BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: tentai - 22.08.18 - klo:21:26
-
Onnistuuko:
Laiskana miehenä ajattelin nostaa bemarin eturenkaasta ylös ja valuttaa vanhat öljyt ulos.
Onko mahdollista jos bensatankki on lähes tyhjä ?
Btw. EMC ei myy enää Castrolia,tilalle antoivat 13 € mineraali Motulia ;-\
-
Sulla varmaan samanlainen perämurikka kuin meikäläisen 2005 mallin ässässä. Elikkä samasta reiästä poisto ja lisäys. Aika pystyyn pitää nostaa etupää, jotta saat kaikki öljyt pois. Reikä ainakin minun pyörän perämurikassa keskellä. Itse otan takapyörän pois ja tukitangon takaperän edestä. Sitten vain perä alassuin ja öljyt valuu. Ei oo iso homma. Mutta kerro kokemuksesi jos noin saat tehtyä?
-
Onnistuuko:
Laiskana miehenä ajattelin nostaa bemarin eturenkaasta ylös ja valuttaa vanhat öljyt ulos.
Onko mahdollista jos bensatankki on lähes tyhjä ?
Btw. EMC ei myy enää Castrolia,tilalle antoivat 13 € mineraali Motulia ;-\
Mitä öljyä ne muuten ihan tarkasti ottaen anto perään?
-
Tätä:https://www.emc24.fi/tuote/motul-hd-80w90-mineraali-vaihteistoperaoljy-1-litra/
Vaihdetaan normaalitavalla..
-
Itse laitan uuden öljyn nopeusanturin reiästä, eli renkaan puolella se plugi mistä lähtee musta piuha.
-
Aikanaan vaihdoin rakkaaseen R12S:ään, jossa oli muumiperä eli tyhjennysroppu puuttui, samalla metodilla kuin Jussipolo.
- takapyörä pois
- jarrusatula irti (poksereissa on eri kohdassa kuin rivivibroissa)
- ABS-anturi irti ja johdon kiinnike irti perästä ja anturin sidonta / suojaus
- takaproppu auki
- Paralever tangon taaempi pultti irti
- perän nuljautus auki (varoen ettei em. ABS-anturi lipsahda väärään väliin
- kardaanin peräpään boorin rasvaus ja kardaanin haitarikumin myös (eri voiteet!)
- kokoonpano käänteisessä järjestyksessä
Täyttö samalla tavalla kuin hidas57 kirjoitti:
Ölppä sisään ABS- anturin reiästä (rauhallisesti). Ateekista tms. voi hakea sopivan ruiskun helpottamaan täyttöä.
Ei oo iso homma, tämän tekstin kirjoittaminen oli työläämpi.
-
Ihan hyvin on menny öljy myös sieltä propun kautta. Mullon pieni tratti, jonka päässä letkun pätkä, joka mahtuu propun reiästä sisään. Omassa pärrrässä proppu sijaitsee siellä perän takaosassa puolivälissä. Paksumman öljyn ollessa kyseessä varmaan nopeuttaa vaihtoa, jos käyttää anturin irti.
-
Propun kautta mekin lisättiin.Huolto-ohjeessa oli määränä 220ml ja
ensin lisättiin niin mutta myöhemmin valutin vähän pois kun huomasin että oikea määrä on 180ml.