Kirjoittaja Aihe: Etu vanne  (Luettu 21651 kertaa)

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Etu vanne
« Vastaus #15 : 14.02.11 - klo:10:26 »
Messuiila kun katselin noita räärääbuimureita, huomasin että ainakin yhdessä oli orkkisvanteet. Toiselta taholta kuulin, että ei kellossa näy ero, millä ajelee. Sanoi että tuhannesosissa ero näillä radoilla.

Mutta mehän ei näitä härpäkkeitä hankitakkaan kello kaulassa. Ainkakaan jos mitätaan, montako tuntia saa painaa duunissa, että on maksettu hiilaripyörät mopoon  grin

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Etu vanne
« Vastaus #16 : 14.02.11 - klo:10:30 »
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Etu vanne
« Vastaus #17 : 14.02.11 - klo:12:01 »
Messuiila kun katselin noita räärääbuimureita, huomasin että ainakin yhdessä oli orkkisvanteet. Toiselta taholta kuulin, että ei kellossa näy ero, millä ajelee. Sanoi että tuhannesosissa ero näillä radoilla.
Kun en mistään mitään tiedä niin tarvii kommentoida muilta kuultua ja perstuntumaa:
Fast Bikes (roskalehti juu) testasi vanteiden merkitystä ja muistelen että lähti 3-4 sekuntia keskipitkällä ratakierroksella ajasta.
Eikös hyrrävoimat pienene, eli kääntyy pienemmällä effortilla / nopeammin mutkiin?
Riippuu tietysti ajotekniikasta joka noilla tuhannesosamiehillä on aina parasta mahdollista.
Kuinka paljon ja mihin sitten vaikuttaa tuo vähentynyt jousittamaton massa?

Kerran olen hiilarivanteita kokeillut ja aika rivakasti se kääntyi.

Mutta mehän ei näitä härpäkkeitä hankitakkaan kello kaulassa. Ainkakaan jos mitätaan, montako tuntia saa painaa duunissa, että on maksettu hiilaripyörät mopoon  grin

Sillähän mä noita funasin että rispekti nousee, paras tuunaus on ranteessa =)
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Etu vanne
« Vastaus #18 : 14.02.11 - klo:17:05 »
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.

Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
« Viimeksi muokattu: 14.02.11 - klo:17:08 kirjoittanut atomic »
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Etu vanne
« Vastaus #19 : 14.02.11 - klo:17:21 »
Eikö noi luokkaa 2500-3000e niistä pyydä?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Etu vanne
« Vastaus #20 : 14.02.11 - klo:17:33 »
Hiilikuituiset on luokaa 4-5 kg/pari kevyemmät. Magnesiumiset tais olla kilon painavammat. Takoalumiiniset pari kiloa kevyemmät, eli orkkiksia sen 2 kiloa kevyemmät.

oma arvaus olisi, että sitten kun ollaan sekunnin parin päässä rataennätyksistä, alkaa olla aika hankkia takoaluvanteet, tai ehkä magnesiumiset. Enpä usko, että juuri kukaan ajelee suomen radoilla hiilarivanteilla. Vaan en tiedä. Joka tapauksessa, se kierrosaika tulee alas radalla vietettyjen päivien, ja renkaiden pidon myötä. Ihan sama, mitkä vanteet. Vissinä pidän tätä viimeistä väitettä. Hiilikuitua ei juuri noissa kilvettömissä peleissä ratavarikoilla näy. Liekö osasyy, rahojen harakoille menemisen lisäksi se, että ei halua paljastua" tekstiilikuskiksi".

Alumiini ja lasikuitu riittää suomen mestaruuteen, jos kuski on terästä.

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Etu vanne
« Vastaus #21 : 14.02.11 - klo:18:31 »
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.

Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Liekö oli magnesiumia ? Ettei vaan takoalua ?!

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Etu vanne
« Vastaus #22 : 14.02.11 - klo:20:28 »
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.

Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Liekö oli magnesiumia ? Ettei vaan takoalua ?!

Bem-Arin kans hiplattiin vanteita ja tultiin siihen tulokseen että on magnesiumia, tiä sitten ? grin
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Etu vanne
« Vastaus #23 : 15.02.11 - klo:07:43 »
Hiilikuituiset on luokaa 4-5 kg/pari kevyemmät. Magnesiumiset tais olla kilon painavammat. Takoalumiiniset pari kiloa kevyemmät, eli orkkiksia sen 2 kiloa kevyemmät.

oma arvaus olisi, että sitten kun ollaan sekunnin parin päässä rataennätyksistä, alkaa olla aika hankkia takoaluvanteet, tai ehkä magnesiumiset. Enpä usko, että juuri kukaan ajelee suomen radoilla hiilarivanteilla. Vaan en tiedä. Joka tapauksessa, se kierrosaika tulee alas radalla vietettyjen päivien, ja renkaiden pidon myötä. Ihan sama, mitkä vanteet. Vissinä pidän tätä viimeistä väitettä. Hiilikuitua ei juuri noissa kilvettömissä peleissä ratavarikoilla näy. Liekö osasyy, rahojen harakoille menemisen lisäksi se, että ei halua paljastua" tekstiilikuskiksi".

Alumiini ja lasikuitu riittää suomen mestaruuteen, jos kuski on terästä.

Saako kisasarjoissa edes ajaa hiilikuituvanteilla?
Kyllä noita hiilarivanteita silloin tällöin näkee, harvoin puhtaasti aikaa tuomassa, enemmänkin siinä replica-pimppauksessa.

Ettei lipsahda off-topiciksi niin vakuutusyhtiöltä tulee vaatia hiilikuituvanteet jos originaalit on rikki.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Etu vanne
« Vastaus #24 : 15.02.11 - klo:11:23 »
Hiilikuituiset on luokaa 4-5 kg/pari kevyemmät. Magnesiumiset tais olla kilon painavammat. Takoalumiiniset pari kiloa kevyemmät, eli orkkiksia sen 2 kiloa kevyemmät.

oma arvaus olisi, että sitten kun ollaan sekunnin parin päässä rataennätyksistä, alkaa olla aika hankkia takoaluvanteet, tai ehkä magnesiumiset. Enpä usko, että juuri kukaan ajelee suomen radoilla hiilarivanteilla. Vaan en tiedä. Joka tapauksessa, se kierrosaika tulee alas radalla vietettyjen päivien, ja renkaiden pidon myötä. Ihan sama, mitkä vanteet. Vissinä pidän tätä viimeistä väitettä. Hiilikuitua ei juuri noissa kilvettömissä peleissä ratavarikoilla näy. Liekö osasyy, rahojen harakoille menemisen lisäksi se, että ei halua paljastua" tekstiilikuskiksi".

Alumiini ja lasikuitu riittää suomen mestaruuteen, jos kuski on terästä.

Saako kisasarjoissa edes ajaa hiilikuituvanteilla?
Kyllä noita hiilarivanteita silloin tällöin näkee, harvoin puhtaasti aikaa tuomassa, enemmänkin siinä replica-pimppauksessa.

Ettei lipsahda off-topiciksi niin vakuutusyhtiöltä tulee vaatia hiilikuituvanteet jos originaalit on rikki.


Eipä tiedä onko vanteitten kohdalla rajoituksia. Se saattaa kuitenkin olla niin, että ne hiilarivanteet on liian herkkiä särkymään. Rengasraudoillakin kun käsitellään koko ajan, voi olla pelkkää harmia hyötyyn nähden.

Mitenköhän on muuten tämän vakuutuksen kanssa? mulla kun vaihdettiin lipan jälkeen hiilarikatteet, jotka on halvemmat kun muoviset alkuperäiset. Saattaa mennä riitelyks vakuutusyhtiön kanssa, jos alkaa uusia vaatimaan ens kesänä. Niin tai näin, mulla ei ole varaa kaatuilla noilla orkkiskatteilla, vaan pitää tyytyä tähän Koenigsberger-hiilikuituun  :mrgreen:

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Etu vanne
« Vastaus #25 : 17.02.11 - klo:15:53 »
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.

Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Jos oikeesti ovat magnesiumia niin miksiköhän Erkka olis sellaiset ostanut kun ei niitä saa puimurissa kisaolosuhteissa käyttää ,  koska eivät ole alkuperäisetkään magnesiumia vaan alumiinia  smiley_hitler-t

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Etu vanne
« Vastaus #26 : 17.02.11 - klo:16:13 »
Liekö magnesiumtavaraa saatavilla? Kevyet ja ehkä vähän kestävämmät kuin h-kuitu, vaikkakin hintalappu voi olla samanlainen.

Magnesium vanteita oli näytillä RR:n Korpiahon osastolla. Kevyen tuntuisia olivat.
Minkä hintaiset on hiilikuitu vanteet ?
Jos oikeesti ovat magnesiumia niin miksiköhän Erkka olis sellaiset ostanut kun ei niitä saa puimurissa kisaolosuhteissa käyttää ,  koska eivät ole alkuperäisetkään magnesiumia vaan alumiinia  smiley_hitler-t

Niin, en tiä oliko Erkan kilpurin vateet vai O.Z:n mainosteline muuten vain näytillä.
Eikös Carbon tunne Erkan niin vois kysyä kummat oli telineessä näytillä? Kevyet olivat joka tapauksessa!
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Etu vanne
« Vastaus #27 : 17.02.11 - klo:17:41 »
Kyllä ne on Erkan vanteet , satuin olemaan paikalla kun ne tulivat Turkkuseen telineen kera  bmw_yllapito

Carbon

  • Vieras
Vs: Etu vanne
« Vastaus #28 : 19.02.11 - klo:18:39 »
Etuvanneosasto ei ensin kiinnostanut, kun ei niin ollut tuota tarvetta. Lueskelin sitten ihan ajan ja yleistiedon puitteissa.
Olihan sinne Erkalle sitten soitettava, ettäkö mitä siellä näyttelyssä oli näytillä. " Tako-alumiinivanteethan nuo" oli vastaus! Magnesiumilla ei saa ajaa kilpaa, kun eivät ole orkkikset.
En huomannut noista hiilikuitusista kysyä. Olivat kyllä sikahienot jossain forumin kuvassa!! Kyllä racing sinisetkin kovasti kelpaisi.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Etu vanne
« Vastaus #29 : 21.02.11 - klo:13:35 »
Tjah, meitä taviksia ei moiset kilpailusäännöt koske, joten met laitamma magnesiumia ja vaikka hiilikuitua, koska se on niin mukavaa. Ja saamme näin säästettyä kiloja muihin tarkoituksiin.  airrev

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal