BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: Rockster - 14.06.10 - klo:21:38

Otsikko: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Rockster - 14.06.10 - klo:21:38
Lähdössä viikonloppuna ostamaan -06 mallista K1200R:ää. Ilmeisesti ei juuri tyyppivikoja löydy, mutta mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Entelodontti - 14.06.10 - klo:23:42
Tervetuloa!
itsellä K1200R ja samaa vuosikertaa  hali_sikalovena

äkkiä mieleen juolahtavia..

- katso että nokkaketjun kiristin on vaihdettu. Tarkempia tietoja löydät foorumilta.
- tarkasta ettei perästä vuoda öljyä, kts k1200r viat osio. Se on tyyppivika mutta helppo korjata itse eikä haitaa jos sen tietää ja osaa katsoa sen perään.
- jos mopossa on säädettävä jousitus testaa sen toiminta. Jousen liikkeen näkee ja tuntee pyörän päällä istuessa kun muuttaa asetuksia tyhjäkäynnillä
- huoltokirja löytyy satulan alta
- kun pyörä on käynnissä ei taulussa pitäisi olla muita valoja kuin ABS:n valo joka sammuu muutaman metrin ajon jälkeen
- öljyn määrän voit kollata pyörän oikealta sivulta, puolen minuutin käynnin jälkeeen sen pitäisi olla asteikolla
- servokeksinnön toiminnan kuulee "tankin" takareunasta kun painat jarrua virrat päällä pyörän ollessa paikallaan. Ajossa kahvasa on puolen sekunnin viive mutta sitten hidastuvuus on hämmästyttävää, varo ettei voiman ulosotto saa kipeetä  hesse_biggrin

Se että vaihdelaatikko kuullostaa ja tuntuu varsinkin pienemmillä kierroksilta siltä kuin legolaatikkoon olisi työnnetty koronakeppi ei ole vika vaan ominaisuus. Kun antaa kunnolla runtua sen toiminta muuttuu... BMWsmile Voimalinjassa eka kumi tulee vastaan takarenkaaasa.

Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 15.06.10 - klo:13:12
TeRvetuloa!

Minullakin on 2006 K12R. Nuo edellä mainitut pätevät. Huomaa, että sitä perän öljyvuotoa ei havaitse kovin helposti jos mopo on sivutuella, se jää sen verran katveeseen. Pitää laskeutua ihan maata vasten tai sitten tehdä niin kuin minä nykyisessä "500 km checkissä", eli pyyhkäisee sormella perämurikan alapintaa ja kattoo jäikö öljyistä töhnää näppeihin. Olen alkanut seuraamaan sitä säännöllisesti muiden tarkastuskohteiden yhteydessä 500 kilsan välein. Viime syksyn vuoto vähän säikäytti, nimittäin siinä voi olla jopa katastrofin ainekset jos vuotoa ei huomaa. Takapyörä öljyssä, perä leikkaa kiinni tms. Ei kiva. Veikkanpa että näitä on jonkun verran hajoillut juuri siksi, että vuotoa ei ole huomattu ajoissa.

Stefa maksaa alkuperäisena peräti kaikki 17 euroa, eikä ole vaikea vaihtaa, mutta jos on vuoto, niin perän toiminta pitää tietty tarkastaa. Minulla ei ehtinyt mennä rikki. Tai ainakin se toimii vielä.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Repa - 15.06.10 - klo:20:18
Moi!

Tarkista, että turbo toimii. Sen huomaa jos mopo tuntuu nuhaiselta, eikä nosta keulaa kuutosella kaasunkäännöllä.
Jos ei toimi on kallis korjata.

Toisaalta jos turbo on unohtunut kokoonpanovaiheessa, ei kannata sitä sen enempää murehtia. Toiset köröttelee ilman turboakin hesse_blum.

t. Repa
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: macceS - 16.06.10 - klo:08:18
Käännä vaan Repa sitä puukkoa selässä!   bowdown   hesse_yahoo  hesse_yahoo

Moi!

Tarkista, että turbo toimii. Sen huomaa jos mopo tuntuu nuhaiselta, eikä nosta keulaa kuutosella kaasunkäännöllä.
Jos ei toimi on kallis korjata.

Toisaalta jos turbo on unohtunut kokoonpanovaiheessa, ei kannata sitä sen enempää murehtia. Toiset köröttelee ilman turboakin hesse_blum.

t. Repa
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Entelodontti - 16.06.10 - klo:15:06

Moi!

Tarkista, että turbo toimii. Sen huomaa jos mopo tuntuu nuhaiselta, eikä nosta keulaa kuutosella kaasunkäännöllä.
Jos ei toimi on kallis korjata.

Toisaalta jos turbo on unohtunut kokoonpanovaiheessa, ei kannata sitä sen enempää murehtia. Toiset köröttelee ilman turboakin hesse_blum.

t. Repa

Bemari kuin bemari eikä se modaamalla parane icon_rolleyes
Täytyy vain oppia elämään sen kaikkien kaksipyöräisillä liikkuvien tietämän surullisen tosiasian kanssa että saksalaiset tekee vain pappamopoja. horisko

Tosin aika nopeita sellaisia hesse_biggrin hesse_blum
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Rockster - 21.06.10 - klo:20:55
Kiitoksia vastauksesta. Olen harkitsemassa myös hakua pappamopojen valmistusmaasta. Liikkeissä on hyvään hintaan tuollaiset 40tkm rullattuja vehkeitä. Ilmeisesti ei olla rullailtu lukemia kauniimmaksi, kuten nahkahousuilla on välillä tapana. Mitenkä tuollainen 40:ä ajettu pelaa, onko kokemusta? Huhut kertovat padan olevan hyvin kestävää tekoa...
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: mp71 - 21.06.10 - klo:21:58
37 tonnia ajetun Ässän hommasin syksyllä. Nyt mittarissa 44 tkm. Ei vikoja toistaiseksi - tyytyväinen oon ollu. Eiköhän semmosen uskalla ostaa.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jusa - 30.06.10 - klo:11:06
Mites tuo nokkaketju homma sitten menee? Jos on alkuperäinen niin se kannattaa vaihtaa kiristäjineen?
Onko ne jälkikäteen vaihdetut sitten kestävämpiä vai kuuluuko tuo nokkaketju ja kiristäjä vaihdatella sitten useammin?

Sama ylläoleva kysymys koskee tuota perän stefaa.

Tiedättekö (en ole kysynyt) huoltaako MP-mesta (Heikkinen) Joensuussa bemareiden takuunalaiset yms. huollot?
Tiedän, että bemuja siellä on huollettu mutta siitä en tiedä onko ne olleet takuu/maahantuonti huoltoja jne.?
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Repa - 30.06.10 - klo:12:02
Tuohon nokkaketjuun ei välttämättä ole oikeata vastausta. Jos vaihtaa ketjun myös, niin homma on sitten ainakin 100%:sesti uusi.

Tuo kiristäjähän ei oikeasti kulu mihinkään eli jatkossa voipi olla vain ketjujuttuja. Yleensähän ketjuja ei paljon vaihdella, joten oudoksuttaa tuo nokkaketjun vaihtotarve ylipäätään.
Mutta varma on aina varmaa.

Nuo stefajututkin ovat yksilökohtaisia. Useimmissa ei tarvitse stefoja edes miettiä. Mutta ei kai se vaihtaminen jossakin vaiheessa huono asia ole. Onko oikeasti tarpeen?

t. Repa
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jusa - 30.06.10 - klo:13:20
Niin minä olen nyt katsellu k 1200 r, vaikkakin vasta alkukesästä möin kotarin pois ja ostin bandiitin. Kai se oli sitten väliaikainen ratkaisu, koska koko ajan olen muita katsellut.

No tänä kesänä en ole vielä vaihtamassa, mutta jospa ensi kesäksi. Tarkoitus olisi kyllä nyt löytää pyörä joka olisi vähän pitemmän aikaa.

Luotettavaa/laadukasta kardaani vetoista olen ajatellut (ainakin aina ketjuja rasvatessa), eikä Yamahan FJR:ssä ole niin paljon "räyhänhenkeä" kun bemarin tekeleissä eli bemari pyörii nyt mielessä.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Entelodontti - 01.07.10 - klo:15:16
Kiitoksia vastauksesta. Olen harkitsemassa myös hakua pappamopojen valmistusmaasta. Liikkeissä on hyvään hintaan tuollaiset 40tkm rullattuja vehkeitä....
.

Saksalaiset ja Ruåtsalaiset on tietysti käyneet poimimassa jo parhaat päältä, mutta

Mä löysin omani viime talvena -täältä- (http://www.ss.lv/lv/eur/transport/moto-transport/motorcycles/bmw/fDgTeF4SAzp4FD4eHFsaelM=.html) ja tein kaupat paikallisen BMW liikkeen kanssa
Saksasta haettuna hintaa olis tullu merkittävästi enemmän.

Baltian maissa on meno sen verran kylmää että kun jengi hankkiutuu rahapulassa eroon liisingpyöristään niin hinta saattaa pudota pyydetystä merkittävästi.  Yksityisen myyntilmoituksessa oleva pyörä voi olla liikkeen omistuksessa eli kannatta kysästä jos löytyy kiinnostava.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jusa - 03.09.10 - klo:16:34
Olen nyt mobile.de sivuilta katellu 2006 ja siitä uudempia K 1200 R:iä Miten on asian laita kun yhdessä oli vähän erilainen takavanne kun näissä muissa? Siis puolat oli vähän niiku tähtikuviossa? Onko se se leveämpi vanne vai joku kapeampi tms.??

Niin ja sellanen juttu, että oli 7,500- 17 000 tkm ajettuja -06 joissa oli täysi huoltohistoria ilmoituksen mukaan. aika vähän 7500km -06 pyörälle...??? "ruuvvaako" ne noita aina poikkeuksetta?

Parissa oli sporttilaukut mukana, jos hankkii sellasen missä ei ole niin paljon niille täytyy laske hintaa??
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: RiKe - 03.09.10 - klo:20:03
Vanteista: Sport vanteet löytyy esim. kuvagalleriasta Ollin ja mun pösöön törmänneen ex-sportin ( ei Solifer) alta. Eli takavanne on leveämpi, joten 190:n vakiona -on kyllä 180:nenkin ko vanteelle laitettu.

Laukuista: Ebaysta itse löysin telineen ja laukut. Jos uuden setin ostat, niin varmaan 500-800€ saat varata ostopaikasta riippuen.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jusa - 03.09.10 - klo:21:03
Tämmöne vanne? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=133422123&pageNumber=1&tabNumber=2&picture=1
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Eka - 03.09.10 - klo:23:24
Toi kapeampi vanne on tarkoitettu 180 leveälle kumille. Leveämpi Sport-vanne kai oli pientä lisämaksua vastaan ja 190 leveälle kumille. Se on samanlainen kuin KS:ssä vakiona.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jussiboy - 04.09.10 - klo:00:40


Niin ja sellanen juttu, että oli 7,500- 17 000 tkm ajettuja -06 joissa oli täysi huoltohistoria ilmoituksen mukaan. aika vähän 7500km -06 pyörälle...??? "ruuvvaako" ne noita aina poikkeuksetta?

Parissa oli sporttilaukut mukana, jos hankkii sellasen missä ei ole niin paljon niille täytyy laske hintaa??

No joka paikassa niitä ruuvataan, mutta BMW:n mittarin ruuvaus on aikalailla vaativampi kuin joihinkin muihin merkkeihin. Pyörille  tulee varmaan keskimäärin 10000 km/vuosi, joten kysymykseesi on mahdotonta ottaa kantaa, koska Saksassa on paljon tarjontaa. Itse olen tuonut 4 pyörää ja varmaan parikymmentä autoa ulkomailta ja ainoa lainalaisuus on, että vapaassaeuroopassa tavara on hinnoiteltu sen kunnon mukaan ja Suomessa kaikki ovat saman hintaisia...
Ei ole olemassa mitään parhaat päältä Saksalaisille yms. asiaa, noissa maissa vaan markinatalous toimii (kaikki tietää paljonko ko. asunnosta/mp.stä kannattaa maksaa).
Omista Sport-laukuista maksoin 600 €uroa Germaaniaan ja sain samaan rahaan tarakan mukaan, joten Suomen hinnat ovat kilpailukykyisiä, kyllä jotain kannatta maksaa paikallisuudestakin.
Onnea kaupantekoon, mistäpä sitten ostatkin.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 04.09.10 - klo:03:36
Mulla on sellainen käsitys että saksalaiset motoristit ajaa melko vähän kaudessa. Ostin omani Leipzigistä, 2006 mallia ja kolme vuotta vanhassa mopedissa kilsoja oli silloin 8000, varmasti paikkansa pitävä lukema, sen näkee kyllä pyörän kunnosta. Nyt metrejä on 23 miljuunaa. Tuo minun mussukka on myös saksapyörä ja myös sen ajokilometrit on olleet n. 2000 vuodessa. Nyt ikää 18 vuotta ja mittarissa 58000, niistä yli puolet Suomessa. Siinäkin voi mopon ulkoasusta päätellä, että paljoa ei ole huijattu, jos ollenkaan.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jusa - 04.09.10 - klo:19:54
Toisaalta 1300  himoittas koska hinta ero on siihen nähden pieni, että jos ostaa vähänajetun -07 1200 tai melkein uuden 1300 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=134823068&pageNumber=1&tabNumber=2

Paljonkohan tuommoseen 11 000€ pyörään rätkähtää veroa? 3000-4000 tonttua?
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: salpe - 04.09.10 - klo:21:41
Tullin sivuilta selviää hyvin perusasiat ja verot tuotuihin pyöriin, tosin K1300R:ää ei ole tainnut kukaan tuoda kun ei siitä tullin päätöstä löytynyt. (Heinäkuun taulukko viimeisin)
En tiedä mitenkä tarkkana rajana käytetyissä pitävät tuota alla mainittua 6000km mittarilukemaan:

"Uudella kuljetusvälineellä tarkoitetaan arvonlisäverolainsäädännössä moottorikäyttöistä maakuljetusvälinettä, jonka moottorin iskutilavuus on yli 48 cm³ tai teho yli 7,2 kW; ja se on myyty enintään 6 kk kuluttua sen ensimmäisestä käyttöönotosta tai sillä on ajettu enintään 6 000 km. Kuljetusväline on uusi kun jompikumpi edellytys on voimassa."

Omana heittona arvioisin, että verot on lähempänä neljää kuin kolmea tonnia kun vertaa tuotuihin K1200R:iin, jotka ovat n.3v vanhempia tullattaessa kuin K1300R. Ja kilsojakin kaikissa reilummin enemmän kuin linkkisi 4700km.

Käy tuo ja kerro sitten paljon oli verot niin saadaan vertailupohjaa   hesse_biggrin

Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jusa - 04.09.10 - klo:21:45
Ööö...pitää katella tässä...kyllä jos tuomaan lähden niin 1300 tuon...
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 05.09.10 - klo:02:14
Mun viime keväänä (siis 2009) tuodusta K12R:stä, vm 2006, ajokilometrejä maahan tullessa 9000 kilsaa rokottivat 3300 euroa veroja. Mopon saksalainen myyjä ei ollut uskoa korviaan kun sanoin veroista. Ihmetteli ihan aidosti, että "eikös suomikin ole eu:n jäsen?".
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: spk_1978 - 05.09.10 - klo:07:45
Jäikö veroasia siihen vai onko prosessi käynnissä?
Onko valituksille perusteita?
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: anothergeek - 25.03.11 - klo:12:47
Tervehdyn foorumin uudelta jäseneltä!

Suunnitelmissa olisi toukokuussa lähteä "pappamopojen" kotimaahan noutamaan K1200R:ää ja tästä syystä tämä topic olikin erittäin kiinnostava. Kiikarissa on 2005-2008 vuosimallin pyörä Frankfurtin ympäristöstä.

Olen koittanut etsiä tietoa onko 2005-2008 valmistetuissa K1200R eroja ja tästä asiasta halusinkin kysäistä täällä foorumilla. Lisäksi onko edellämainittujen tietojen lisäksi muita kohteita, joita pyörästä kannattaa ostovaiheessa tarkistaa?
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: hidas57 - 25.03.11 - klo:13:18
2007 alkaen taisi jarrut muuttua servottomiksi. Pitäisin niitä huolettomampana. Pieniä fiksauksia on tullut sinne tänne vuosien mittaan, joten siksi uudempia voi pitää 'parempina'. Tosin omaankin 07-malliseen on tehty useampi toimenpide, joista osa on oman aktiivisuuden ansiota. Jos mahdollista, niin tehdyt takuu- ja muut operaatiot olisi hyvä tietää.

Ongelmiahan näissä on ollut ainakin
- varashälyttimen/ajoneston antenni, joka häiriintyessään jättää tielle (takuu)
- ilmanottoboxi, jostain syystä muuttui 2006/2007 (?)
- jakoketjun uusi kiristäjä poistaa mekaanisia ääniä (good will)
- kytkin, ääniä ja toimintahäiriöitä (good will)
- ohjaustangon sähkönippelit (takuu)
- ruiskun ohjelma, uudemmilla (2007 ja myöh) siistimpi käytös (good will)
- toimiiko polttoainenäyttö, viallisia mittausantureita (takuu)
- 2010 lopussa tuli takaisinkutsu takajousituksen alumiinisesta linkusta laakerointeineen (takuu KAIKKIIN K1200R/S/GT)

Varusteiltaan saksalaiset voivat olla erilaisia, mm. lämpökahvat olisi hyvä olla. Liekö ABS vakio? Tietysti ESA ja ajotietokonekin. Ehkä jättäisin 2005 mallit ostamatta. Jarruja lukuunottamatta 2005-2008 mallit eroavat vain väritykseltään.

Hyvä pyörä, en myy.  icon_rooki
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 25.03.11 - klo:15:00
Saksassa nuo tuppaavat olemaan paremmin varusteltuja kuin täällä, omassani oli Sport-tuulilasi, kirkkaat vilkut, ajotietokone, lämpökahvat, ABS(servo), ESA ja leveä takavanne.

Tuo oli aika tavanomainen saksavarustelutaso silloin kun omaa pyörää olin hommaamassa. Tuo varustelu myytiin kai Saksassa jonain "sportpackina" tjsp. Suomimopoista puuttuu aika usein ainakin ESA.

ABS lienee aika lailla vakiokamaa, joistakin Power Cup-vehkeistä se puuttuu.

Ai niin, tarkasta, ettei perä vuoda ja ettei ole välyksiä. Helppo tarkastus.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jussipolo - 26.03.11 - klo:20:19
Perän vuodon näkee silmälläkin, mutta mikä on se välyksen helppo tarkastus?
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 26.03.11 - klo:21:37
Takapyörä ylös ja sen kehällä saa välystä olla sivuttaissuunnassa korkeintaan millin verran. Käytännössä siis, jos välyksen tuntee niin vikaa voi jo olla. Ei sen kummempaa. Eikä tietenkään sen kummempia rutinoita saa kuulua tai tuntua kun pyörää pyörittää. Niin kuin normaali laakerin tarkastus tehdään. Vuoto näkyy tosiaan silmällä ja jos ei viitsi kumartua niin sormella voi pyyhkäistä siitä perämurikan alta. Minä teen nykyisin niin joka kerta ennen ajoon lähtöä.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jussiboy - 27.03.11 - klo:11:29
Takapyörän laakerin tutkimisesta sen verran, että siinä pitää tuntua aivan pieni välys  (noin milli) edestakaisinliikkeessä.
2005 vuoden mallia ei kannata jättää vetämättä, koska ensimmäisissä pyörissä olleet lastentaudit on varmasti korjattu vuosien varrella.
 Servojarrujen poistuminen sekä perämurikan öljynvaihtopropun lisääminen ovat isoimmat erot vuosimallien välillä. Kytkimiä noissa on varmasti paranneltu kolmeen kertaan ja niitä on vaihdettu myös goodwillinä vuosien varrella uudempiin ja vanhempiin riippumatta vuosimallista.
Noista veroista sen verran, että ässän hinnoilla laskettuna 2005 vuoden malli 70000km ajettuna verot 1950 €uroa, 20000km ajettuna 2154€uroa. Vastaavasti 2008 vuoden malli 70000km ajettuna 2670€uroa ja 20000km ajettuna 2950€urova. Eli vuosimalleilla on suurempi ero verotuksessa kuin ajokilometreillä.
 Esa lienee kaikkien mielestä pakollinen varuste. Servojarruista mielipiteet vaihtelevat suurestikin, itse kuulun siihen  hali_peukku koulukuntaan, joka vaihtelee niihin nesteet useasti ja pitää akun kunnossa. Ennenkaikkea osta sellainen peli kun itse haluat... Onnea pyörän hakuun.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: spk_1978 - 27.03.11 - klo:15:32
Vuoto näkyy tosiaan silmällä ja jos ei viitsi kumartua niin sormella voi pyyhkäistä siitä perämurikan alta. Minä teen nykyisin niin joka kerta ennen ajoon lähtöä.

Älä herranen aika sano tota ääneen.
Jos Honda mies tuon kuulee niin kettuilusta ei tule ikinä loppua. hesse_blum

Isoimpana ajoon vaikuttavana tekijänä näkisin servojarrujen poistumisen.
Tämä oli mun mielestä positiivinen seikka, vaikkakin servot antaa helkkaristi tehoa.

Se legendaarinen nokkaketjun kiristin josta on olemassa uudistettu versio on sitten se ensimmäinen esteettinen juttu joka särähtää.

Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Jos ei jatkuvasti halua saksan autobaanoja ajaa niin Ärrä on hauskempi kuin Ässä.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Entelodontti - 27.03.11 - klo:18:37
Vuoto näkyy tosiaan silmällä ja jos ei viitsi kumartua niin sormella voi pyyhkäistä siitä perämurikan alta. Minä teen nykyisin niin joka kerta ennen ajoon lähtöä.

Älä herranen aika sano tota ääneen.
Jos Honda mies tuon kuulee niin kettuilusta ei tule ikinä loppua. hesse_blum

Isoimpana ajoon vaikuttavana tekijänä näkisin servojarrujen poistumisen.
Tämä oli mun mielestä positiivinen seikka, vaikkakin servot antaa helkkaristi tehoa.

Se legendaarinen nokkaketjun kiristin josta on olemassa uudistettu versio on sitten se ensimmäinen esteettinen juttu joka särähtää.

Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Jos ei jatkuvasti halua saksan autobaanoja ajaa niin Ärrä on hauskempi kuin Ässä.

Se perän pyyhkäisy kuuluu osana harrastukseen hesse_biggrin
Ja se mitä Håndamies sanoo ei ei tosiuskovaista heilauta BMWsmile

Servojarrut on ihan kivat olla olemassa vaikka luopuisin niistä jos tilalle saisi vähemmän murhetta ja enemmän luottamusta (kts. ketjut ABS kettuilee) aiheuttavat hidastimet. Eli ei aivan ongelmaton keksintö.
Toimivat servojarrut ovat upeat ja on vaikeata kuvitella parempaa jarrukeksintöä.  bowdown

Ja Ärrä ON loistava yleismopo. Riittävän ketterä kylillä, nopea ja vakaa maantiellä ja riemukas mutkapätkillä. Hyvä ajoasento. Miinuksiksi laskisin vakuutuksen hinnan ja "lievän" levottomuuden soralla. reps Takarengas saattaa myös kulua nopeasti hesse_blink  hesse_biggrin :mrgreen:
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 27.03.11 - klo:21:01
Kaikesta edellä olevasta olen muuten samaa mieltä, mutta mulla ei ole ollut murheita servojen kanssa. Vielä? Servojarrujen teho on aivan älytön, ekaa kertaa kun ajoin tuolla omalla mopollani niin mietin, että tämä voi lähteä käsistä sekä kiihdyttämällä että jarruttamalla.

Nesteiden vaihdosta ja virran riittävyydestä ne servot kaiketi on tarkkoja, nuo kun pitää kunnossa niin sitten on jarrut. Ja onhan siinä edelleen aika tehokkaat hidastimet vaikka servo pettäisikin, silloin vaan tuntuma on surkea. Kokeiltu on, otin vauhtia ja sammutin mopon. Pysähtyy edelleen, mutta tarkkana saa olla jarrun kanssa, menee helposti lukkoon.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Repa - 27.03.11 - klo:21:10
Servojarruja parempia jarruja ei olekaan.
Minulla ei ole ollut murheita noiden servojen kanssa, vaikka muutaman vuoden olen servojarrullisilla mopoilla ajellut. Eli eivät no kovin huonoja ole. Mutta ilmeisesti joitakin ognelmayksilöitä on ollut, koska niistä luovuttiin.

Eikä noista perävaivoistakaan kannata hirmuisesti olla huolissaan, vaikka niissäkin on ollut liian monta viallista.
Mutta eivät näin normaaliajossa kovin pienestä rikki mene ;-)

t. Repa


 


Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: anothergeek - 28.03.11 - klo:10:30
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä!

Taidan näiden tietojen (ja budjetin) perusteella keskittyä etsiskelemään 2007-2008 malleja.

Hyviä vaihtoehtoja löytyi useampiakin ja tässä yksi todella potentiaalinen vaihtoehto:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=140456991
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: hidas57 - 28.03.11 - klo:10:40
Jo vain on sahnestuck. Kyllä tuolta varmaan tarjontaa löytyy ja hyvin varustettuja pelejä näköjään.  smiley_hitler-t
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Repa - 28.03.11 - klo:11:51
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä!

Taidan näiden tietojen (ja budjetin) perusteella keskittyä etsiskelemään 2007-2008 malleja.

Hyviä vaihtoehtoja löytyi useampiakin ja tässä yksi todella potentiaalinen vaihtoehto:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=140456991

Hyvällä varustelulla näkyy olevan. Ei mitään vikaa pientä tehonpuutetta lukuunottamatta.

t. repa
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Entelodontti - 28.03.11 - klo:15:21
Etelärannan puolellakin näyttäis olevan 1 tarjolla

http://www.mototehnika.ee/used/823978 (http://www.mototehnika.ee/used/823978)  airrev
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Kutis - 04.04.11 - klo:08:31
Tietääkö arvon forumilaiset sopivia tahoja K 1200R:n tuontiin? Halu olisi kova, mutta ainakin Nettimotossa on vain 2 kpl K1200R:ää tarjolla ja niistäkin toinen Heinolla. Ei mitään Heinoa vastaan, mutta hinnoittelu on aika huimaa. Tarvitsisin täyden palvelun tuonnin eli pyörä tarkastettuna Tampereella ja korkeintaan rekisteröintiä vailla.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: atomic - 04.04.11 - klo:09:11
Ainaski www.mimoto.fi (http://www.mimoto.fi)  Imatralla, omaa kokemusta ei ole mutta kaverilla Intikan tuonnista jokunen vuosi sitten.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jussiboy - 04.04.11 - klo:09:34
Vertaillaan vähän Heinon pyyntiä tuottamalla haettuun. Verot ja rekisteröinti 2200€, hakukulut 1000€ jää jäljelle 8700€. Hakupalkkaa menee 1000 ja sulle tuodaan 7700€:n pyörä joka todennäköisesti vastaa laadultaan Heinon pyörää. Mikäli päätät hakea pyöräsi itse voit saada kokemuksia ja parhaimman mahdollisen pyörän rahavaroihin nähden, asiamiehelle maksamalla et oikein voi voittaa mitään tuossa hintaluokassa.
Saksassa kasko ei ole niin yleinen kuin Suomessa joten halvimpiin on tehty DIY korjauksia, noiden perässä on tyhjä juosta pitkin Eurooppaa. Bemarit pidetään Suomessa yleensä aika hyvin,(vakuutettuina) koska ne on niin pirun kalliita ja teknisiä vehkeitä.
 Mikäli taas valintasi kohdistuu uudempiin, niin tuo Enteledontin ehdottoma Viron pyörä kannattaisi käydä tutkimassa ihan itse, koska se on Suomen tasoa halvempi.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Kutis - 04.04.11 - klo:10:20
"Tuomme vain luotettavien hyväksikoettujen yhteistyökumppanien pyöriä. Mimoto ei tuo asiakkaiden itse etsimiä pyöriä tuntemattomilta toimittajilta.", sanoo Mimoto, joten se on aika sattumanvaraista, mitä sinne tulee tarjolle.

Viron pyörä näyttää hyvältä, mutta se on kai paperisodan kannalta ihan sama mistä tuo. Toki kuluja tulisi vähemmän. Heinon pyörää ajatellen 52000 km on sellainen ajomäärä, mitä en tulevaan "pitopyörään" halua. Mieluummin kaivan sitten lisää rahaa, että päästään esim. alle 30 tkm ajomääriin. Kysymys on sitten kuinka paljon ja tässä kohtaa tullaan tuontipyöriin, kun kerran Suomessa ei tarjontaa ole.

Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 04.04.11 - klo:10:58
Tarjoudun hakemaan sulle mopon Saksasta. Haen sen pyörän minkä haluat. Kokemusta on oman pyörän verran, hyvin meni, ajamalla toin Leipzigista Traveen ja sieltä laivalla Vuosaareen. Kohtuulliset kulut kuittien mukaan ja palkkiosta sovitaan erikseen. Jos et haluakaan tuomaani mopoa, lunastan sen pois ja myyn jollekin toiselle. Ajankohdasta sovitaan.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: anothergeek - 04.04.11 - klo:12:11
Itse olen lähdössä serkkupojan mukaan eteläsaksaan näillänäkymin tuossa vapun jälkeisellä viikolla. Serkullani oli oma firma noin puolenkymmentä vuotta joka välitti autoja Suomeen, mutta hän on nykyään eri hommissa ja käy aina silloin tällöin vielä "harrastuspohjalta" hakemassa autoja. Koska minullakaan ei ole oikein kielitaitoa, yms. olenkin lähdössä hänen mukaan samalle reissulle ja minun tehtäväkseni jääkin pyörän/pyörien tekninen tarkastus ja serkku hoitaa kaupankäynnin/paperiasiat, yms. jutut.

Kiikarissa on hyväkuntoinen alle 30tkm ajettu vuosimallien 2006-2008 K1200R, jossa varusteina ABS, ESA, ASC ja RDC (alakate, yms. lisävarusteet ovat vain plussaa)

Pyörän hankintaan olen budjetoinut 10000€ + veroihin 3000€ + muut kulut 1000€ = yhteensä 14000€

Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Jussiboy - 04.04.11 - klo:12:56
Arvaappa kellä on tasan 52000km pyörän mittarissa :) 633. Ja noissa kilometreissä +-10tkm tulee tehtyä isohuolto, joka tarkoitti mulla jarrulevyt, jarrupalat, jäähdytysnesteet, moottoriöljyt + suodatin, peräöljyt, jarrunesteet, tulpat, kahvakumit, venttiilikopan molemmat tiivisteet sekä venttilien tarkastusta, unohtamatta öljypropun tiivistettä sekä bensatankin o-rengasta.
Anothergeekin budjetti vaikuttaa sellaiselta, että sillä on mahdollista tuoda juuri sellainen peli kun haluaa  hali_peukku
Ei muuta kuin GXF:n kanssa vääntään kuviota kuntoon, niin saat pyörän alle.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: Kutis - 04.04.11 - klo:13:05
Jep, kiitos vinkeistä. Nimi laitettu muistiin.
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: anothergeek - 26.04.11 - klo:00:32
Entisenä Hondamiehenä, pakko heittää pari kaneettia asiasta BMW vs. Jaappanilaiset, josta varmasti syntyy keskustelua =)

Kaverin kaverilleni oli eräs nimeltämainitsematon paikallinen hayabusakuski vittuillut K1200S:stä, niin tyyppi oli busakuskille todennut: Ne joilla on rahaa, ostaa Hayabusan ja ne joilla on enemmän rahaa, ostaa Bemarin. Oli busakuski poistunut hyvin vittuuntuneen näköisenä (sen enempää sanomatta) paikalta =)

ps. allekirjoittaneella myös autona ihan viimeisimpiä BMW E39 530da individual, joten vittuilua on myös autosta kuultu =)
Otsikko: Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
Kirjoitti: hidas57 - 26.04.11 - klo:10:14
Joo, ja ne ketkä päättää asioistaan ihan itse ostaa Bemarin. Ei olis ehkä tullut ostettua (mitään), jos vaikka vaimolta olisi kysynyt.  icon_rooki

Onhan se niin kovin turvallista ostaa noita 'valtamerkkejä'. Jos olet epävarma, osta japsi, löydät kavereita.  smiley_hitler-t

Mjaa, aikansa kutakin, nyt jo viidettä vuotta tätä.