BMW Sportbikes Finland
Ajovarusteet => Kypärät, vaatetus, puhelimet yms. => Aiheen aloitti: spk_1978 - 05.05.17 - klo:14:38
-
Onko muilla ollut ominaisuutena että navi ei näytä ulkoilman lämpötilaa lainkaan?
Pyörän oma ajotietokone kyllä näyttää mutta naviin saakka ei data liiku.
XR:ssä tuo on kiinni.
-
Joo niin se taitaa olla ettei näy navissa.
-
Joo niin se taitaa olla ettei näy navissa.
Nyt pitää tehä Väyryset ja kääntää takki.
Gessussa näyttää ulkoilman lämpötilan navissa ympäristön lämpönä.
-
Tää näyttää pelkän viivan samassa kohtaa.
eli selkeesti sille paikka olisi mutta ei jostain syystä mene bitti perille.
Tanan softajätkät kun pilaavat niinkin mekaanisen ilon kuin mopoilu!
-
Joo, ei tule naviin. Ei edes pidä tulla.
XR:ssä näyttää imuilman lämpötilan, ei ulkolämpötilaa 😉
Siis näin viisaammat mulle kertoi. Mitä noilla eroa niin en nyt osaa sanoa.
Toki, kun mopo paikallaan ja käynnistät niin mittari helposti voi näyttää 35 eli on se jonnekkin ihme paikkaan ängetty se mittaus
-
Imuilman lämpötila mitataan tietysti imukotelon sisältä, koska vain sieltä saadaan oikea tulos. Miksi tuo sitten näytetään, se on eri juttu.
-
Hiukan mennään asian vierestä mutta sopiiko navigator v Navigator IV telineeseen?
Vanha nelosen teline löytyy mutta navi puuttuu. BMWsmile
-
... sopiiko navigator v Navigator IV telineeseen?
...
Tuo kiinnostaa minuakin. Ja sekin että sopiiko Navigator VI Navigator IV:n telineeseen?
V ja VI malline hinnanero on suht. pieni mutta VI:ssä pitäisi olla mm. kirkkaampi näyttö.
-
Ei taida sopia, tällaisen vastauksen sain kun asiaa kyselin.
-
Liitettä en nyt saa näkyviin mutta BMW motorrad Bohling myy ihan saman näköistä telinettä ja se sopii vaan V ja VI malliin.
IV :n teline ei kuulemma ole sopiva uudempien mallien kanssa.
En kyllä vielä usko ennen kun pääsen kokeilemaan BMWsmile
-
Boosterplugin asennuksen jälkeen ei näy muuten enää imuilman lämpötilakaan oikein BMWsmile
Niin ja ei se navissa tainnut koskaan minullakaan näkyä, mielestän näkyy pelkkää - -
XR:n vuoden vanha BMW-navi pimeni Euroopan reissulla täysin. Oltiin jo lähdössä merkkiliikkestä apua hakemaan, kun se yllättäen pari yötä levättyään alkoi jälleen toimia. Eikä ollut yötila kyseessä, vaan meni aivan hengettömäksi.
Vähän muutakin harmia ollut tuon kanssa.. Väliin tulee jatkuvasti ruutuun ilmoitusta "bluetooth laite irrotettu" ja lähes saman tien kuuluu luureista "device is connected". Sitte taas päiväkausia, eikä mitään. Luureissa, vai navissa vika - ainakin puheyhteys pelaa ihan normaalisti ja pätkimättä.
Lapin reissulla alkukesästä meni yötilaan keskellä päivää. Otin sitte automatiikan pois päältä.
Vein navin Heinolle tutkittavaksi, saapa nähdä miten käy. Sen verran arvokas laite, ettei pitäisi päästää keskentekoisena myyntiin. Vai liekö tuo se maanataipäivän yksilö..?
-
Mulla vanha Zumo 660 ja samanlaisia oireiluja alusta saakka, tosin vähemmän nykyään. Ohjelmisto periytynee noihin bemarin naveihin samalta sylttytehtaalta. Puolivalmista on myyty jo kauan...
-
Toissapäivänä tuli viesti Heinolta, BMW Navigatot V noudettavissa. Kävin tänään noutamassa ja yllätyksekseni siellä odottikin uusi navi paketissa. Vanha ei kuulemma ollut suostunut käynnistymään enää lainkaan.
Ei voine olla kuin tyytyväinen, toivottavasti kuitenkin uusi toimii hieman pitempään. Takuu vaihtolaitteella kun loppuu samaan aikaan kuin alkuperäisen takuu, ainakin niin väittivät.
-
Mulla vanha Zumo 660 ja samanlaisia oireiluja alusta saakka, tosin vähemmän nykyään. Ohjelmisto periytynee noihin bemarin naveihin samalta sylttytehtaalta. Puolivalmista on myyty jo kauan...
Minulla on vanha Zumo 660 pelannut hyvin. Heinäkuussa ajelin autolla euroopassa ja ei ongelmia.
-
Niin bluetuutissa noita katkoja välillä on zumon mukaan, mutta ei käytännössä haittaa. Ropinat tulee kyllä kuulokkeista. Kun ei ole juurikaan ajanut hämärissä, eikä tunneleissa viime aikoina, niin zumon yö/päivämoodin toiminta on ollut hyvä. Ihan toimiva apuneuvo. Mitään reittien rakentelemista etukäteen en ole harrastanut, tallettanut vaan kiintopisteitä ja valkannut niistä tarpeen mukaan. Aika paljon helpompaa kännyllä, eikä edes nykyään maksa mitään ylimääräistä juuroopassa. Autolla baltiassa mentiin juurikin googlemapsilla esimerkiksi hotelliin ja vastaaviin.
-
Aika paljon helpompaa kännyllä, eikä edes nykyään maksa mitään ylimääräistä juuroopassa. Autolla baltiassa mentiin juurikin googlemapsilla esimerkiksi hotelliin ja vastaaviin.
Tuon Googlemapsin kanssa ollut ihmeissäni.. Kun Garmin hajosi Saksassa (ajeltiin tarkoituksella pitkin landstrasseja), niin koitettiin navigoida mapsilla.. Muuten ok, mutta heti alkuun missasin yhden liittymän ja siitä seurasi - sanoisin ainakin 30 km turha lenkki. Sillain omituista, että tuo ei kerro mitään "laskee uudelleen" tms. josta voisi edes yrittää päätellä ajaneensa harhaan. Muuttaa vaan reitin hetkessä ja käyttää tekemässä paluukäännöksen vasta jossain isommassa liittymässä, joka voi olla todella kaukana.
Eikä ole ollut ainoa sekoilu, vaikkakin muut ovat olleet lyhyempiä. Pohjanmaalla keväällä taisin tosin tehdä ainakin yhtä pitkän turhan lenkin..
Tässä kotinurkilla sitten kesällä testailin mapsia. Ajelin Vanhaa Lahdentietä pohjoisen suuntaan, osoite Laurintie 28, Päiväkumpu. Ohitin Päiväkummun risteyksen tarkoituksella, niin ilman mitään varoituksia reitti muuttui. Ajatti nelisen kilometriä eteenpäin Sipoontien rampille, jossa vasta paluukäännös takaisin samaa tietä. Ei mitään ehdotuksia aiemmasta käännöksestä vaikka tuossa olisi matkan varrella useita risteyksiäkin.. Siis kutakuinkin näin https://goo.gl/maps/3hYV8c7wn7T2 (https://goo.gl/maps/3hYV8c7wn7T2)
Yrittänyt sitä U-käännösmahdollisuutta mapsista löytää, mutta en löyda - en sitten millään. Enkö vaan osaa, vai onko tuo Googlemapsin käsittämätön ominaisuus.
-
Juu, paras on mennä ohjeiden mukaan eikä laskea u-käännösten varaan. Erittäin harvoin päästän tilanteen tuohon zumollakaan, lähinnä jokin tahallinen poikkeaminen syynä. Todella paljon olen käyttänyt gmapsia ja kyllä se nykyään kohtuullisesti toimii. Siinä on suuri etu kun hakee googlella jonkin paikan ja sitten vain napauttaa navigoi, tarvitsematta opettaa joskus mutkikastakin osoitetta navin muotoon. Jos käyttää jotain majoitussivustoa, booking.com esimerkiksi, ei majoituksen osoitteesta tarvitse välittää mitään, se on vaan hotelli, olkoon vaikka eri maassa. Ja ympäristön zoomailu kännyn näytöllä on vaan kätevää.
-
Niin, vielä helpompi kun vaan kertoo = puhuu kännylle osoitteen. Siis esim. "aja kielotie 15 vantaa". On mapsi sillain ja monessa muussakin mielessä (aina ajantasalla) pätevä ja parempikin kuin perinteinen navi.
Toki ohjeiden mukaan yritän aina ajaakin, mutta joskus ajatus herpaantuu ja sen seurauksena Googlemapsilla mennäänkin sitten huitsin nevadaan käännökselle. Garminilla näin ei käy ikinä, sikäli kun siellä "vältä U-käännöksiä" kohdassa ei ole rastia ruudussa. Siksi toisekseen Garmin etsii välittömästi järkeviä vaihtoehtoreittejä ja risteyksiä, joissa käännös paluusuuntaan on mahdollinen.
Tuosta vielä mieleen.. Jos laittaa Garminiin rastin ruutuun "vältä lauttoja", niin se tarkoittaa myös losseja. Ainakin osalla Itä-Suomen alueesta reitit muuttuvat täysin järjettömiksi, jopa mahdottomiksi happybikeday