Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 151250 kertaa)

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #165 : 06.07.11 - klo:16:42 »
Kuinkahan yleinen tämä kytkinongelma näissä alkupään ässissä on; satunnainen ongelma vai vakio-ominaisuus? Tässä ketjussa ei kuitenkaan taida kovin montaa eri härveliä esillä jossa tuo kytkin vihoíttelee. Itsellä olisi kiikarissa 9/2004 valmistettu ja n. 22 tkm ajettu peli mutta nyt rupeaa arveluttamaan tuo kytkinasia. Ei hampaita naurata jos saa kohta ostamisen jälkeen tehdä tonnin rempan. Vaihtoehtona olisi koittaa säästää (rahaa) ensi kesään ja koittaa hankkia (ilmeisesti) 2008 tai tuoreempi peli...

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #166 : 06.07.11 - klo:17:13 »
Mullon 56 tkm ajettu 2005-malli. Ei oo tietoa/merkkejä, että kytkin ois joskus avattu. Toistaseksi pelittää ongelmitta. 36 tkm oli mittarissa, kun tuon hankin.

Jos kytkin lievästi ääntää (eli välykset vähä kasvaa), mutta muuten toimii niin se ei ole vakavaa vrt. esim. Ducatin kuivakytkinkolinat (parin Ducatin kokemuksella). Sitten on eria asia, jos alkaa luistaan tai nypyttää pahasti.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #167 : 06.07.11 - klo:19:29 »
Ja tuo nypyttäminen ainakin itselläni aikoinaan johtui tuosta triangeli sokasta, joka kuuleman mukaan menee aika harvoin nuista levyistä läpi.. Itsellänihän oli sit onnistunut kiertämään ö.pumpun läpikin.

Kuulemma yleisenpää kumminkin tuo, et sokka löytyy kokonaisena ö.propusta.

Poissa Motown

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW K 1200 S
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #168 : 06.07.11 - klo:19:39 »
Kuinkahan yleinen tämä kytkinongelma näissä alkupään ässissä on; satunnainen ongelma vai vakio-ominaisuus? Tässä ketjussa ei kuitenkaan taida kovin montaa eri härveliä esillä jossa tuo kytkin vihoíttelee. Itsellä olisi kiikarissa 9/2004 valmistettu ja n. 22 tkm ajettu peli mutta nyt rupeaa arveluttamaan tuo kytkinasia. Ei hampaita naurata jos saa kohta ostamisen jälkeen tehdä tonnin rempan. Vaihtoehtona olisi koittaa säästää (rahaa) ensi kesään ja koittaa hankkia (ilmeisesti) 2008 tai tuoreempi peli...

Niin - minun pyörälläni on ajettu jo rapiat 75 tuhatta, joten tuo luistaminen ja kytkinkorin väljyys johtui paljolti kilometreistä. Tosin kytkinkorin kyllä kuuluisi kestää mielestäni vielä toinen mokoma kilsoja ennen vaihtotarvetta.   horisko
"Kaikki on mahdollista, joskus jopa suotavaakin"

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #169 : 06.07.11 - klo:20:24 »
No joo, taitaa tää kuume sitten vaan nousta... Kiitos kommenteista tongue2

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #170 : 06.07.11 - klo:22:30 »
Kuinkahan yleinen tämä kytkinongelma näissä alkupään ässissä on; satunnainen ongelma vai vakio-ominaisuus? Tässä ketjussa ei kuitenkaan taida kovin montaa eri härveliä esillä jossa tuo kytkin vihoíttelee. Itsellä olisi kiikarissa 9/2004 valmistettu ja n. 22 tkm ajettu peli mutta nyt rupeaa arveluttamaan tuo kytkinasia. Ei hampaita naurata jos saa kohta ostamisen jälkeen tehdä tonnin rempan. Vaihtoehtona olisi koittaa säästää (rahaa) ensi kesään ja koittaa hankkia (ilmeisesti) 2008 tai tuoreempi peli...

Niin - minun pyörälläni on ajettu jo rapiat 75 tuhatta, joten tuo luistaminen ja kytkinkorin väljyys johtui paljolti kilometreistä. Tosin kytkinkorin kyllä kuuluisi kestää mielestäni vielä toinen mokoma kilsoja ennen vaihtotarvetta.   horisko


Joo. Teoriassa. Minulta ainakin on mennyt usko osien kestävyyteen BMW:n osalta viimeistään noiden perien levitessä muutaman kymppitonnin jälkeen.
Ja muistetaan kuitenkin, että ei näillä mopoilla ajeta ympäri vuoden. Oletan ilman parempaa tietoa, että BMW:lläkin laskennallisesti 50.000 km lienee mopille riittävä. Sen jälkeen saa kaikki hajota jotta saadaan varaosia kaupaksi edulliseen hintaan...
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #171 : 08.07.11 - klo:18:04 »
No joo, taitaa tää kuume sitten vaan nousta... Kiitos kommenteista tongue2

Vähän ot: Tänään menin kaupoille ja kytkin oli äänekäs; kolisi melko tavalla kun laski kierrokset tyhjäkäynnille, kolina katosi kun painoi kytkimen pohjaan. Vähän tuli tunne niinku tässä topikissa tais olla että pakka siirtyy laitaan tjsp... Ajossa ei ollut mitään ongelmia ja vaihteetkin pelasi moitteetta. No, tästäkin päästiin sopuun että korjataan jos on vialla, mutta sitten huomasin että runkoa oli hitsattu oikealta puolelta, siitä missä pystyputki yhtyy eteen ylösnousevaan putkeen oli sauma selvästi avattu ja hitsattu uudestaan ja maalattu, eli liekkö joskus mällätty. Oli myyjällekin kait jonkinmoinen shokki, selvästi tuli yllätyksenä hänellekin ja homma oli sitten siinä.

Tulipahan tehtyä vajaan 500 km:n "lämmittelyajo" kusiaiskawalla ja metsästys jatkuu :'( Mutta lyhyehkö koeajo vakuutti että seuraava peli on tuollanen bmw2_smilie

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #172 : 11.07.11 - klo:15:10 »
^Jos se on suomipyörä, niin trafista saat entisen omistajan / omistajat helposti selville. Joskus autokauppoja tehdessä olen varmistellut kilometrien oikeellisuuden ja vähän muutakin entiseltä omistajalta..

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #173 : 11.07.11 - klo:16:37 »
Joo nuo tuli tsekattua muttei mitään mainintaa rungon korjauksesta...

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #174 : 12.07.11 - klo:13:19 »
Mullon nuo alkuperäiset saumat ei oo mitenkään erityisen kauniin näköistä hitsiä. Mitä jos niitä on vain maalattu? Vai näkeekö tosiaan selvästi, että on hitsatessa roiskunut tms.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #175 : 12.07.11 - klo:15:41 »
Mullon nuo alkuperäiset saumat ei oo mitenkään erityisen kauniin näköistä hitsiä. Mitä jos niitä on vain maalattu? Vai näkeekö tosiaan selvästi, että on hitsatessa roiskunut tms.

Alkuperäinen sauma on ikäänkuin "nypytetty", molemmilla puolilla melko identtisen näköinen robottisauma, vanhan koneinssin silmään nättiä alumiinihitsiä. Tuossa katsastamassani yksilössä taasen oikean puoleinen sauma oli selvästi "pullea", sileämpi ja osin huokoinen/rosoinen sauma joka oli sitten maalata sutattu, maalia oli myös mm. koneen osissa eli kone oli ollut paikallaan kun tuota oli suhmuroitu.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #176 : 12.07.11 - klo:18:15 »
Joopajoo. Oman pyörän runko vaihdettiin, 4k€ vakuutuksesta. Syynä sivutallan kiinnityskorvakkeen katkeaminen rungosta, mikä vei mennessään myös vaihdepolkimen kiinnityksen. Kyselin silloin mm. hitsausmahdollisuudesta, mutta bemariliikkeessä epäilivät sellaisen aiheuttavan myöhemmin harmia, kuten tässä tapauksessa kävi.  smiley_hitler-t
« Viimeksi muokattu: 12.07.11 - klo:18:26 kirjoittanut hidas57 »

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #177 : 12.07.11 - klo:21:33 »
Mullon nuo alkuperäiset saumat ei oo mitenkään erityisen kauniin näköistä hitsiä. Mitä jos niitä on vain maalattu? Vai näkeekö tosiaan selvästi, että on hitsatessa roiskunut tms.

Alkuperäinen sauma on ikäänkuin "nypytetty", molemmilla puolilla melko identtisen näköinen robottisauma, vanhan koneinssin silmään nättiä alumiinihitsiä. Tuossa katsastamassani yksilössä taasen oikean puoleinen sauma oli selvästi "pullea", sileämpi ja osin huokoinen/rosoinen sauma joka oli sitten maalata sutattu, maalia oli myös mm. koneen osissa eli kone oli ollut paikallaan kun tuota oli suhmuroitu.

OK - kuullostaa selkeältä. Piti vaan varmistella. Voi olla tosiaan vaikea myytävä, jos sen helposti huomaa.
« Viimeksi muokattu: 12.07.11 - klo:21:35 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #178 : 25.08.11 - klo:21:55 »
Kuinkahan yleinen tämä kytkinongelma näissä alkupään ässissä on; satunnainen ongelma vai vakio-ominaisuus? Tässä ketjussa ei kuitenkaan taida kovin montaa eri härveliä esillä jossa tuo kytkin vihoíttelee. Itsellä olisi kiikarissa 9/2004 valmistettu ja n. 22 tkm ajettu peli mutta nyt rupeaa arveluttamaan tuo kytkinasia. Ei hampaita naurata jos saa kohta ostamisen jälkeen tehdä tonnin rempan. Vaihtoehtona olisi koittaa säästää (rahaa) ensi kesään ja koittaa hankkia (ilmeisesti) 2008 tai tuoreempi peli...
Mulla on -05 K1200S 30tkm huollossa Heinolla Tampereella, hinta nokkaketjun ja kiristäjän vaihdon kanssa 1064€. Lisäksi soittelivat tänään vielä että juuri tuo kytkinkori(-kruunu) on väljä, että vaihdetaanko? Hintaa tulis lisää n.900€! Joo, ei vaihdeta! Pitää varmaan talvi säästää ja vaihtaa sitten :'(... Ja ajattelin vaihtaa omin neuvoin, tiedä sitten paljonko siinä säästää mut kun on hyvät tilat ja ainakin mielenkiintoa(taidoista niin tiedä) meinaan koittaa. Aika pienillä kilometreillä tälläisiä vikoja...
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #179 : 26.08.11 - klo:09:27 »
Joo, noihin alkupään pyöriin eivät tunnu enää vaihtavan kytkimiä veloituksetta. Mulla vaihdettiin 07-malliin noin 30tkm ajoilla. Eihän siinä niin paljoa ollut vikaa ettei olisi voinut ajaa, mutta kuitenkin. Kun vaihtoivat, piti erikseen sumplia sellainen kaveri joka on noita kytkinhommia tehnyt, että voi siinä työnä jotain pientä erikoista olla.

Oliko tuo nokkaketjukin niin vaihtokunnossa, ettei uusi kiristäjä auttanut? Venyvää sorttiahan se tuntuu kyllä olevan. Omasta on vain kiristäjä vaihdettu 30tkm kohdilla.

30tkm huolto on kyllä kallis. Mullakin yli 600€. Nyt 40tkm 220€. Vain nesteitä vaihdeltiin, plus öljynsuodatin.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal