BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Aiheen aloitti: r6b6c6p - 15.11.16 - klo:00:37

Otsikko: BMW K1200RS 1998 - lisää tehoa?
Kirjoitti: r6b6c6p - 15.11.16 - klo:00:37
Päivää,

Viime kyselystäni jo tovi, mutta nyt sitten seuraavaan...

Tosiaan pyörässä TwoBrothersin pakosarja ja äänet oikein ihanat mörinät.
Nyt kuitenkin tarvitsisi pörinän lisäksi hitusen lisimpää lisemmin lisämmin tehoa.

Vaikka pyörä on vanha ja uudempia tehokkaampia löytyy kohtuu hinnoin, niin silti hieman ihastuin vanhaan BMW:heni vaikka omaa ikää ei itsellekään kummoisempia ole...

Kertokaahan maisterit, nyt sitten mutu pois ja tarvitaan kokemuksen karheaa rintaääntä, koska minulla sitä ei tämän pyörän kanssa ole.
(Vmaxit tuttuja mutta se kun ei tähän auta, eli virityksen perusteet ei kiinnosta...)

Olen koittanut tonkia tuota nettiä ja mm. otinkin TBRään myös yhteyttä kysyäkseni ECU:sta, mutta tuloksetta.
Muut sivustot menevät jenkkilään jne, mutta paikallista pajaa pitäisi löytää.

Kysymykseni teille:
1. Löytyykö keneltäkään ECU:ta jossa olisi suoraan optimoitu TBR pakosarjan kanssa?
2. Mikäli ECU:n löytäminen vaikeaa, löytyykö keneltäkään ohjelmointiin valmiuksia (+ruisku karttoja jne.. tarinaa)?
3. Osaisiko joku neuvoa minne pyörän voisi viedä täällä suomessa joilla olisi kokemusta BMW:stä sekä mahdollisuus penkittää sekä virittää/ohjelmoida se mitä koneesta vakio osilla on mahdollista saada irti (lähinnä vakio osilla tarkoitan polttoainepumppu + linjat ja ruiskuyksikkö ja suuttimet, kuluvat osat kuten kytkin ei kiinnosta paukkuu kun paukkuu)?

Ja kyllä kyllä.
Myöhemmin kyllä vaihdan kytkimen useampi lapaiseen mutta ensin lisää tehoa prkl.

Kiitokset etukäteen.
Otsikko: Vs: BMW K1200RS 1998 - lisää tehoa?
Kirjoitti: j@ck - 16.11.16 - klo:12:40
Mulla oli aikoinaan 1998 mallin K 12 RS, johon edellinen omistaja oli tehnyt jotain.. En tiedä mitä, mutta kun vaihdoin sen uuteen, niin Bike Worldin penkissä  mittasivat siitä 130 heppaa takapyörältä.

Siihen uuteen 2002 RS:ään tehtiin lastuviritys ja parannettiin hieman imuilman virtauksia, putki taisi olla merkkiä Remus. En muista enää mitattuja tehoja, mutta ero entiseen oli ihan näppituntumallakin huomattava ja mielestäni rahat ei menneet hukkaan.

Joku Powercommander olisi varmaan hyvä, mutta ainakaan silloin commanderin asennus ei onnistunut, sitä ei vaan saatu toimiaan ko. pyörässä - miten lie nykyään?
Lastun tilasin Wunderlichiltä ja paikalleen sen asensi mp-paja, joka oli silloin Sipoon suunnalla - myöhemmin Järvenpäässä, nykyään??? Nimi ei tule nyt mieleen.
Kai sen lastun vaihtaisi itsekin, ei siinä mahda edes tinakolvia tarvita? Enkä usko, että on mitenkään tarkkaa sen putken merkin kanssa..

Lisätään nyt vielä jotain, kun tuli mieleen. Jos pyörä on sinulle uusi tuttavuus, niin tässä pari vinkkiä:
- pidä öljyn pinta vain mittalasin puolivälissä, niin ei savuta käynnistettäessä vaikka olisi seissyt sivutuen varassa.
- pienikin määrä liikaa öljyä moottorissa saattaa pullauttaa kampiakselin stefan ja sitten on kytkinremontti edessä. Öljymäärä kannattaa tarkistaa vasta, kun pyörä on seissyt pitkään keskituella.

Muistuikin virittäjän nimi mieleen, se on Harri Piensalmi. Sivut löytyy täältä Viaber (http://www.viaber.com/index2.asp)

Tässä vielä toinen linkki, näyttäis siihen commanderikin nykyään löytyvän Dynojet-Powercommander-III-USB-fuer-BMW-K-1200-RS-GT-97-04 (http://bc-parts.de/Dynojet-Powercommander-III-USB-fuer-BMW-K-1200-RS-GT-97-04)

Ja kolmas lnkki, ilmeisen hyväksi arvostellusta dynopajasta. Tuonne veisin säädettäväksi ja siellä käytinkin K 12 ässän - taisi olla kesällä 2009. Vaatimaton verstas omakotitalon autotallissa, mutta kaverilla on homma hanskassa ja ilmiselvästi myös mielenkiintoa hoitaa työnsä hyvin Bikefox (http://www.bikefox.fi/)