BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: spk_1978 - 03.12.09 - klo:19:57

Otsikko: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 03.12.09 - klo:19:57
Ootteko Ärriä modailleet lainkaan?
Mua ei kiinnosta sen suurempia muutoksia alkaa puunaamaan, josko hiukan pleksiä ja äänenvaimentimen vaihtas.

Paikallinen BMW pyytää tuosta 13 sarjalaisen Akrasta 9000 dirhamia.. (=EUR 1650,-)
Asiasta kettuuntuneena poikkesin Akrakauppiaalla ja sain huomattavasti mielenkiintoisemmat hinnat.

Slip on = n. 600e (käytännössä parhaimman näköinen, äänet varmaan paranee, teho ja vääntö ei kai pahasti huonone? Huilun poistamalla äänet ja teho paranee, huilun kanssa menis Suomenkin katsastuksesta läpi)

Racing täysputkisto n. 1100e (aikalailla painonsäästöä, hurjat mölyt mutta ei mielestäni yhtä hyvännäköinen kuin Slip on. Tehonnousua luvataan 9hp, mutta tällä ei mitään asiaa tulla Euroopan puolelle)

Remuksellakin on ihan asiallisen näköinen pönttö, se menis tilaustavaraksi.

Nyt käydään sitten melkoista jaakobin painia mitäkö ostaa vai ostaako mitään..

Sit mietityttää toi PC puolikin, mutta antaa sen nyt olla ihan rauhassa.

Helvetti se mopokin on vielä kaupassa!

Jos on kokemuksia näistä niin antaa palaa.

Suomen Ässässä on Lazerin slip on e-hyväksytyllä huilulla, röpisee muttei erotu =)
Jarskalle kettuillakseni en laittanut vaihtoehtoa keskituelle  hesse_kalja
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: jarska - 03.12.09 - klo:20:54
Jos saapi ilmaista mielipiteen, niin minusta ainakin ulkonäöllisesti noista putkista on ehottomasti parhaimman näköinen tossa alimmassa kuvassa oleva.  hesse_yahoo

Nuot pyöreet ja lähes pyöreet pöntöt näyttää jo wanhanaikasilta.
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 03.12.09 - klo:21:34
SILLÄPÄ!

Itse pöntöllä ei tehollisesti ole oikein mitään roolia, putkiston vaihtamalla saisi melkein 10 hepoa lisää.
(Tiiä sitten kuinka se auttaa, Power Commander varmaan auttais paljon enemmän)

Kuvassa muuten on K1200R kuten varmaan huomasittekin, ja mun mopo on sitä oranssia sävyä.

Kun siinä pirussa muutenkin on voimaa niin ottaisitko lisää tehoa vai paremman näköisen lopputuloksen?
(ja version joka Euroopassa saattais mennä läpi, täällä kukaan ei välitä vaikka putkistoo/vaimenninta ei olis lainkaan)
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Repa - 04.12.09 - klo:07:15
Minä laittaisin MAB-Powerin putkiston pakokaasujarruineen.
Vaikkapa sitten hiilikuitupöntöllä, jos mustasta tykkää...

Niin, ja saahan sillä vähän yli 10 hepoa lisäpotkua.

t. Repa
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Bem-Ari - 04.12.09 - klo:20:45
Lainaus käyttäjältä: spk_1978
SILLÄPÄ!

Itse pöntöllä ei tehollisesti ole oikein mitään roolia, putkiston vaihtamalla saisi melkein 10 hepoa lisää.
(Tiiä sitten kuinka se auttaa, Power Commander varmaan auttais paljon enemmän)

Kuvassa muuten on K1200R kuten varmaan huomasittekin, ja mun mopo on sitä oranssia sävyä.

Kun siinä pirussa muutenkin on voimaa niin ottaisitko lisää tehoa vai paremman näköisen lopputuloksen?
(ja version joka Euroopassa saattais mennä läpi, täällä kukaan ei välitä vaikka putkistoo/vaimenninta ei olis lainkaan)

Laita toi titaaninen slipari.Pirun hienon näköinen tuossa pyörässä.Kyllä ne tehotkin varmaan riittää,kun kattoo Atomicin käyriä Ässästä pelkällä sliparilla.
Repan pyörässä tietenkin on 100hp enemmän,mutta se ruokkiikin sitä paineella.  hesse_wink2
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Repa - 04.12.09 - klo:23:53
Lainaus käyttäjältä: Bem-Ari
Lainaus käyttäjältä: spk_1978
SILLÄPÄ!

Itse pöntöllä ei tehollisesti ole oikein mitään roolia, putkiston vaihtamalla saisi melkein 10 hepoa lisää.
(Tiiä sitten kuinka se auttaa, Power Commander varmaan auttais paljon enemmän)

Kuvassa muuten on K1200R kuten varmaan huomasittekin, ja mun mopo on sitä oranssia sävyä.

Kun siinä pirussa muutenkin on voimaa niin ottaisitko lisää tehoa vai paremman näköisen lopputuloksen?
(ja version joka Euroopassa saattais mennä läpi, täällä kukaan ei välitä vaikka putkistoo/vaimenninta ei olis lainkaan)

Laita toi titaaninen slipari.Pirun hienon näköinen tuossa pyörässä.Kyllä ne tehotkin varmaan riittää,kun kattoo Atomicin käyriä Ässästä pelkällä sliparilla.
Repan pyörässä tietenkin on 100hp enemmän,mutta se ruokkiikin sitä paineella.   hesse_wink2

Hei, ei noita nollia lasketa. Nollahan ei oo oikeasti mitään...

Oli muuten Luxenburgin sivuvaunukokoontumisessa yksi MAB-Powerin turboärrä mukana. Saattaapi anoppi saada kyytiä...

t. Repa

Ps. Ylemmässä kuvassa oikealla Riihiluoman Maukka. Tekee satulan joka lähtöön. Osaamista ja kokemusta löytyy aina geelisatulaa myöten. Ja kokemusta löytyy useammalta vuosikymmeneltä. Ja varmaan melkein kaikista mopo ja hotrod näyttelyistä. Ainakin pohjoismaissa. Eli jos joku haluaa muutoksia satulaan, niin soitto Verhoomo Riihiluomaan. No nyt tuli vähän mainostettuakin. Vaikka Maukka on kieltänyt. Kun on niin kiirettä muutenkin...

t. Repa
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Eka - 05.12.09 - klo:00:57
Meneepäs tuossa kardaani aika jyrkässä kulmassa ulospäin tuon takaläskin takia.
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Repa - 05.12.09 - klo:11:38
Niin menee. Tossa yksi kuva lisää.

t. Repa
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: jarska - 05.12.09 - klo:22:26
Onko noissa kuvissa oleva penkki myös Maukan tekemä, aika muhkeen näkönen luomus.
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Repa - 06.12.09 - klo:07:37
Lainaus käyttäjältä: "jarska"
Onko noissa kuvissa oleva penkki myös Maukan tekemä, aika muhkeen näkönen luomus.

Ei ole tuo penkki Maukan tekemä ei.

t. Repa
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: hidas57 - 07.12.09 - klo:09:05
Onhan mulla Akran Hexagonal Racing kokoputki Sportissa. Muut modaukset löytyy K1200R-modausten puolelta.

Ainakin oma putki tuli killerin kanssa, eikä se ääni silloin ole sliparia kummempi. E-hyväksyttykin on. On mulla siihen myös vähän väljempi Racing killer ja KAT-patruuna erikseen hankittuna. Ilman killeriä ääni on tietysti vähän kovempi, ei välttämättä parempi, paitsi kierroksilla. Keväällä käyn penkittämässä PC:n säädöt myös ilman killeriä, nyt on vain Racing-killerin kanssa. Toimii kyllä hyvin.

6,5kg pudotti painoa tuo kokoakra, mutta arvaa huomasiko ajossa hirveesti eroa painossa.

Putkia nyt on monenlaisia, mutta ehkä parhaimman näköinen on tuo uusi Akra.

Ja nyt vasta hokasin, että kyse taisi ollakin K13R:stä. No likeltä meni kuitenkin.
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 07.12.09 - klo:16:51
Kuvia?
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 11.12.09 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: "hidas57"
6,5kg pudotti painoa tuo kokoakra, mutta arvaa huomasiko ajossa hirveesti eroa painossa.

Tässä on sitten toinen funktio..
Toi paino lähtee mopon alimmasta osasta, eli käytännössä mopon painopiste nousee.
Rataketuille tää olis myrkkyä, monet perusjampat saattaa tuntea että on helpompikin kääntää mutkiin..
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: hidas57 - 11.12.09 - klo:14:56
No aika painava se vakiokannu on, ja sehän sijaitsee siinä sivussa vähän ylempänä. Ei nyt ainakaan pyrkinyt paikallaan kaatumaan toiselle puolelle, kun oli se paino pois. Tollanen akran kannu kun ei paina oikein mitään.
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 31.12.09 - klo:15:30
Nyt kun ekat tyypit Ärrällä on takana tarvinnee kommentoida:

Vakiopönttö murisee hyvin.
En tykkää lainkaan sen ulkonäöstä mutta kivasti se murisee, ehkä yksi parhaista ensiasennuspöntöistä mitä olen kuullut.

Muutenkin perstuntumalla ostettu vekotin alkaa tuntua omalta.. voimaa on vaikka muille jakaa, jos Ässässä on yhtään pidempivälityksinen laatikko niin se lienee ihan unelma matkakäytössä.

Kuten textistä voi valita niin putkistopeli on totaalisen auki, samoin on toi eka tyhjä MÖET, saa nähdä mitä sitä keksii.
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: jarska - 31.12.09 - klo:15:42
Pidä se vakiopönttö jos kerran olet murinoihin tyytyväinen, säästää rahaa ja eikös ne äänet ole tärkeimmät.  hali_peukku
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 31.12.09 - klo:15:53
On se niinkin niin..

Voimaa ei kyllä tarvis lisää, [ horisko ] on muuten moton ohjauskin kokolailla eri planeetalta kuin tonnikakkosessa joka on Suomessa.
Kardaani aiheuttaa vedon päälle mennessä edelleenkin sen nykäyksen, siitä kai ei pääse eroon? kumarrus

M3 tuntuu äkkiseltään renkaana paremmalta kuin Z6, kommentoidaan lisää kun päästään ajaan enempi mutkaa.
(chicken / pussy stripesit loistaa, täällä kun tiet on tehty noille muumeille sopiviksi, mutkat on aina ei ainoastaan riski vaan tod näk ongelma)
Suurin hauska tähän mennessä illalla suhata noita eritasoliittymiä edes takas hesse_hellou
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Repa - 31.12.09 - klo:16:10
Kyllä noissa vehkeissä ihan tarpeeksi on tehoa vakiona. Ja vähän päällekin.
Jos joku haluaa lisätehoja niin se on jo sitten sairautta. Joka vain pahenee ajan kanssa.

Laatikot ovat samat ässässä ja ärrässä, perävälitys on ärrässä hitusen tiheämpi.

t. Repa
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 31.12.09 - klo:16:44
No perskuta!
Sitä tosa ihmettelin kun ei ehdi muuta kuin repiin isompaa pesään. hesse_blink

Noh, ei se rajoittimelle oo vielä paukkunut.. tänään kyllä kun tuli koitettua burn outtia niin luistonesto kerpele tarttui peliin  hedari  angry
Otsikko: Re: Modea
Kirjoitti: Repa - 31.12.09 - klo:18:54
Lainaus käyttäjältä: spk_1978
No perskuta!
Sitä tosa ihmettelin kun ei ehdi muuta kuin repiin isompaa pesään. hesse_blink

Noh, ei se rajoittimelle oo vielä paukkunut.. tänään kyllä kun tuli koitettua burn outtia niin luistonesto kerpele tarttui peliin  hedari  angry

Älä pilaa hyvää peliä. Moottorille kaikista tärkein vaihe on sisäänajo. Sen kun teet hyvin, niin tehot vaan kasvavat lähimpien tuhansien kilometrien aikana lähelle optimaalista. Jos nyt kierrätät ja revittelet, et ehkä huomaa eroa, mutta tehopenkissä todennäköisesti näkyy ehkä kaksinumeroinen hepovaje  muutaman tuhannen kilometrin jälkeen hyvin sisäänajettuun koneeseen verrattuna. Tämä on toisaalta mututuntumaa, mutta kaikki osat hioutuvat vielä hiukan ennenkuin laite toimii optimaalisesti. Hioutumista ei tapahdu paljon, sillä toleranssit ovat pienet ja käytetyt materiaalit huippuluokkaa. Toisaalta tuota konetta on optimoitu antaamaan aika paljon tehoa, joten ei sitä kannata pienen malttamattomuuden vuoksi hukkaan heittää.

Perävälitykset
K1300S 1:2.82
K1300R 1:2.91

Eli ero ei ole suuri, mutta kuitenkin.

Esimerkiksi huippunopeudessa tuolla Ärrällä meinaa jäädä jo kusiaisten jalkoihin...

t. Repa
Otsikko: Vs: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 23.01.10 - klo:12:38
276 se otti dynossa huippuja, eri asia sitten kun ilmanvastus hyppää tiellä peliin.
Otsikko: Vs: Modea
Kirjoitti: hidas57 - 25.01.10 - klo:09:08
276 se otti dynossa huippuja, eri asia sitten kun ilmanvastus hyppää tiellä peliin.

Niin mikä malli se nyt oli, 12R vai 13R? Tuosta luvusta päätellen 13R. Tosin ne tehomittaukset taas viittasi 12R:ään.

Sisäänajoista on monenmoista juttua liikkeellä. Itse olen kallistunut sille kannalle, että hieman reippaammin runtua pitää antaa. Eli siten, että sylintereihin muodostuu kunnolla painetta sekä vedossa että moottorijarrussa. Vaihtelevia suht ripeitä kiihdytyksiä pienillä vaihteilla, jonka perään moottorijarrutukset. Ihan alussa vähän pienemmät jengat (max 7000) joku 100km, sitten jo lähes täysiä (9000rpm).
Otsikko: Vs: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 25.01.10 - klo:13:22
K13R on kyseessä.

Puoltatoistasataa noista on otettu, kuulemma normaalilukema ko mopolle ja hiukan nousee kun tulee lisää kilsoja.
Väittivät että 12R on karvan alle 140hp vakiona.

Noi Dynomittaukset on vissiin kokolailla sidottu mittalaitteeseen.
Eli sama kone saattaa potkia eri lukemia kun vaihtaa penkkiä.

Mä olen kanssa ton hiukan reilumman sisäänajon kannalla, en silti ihan noin ripeän kuin mainitsit.
Uudet öljyt meni sisään heti 1000km jälkeen. sen jälkeen en oo enää seuraillu kierroslukumittaria.
Otsikko: Vs: Modea
Kirjoitti: hidas57 - 26.01.10 - klo:08:59
K13R on kyseessä.

Puoltatoistasataa noista on otettu, kuulemma normaalilukema ko mopolle ja hiukan nousee kun tulee lisää kilsoja.
Väittivät että 12R on karvan alle 140hp vakiona.

Noi Dynomittaukset on vissiin kokolailla sidottu mittalaitteeseen.
Eli sama kone saattaa potkia eri lukemia kun vaihtaa penkkiä.

Mä olen kanssa ton hiukan reilumman sisäänajon kannalla, en silti ihan noin ripeän kuin mainitsit.
Uudet öljyt meni sisään heti 1000km jälkeen. sen jälkeen en oo enää seuraillu kierroslukumittaria.


Joo, eihän lukemat sinällään, niitä saa ihan penkin mukaan. Omalle piristetylle 12R:lle mitattiin suunnilleen sama teho, mutta vääntö oli 130nm, jota hiukka ihmettelin. Keväällä menee uudestaan penkitykseen ilman killeriä, kattia ja mahd. ilmanottoa avarrettuna. Aiempi oli mitattu likipitäen katulaillisena. Tai no miten se PC tulkitaan.
Otsikko: Vs: Modea
Kirjoitti: spk_1978 - 26.01.10 - klo:11:00
Väännön mittauksessa on jotain ketuillaan, "liian" alhaisia vääntölukemia tuli muillekin.
Tiiä sitten kun siinä mopoo meni liukuhihnalla että kuinka hyvin ne on jaksaneet asiaan keskittyä.

Kaveri kiinnitti jonkinlaisen klipsin moottorin tienoille kiinni kuulemma se olis antanu vääntönumerot.

En tiiä Dynon toiminnasta, tarvis varmaan siihenkin perehtyä tarkemmin.