BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: Rantakoskela - 13.04.13 - klo:09:44
-
Tuommoinen olisi haaveissa. Onko kokemuksia miten ilmavirta menee 185 pitkän kuskin "kohdalla"? Riittääkö vakiopleksi jos haluaa olla ilmavirralta suojassa.
-
Joo. Minä mistään ilmavirroista tiiä mutta 52000 km ajaneena sanon, että hyvä pyörä. No pikkusen asiaan, takapenkkiläinen vaihtoi suupertin c2 bemarin system6 niin päähän kohdistuvat pyörteen lakkasi. Moottoripyörässä pitää ollla vähän pyörteitä ja suhinoita hesse_biggrin.
-
Minulla oli 2006-2011 tämmönen pyörä ja korotettu BMW:n pleksi tuli hankittua heti alkuun. Alkuperäinen näyttää olevan vieläkin autotallin hyllyllä. Pituutta saman verran, eli 185cm. Ei ehkä aivan välttämätön hankinta heti, koska se on helppo hankkia/vaihtaa jälkikäteen. Xenon valoja jäin tästä pyörästä erityisesti kaipaamaan.
-
Kiitos vastauksista. Ilma pitää liikkua juu ja voi olla kypärässäkin vikaa tai liian iso. Puhelimessa olen liikkeen kanssa kaupat mielestäni sopinut mutta vähän ihmetyttää myyjän innottomuus hoitaa asia loppuun. Kiirettäkin nyt voi tieten olla että eivät ehdi kauppaa tekemään. Saapa nähdä kehtaako "mennä puuhun" vai mistä kiikastaa.
-
Xenon valoja jäin tästä pyörästä erityisesti kaipaamaan.
Melkein jo tänään tilasin lähivalo-xenonin uuteen ässään. Laitoin kuitenkin ensin hieman kysymyksiä, jotta saan can-väyläiseen varmasti sopivat palikat. K 12 ässään jo aikoinaan vaihdoin ja ero oli kuin yöllä ja päivällä. Eihän xenon ihan laillinen tuossa umpiossa ole, mutta aika epätodennäköistä, että siihen kukaan puuttuisi..
-
Eikö muuten sellainen korkea pleksi mitenkään häiritse ajossa, siis jos sen läpi joutuu katselemaan eteenpäin? Pleksihän on varsin pian täynnä kaikenlaisia samentumia (hyönteisiä, kuraa, naarmuja yms). Tietysti kypärän visiiri pysyy toisaalta puhtaana. Itse kokisin optimaalisena, että pleksin läpi ei tarvitse katsoa, mutta ilmavirta roskineen ohjautuu juuri kypärän yli.
-
Ei se sentään niin korkea ole, että läpi pitäisi katsoa. Yli katsotaan ja ilmavirta ohjautuu siten, että juurikaan ei tule mötiäisiä ym. visiiriin.
-
Tänään kävin sitten tuommoisen pyörän hakemassa. Äkkiseltään hyvältä tuntuu. Ilmavirtaa on mutta ei ravista kypärää niin kuin edellisessä niin ei haittaa. Onko ominaisuus vai vika kun esim. ohituksen jälkeen tuntuu voimansiirrosta tärinää. Joka kerta kun moottorijarrutusta niin tuo pieni tärinä tuntuu.
-
Sen mitä meikäläinen on tonnikaksatasia ajanut, niin ihan selvät vibrat niissä on kun tekee moottorijarrutusta. Opit varmaan välttämään aikaa myöten tiettyjä kierrosalueita alitajuntalisesti. 1300 ei väreile niin pahasti, mutta väreilee sekin.
Käy ajamassa vaikka harrikoita tai dukateja niin tiedät, että voisi olla huonomminkin.