BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => Muut mallit => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Makke - 06.05.18 - klo:13:29

Otsikko: Ajonesto pysäytti matkan
Kirjoitti: Makke - 06.05.18 - klo:13:29
Eilen Ähtärissä pyörä (1200RT-11) jäi parkkipaikalle, ei startannut, ei tullut tavaomaisia testivalojakaan tauluun, ainoastaan N valo paloi. Näyttöön ei siis tullut EWS ilmoitustakaan. Kaikki muut sähkölaitteet toimivat.
Ajo suijui siihen asti ongelmitta, mutta kun mentiin pandataloon kahville niin takaisin pyörille tullessa ei sitten halunnut pyörä tulla mukaan.
Kun siinä sitten ihmeteltiin ja koeteltiin kaikkia varashälyttimiä ja akun liittimiä jne. ei mitään muutosta.
Kun jo olin soittanut hinurin noutamaan pyörää niin sitten yhtä-äkkiä taas toimi. Muutaman kerran testattiin että oliko vain onnen kantamoinen, mutta onnistuminen kertautui niin sitten matkaan.
Kotona sitten koitin kääräistä avaimen folioon niin tauluun tuli EWS varoitus, ja folion poiston jälkeen taas toimi. Onko ajatuksia, en viitsisi sokkona osiakaan vaihtaa.

E: Lisätutkinnan perusteella on varmistettu, että lämmöllä on vaikutusta, aamulla toimii, päivällä kun lämpö nousee ei toimi. Uusi rengasantenni tilattu, katsotaan auttaako.

E: Jatkan yksinpuheluani. Avaimen rengasantenni ei ollut viallinen, seuraavaksi BMW huolto saa etsiä vikaa. Toivon mukaan ei ole ajotietokone ........

E: Olit oikeassa JTK, kysymys on tappokytkimestä, runsas kylmä vesi herätti tietokoneen henkiin. Olin jäähdyttänyt aikaisemmin liian vähän. Tappokytkin on siis päällä.
Huolto tilattu ja uusi osa ensi viikolla, jos kaikki menee nappiin niin perjantaina alkaa Sisiliamatka :) Kiitos vielä osallistuneille.
E: Vielä loppusanat. Vika oli tappokytkinpaketissa, osan (178 €) haku huoltoliikkeestä kun laite ei lähtenyt jäähdyttämisestäkään enää käyntiin. Asennus ja Sisilian matka tuli tehtyä ilman ongelmia.
Otsikko: Vs: Ajonesto pysäytti matkan
Kirjoitti: JTK - 15.05.18 - klo:22:21
Vastaan, vaikkakin mutuillen.
Ettei olisi pemarien uusia ominaisuuksia. Eli vikaa nappulapaketissa? Ainakin uudempien, en muista vuotta mistä alkaen, pemarien nappi/kytkin-paketteja on vaihdettu, jopa takuuseen. Ongelmat liittyneet mm. ei starttaa kuumassa/auringossa...
Hätäapu ”korjauksena” nappien jäähdytys jääpaloilla, mehujäällä (joojoo, tiedän ketkä nyt hymyilee), jäähdytyssprayllä....
Otsikko: Vs: Ajonesto pysäytti matkan
Kirjoitti: Makke - 16.05.18 - klo:08:31
Kiitos mutuilusta JTK :)
Olen aikaisemmin testannut kylmäsuihkeella, starttinappulan mm., ei vaikutusta muuta kun nappulat huuruun.
Tänään aamulla (+14) kun taas testasin niin ajotietokone toimi ja kone olisi startannut.
Eli kysymyksessä on lämpötila, eilen +25 tai ylikin ei toiminut.
Täytyy vain viedä pyörä aamusella BikeTeamiin katsottavaksi, kun omat eväät on syöty.
Otsikko: Vs: Ajonesto pysäytti matkan
Kirjoitti: Mrk - 17.05.18 - klo:11:30
Jos nappulapaketti sama kuin k1300s/r niin veikkaan sitä, minulla kiukutteli Gotlannissa, kotona sitten hyytyi lopullisesti, sain takuuseen uuden vaikka takaisinkutsu oli noista ohi jo. Itse vaihdoin.
Otsikko: Vs: Ajonesto pysäytti matkan
Kirjoitti: Makke - 17.05.18 - klo:11:37
Jos nappulapaketti sama kuin k1300s/r niin veikkaan sitä, minulla kiukutteli Gotlannissa, kotona sitten hyytyi lopullisesti, sain takuuseen uuden vaikka takaisinkutsu oli noista ohi jo. Itse vaihdoin.
Kiitos tiedosta, täytyy tiedustella olisiko samoin mahdollisuutta saada vastaantuloa. Eihän osan vielä pitäisi olla loppuunkäytetty, eikä BMW varmaan maanantai-kappaleita edes valmista :).
Otsikko: Vs: Ajonesto pysäytti matkan
Kirjoitti: j@ck - 22.05.18 - klo:08:26
Taisi olla 2013 kesällä, pyörä silloin K 13 S. Alkoi samoilla oireilla Eteläsatamassa, mutta käynnistyi kuitenkin ja päästiin laivaan. Sitte ei mitään, kunnes päästiin Pärnuun ja hotellin pihaan. Kaikki muut sähkölaitteet toimivat, mutta ei vaan startti pyörittänyt. Seisoi siinä sitten hetken ja taas käynnistyi, kuin ei mitään olisi ollutkaan.

Seuraavana päivänä ajon jälkeen sama homma, ei inahtanutkaan. Soittelin sitten BMW-liikkuvuuspalveluun ja sieltä luvattiin apua, mutta persiilleen meni. Paikalla tuli hinausauto, jolla oli tarjota vain apuvirtaa - ei siis tiennyt edes paikkaa minne olisi mopon kuskannut. Onneksi ei oltu vielä lähdössäkään minnekään..

Sitte soittelin Heinolle ja sanoivat, että vika on mitä todennäköisimmin akussa (oli ollut muitakin vastaavia tapauksia). Hieman epäuskoisesti suhtauduin, sillä vielä koskaan ei ole omalle kohdalla sattunut sellaista akkuvikaa, joka aiheuttaisi kuuman moottorin starttiongelman...???
Vaan akussa se vika kuitenkin oli. Uusi akku ja murheet loppui siihen..