkempaa tota takakummia ja kas kas, parista kohtaa niin kulunut että pian näkyy kankaat. Eli taidan painua huomenissa rengaskaupoille. Ja luultavasti paranee heti toi keikkuminenkin, alkaa käyttäytyä kuten kuuluukin 03Biker

Tänään vaihdoin etujarrulevyjen pultit uusiin haponkestäviin. Monet ruuvinkannat ympäri pyörää ruostuneet??
Harmi kun ei ollu liikkeessä torxeja niin jouduin tyytymään kuusiokolokantasiin. No, ompa vähän nätimmät nyt.
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #10 : 07.12.11 - klo:18:58 »
MOi. Jami-75.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:59 kirjoittanut 1234 »

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #11 : 07.12.11 - klo:22:52 »
MOi. Jami-75. Rengas huolet ovat varmaan hallinnassa. Z6 renkaasta paljastuu renkaan ulkokehältä noin 7kpl 2,5mm vaijeria, kun rengas on valmis vaihtoon. Kun käytät Z6 katso että käytät edessä myös tähän kuuluvaa eturengasta.
Rengashuolet on hallinnassa tällä erää. Vaihdoin takasen Dunlop RoadSmartiin jolla olen ajellut n.3000km. Ja ekaa kertaa älysin
laittaa km:t ylös kun vaihdoin uuden renkaan :) eli tietää vähän paljonko kestää.
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #12 : 07.12.11 - klo:23:15 »
Täällä päin on tapana, että rengasliike laittaa kuittiin kilometrit, kun kumi on vaihdettu. No en osaa kerätä noita kuitteja - tai osaan kyllä, mutta ei ne ole missää älykkäässä järjestyksessä. Ei Pirukaan selaa noita mun pinoja. Joka tapauksessa rengasliikkeen tietokannasta voi sitten aina kysyä, että mitkä oli kilometrit vimeksi.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa 57pannu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • K12s,Wla45, FLH74,FXST80,TR120r,YZ250,Cr500
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #13 : 09.12.11 - klo:20:02 »
No niin tuli, aloitin suunnillen vuonna 1966 moottoripyöräilyn, ja pyöränä oli EMW 350 (R35). Se oli itä-Saksan ihme, niitä olikin aluksi 2 kpl, olisko ollut vm 1951 - 1953, en muista enää. Plungeri perä ja keppiveto. Jo silloin oli perän kanssa ongelmia. Muistan kun jousikiinnikkeen vierestä perä rikkoontui eli valu murtui. Siihen maailman aikaan ei niitä hitsareita, eikä varsinkaan alumiinihitsareita ollut ihan joka kylässä. Ei kun uutta perää etsimään, ei ollut facebookia eikä KVG:tä, niin se perä vain jostain löytyi, kuulopuheiden perusteella. Joku oli kuullut että joku oli keronut että se tietää mistä osia löytyy ja niin löytyi. No nyt on evoluutioversio R 35:sta. Katsotaan miten yhteiselo onnistuu uuden  K12s:n kanssa. Ympäri käydään ja yhteen tullaan, voi olla vaikka viimeinen BMW minulle.
« Viimeksi muokattu: 09.12.11 - klo:20:04 kirjoittanut 57pannu »
Ei tämä tästä.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Tulipa hankittua Bemari
« Vastaus #14 : 09.12.11 - klo:20:30 »
MOi. Hieno nuoruus. Älä ihmeessä lopeta. Kyllä BMW murheet poistuvat, ja siintä tulee vielä hyvin kestävä pyörä.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal