Kone piti aivan kauheaa rällätystä alle 3000 kierroksen.
Ajelin tässä nämä muutamat päivät ja ihmettelin mikä on vikana.
Ei kehdannut edes parkkiin ajaa, kun kone pitää tuollaista meteliä.
3000 kierrosta kelloon ja kone hiljeni.
Ainoat hommat jotka olen tehnyt koneelle: nokkaketjun kiristimen vaihto ja öljyn vaihto.
No, otinpa nokkaketjun kiristimen irti. Säiliö pois ja öljyähän sieltä tuli. Vaikuttaa siltä, että on toiminut. Tarkistin vielä, että ei ole mitään tiettyä asentoa johon se pitäisi laittaa. Sehän käy kahteen asentoon. No vedin varmuuden vuoksi jousen ja tapin pois. Panin osat takaisin paikoilleen. Kiersin öljysäiliötä 180 astetta edellisestä asennusasennosta. Ja ruuvasin kiinni.
Ja nyt kone kehrää kuin kissa. No, vähän isompi sellainen.
Olisikohan tuon öljysäiliön kaula jumittanut kiristimen tapin niin, ettei se liikkunut aiemmin tarpeeksi? Ei tuossa kyllä mitään tiettyä asentoa itäisi olla.
Toimii nyt kuitenkin.
t. repa
Mulla ihan sama ongelma!!!
Tehtiin pyörään 50k huolto talvella ja samalla vaihdettiin nokkaketjun kiristin uuteen.
Aluksi rallatus käynnistyksen jälkeen hävisi kokonaan, mutta muutaman ajetun kilometrin jälkeen alkoi ihan karsea nokkaketjun kolina!
Kuului siis koko ajan eli kiristin ei toiminutkaan.... 2800rpm yläpuolella ääni hiljenee ja ajattelin sen johtuvan pikemminkin siitä että ketju kiristyy sen takia kun kierrokset ovat niin korkealla (!!??)
Nyt pyörä on Biketeamissä avattavana, täytyypä heti ma aamulla soittaa että ei välttämättä olekaan mitään muuta rikki!