Lainaus käyttäjältä: hidas57 - 10.06.13 - klo:08:14Lainaus................. mutta toisaalta ketju on niin venynyt, että hyppii yli kun kiristäjästä loppuu säätövarat. Moi. Olet kuitenkin kirjoittanut tämän, vaikka et ole saannut tietoa huollosta tai muualta.Onko kenties oletettava että, ketju ei hypi yli ennen säätövaran loppumista.Saattapi olla että, tieto mistä johtuu venyminen, ei merkitse kaikille mitää, mutta jos yritetää tehdä jotakin että, sama venyminen tapahtuisi ajallisesti hitaammin esim. vaihto vasta kun mittari näyttää 200 000km. olisi hyvä tietää venymisen syy.
Lainaus................. mutta toisaalta ketju on niin venynyt, että hyppii yli kun kiristäjästä loppuu säätövarat.
Moi. Toivon että tästä selviää miksi myötäpäivää on huonojuttu. Miksi vähän kulunut ketju on vaihdettava . Miksi vähän kulunut ketju hyppii yli kampiakselin hammaspyörällä. Miksi laitetaa ylihyppimissuoja. Miksi kiristin on kelvoton. Miksi musta "töttörö" ei korjaa tilannetta. Kulunnut tarkoittaa VENYNNYT.
Samaa mieltä JukkaE60:n kanssa siitä, että jotain merkkiä ketjun löysyyden luulisi antavan. Lähinnä ääntä jossakin vaiheessa. Näinhän on tapahtunut pyörissä joihin uutta kiristäjää ei ole vaihdettu, ääni kuului myös omassa pyörässä startatessa, vaan se on mennyttä. Kuluvathan nuo osat aikaa myöten ja menevät vaihtoon.Ei jaksa alkaa pohtimaan rattaiden ja ketjujen pyörimissuuntia, ellei pyörä ala kulkemaan takaperin. En usko tapahtuvan.
Voisit kumminkin pohtia miksi vasta eilen siirsin lumilapion pois mökin kuistilta liiteriin.
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 13.06.13 - klo:21:10Moi. Toivon että tästä selviää miksi myötäpäivää on huonojuttu. Miksi vähän kulunut ketju on vaihdettava . Miksi vähän kulunut ketju hyppii yli kampiakselin hammaspyörällä. Miksi laitetaa ylihyppimissuoja. Miksi kiristin on kelvoton. Miksi musta "töttörö" ei korjaa tilannetta. Kulunnut tarkoittaa VENYNNYT.Tuosta piirroksesta mulle tulee mieleen että nokka-akseli olisi käyttävä ketjupyörä kun käyttävä ketjupyörä on kumminkin kampiakselilla, siitä varmaan ollaan yhtä mieltä. Eli periaatteessa nokkaketju toimii (kaikissa) myötäpäivään pyörivissä, sylinterit eteenpäin kallistetuissa koneissa ikäänkuin työntävänä ketjuna. Tätä lienee pyritty ratkomaan molemmin puolin ketjua olevilla laahaimilla ja kiristimellä. Ja kun ketjulla tässä tapauksessa "työnnetään" niin kiristin on just oikealla puolella ketjua. Tarkemmin en rakennetta tunne kun en ole nähnyt kuin joissain kuvissa. Eli jos en ajatuksenvirtoineni ihan väärässä ole niin muillakin kuin UkkoBmw:llä on sama "virhe" konstruktiossa Jotenkin tuo ylihyppimissuoja (jos se sitä on) tuntuu hätävarjelun liioittelulta. Jos ketju on niin kulunut ja/tai/eli venynyt että hyppii yli niin luulisi tuon kuulevan äänestä jo aiemmin... Italian pojilta taitaa löytyä "takaperin" pyöriviä koneita mutta ne on sitten oma lukunsa.
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 14.06.13 - klo:13:35Voisit kumminkin pohtia miksi vasta eilen siirsin lumilapion pois mökin kuistilta liiteriin.Saanko mäki arvata, kompastuit siihen ku kuljit pupillit liimattuina piirustuksiin?
Moi. Väärä arvaus. Oikein mukava että löytyi aihe josta Sinäkin tykkäät ja voit osallistua keskusteluun. kiitos Sinulle.
Pyydän anteeksi. En huomannut että vastaa ylläpitäjälle. Minulla on jo yksi vakava huomautus, joten saanko luvan poistaa tämän väärin tulleen viesti.
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 14.06.13 - klo:15:00Moi. Väärä arvaus. Oikein mukava että löytyi aihe josta Sinäkin tykkäät ja voit osallistua keskusteluun. kiitos Sinulle.Tykkään kyllä tekniikasta, mut en ymmärtänyt muuta kuin tämän kysymyksen, joten siihen en malttanut olla vastaamatta.Jatkakaa..
Vein pyörän ('05 K1200R) 30tkm:n huoltoon vähän etuajassa (mittarissa n 27tkm), kun on pitempi reissu tulossa.Yllättävä puhelu tulikin sitten Heinolta...nokkaketju on niin venynyt, että pakko vaihtaa...ja maksaa n.300€ ylimääräistä Kuulostaa aika lyhyeltä käyttöiältä nokkaketjulle, vai Pyörään vaihdettiin BMW:n "Goodwillinä" viime kesänä ketjun kiristäjä parempaan malliin kun rallatteli käynnistäessä...ei toki sitäkään vapaaehtoisesti tehty vaan piti osata vaatia huollosta.Kysyin huollon kaverilta, olisiko alkuperäisellä huonosti toimineella kiristäjällä yhteys ketjun venymiseen? Oli muutama muukin venynyt ketju ollut ja BMW ei kuulemma ollut mitään halunnut maksaa. En kyllä vakuuttunut vastauksesta, joten ajattelin soitella itse maahantuojalle..ei siinä mitään ainakaan häviä.Onkos muilla nokkaketjut venähdellyt näin nopeasti?