Kirjoittaja Aihe: k12 r sport "viat"  (Luettu 16223 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #15 : 22.11.09 - klo:07:17 »
Sanompa nyt kerran vielä että ainakaan Tampereen Heinosta ei ole pahaa sanottavaa.
Ei kai sitä mopoa ole pakko samalla huoltamolla huollattaa?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #16 : 26.11.09 - klo:08:03 »
Samaa, raakaa metallista ääntä, olen omassanikin huomannut käynnistettäessä. Kävinpä sitten tallissa katsomassa ja huomasin, että mullakin on tuo "vanha malli".
Kävin siitä sitten Riku Motorin huollossa mainitsemassa, ja siellä he lupasivat palata asiaan tuossa vuoden vaihteen tienoilla. Työnjohtaja oli sitä mieltä, että näin vähän ajettuun (17800km) ei vaihdeta mahdollisesti kuin juuri tuo "lisäsäiliö" mutta yli 30tkm ajettuihin pitäisi samalla vaihtaa myös kiristäjät ja nokkaketjut, ettei satu käynnistettäessä niin, että hyppää jako yli...

Tässä vielä kuva tuosta vanhasta versiosta:
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #17 : 26.11.09 - klo:09:54 »
Asiasta sen kummemmin tietämättä, ihmetyttää eri huoltojen vaihtelevat käytännöt.

Mikä siinä on ettei voida laittaa kerralla kaikki tarvittavat hilut ja työt  maahantuojan piikkiin ja sillä hiljanen?

Joku huolto vaihtaa kaikki 5500 kilsassa ja toinen pihistelee 17800 kilometreillä?  icon_rolleyes
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:13:15 kirjoittanut jarska »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #18 : 26.11.09 - klo:10:02 »
Jaaha, tuo kiristin pitää laittaa vaihtoon. Olen tuosta asiasta ennenkin lukenut, mutta vasta nyt oli tarpeeksi hyvät vinkit.   bowdown
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:13:16 kirjoittanut jarska »

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #19 : 02.03.10 - klo:08:43 »
Itseäni lainaten, asiassa on tapahtunut seuraavaa:
Lahdessa kun ei enää tehdä BMW:n takuuhuoltoja, niin kysyin mahd. vaihtoa BikeTeamista, ja siellä asia otettiin hienosti työn alle. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että kunhan vaan saan pyörän jotenkin vietyä Vantaalle, niin BikeTeam vaihtaa omaani kiristimen ja myös rattaat yms. takuuseen. KR sporthan on siis -08 mallia, ja 17800km ajettu.  - Hienosti ovat tähän asti Biketeamissa asian hoitaneet, joten siitä pisteet!

Samaa, raakaa metallista ääntä, olen omassanikin huomannut käynnistettäessä. Kävinpä sitten tallissa katsomassa ja huomasin, että mullakin on tuo "vanha malli".
Kävin siitä sitten Riku Motorin huollossa mainitsemassa, ja siellä he lupasivat palata asiaan tuossa vuoden vaihteen tienoilla. Työnjohtaja oli sitä mieltä, että näin vähän ajettuun (17800km) ei vaihdeta mahdollisesti kuin juuri tuo "lisäsäiliö" mutta yli 30tkm ajettuihin pitäisi samalla vaihtaa myös kiristäjät ja nokkaketjut, ettei satu käynnistettäessä niin, että hyppää jako yli...

Tässä vielä kuva tuosta vanhasta versiosta:
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #20 : 02.03.10 - klo:08:57 »
Jaaha, tuo kiristin pitää laittaa vaihtoon. Olen tuosta asiasta ennenkin lukenut, mutta vasta nyt oli tarpeeksi hyvät vinkit.   bowdown
Mistä näkee/tietää, että tuo nokkaketjun kiristin on "vanhaa mallia" ja pitäisi vaihdattaa? Eedit Piaf: Siis mopona K1200S vm 2008/2010.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #21 : 02.03.10 - klo:09:32 »
Jaaha, tuo kiristin pitää laittaa vaihtoon. Olen tuosta asiasta ennenkin lukenut, mutta vasta nyt oli tarpeeksi hyvät vinkit.   bowdown
Mistä näkee/tietää, että tuo nokkaketjun kiristin on "vanhaa mallia" ja pitäisi vaihdattaa? Eedit Piaf: Siis mopona K1200S vm 2008/2010.

Onko se K12:ssa sama juttu ja näkee tosta "tötteröstä"?

Jos on niin:

« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo:09:35 kirjoittanut jarska »

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #22 : 02.03.10 - klo:10:41 »
Jaaha, tuo kiristin pitää laittaa vaihtoon. Olen tuosta asiasta ennenkin lukenut, mutta vasta nyt oli tarpeeksi hyvät vinkit.   bowdown
Mistä näkee/tietää, että tuo nokkaketjun kiristin on "vanhaa mallia" ja pitäisi vaihdattaa? Eedit Piaf: Siis mopona K1200S vm 2008/2010.

Onko se K12:ssa sama juttu ja näkee tosta "tötteröstä"?

Jos on niin:



Tämä erohan se on niin K12S R kuin GT malleissakin. Tuo tötterö on lisäöljysäiliö.

Mulla on vielä vanha malli, 40.000 km takana enkä tiedä, kannattaako oikeasti vaihtaa pienen starttaus rallatuksen takia. Ketjuhan on tiukassa ohjauksessa eikä pitäisi ylettyä hyppäämään yli mielestäni mitenkään vaikka kiristäjä olisi kokonaan pois. Eli koen tämän vähän enemmän kosmeettiseksi muutokseksi. hyvä sen varmasti on vaihtaa, en kiellä sitä missään nimessä. Ja helppo tehdä itsekin, eihän se ole kuin kahdella ruuvilla kiinni, kun katteet on poissa edestä.



t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #23 : 02.03.10 - klo:15:37 »
On... hesse_biggrin


Jaaha, tuo kiristin pitää laittaa vaihtoon. Olen tuosta asiasta ennenkin lukenut, mutta vasta nyt oli tarpeeksi hyvät vinkit.   bowdown
Mistä näkee/tietää, että tuo nokkaketjun kiristin on "vanhaa mallia" ja pitäisi vaihdattaa? Eedit Piaf: Siis mopona K1200S vm 2008/2010.

Onko se K12:ssa sama juttu ja näkee tosta "tötteröstä"?

Jos on niin:


macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa mikeeta1

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: k12 r sport "viat"
« Vastaus #24 : 26.03.10 - klo:21:42 »
moi vie ihmeessä mopo pajalle siinä voi käydä et joku aamu ketju hyppää yli jaa siitä seuraa mäntä ohjattuja ventiilejä sen pitäs mennä
      takuuna on kyllä ns valmiste vika

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: k12 r sport "viat"
« Vastaus #25 : 26.03.10 - klo:23:58 »
Tässäkin  hali_peukku RM Heinolle. Vein oman tuontipyöräni ensimmäiseen Soomi-huoltoon ja kaikki optiot tehtiin ilman eri laskutusta. Meitsi luottaa huolloissa RM Heinoon ja Mp Kymäläiseen. Tampereella on muutakin hyvää kuin mustamakkara :drinking62:

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: Re: k12 r sport "viat"
« Vastaus #26 : 19.05.10 - klo:09:19 »
Ja nyt on sitten kiristäjä sekä myös nokkaketju ja ehkä jotkin rattaatkin vaihdettu takuuseen viime viikolla Biketeamissa. Hyvin hoitivat homman!
Siihen loppui kylmäkäynnistyspärinä!



Itseäni lainaten, asiassa on tapahtunut seuraavaa:
Lahdessa kun ei enää tehdä BMW:n takuuhuoltoja, niin kysyin mahd. vaihtoa BikeTeamista, ja siellä asia otettiin hienosti työn alle. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että kunhan vaan saan pyörän jotenkin vietyä Vantaalle, niin BikeTeam vaihtaa omaani kiristimen ja myös rattaat yms. takuuseen. KR sporthan on siis -08 mallia, ja 17800km ajettu.  - Hienosti ovat tähän asti Biketeamissa asian hoitaneet, joten siitä pisteet!

Samaa, raakaa metallista ääntä, olen omassanikin huomannut käynnistettäessä. Kävinpä sitten tallissa katsomassa ja huomasin, että mullakin on tuo "vanha malli".
Kävin siitä sitten Riku Motorin huollossa mainitsemassa, ja siellä he lupasivat palata asiaan tuossa vuoden vaihteen tienoilla. Työnjohtaja oli sitä mieltä, että näin vähän ajettuun (17800km) ei vaihdeta mahdollisesti kuin juuri tuo "lisäsäiliö" mutta yli 30tkm ajettuihin pitäisi samalla vaihtaa myös kiristäjät ja nokkaketjut, ettei satu käynnistettäessä niin, että hyppää jako yli...

Tässä vielä kuva tuosta vanhasta versiosta:
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal