41
Viat & Huollot / Vs: K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut mp71 20.05.22 - klo:09:17 »Ilmeisesti ne paineistavat, koska vesikanava on sen mallinen, että sinne jää helposti ilmaa. Itse vaihdoin K1200Ssään (sama tekniikka kuin GT) tulpat ja nesteet venttiilinvälysten tarkistuksen yhteydessä ja ilmat kyllä tuli ulos perinteiselläkin menetelmällä syyläri ja paisuntasäiliö ensin täyteen ja sitten käyntiin ja ilmausta. Ilmasin vain useamman kerran. Vesipumpun kyljessä on ainakin yksi ilmausproppu. En muista onko jossain ylempänä moottorissa ilmausproppua.
Nesteen täytön jälkeen moottori käyntiin ja ilmausproppu auki ainakin vesipumpusta, kunnes ei tule enää ilmaa ja proppu kiinni. Välillä moottorin sammutus ja anna jäähtyä ja lisää nestettä ja toista tuo pari kertaa. Tai noin minä tein - ei oo pakko toistaa . Joutuu sen minusta autoissakin ilmaamaan - yleensä.
Nesteen täytön jälkeen moottori käyntiin ja ilmausproppu auki ainakin vesipumpusta, kunnes ei tule enää ilmaa ja proppu kiinni. Välillä moottorin sammutus ja anna jäähtyä ja lisää nestettä ja toista tuo pari kertaa. Tai noin minä tein - ei oo pakko toistaa . Joutuu sen minusta autoissakin ilmaamaan - yleensä.