Kirjoittaja Aihe: ABSi kettuili  (Luettu 4548 kertaa)

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
ABSi kettuili
« : 12.05.10 - klo:22:49 »
Dodii!

Eilen aamulla ABS:n herääminen kesti rouheat 4 km ja tänä aamuna siihen tarvittiin 9 km....  angry
Ekan tauon jälkeen ajeltiin sitten ilman jarrutehostinta ja lukkkiutumattomia jarruja.  hedari Jarrut on muuten jokseenkin paskat käyttää ilman tehostusta. Lisäksi se vilkkuva punainen ABS valo mittaritaulussa pitää huolen siitä ettei verenpaine vahingossa pääse laskemaan liian alas.
Iltapäivästä pääsin Turkuun Motomarkettiin missä Brünhilde pantiin letkuun kiinni ja sydänfilmin perusteella diagnoosiksi löytyi jarrukahva. Kahvan sisällä on jokin hituvirta kytkin jonka asentoa voi säätää kahvan alapuolella olevasta ruuvista. Kun kytkin oli jostain syystä (tärinästä?  reps) kääntynyt, niin Järjestelmä kosti resetoimalla ABSit.
Tämä tiedoksi jos satutte kohtaamaan saman tyyppistä ongelmaa.

 bowdown Motomarketille nopeasta ja asianmukaisesta toiminnasta. DKW pääsi heti hoitoon ja laskuakaan ei kertynyt kuin 37€
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: ABSi kettuili
« Vastaus #1 : 13.05.10 - klo:11:50 »
Dodii!

Eilen aamulla ABS:n herääminen kesti rouheat 4 km ja tänä aamuna siihen tarvittiin 9 km....  angry
Ekan tauon jälkeen ajeltiin sitten ilman jarrutehostinta ja lukkkiutumattomia jarruja.  hedari Jarrut on muuten jokseenkin paskat käyttää ilman tehostusta. Lisäksi se vilkkuva punainen ABS valo mittaritaulussa pitää huolen siitä ettei verenpaine vahingossa pääse laskemaan liian alas.
Iltapäivästä pääsin Turkuun Motomarkettiin missä Brünhilde pantiin letkuun kiinni ja sydänfilmin perusteella diagnoosiksi löytyi jarrukahva. Kahvan sisällä on jokin hituvirta kytkin jonka asentoa voi säätää kahvan alapuolella olevasta ruuvista. Kun kytkin oli jostain syystä (tärinästä?  reps) kääntynyt, niin Järjestelmä kosti resetoimalla ABSit.
Tämä tiedoksi jos satutte kohtaamaan saman tyyppistä ongelmaa.

 bowdown Motomarketille nopeasta ja asianmukaisesta toiminnasta. DKW pääsi heti hoitoon ja laskuakaan ei kertynyt kuin 37€

Hienoa että tuli noin helpolla kuntoon.
Ja olihan HALPA hinta!
Itse olen joutunut noista diagnooseista maksamaan 60-70 €/kerta, jonka vuoksi sitten hommasin itselleni tuon GS-911:sen.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: ABSi kettuili
« Vastaus #2 : 14.05.10 - klo:02:24 »
Ne on aika tunnottomat nuo servojarrut ilman servoa. Pakko oli viime keväänä testata ne kun essonbaarin asiantuntijat olivat kertoneet, että ei ole jarruja ollenkaan/ne on niin äkkinäiset, että etunen menee alta just. Kokeilin eri nopeuksista turvallisissa olosuhteissa ja totesin, että kyllä ne toimii ilman servoakin, tehoa on vaikka kuinka paljon, mutta tuntuma on huono. Eli lukkojarrutuksen riski kasvaa ilman jarrutehostinta, mutta aivan varmasti pysähtyy. Kiihdytin ja laitoin virrat avaimesta pois. Kokeilin ensin 40 kmh, sitten 60, 80 ja lopuksi 100 kmh. Vaikeat jarrut, mutta toimivat.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: ABSi kettuili
« Vastaus #3 : 14.05.10 - klo:08:13 »
Ne on aika tunnottomat nuo servojarrut ilman servoa. Pakko oli viime keväänä testata ne kun essonbaarin asiantuntijat olivat kertoneet, että ei ole jarruja ollenkaan/ne on niin äkkinäiset, että etunen menee alta just. Kokeilin eri nopeuksista turvallisissa olosuhteissa ja totesin, että kyllä ne toimii ilman servoakin, tehoa on vaikka kuinka paljon, mutta tuntuma on huono. Eli lukkojarrutuksen riski kasvaa ilman jarrutehostinta, mutta aivan varmasti pysähtyy. Kiihdytin ja laitoin virrat avaimesta pois. Kokeilin ensin 40 kmh, sitten 60, 80 ja lopuksi 100 kmh. Vaikeat jarrut, mutta toimivat.

Se on vähän eri asia, jos tiedät jo etukäteen, että nyt on tehostin pois pelistä. Kun se menee vikatilaan kesken kovasta vauhdista suoritettavan jarrutuksen, niin menee kyllä kuskilla pasmat sekaisin kun tilanne muuttuu kesken jarrutuksen.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal