BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => Muut mallit => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: K-UKKO - 05.04.11 - klo:22:58
-
Talven tekosia? Eli eka ajolenkin jälkeen vaihteistoöljy tulee ulos kytkinpuikonpäästä. Siitä missä on säätöruuvi ja haitarikumi. Se kumi oli täyttynyt öljystä.Vinkkiä kaipaisin,että pitääkö paljon purkaa vai saako stefan vaihdettua ulkopuolelta. Kävi mielessä huohottimen tukkoisuus jos siinä semoinen on. Niin malli on K1100lt -92
-
Jösses ?.. tuleeko oikein tiputtamalla ? Mulla K100RT ja on "jatkuvasti" tumman näköinen, mutta ei mitään ongelmaa, elikkäs ei haittaa jos vain tummuu? Mitään huohotinta ei ole missään....
Tsiigaa lootan määrä sillä ?-avaimella ja seuraat tilannetta ?
...Diagnos: Olisiko huilannut ajokampe liian pitkään....
...Solution: Kovaa ja yhtämittaista ajohommaa hali_peukku
-
Morjesta huurre!
Vika paljastettu ja näillänäkymin vaihtoon menee vain se haitarikumilerstikka.Osat tilattu mototripistä
Hyvien neuvojen kera.Ominaista kyseiselle vialle on,että ei vuoda ajaessa mutta parkissa kusee.
Pistäppä huurre selälleen siihen oikeallepuolen pyörää ja kato lampun kaas mistä kytkinvivusto menee sisään.
Sieltä löytyy se haitarikumi ja vaihda se kaikenvaralta.Siellä ei ole erillistä stefaa vaan painelaakeri on seuraavana. airrev
-
Tuolla www.moottoripyora.org-puolella on minun mielestä ollut paljonkin juttua noiden pitkittäisellä moottorilla varustettujen bemareiden öljyvuodoista, niihin liittyvistä kytkimen turmeltumisesta ja korjauskeinoista. Siellä vaikuttaa muutama nimimerkki, joiden tieto ja osaaminen vaikuttaisi olevan näissä asioissa melko korkealla tasolla. Sieltä kannattaa etsiä myös, jos ei täältä apuja löydy. Osa niistä tietäjistä taitaa kyllä ainakin joskus lukea tätäkin palstaa.
-
Morjesta vaan !
Taas laulaa Bemukka hienosti. Eikä vuoda mistään,kumitiiviste joka vaihdettiin oli todennäköisesti alkuperäinen.Samalla hitsattiin murtunut pakoputken käyrä. Kyllä tällä Norveegenissä taas käydään
kunhan saavat "huurteen" urittamat tiet taas tasasiksi. :)
-
Morjesta vaan !
Taas laulaa Bemukka hienosti. Eikä vuoda mistään,kumitiiviste joka vaihdettiin oli todennäköisesti alkuperäinen.Samalla hitsattiin murtunut pakoputken käyrä. Kyllä tällä Norveegenissä taas käydään
kunhan saavat "huurteen" urittamat tiet taas tasasiksi. :)
Jösses !
Äläs ny kuule... horisko Tsiigaappa miten somasti mie siellä jutailin taas viikolla. Vain yksi ura ja sekin nuin siisti airrev
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3012125.jpg)
-
Moro
Jatkan tähän vanhaan juttuun.Kaverin K 1200 lt alkoi tiputtelemaan öljyä öljypohjan etureunassa olevasta reiästä,siis suodattimen etupuolelta.
Onko se joku huohotusreikä ja aiheuttaako toimenpiteitä.
Pyörällä ajettu n.100 000 km.
-
Moro
Jatkan tähän vanhaan juttuun.Kaverin K 1200 lt alkoi tiputtelemaan öljyä öljypohjan etureunassa olevasta reiästä,siis suodattimen etupuolelta.
Onko se joku huohotusreikä ja aiheuttaako toimenpiteitä.
Pyörällä ajettu n.100 000 km.
Etureunassa olevasta reiästä ? Suodattimen etupuolelta ? Suodatinhan on sisällä öljypohjassa...meinaatkos vesipumpussa olevaa pientä tippareikää ? Ja jos meinaat niin onkohan nyt varmasti öljyä koska siitä vesipumpun tippareiästä voi joskus tulla tippa tai pari...siis jäähdytysnestettä joka taas meinaa "no probleimou". Ja tuo 100 000km ei vielä sinänsä tee mitään muuta kun että nyt on lisenssi vihdoinkin "täydellä kaasun ajoon" airrev
-
Jos tuota reijästä tippuu ölyä niin vähän voi kyllä huolestua. Niin kuin huurre totesi, niin ei sieltä öljyä kuulu tulla. pieni lisäys/tarkennus. Öljynsuodatin on LT:ssä moottorin sisällä moottoriöljyn keskellä eli se ei näy ulkopuolelle muuten kuin avaamalla moottorin pohjaluukun. ja siinäkin tapauksessa se näkyy vain alapuolelta.
-
Siellä se on suodatin luukun alla.Ja siitä pari senttiä eteenpäin olevasta reiästä tihkuu ja mielestämme on öljyä.Jos öljyä niin onko iso remontti.
-
Moro
Jatkan tähän vanhaan juttuun.Kaverin K 1200 lt alkoi tiputtelemaan öljyä öljypohjan etureunassa olevasta reiästä,siis suodattimen etupuolelta.
Onko se joku huohotusreikä ja aiheuttaako toimenpiteitä.
Pyörällä ajettu n.100 000 km.
Etureunassa olevasta reiästä ? Suodattimen etupuolelta ? Suodatinhan on sisällä öljypohjassa...meinaatkos vesipumpussa olevaa pientä tippareikää ? Ja jos meinaat niin onkohan nyt varmasti öljyä koska siitä vesipumpun tippareiästä voi joskus tulla tippa tai pari...siis jäähdytysnestettä joka taas meinaa "no probleimou". Ja tuo 100 000km ei vielä sinänsä tee mitään muuta kun että nyt on lisenssi vihdoinkin "täydellä kaasun ajoon" airrev
Varovasti kuitenki sen täye kaasun kanssa...
-
MOi.Mielestäni pumpun juorureijästä voi tulla,jäähdytysnestettä sekä/tai moottoriöljyä. Säteistiiviste 12/25/5 vaihtaminen saattaa vaatia pumpun irroituksen.Ei paha homma.
-
...reiästä tihkuu ja mielestämme on öljyä.Jos öljyä niin onko iso remontti.
Onko öljyä vai ei = helppo selvittää. Tipan päälle hiukkasen vettä niin näkee tuleeko "sateenkaaren" värit. TOsi motoristi maistamalla selvittää nuo :)
JOS öljyä niin ompa outoa kun kilometrit vasta sis.ajon vaiheessa (100tkm) ? Vai olisiko mahdollista että kun siinä on samalla akselilla vesipumppu että öljypumppu niin olisi päässyt pakkasella pumppu jäätämään ja näin aiheuttanut jotain pientä säröä josta öljyä ohitse akselin tai sitten on alkuperäinen pumppu aikoinaan vaihdettu enemmän ajetusta yksilöstä eli nyt sitten tulee akselin kautta?
Toivottavasti on kuitenkin vettä jolloin satunnainen hikoilut on "normal" ?
-
...reiästä tihkuu ja mielestämme on öljyä.Jos öljyä niin onko iso remontti.
Onko öljyä vai ei = helppo selvittää. Tipan päälle hiukkasen vettä niin näkee tuleeko "sateenkaaren" värit. TOsi motoristi maistamalla selvittää nuo :)
JOS öljyä niin ompa outoa kun kilometrit vasta sis.ajon vaiheessa (100tkm) ? Vai olisiko mahdollista että kun siinä on samalla akselilla vesipumppu että öljypumppu niin olisi päässyt pakkasella pumppu jäätämään ja näin aiheuttanut jotain pientä säröä josta öljyä ohitse akselin tai sitten on alkuperäinen pumppu aikoinaan vaihdettu enemmän ajetusta yksilöstä eli nyt sitten tulee akselin kautta?
Toivottavasti on kuitenkin vettä jolloin satunnainen hikoilut on "normal"
Öljyähän se tiputteli.Myllymaan Repa vaihto sinne tiivisteen,o-rengas tai stefa,en tiedä kumpi kun on toisen käden tietoa.No jokatapauksessa taas toimii ja matka jatkuu.