BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: amattila - 20.07.11 - klo:23:49
-
Olis ajatus käydä Ahvenistolla kokeilemassa uutta pyörää, mutta mietityttää tuo 95db raja. Pyörässä kiinni Akrapovicin full exhaust db killerillä. Kyseessä siis road legal db killerillä varustettu versio. Onko toivoakaan päästä tuohon 95db tai alle 5000rpm:llä. Onko kellään kokemuksia?
Vakioputki löytyy myös, mutta äänenvaimentimen liitoskohta on ilmeisesti pienempi tuossa vakioputkessa kun akrapovicin kokoputkiston loppuosassa, joten sitä ei voi suoraakaan vaihtaa. Jossei sitten keksi jostain jotain adapteria.
-
Road Legal full system?
Katalysaattori?
-
Itselläni on Devilin kokoputki, ja siihen saatavan killerin avulla ei kuulemma toivoakaan 95:een. Ilman killeriä 103 db oli tulos nyt kesällä, ja killerillä saa kuulemma vaan muutaman desibelin pois.
-
Kyseessä siis varmaan just toi "road legal full system".
Läpi meni! Oli just se 95. Hauskaa touhua, ei vaan meinaa kantti kestää vetää polvea maahan.
(Laitoin näköjään K1200S foorumilla ku piti mennä tonne R puolelle, ehkä joku siirtää?)
-
Kiinostais tietää onko katalysaattori paikallaan. Jos ei, niin tilaan itsekin killerin deviliin, kun noin hyvin toimii.
-
Kiinostais tietää onko katalysaattori paikallaan. Jos ei, niin tilaan itsekin killerin deviliin, kun noin hyvin toimii.
Mistähän sen näkis?
-
Onkohan ko putkisto ostettu mopon hankinnan yhteydessä Bemarilta vai jälkikäteen?
Ainakaan Akran omilla sivuilla ei ole kokoputkistoa katalysaattorilla K12R-sarjalaisiin.
S1000RR:ään on "full system with high flow catalytic converter".
Muutama hepo näyttäis valmistajan mukaan katalysaattoriin jäävän.
Katalysaattori näkyy "pallukkana" ennen äänenvaimenninta.
(http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/racing_evolution_ec_type_approval_exhaust_system_for_bmw_s_1000_rr/2_bmw_s1000rr_kpl_kat.jpg)
Hiukan hölmön näköinen tuo omaan silmään on kun alakate loppuu aika rajusti kesken.
Veikkaisin että amattilan mopossa on täysi putkisto johon on jätetty dB-killeri kiinni, mutta katalysaattoria siitä tuskin löytyy.
-
Samaa veikkaisin. Eiköhän toimiva katalysaattori ole väistämättä sellainen iso, mekein 10 kilon häkäpönttö. Muistaakseni johtuu siitä, että on oltava riittävän iso pinta-ala katalyyttinä toimivaa metallia, jotta homma toimii. Tuollainen nyrkin kokoinen klunssi vaikuttaa enempi feikiltä?
Olen myös siinä uskossa, että nämä kokoputkistot on aina suoraa putkea. Eikös koko homman idea perustu siihen.
-
Joo, toi on tullut bemarilta alkuperäisenä. Näyttäis siltä että ei ole kattia tuossa. Kuva liitteenä
-
Näyttäis olevan muutakin extraa kuin Akra.
Koko mopostakin ois kiva nähdä kuva.
-
Joo, toi on tullut bemarilta alkuperäisenä. Näyttäis siltä että ei ole kattia tuossa. Kuva liitteenä
Pitkä alakate peittää näkyvyyttä, mutta näyttäis olevan kokoränni, ja sinertävää väriäkin näyttäis olevan, eli titaaniversio. laadukasta työtä tuo Akran tekemä. Näin luonnossa viime viikolla Alastarossa, ja on kyllä hitsisaumat aivan eri luokkaa kun Devilissä ja Arrowissa.
-
Pitää napata huomenna kuva.
Ihan kivat mölyt siinä on. Vähä ihmettelen ku välillä paukahtaa putkessa ku höllää kaasua. Lienee ilmeisesti normaalia kuitenkin? Edellinen pyörä Street Triple ei paukutellut.
Mulla on muuten alkuperänen pönttö + putket tehtaan pakkauksessa, jos joku on vailla. 200e lähtee.
-
Toi akran 450mm pitkä (pannasta pantaan mitattuna) on hiljainen killerillä. Kovin kuumana vaan sen kanssa käy, menee pinta mataksi aika pian. Paukahtelu kaasu kiinni johtuu saastelaitteista. Ajaa puhdasta ilmaa pakoputkistoon ns. jälkihapetusta tekemään. Tarpeettoman paukkeen saa pois ottamalla saastelaitteet pois ja laittamalla tulpat tilalle. Lontooksi osat on esim. smog off plates tms. Susukiin yoshimura-jp myi valmiita osia tohon, ebayssä myös jonkun muun valmistajan tuotteita bemareihin.
-
Olisko sellaisia osia saatavana, millä saa kovemaan paukkeen?
-
APP hakee vauhtia äänien kautta. jumpie
Kunnon ohivirtaussysteemi paukuttaa aina. Turbon kun laittaa niin aina paranee.
Samanlainen jarruininä kuin ralliautoissa. bowdown
Bemun oma HP systeemi paukkuu aikalailla.
-
Kylmällä koneella kun lähtee radalle, paukkuu kivasti aina kun laskee kaasun pois. Ikävä kyllä lämmittyään kone käy aika siististi. Johtuisko tästä että vauhti ei parane ensimmäisten kierrosten jälkeen? Pitääkin seuraavan kerran kun menee penkitettäväksi, sanoa säätäjälle että laittaa sytkän ja polttoaineen syötön riittävän pieleen, että saa apuja jälkipoltosta.
-
Koko mopostakin ois kiva nähdä kuva.
Kirjottelin tuonne K1200R osiolle ja laitoin kuvan.
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=878.msg15775;topicseen#new