BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: VMK - 29.04.10 - klo:20:21

Otsikko: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: VMK - 29.04.10 - klo:20:21
Maanantaina rekka toi mopon Saksasta, tricolor K12R. Kurvasin asfalttitielle ni oho hesse_yahoo, ensimmäinen 4:n vaihteen täysikaasukiihdytys ei unohdu ihan heti... R1:llä kikkailet vielä 150km/h:ssa keulimisen kanssa niin konservatiivinen BMW on jo kaukana...

K12R, vm '05, 12 tkm. Leovince, sportlaukkujen telineet, orig. navi ja ESA, lämmitettävät kädensijat ja tavarateline. Todella siististi pidetty!

Rengas kauppaan lähtö ihan pikimmiten, meneekö pahasti metsään jos vaihdan Michelin Power Pilotit Contin Sport Attackeihin, eteen C-runko? Entä jos maalaan etuvanteen siniseksi, olenko rikollinen?

-Ville-
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: JTK - 29.04.10 - klo:20:56
Maanantaina rekka toi mopon Saksasta, tricolor K12R.
... R1:llä kikkailet vielä 150km/h:ssa keulimisen kanssa niin konservatiivinen BMW on jo kaukana...

Entä jos maalaan etuvanteen siniseksi, olenko rikollinen?

Onnittelut uudelle pyörälle, hyvä väri hali_peukku

offtopic
Huhuja:
Foorumille perustettanee Keulijoille oma erityisryhmä, johon otetaan mukaan keskituesta luopuneet mutta keulimiseen perehtyneet. (vai mitä Jarska?)  innocent
Vanteenkaan väriä ei täällä tuomita, tuomaroinnit tapahtuu eri foorumeilla. Värjää vaikka pinkiksi, huhujen mukaan nimenomaan pinkki on nousemassa kauden tehosteväriksi, (vai mitä Jarska?) innocent innocent
 reps withstupid
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: jarska - 29.04.10 - klo:21:23
Onnea uudesta pyörästä VMK, jo on komeen näkönen. bowdown

Contin sport attacit  oli mulla ässän alla ja tykkäsin, vakaat ja puree kuin tauti.

Taasko se on tuo JTK puuhastelemassa alijaostoja prkle. reps

Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: atomic - 29.04.10 - klo:22:48
Älä maalaa  horisko  knuppel2
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: hidas57 - 29.04.10 - klo:23:17
Michelin Pilot Power on se oikea, mutta vanteet voit värjätä miksi haluat.  hesse_blum

Onnea uudelle pyörälle, mutta varaudu tuunaamaan, sitä on liikkeellä.  hali_peukku
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: Nasu - 30.04.10 - klo:08:31
Kyllä pinkki olis kiva.  reps Maalaa samalla se keskitukikin.
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: Entelodontti - 30.04.10 - klo:14:25
Onnea uudelle pyörälle ja tervetuloa mukaan!
Älä osta keskitukea, räyhäpyörään ei kuulu pappatouringin palikat hesse_biggrin, osta Repatechiltä huoltopukki. Peräpään tiivisteitä kannattaa kanssa hankkia pari varuiksi. Jos siellä on originaali niin se voi olla jo aika kypsä.
t:nimim. "mullakin kusi perästä öljyt pihalle" innocent
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: VMK - 30.04.10 - klo:19:28
Muutamia 100km:n aikana esille nousseita ajatuksia:
Käynnistettäessä nokkaketju rapeltaa, onkohan tämän ikäisissä ollut jotain tehtaan recall -juttuja? Huoltokirja on merkkiliikkeen leimoilla mutta tiedä noita... Jarrut on ilman lukkiutumisen estoa, mielestäni erittäin mukavat ja varsin tunnokkat käyttää, yllätyin positiivisesti! Tämä yhdistelmäjarru hömpötys, eihän se liity tähän versioon, eihän?  icon_rolleyes

Tuota ulkonäköä täytyy vielä miettiä, en ole mikään friikki missään suhteessa mutta vähän voisi modata. Eli ratamiesten isompi tuulisuoja ja tuollainen rataohjuksen alakatteen näköispainos, myös joku valk tai kirkas takalamppu. Mielessä siintää tarkempi Power Cup replica etteivät tulisi sekoittamaan siihen erilaiseen, rohkeaan Honda-mieheen!  knuppel2 Osaan etsiä ja jopa ostaa ulkomailta itsekkin mutta jos jollain on jo kokemusta tai näkeystä niin kuuntelen mielelläni!  bowdown Ja onko kukaan koskaan etsinyt noita merkkiluokan tarrasarjoja? Entä mistäs värikoodit, ei löydy kirjoista.

Rengas jutusta sen verran että luulen ajavani radalla ihan samalla lailla  hesse_blushing oli siellä sitten Michelin tai Conti, ne on erimiehet jotka saa merkittäviä eroja em. kumeille! Lähinnä kiinnostaa tuo kulutuskestävyys, kaveri ajeli XJR13:llä Misukoita pari kappaletta tosi nopeeta nahkaks.
Itse en kerenny viimekesänä Conteilla pyöräyttää montaa tuhatta mutta sen ainakin kestivät. Eli ennemminkin kiinnostaa reippaan katuajon renkaiden kulutuskestävyys ja eturenkaan täytyy välittää tieto myös minulle tien ja hänen välisestä suhteesta.

Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: hidas57 - 30.04.10 - klo:20:47
Mullakin -07 mallin pyörään laitettiin vasta tällä viikolla nokkaketjun kiristäjä. Ja ei ääntele. Tästä on ollut vaihtelevaa käytäntöä, joillekin on laitettu takuuseen, joillekin ei. Itse olin onnekas. Mutta itse täytyy homma laittaa vireille, ei recallia.

Renkaista sitten. Justiin lueskelin Motorrad-lehteä 12/09, jossa testissä 7 sporttirengasta. Kestoltaan paras oli Misukan Pilot Power 2CT, Conti oli häntäjoukossa. Erityisesti takarengas kului hyvin nopsaan, testimatka 3900km. Radalla Misukka taas oli peränpitäjä, pito häviää nopeasti. Conti pärjäsi hyvin. Märkäpidossa Misukka ykkönen. Maantieajossa molempien ajokäytös samaan luokkaa, sekä uutena että 3tkm ajettuna, eli paras. Yhteenvetona Misukka ykkönen, Conti toinen. Aika kattava testi muuten!

Tuossa siis MPP 2CT, josta en tiedä, mutta normaali MPP erikoismerkinnöin (takana 190/50 W, edessä 120/70 B) on ainakin maantiellä todella hyvä ja on kestänyt (kaljuksi ajamatta) 7-9tkm. Esim Metzeler M3 oli surkea siihen verraten. Oma ajo on enemmälti pikkulenkkiä, ei paljon suoraanajoa.

Yhdistelmäjarrussa ei sitten ole mitään vikaa! Vai mikä voisi olla? Bemarin jarrut on tehokkaimmat, ts lyhyin pysähtymismatka, ja pelkällä etujarrukahvalla.

Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: VMK - 01.05.10 - klo:00:02
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta!!

Rengashommaanhan löytyi piste, Michelin. Eikä tarvi vaihtaa 70% eturengasta turhaan. Contissahan on tosi syvät urat, maalaisjärjellä äkkiä ajattelee että kestää ajaa miljuunan muttei nämä aina menekkään niin.... Itselle tärkein ominaisuus etufillarissa on tunto etujarruun, kulutuskestävyyden ollessa sivuseikka. Tässä mopetissa takarinkulan kohdalla täytyy miettiä sopivaa kompromissiä.
Tänään kylmä ja märkä keli niin kaupuntissa 3. Vaihteella voi kaasulla trimmata sladin leveyttä!!
Sairas laite ollakseen BMW!!!! Siis olen ajellut paljon kadulla slickseillä ratakireällä R1:llä jne mutta tämän mopetin äärimmäisen rauhallinen yhdistettynä woimaan käytös on uutta!

Jarruista, ajelin keväällä Kotarin SDukella ja RC8:lla, onhan nämä jarrut tunnotumuudessaa valovuoden edellä!! SDukella nostat takafillaria 100km/h:n vauhdista yhdellä pikkusormella... Mutta BMW:n jarrat on helposti käytettävät tehoonsa nähden, ei missään nimessä  huonot. Mutta onko minulla Dual Brake System, mistä tiedän?

Ja mamma tarttee vähintään kytkin kahvan lähemmäs sormia, onko hyviä ja halpoja ratkaisuja? Ja se katteiden hankkiminen myös, halpaa apua kaipaa?


Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: atomic - 01.05.10 - klo:07:20

Ja mamma tarttee vähintään kytkin kahvan lähemmäs sormia, onko hyviä ja halpoja ratkaisuja ?




Mulle löytyi kahvoihin ratkaisu täältä (http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLang=wunderlich&MakeLangID=1&lay1=2&lay2=29&lay3=2&lay4=3&prodid=8160200). Onko halpa ? Kaikki on suhteellista, mutta jos tarpeeseen tulee niin ei ole kallis. Joittenkin mielestä maitopurkkikin on kallis.
Kahvoihin (http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=26.msg6080#msg6080) olen todella tyytyväinen, kolme eri säätö mahdollisuutta.
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: hidas57 - 01.05.10 - klo:09:43
Niin että mikä siinä dual brakessa on ongelma? Burnaus? Ei vaikuta siihen, paikallaan ei takajarru vaikuta etujarrua käytettäessä. Vai mikämikä? Takajarru ottaa kuitenkin niin vähän ettei haittaa mitään.

Kahvoista voin suositella samaa kuin atomic. Itse pidän nuo minimipituudessaan, voipi käsitellä paremmin kahdella sormella.
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: Bemmu - 01.05.10 - klo:10:40
En minakään ymmärrä, mitä haittaa on yhdistelmäjarruista? Kun siihen vielä lisätään jarrujen lukkiintumattomuus, pyörä tarjoaa kuskilleen varmaankin markkinoiden parhaimman mahdollisuuden selvitä yleisessä liikenteessä tapahtuvasta hätätilanteesta, jossa joudutaan jarruttamaan voimakkaasti huonolla alustalla (esim. märälllä tiellä) ja pitämään pyörä vielä hallinnassa. Jos sitten pyörällä ajelee vain kontrolloiduissa olosuhteissa eli esim. radalla, taitava kuljettaja pääsee varmaankiin samoihin ellei lyhyempiinkin pysähtymismatkoihin kuin yhdistelmäjarruilla ja ABS:llä varustetulla pyörällä ajava "normaali" kuljettaja.
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 01.05.10 - klo:12:41
Aah, tätä perävuotoa on siis liikkeellä. Minäkin vaihdoin viime syksynä perään stefan.

Mukavaa kun ilmaantuu uusia R-kuskeja. Ajamme kaikki hirmu rumalla mopolla, lapset ja vaimoväki itkevät kun sellaisen näkevät. Kuulemma hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Yksi K12R lisää
Kirjoitti: Bem-Ari - 01.05.10 - klo:17:35

Mukavaa kun ilmaantuu uusia R-kuskeja. Ajamme kaikki hirmu rumalla mopolla, lapset ja vaimoväki itkevät kun sellaisen näkevät. Kuulemma hesse_biggrin


Juu,mutta miesväki ihailee,varsinkin japsipyörillä ajelevat suorastaan kadehtii. hesse_biggrin