Lainaus käyttäjältä: j@ck - 27.09.12 - klo:14:29Tyhmä kysymys; eikö sitä itse voi säätää mieleiseksi?
GTL:n lasi on tuttuun BMW tyyliin kehitetty ilmmeisesti optimoiden polttoaineenkulutusta, mukavuuden kustannuksella. Samahan se oli LT:n laseissa. Mielellään kärsisi vaikka puolen litran lisäkulutuksen, jos löytyisi LT:ssä käyttämäni CeeBaileysin veroinen tuulilasi. Eroa on helppo vertailla kun tuo LT:kin on vielä tallissa. Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta CeeBaileysin tuuletusaukollisesta lasista?Eilen sain tullista ulos uuden pleksin. Tilasin CeeBaileysin ekstrawide, normaalikorkuisen, tuuletusräppänällisen light gray. Tuohan piti heti ruuvata paikoilleen ja kokeilla: n.40 km koeajon perusteella sanoisin, että kypärämelu pieneni selvästi, lasia voi pitää alempana kuin alkuperäistä, joten lasin yläreuna on selkeästi näkökentän alareunassa. Alkuperäistä piti pitää niin ylhäällä, että lasin yläreuna oli häiritsevästi keskellä näkökenttää. Paikoilleen pantuna uusi on keskeltä lasia n. 1cm alempana ala-asennossa kuin alkuperäinen. Takatuulta on selvästi enemmän kuin alkuperäisessä, kun tuuletusräppänä on kiinni. Räppänää raottamalla tai avaamalla kokonaan voi säädellä takatuulen miltei kokonaan pois. 80-100 nopeuksissa voi ajaa visiiriauki ilman silmiin puhaltavaa ajoviimaa, ja kuitenkin reilusti katsella lasin yli. Kaksi päällä ei vielä ole ehditty testaamaan, joten takamatkustajan mukavuusmuutoksista ei vielä ole kokemuksia.Hintaa lasilla oli tehtaalla 345 $, ja siihen +us tax 25 $, +rahti 99 $, +suomen alv ja tulli 95 €, siis veroineen, rahteineen ja tulleineen vapaasti Torniossa vajaa 470 euroa