BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: TMy - 21.10.20 - klo:23:38
-
Heips
Nyt levyjenvaihtoprosessi (Barnett Performancen Products) menossa.
Kytkinlevy pakka otettu pois koristaan, jonka jälkeen ihmettelin kun pakan uloimman puolen kitka- ja metallilevy heiluvat vaikka pakka on kasassa (välissä on sisäkehällä metallilanka, joka estää metallilevyn liikkumisen kitkalevyä vasten). Ko. langan päät ovat näkyvillä sisäkehällä.
Miksi ko. metallilanka on olemassa, kun se rajoittaa reunimmaisen kitkapinnan "lukkiutumista".
Terveisin Ihmettelijä
-
Kytkin kasattu kuten alkuperäisenä oli. Pyörä taas ajokunnossa.
-
Paljon ajettu? Luistiko kytkin?
-
Paljon ajettu? Luistiko kytkin?
Sellainen fiilis oli että luisti, kun 2019 Alastaron tuoreella asfaltilla lähtösuoralle kiihdytti mutkasta 3vaihteella niin kierrokset nousi liian nopeasti. hesse_blink
Ajettu 75000km.
Ehkä radalla ajotapani on väärä, kun mutkat tulee ajettua 3vaihteella ja mutkan jälkeen reippassti kaasua.
-
Levitin kerran kytkimeni ja koitin vaihtaa siihen suomesta ostamani piraattikitkalevyt. Eipä käyneetkään, kun BMW paketissa yhdessä sakarassa on eri mitat kuin muissa (olisi kai pitänyt tietää?). No ei mitään, vanhat sisään ja uudet öljyt, niin kytkin toimi kuten uusi. Onko Barnettin levyt suoraan sopivat ja mitä maksaa/ mistä kannattaa ostaa? BMW myy vain koko levypakkaa ja hinta on huikea...
-
Levitin kerran kytkimeni ja koitin vaihtaa siihen suomesta ostamani piraattikitkalevyt. Eipä käyneetkään, kun BMW paketissa yhdessä sakarassa on eri mitat kuin muissa (olisi kai pitänyt tietää?). No ei mitään, vanhat sisään ja uudet öljyt, niin kytkin toimi kuten uusi. Onko Barnettin levyt suoraan sopivat ja mitä maksaa/ mistä kannattaa ostaa? BMW myy vain koko levypakkaa ja hinta on huikea...
Levypakka löydetty ja hankittu EBaystä. hesse_biggrin
Barnett Carbon Fiber Clutch Plate Kit (306-17-20011) maksoi 143£+oheiskulut (tulli, jne) ja kävi paikoilleen, kuin alkuperäiset.
Kitkalevyt käy vain yhdessä asennossa paikoilleen.
Toimitus USA:sta kesti tosin 6kk (tilasin 03/20 ja tuli 09/20) koronan vuoksi.
-
OK, kiitos! Se piraattipakka ei sopinut mitenkään päin, kokeilin ja mittasin tulkilla sakarat; oli samalla mitalla kaikki.
-
Osa 1200sista on ainakin vanhan mallisella kytkimellä. Osaan uudempi malli, mikä on 1300sessakin, on vaihdettu korjauksen yhteydessä tai takuuseen. Tietääkö joku mistä nuo erottaa, jos ja kun kun purkaa?
-
Minulla on 1300s kytkinpakka hyllyssä, voin lähettää kuvia.
-
joskus vuosia sitten meni pakka vaihtoon, kuviakin postasin foorumilla
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=324.msg17664#msg17664
Löytyypi tallista tuo vanha vielä jos lisäkuvia kaipaillaan
Tää siis K1200S -08
-
joskus vuosia sitten meni pakka vaihtoon, kuviakin postasin foorumilla
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=324.msg17664#msg17664
Löytyypi tallista tuo vanha vielä jos lisäkuvia kaipaillaan
Tää siis K1200S -08
Jos oot Hyvinkäällä voidaan laittaa pakat vierekkäin ja ottaa kuvia.
-
Mullon kans -08 K1200S ja lähinnä mietin, että mitkä kytkinosat sopii siihen, jos esim. tilaan uudet levyt. Luulen, että tuossa pitäis jo olla sama kytkin kuin K1300S, mutta en ole varma. Ilmeisesti tuo hampaiden määrä vaihtee vanhemmassa ja uudemmassa mallissa?
-
Pistänpä lapioni tähänkin keitokseen.1200 ja 1300 levyt ovat samanlaiset,poikkeuksena 04-3/06 mallit joissa uloin massalevy on kapeampi.Olen ajanut k1200s 05 mopollani 209000tkm ja siitä n.puolet 1300:n kytkimellä.1300:n kytkinkorin ja öljypumpun rattaan kytkentä on erilainen joten täytyy myös vaihtaa öljypumpun ratas 1300:n 25 hampaiseen rattaaseen.Rattaita on myös 26 hampaisena mutta se ei käy koska ketju on sama.1200:n alkuperäinen kytkinkori on pelkkä alumiinikori mutta 1300:n on kaiketi kovaeloksoitu(harmaa) kestävyyden parantamiseksi,mutta kyllä siihenkin on jo tullut kolot massalevyjen sakaroiden kohdalle.Massalevyjä mulla ei ole ollut tarvetta vaihtaa.Paksuus on3,4-3,6mm.Korin jousia olen vaihtanut useita erilaisia ja viimeksi teetin uudet jouset.