BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1600GT/GTL => Renkaat => Aiheen aloitti: piiisiepe - 10.05.12 - klo:14:01
-
Joo. Korkataanpas tämäkin saitti. Eilen tuli laitettua setti Metzelerin z8 c . Ei moitittavaa ensimmäisen kahdensadan kilometrin matkalla. Laitampas vielä hinnan asennuksineen kaikkineen 412 ekee. hali_peukku
Laitampas vielä, että ensiasennusrenkaat kestivät 10980km. Nekin olivat Metzeleritz8.
-
tänää laitettu samat rinkulat alle, katsellan miten kestää
-
Sama täällä mynetistä eilen 3 rinkulaa = 25€ ovelle. Takunen (ME880) vaihtuu tänään...
Kestää sen 20tkm kun tuo Avonin Storm2 softis vain rapiat 14tkm.
Kätevä tuo "tracking"-palvelu niin voi hiukkasen päätellä että pitääkö lähteä norweegianiin kuluneella vaiko ehtiikö vaihtaa uutta alle. 02.05 tilattu ja eilen 10.05 kotona. hali_peukku
10/05/2012 18:26 FI2020 Turku, Finland 3.0 Delivered
10/05/2012 14:36 FI2020 Turku, Finland 3.124 Delivered to a GLS Parcel Shop
10/05/2012 13:00 FI2020 Turku, Finland 4.40 Not delivered because consignee not in
10/05/2012 04:25 FI2020 Turku, Finland 2.79 Inbound to GLS location to GLS subcontractor
09/05/2012 13:25 FI2020 Turku, Finland 2.79 Inbound to GLS location to GLS subcontractor
08/05/2012 23:42 FI2020 Turku, Finland 2.0 Inbound to GLS location
07/05/2012 11:50 DK0063 Kolding, Denmark 1.0 Outbound from GLS location
07/05/2012 11:50 DK0063 Kolding, Denmark 2.0 Inbound to GLS location
03/05/2012 19:58 DE 001 Neuenstein, Germany 2.106 Inbound to GLS location manually sorted
03/05/2012 19:58 DE 001 Neuenstein, Germany 2.0 Inbound to GLS location
03/05/2012 01:45 DE 001 Neuenstein, Germany 2.106 Inbound to GLS location manually sorted
03/05/2012 01:45 DE 001 Neuenstein, Germany 2.0 Inbound to GLS location
02/05/2012 18:28 DE 400 Neuss, Germany 0.0 Inbound to GLS location
02/05/2012 14:14 DE 400 Neuss, Germany 0.100 Inbound to GLS location of preadvice data
For tracking your parcels, please press the "OK" button to confirm your entries and find detailed information about your parcels.
-
Mulle tuli rinkulat RengasOnlinelta niin että kun perjantaina 4.5 klo 21:21 tilasin niin pihalla Sipoossa ne oli to aamuna 11.5 hali_peukku
-
Joo. Pistäkääs kehiin paljonko tuli maksamaan alle laitettuna.
-
Jos sattuu suuntaamaan Viroon päin niin Motodepoosta http://www.motodepoo.ee/?page=4&sub=31 (http://www.motodepoo.ee/?page=4&sub=31) saa Metzelerejä kohtuu edullisesti.
Edelliseen Lehmään vaihtuivat alle tuoreet Metzelerit töineen pikkasen halvemmalla kun Suomesta olisi saanut pelkän takanakin.
Liikkeestä saa palvelua myös suomeksi. Vaihto hoituu odottaessa.
-
Tänään vaihtui uudet gummit alle, laitatin myös samat kuin alkuperäisetkin Metzelerin Z8 c. Hintaa vaihdolle tuli 427€ alkuperäiset kesti 12800 km, ja takanen oli aivan loppu, raudat pilkisteli. Maratonia ei saanut oikeaa kokoa.
-
Tänään vaihtui uudet gummit alle, laitatin myös samat kuin alkuperäisetkin Metzelerin Z8 c. Hintaa vaihdolle tuli 427€ alkuperäiset kesti 12800 km, ja takanen oli aivan loppu, raudat pilkisteli. Maratonia ei saanut oikeaa kokoa.
TÄ !? Siis eikö GTL:ään löydy ME880:aa ? Tulee rengasvaihdot tihenemään (vrt. LT:n ME880 = 20000km) hali_peukku
-
Joo, ei löytynyt ainakaan RajaMotorin rengastoimittajan tai Metzelerin nettiluetteloiden mukaan, oli kapeampaa ja oli leveämpää ja oli eriprofiililla, joten ei sitten arvattu tilata, jos eivät sitten jostain syystä mahdukaan. Mutta uskoisin että joku niitä erikokoisiakin vielä kokeilee, niin sittenpä tiedetään, sopivatko. Sanoinkin, että nyt saa maksaa hieman vääristä ominaisuuksista, kun ei minulla ole koskaan ollut pito-ongelmia, sen verran rauhallinen ajotyyli. Enempikin hakisin juuri noita kilometrejä.
-
Kurkkaa:
http://www.mprengas-online.com (http://www.mprengas-online.com)
-
No kurkkasin, enkä löytänyt tällaisia: Metzeler Marathon 880 190/55 ZR 17
-
Ole huoleti. Z8 sopii mopon ominaisuuksiin. En ole vielä kunnolla matkaa päässyt ajamaan, mutta normipyörityksessä näillä vuoristoteillä kestää takanen noin 5000km ja etunen 7500km. Ihan hyviä lukemia, kun sporttipyörässä sporttisemmat renkaat kuluu noin puolet nopeammin. Varmasti matka-ajossa pääsee puolet pidempään. Z8:n on kuitenkin tosi pitävä, eikä ole mikään ongelma kanttailla sitä reunasta reunaan. Jos sun ajotyyli on tosi rauhallinen, niin kai se kestää vielä reilusti pidempään. Onpahan varaa renkaassa, jos tulee yllätyksiä.
-
Joo. Nyt tuli toinen satsi Metzeler Z8 tiensä päähän. Mittarissa 20489 km. Eli takanen kesti 9509 km etunen on vielä jonkinmoisessa kunnossa. Mitähän laittais seuraavaksi. Auttakee.
-
Minulla ~9500 km mittarissa ja MZ 8:it alkavat olla vaihtokunnossa. Uudet tilattu Lahden Heinolta, sain tingittyä kokonaishintaan 420 €. Taakse tulee joku kasin uusi malliversio, liekö siinä sitten mitään käytännön eroa entiseen..
Muita kumeja en osannut oikeastaan edes harkita, sillä noilla pääsee ihan kohtuulukemille, enkä oikein mitään moitittavaakaan keksi.
-
Kätevä tuo "tracking"-palvelu niin voi hiukkasen päätellä että pitääkö lähteä norweegianiin kuluneella vaiko ehtiikö vaihtaa uutta alle. 02.05 tilattu ja eilen 10.05 kotona. hali_peukku
Tilasin Dunlopin RoadSmartit 8.8, mulla ei näy mitään tracking number kohdassa kun kirjaudun sisään mynetmoto:n.
Sen verran näkyy rivillä että "Shipped". Oletan tällä viikolla tulevan... I hope knuppel2
-
Taitaapi se shipped tulla heti kun on tilannut. Parissa viikossa on renkaat yleensä kotona, joskus vähän nopeammin.
-
Tänään meni takanen tyhjäksi, oli keskeltä jo senverran ohut, että terävä kiven siru pisti läpi. Alla oli n. 9000km ajetut Metzelerin Z8. Vaihdoin samalla etusen, kun oli taas kulunut niin pahoin kuopille. Lienee noiden Z8:en tyyppiominaisuus.
Edelliset samanlaiset kestivät 12000. Nyt laitoin alle Michelinin pilot road 3:set, mielenkiintoista seurata miten nämä toimii ja kestää. Hintaa koko lystille painotettuna ja alle pantuna yhteensä405 euroa.
-
No ei tule suuria yllätyksiä, tai siis pettymyksiä, olemaan maantiekäytössä PR3:ssa. Moneen kertaan toimivaksi ja kestäväksikin todettu.
-
Tänään meni takanen tyhjäksi, oli keskeltä jo senverran ohut, että terävä kiven siru pisti läpi. Alla oli n. 9000km ajetut Metzelerin Z8. Vaihdoin samalla etusen, kun oli taas kulunut niin pahoin kuopille. Lienee noiden Z8:en tyyppiominaisuus.
Edelliset samanlaiset kestivät 12000. Nyt laitoin alle Michelinin pilot road 3:set, mielenkiintoista seurata miten nämä toimii ja kestää. Hintaa koko lystille painotettuna ja alle pantuna yhteensä405 euroa.
Takana olen pitänyt 3 bar paineet (norm.2.9 bar) hyvin on kestänyt kulutusta. Edessä normipaineet.
-
Minä olen pitänyt takana 3,2 ja edessä 3,1. Ensimmäisen satsin samoja rattaita ajoin ohjepaineilla 2,9, ja varsinkin etunen kului aivan kuin olisi ajettu liian alhaisilla paineilla. Tämä toisen satsin Z8:a ajoin nyt n. 0,2 bar suositusta korkeammilla paineilla, ja silti tuo eturatas kului samanlailla, joten lienee tyyppi vika/ominaisuus. Takarenkaassa ei vaikutusta huomannut. Mutta ajettavuudessa on käsittämättömän suuri ero kuluneella ja uudella renkaalla.
-
Joo, ajettavuus on täysin erilainen ja sen vuoksi en haekaan kaikkia kilometrejä renkaista. Ja vaihdan aina molemmat päät, sama rengasmalli.
-
Tänään mopo huollosta ja kuulema gummit on huonossa hapessa. Ilmeisesti porukka pitää täällä noita Z8:ja mopolle sopivina eli semmosetko sitten alle.. Tarkoitus olisi kuitenkin että ei ihan pee jäykkänä tartte sateellakaan ajaa.. happybikeday
-
Z8 ja PR3 lienee hyviä GT:ssäkin, eikä tarvii sateella pelätä. Tuskin millään muullakaan nykyaikaisella renkaalla.
-
Noita Z8 renkaita saa uutena versiona jossa on keskiosa kovempaa kumiseosta ja pitäisi kestää paremmin kulutusta. Huomenna tulee sellaiset alle, vahvistetut versiot. Lohjan AD:ssa pyöreesti 450eur alle laitettuna.
Kyllä kelpaa taas hurruutella jumpie
-
Tulikin pari muuttujaa, ei ollutkaan vahvistetut niin vaihdettiinkin Pirellin Angel GT renkaat. Kokemuksia 100km ajelusta, heti lähtiessä suorastaan "tunsi" pidon, toki uudet renkaat pitää siltä tuntuakin mutta.. en muista että koskaan olisi näin selkeästi "tuntunut"
Mutkiin ajaessa joutuu kallistamaan pyörää yllättävän paljon mutta pidon tunne on tässäkin koko ajan mukana, tuntuma säilyy erittäin hyvänä.
Alla vielä linkki renkaista.
http://motorsportsnewswire.wordpress.com/2013/05/29/motorrad-declares-pirelli-angel-gt-the-best-sport-touring-tyre-529131/
-
Joo. Tulipa ostettua taas Metzelerit. Ruattin maalta haaparannasta. Yhteishintaan 1892 ruatti ruunua. Olisko noin 210 euroo.
-
Joo. Tulipa ostettua taas Metzelerit. Ruattin maalta haaparannasta. Yhteishintaan 1892 ruatti ruunua.
Hinta taitaapi olla alv 0 % ?
Sumpit olisin tarjonnut kun oot täälläpäin ollu liikkeellä, ensi kerralla hali_peukku
-
Michelin PR4 GT:t Kumiveikolta irtovanteille tasapainotettuna 135+199€, talvihinta? Ei paha. Oli Metzelerin Z8 interiactivet alla, muuten hyvät, mutta eturengas kului "pykälille". Pitänyt paineinakin 3.2 ei edes 2-päällä ajettu.Kerholla kävi "michelinin mies" pitämässä esitelmää ja oli sitä mieltä,että puoli kiloa yli valmistajan suositusten on optimaali.Aiheutti kyllä lievää purnausta ukoissa, tiedä sitten olisko se pari kymmenystä "pelastanut" sen Z8:n.Aiemmin hyvät kokemukset Metukoista, olisko niin ettei oikein sovi tähän malmikasaan (K16GT).
Mare
-
Mulla ollut kanssa melkein aina tuossa noissa 16:sissa nuo Z8:it. Alussa oli erittäin suurta ongelmaa etusen kanssa, mutta jokin päivitys tuohon renkaaseen tuli ja nyt on sen huoltovälin kestäneet.
Viime kesänä ajoin yhden sarjan Pirellin Angel GT:tä, muttei ne oikein tuntuneet mun ajotyylille sopivilta. Pari kolme tonnia ihan OK, mutta sen jälkeen niistä tuli lievästi rauhattomia. Myös äänekkyys noissa yllätti, sillä lähes heti alle väännön jälkeen aloin tarkastella pyörälaakereita, kun ne kerran tuntuivat huutavan hesse_blum .
Nyt varmaankin keväällä kanssa kokeilen noita uudempia Michelinin pyörylöitä, josko heiltä saisi tuohon toimivaa vaihtoehtoa.
-
Mulla itellä on etunen sport attakki ja takana road attakki. tuntuu toimivan oikein hyvin toi yhdistelmä.
Pikipaikat loppu häiritsemästä ku pikkasen pehmeämmän eteen laittoi.
Takasesta ei vaan näe millon on lähellä loppua. Suosittelen kumminki testaamaan.
-
Laitatin M PR4 GT renkaat pyörään alle ja tosi hyvältä tuntuu, menee kuin sukkasillaan ja kaarre tuntuma on mainio. Aika näyttää miten kestää, paineet mitä pidän on 3.1 bar.
-
Samanlaiset olisi tarkoitus laittaa seuraavaksi alle. Pirelli Angel GT:t ovat kyllä olleet kestävät, ajettu nyt 12,5thkm ja vieläkin pääsis tonnin kaks mutta alkaa selvästi huomaamaan että eivät ole enää iskussa. Molemmat gummit keskeltä kuluneet (paljon moottoritiet ajoa) ja kantatessa hitaassa 20-30km/h tuntuu että pyörä yks kaks kaatuu alta. Suoraan ja nopeempaa niillä menee vielä hyvin.
-
Itse ajellut nyt näillä PR4 GT renkailla n.14tkm, pari tonnia menee ainakin vielä.
Alla ollut: Z8,Road3 ja Roadsmart 2, omaan ajoon PR4 ollut näistä paras.
Mopo se K16GT.
-maukka-
-
On ne muutkin olleet sitä mieltä:
Moottoripyörän rengastesti 2014 / Touring renkaat
Saksalainen Motorrad on testannut moottoripyörän Touring renkaita keväällä 2014. Testipyörä oli Honda CB 1000 R.
-
PR4 hyviltä tuntuu, ennen kolmoset alla (pois lukien ensias.renkaat jolla ei tehny mitään) ja neloset tuntuu oikein hyviltä,,,kun nyt vihdoin alkoi noi ajo kelit. 03Biker 03Biker
-
PR4 hyviltä tuntuu, ennen kolmoset alla (pois lukien ensias.renkaat jolla ei tehny mitään) ja neloset tuntuu oikein hyviltä,,,kun nyt vihdoin alkoi noi ajo kelit. 03Biker 03Biker
Johan tässä on jo 7000 km ajettu. :D
-
http://youtu.be/ooq-vy0aOCU
-
Samat mutkat toiseen suuntaan, mun edellisellä bemarilla :) nii ja aiheesta sen verran, että tuli tänään uudet renkaat laitettua alle... Hyvinkäällä Corsenerolla on nykyään bmw sopivat rengaskoneet, eli saa takarenkaankin painoon.
http://youtu.be/9jfSa2nbQaY
-
Mä tilasin PR4 GT renkaita pari satsia rodamotolta. Hoidin 13 renkaan kimppatilauksen tossa samalla. GT:t tais tulla maksamaan himpun alle 250 euroa ja kun ne asennetaan alle maksan siitä ehkä 40 euroa lisää.
Pyörä mihin noi tulee alle ilmestyy mun pihalle ilmeisesti 13.6 (tai vasta 15.6. jos sitä ei saa vielä 13.6. luovuttaa ulos liikkeestä!?)
-
Minä vaihdatin alle jo toisen satsin PR4:a. Edellisillä PR4:LLa ajoin 15000 km, takasella olisi vielä päässyt 1000 - 2000 enemmänkin ja etusella vieläkin enemmän, oli vain kulunut jonkin verran kuopille vasemmalta puolelta. Alkuperäisillä Metzelereillä ja PR3:lla ei päässyt kunnolla 10000 km, kun olivat jo raudoilla. Ajettavuus on tosi hyvä ja vakaa, pitoa ei ole tarvinnut testata tai/kai sitä on riittävästi minun ajoille. Pyörä on GTL, ja valtaosa ajosta kaksi päällä ja täydet matkavarusteet laukuissa. Suosittelen.
Jäi mainitsematta, että paineet on edessä 3,2 ja takana 3,4
-
Minä vaihdatin alle jo toisen satsin PR4:a. Edellisillä PR4:LLa ajoin 15000 km, takasella olisi vielä päässyt 1000 - 2000 enemmänkin ja etusella vieläkin enemmän, oli vain kulunut jonkin verran kuopille vasemmalta puolelta. Alkuperäisillä Metzelereillä ja PR3:lla ei päässyt kunnolla 10000 km, kun olivat jo raudoilla. Ajettavuus on tosi hyvä ja vakaa, pitoa ei ole tarvinnut testata tai/kai sitä on riittävästi minun ajoille. Pyörä on GTL, ja valtaosa ajosta kaksi päällä ja täydet matkavarusteet laukuissa. Suosittelen.
Täällä kans ajettu jo reilu 12000km eikä mitään kiirettä vaihtoon. Ilman muuta samanlaiset rinkulat tulee alle myös täällä.