Hössähdin vanhoilla päivillä vielä kokeilemaan diagnostiikkaa bemarista. Latasin Motoscan-sovelluksen (bmw diagnostiika) kännyyn, hankin bemarin obd-piuhan ja sen päähän obd bluetooth mokkulan. Tähän mennessä oli rahaa palanut noin 70€. Testasin toiminnan, ok. Sitten sovellukseen lisenssi, jotta salat aukeavat. Ostin toiseksi kattavimman, noin 30€. Kattavin malli noin 50€, sillä voi tehdä koodauksia/asetuksia. Mutta mitä ihmeitä tuo GS-911 tekee? Hintaahan sillä on kaiketi paljon enemmän. Tossa Motoscanissä on se etu, että vermeet voivat olla koko ajan kiinni ja kännystä voi katella dataa moottoria välillä sammuttamatta jos jotain ongelmaa iskee, känny kun löytyy taskusta ja bluetootti kommunikoi. Ja tien päällä voi vaikka diagnosoida muita tien poskeen jääneitä bemareita.
Akkulaturi on myöskin GS-911 käytettäessä oltava kiinni, kun sillä tehdään jotakin.
Jos laitan GS-911 mokkulan kiinni tietokoneeseen, niin akun pitää olla täyteen ladattu. Jos jännite on liian alhainen, niin GS-911 ei suostu käynnistymään. ...