Kirjoittaja Aihe: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport  (Luettu 19194 kertaa)

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #60 : 22.03.11 - klo:17:24 »
Eipä täälläkään ole kirjettä näkynyt, mutta vaihtoajankohta on tosin tiedossa. Samalla kun kävin autolle varaamassa huollon, niin tuli pyörällekin buukattua 30 tkm huolto kesäkuun viimeiselle viikolle. Tuosta linkusta kun kyselin niin kertoivat että vaihtavat sen samalla ko. huollon yhteydessä.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #61 : 16.05.11 - klo:01:22 »
No joo.. Heinolta huoltopäällikkö soittelikin äsken. Kertoi, ettei kyseessä ole takaisnkutsu, vaan goodwill-tyyppinen korjaus. Osat vaihdetaan jos on vikaa, mutta muuten ei. Asiakkaan pitäisi siis osata kuvailla vika ja vaatia sen korjausta, muuten eivät tee mitään.

En ole huomannut, jos ja kun kytkin olisi hiljakseen alkanut jotenkin äännellä. En myöskään osaa sanoa, ottaako se epätasaisemmin kiinni kuin uutena.. Nämä on vähän sellaisia juttuja, että jos tulevat hiipimällä, niin ei niitä välttämättä edes huomaa.

Täytynee laittaa tulille ja kuunnella, josko sieltä jotain lonkotusta kuuluisi.. Mutta kuuluuko se edes kylmänä, tai lämpimänä, vai pitääkö koneen olla kuuma, kuin kovan ajon jäljiltä..? Takertelua on vähän paha testata, kun mittari näyttää -15 pakkasta.

Tuli vielä mieleen.. Vaihtaessani öljyjä, moottorista (eikä perästä) ole tullut pihalle mitään ylimääräistä..

Voipi olla goodwilliä Suomessa.

Kytkimen toiminnasta. En muista milloin havaitsin kytkimen ottavan kiinni selvästi nypyttämällä, esim paikaltaan lähtiessä sen huomaa, mutta kauan se oli sellainen. Ylimääräinen ääni alkoi kuulumaan joskus 10tkm jälkeen moottorin ollessa lämmin ja tyhjäkäynnin laskiessa jostain syystä alhaiseksi, noin 1000rpm (norm yli 1100rpm), vaihde vapaalla ja kytkin vapaana. Esimerkiksi liikennevaloissa seisten. Kytkimen aktivointi poisti äänen heti. Syynä kuulemma liian väljä kytkinlevyjen kori.

Oikeastaan ainoa ongelma on enää tuo satunnainen ja joskus entistäkin suurempi tyhjäkäynnin vaihtelu, joka kytkintäkin risoi. Koneen ollessa kuuma saattaa tyhjäkäynti alkaa aaltoilemaan voimakkaasti välillä 900-1300rpm. Asettuu yleensä jos koneen sammuttaa ja starttaa uudelleen. Huoltopäällikkö, jolla samanlainen pyörä ja samankaltaista ongelmaa, väitti liittyvän bensaan (etanoliin), mutta luulen siinä olevan muutakin. PC:llä tyhjäkäynnin seosta rikastaen saa parannusta.

Uusi kytkin, vaihdettu syyskuun alussa 30tkm mittarissa, toimii hienosti.

Nokkaketjun kiristäjän kohdalla rallatus oli helposti toistettavissa, mutta varsinainen vikahan se ei ole. Laatuvaikutelmaa laskeva lähinnä.


Eihän sinulla vain rallata kiristäjä? Olen aiemmin sanonut, että se ei haittaa. Sen jälkeen olen joutunut puheeni pyörtämään. Siitä tulee ajan kanssa vika jos sitä ei vaihda. Tuossa kiristäjää koskevassa threadissa olen siitä maininnut ja luvannut jopa kuvia lähettää, mutta olen sen autuaasti unohtanut.

Ketjun meno ja tulopuolen väliin jää sylinterin kanteen keltjun kotelon sisäpuolelle kuhmu, joka on tehty valuun yhtä M6 kierrettä varten. Ketju syö rallattaessaan tuon kuhmun ja sen sisällä olevan ruuvin pois. Ja siinä vaiheessa kun ollaan nirhaamassa lujuusteräksestä tehtyä ruuvia, ollaan kyllä hiukan heikoilla tuon ketjun kanssa. Jos se tarttuu kerran kiinni ja hyppää sen vuoksi yli, tulee kiristäjän vaihtamiselle hintaa...

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #62 : 16.05.11 - klo:11:24 »
No niin... Nyt on 30tkm huollon yhteydessä vaihdettu takuuseen tuo "takalinkku". Eipä ollut mullakaan mitenkään ruosteinen yms. mutta ihmetystä herätti se, että yksi holkki oli kadonnut? Ainakaan mun aikanani (ostettu esittelypyöränä 3tkm ajettuna) ei ko. linkku ole ollut auki, eikä se kuulemma voi itsekseenkään sieltä häipyä?  No, nyt on kaikki holkitkin paikallaan....

Sousitella voin edelleen Riku Motorin huoltoa, jos Lahdessa Bemarinsa haluaa huoltaa!!   Hienosti jälleen oli hommat hoidettu!
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa RiKe

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #63 : 16.05.11 - klo:16:17 »
Käytin 08 valmistetun 12R:n vuosihuollossa. Linkkua ei kuulemma tarvi vaihtaa, on uudempaa mallia. Hämmästyttävää se, että perä oli ilman öljynpoistoproppua -kuulemma yleensä tän vuotisissa jo on. Liekö jämäosista kasattu.... hesse_blushing

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #64 : 17.05.11 - klo:09:02 »
Käytin 08 valmistetun 12R:n vuosihuollossa. Linkkua ei kuulemma tarvi vaihtaa, on uudempaa mallia. Hämmästyttävää se, että perä oli ilman öljynpoistoproppua -kuulemma yleensä tän vuotisissa jo on. Liekö jämäosista kasattu.... hesse_blushing

Mulla valmistusajankohta on 04/2007, ja on kyllä peräöljyroppu siinä "mutikan" takareunassa...

Katso omasi valm.ajankohta täältä:  http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=M&arch
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa Motown

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW K 1200 S
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #65 : 23.05.11 - klo:15:19 »
Lueskelin tätä ketjua hieman kauhun sekaisin tuntein tuossa viikonloppuna Kajaanissa. Kävimme kuitenkin sunnuntaiajelulla Sonkajärven Jyrkän vanhalla ruukilla, n. 175 km, vaikka tietoisuus siitä, että takalinkku saattaa pettää "kakspäällä" hetkellä millä hyvänsä, kaihersi alitajuntaa  icon_rolleyes - tai olisi kai pitänyt kaihertaa...
No - tulipahan päästyä tänään onnellisesti vielä tänne Ouluunkin, mutta ensi töikseni kurvasin EMC huoltoon kyselemään tilannetta pyöräni osalta. "Poika" katseli ruutua ja totesi, että vaihdetaan tuo linkku heti, kun se minulle vain sopii  hesse_ok ...
Kytkimestä kysellessäni vastaus olikin sitten paljon pidättyvämpi eli sen suhteen ei mitään vastaavaa ole tarjolla, mutta tuon linkun vaihdon yhteydessä asentaja vilkaisee kopan sisälle ja kertoo sitten näkemästään - allekirjoittaneen laskuun tietenkin  :grin:
"Kaikki on mahdollista, joskus jopa suotavaakin"

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #66 : 19.07.11 - klo:23:38 »
Käsitin sieltä saksalaisten foorumilta, että uusi perän alumiinilinkku olisi 3mm paksumpaa ainetta, 8mm. Siitä tuon voisi tunnistaa. Joku kyllä väitti ettei vanha olisi 5mm, vaan ohuempi. En ole muistanut tsekata omasta pyörästä.

Liekö sitten vaihtopaketissa muutakin, esim laakereita ja kurasuojausta.

Voisko joku mitata tuon linkun paksuuden kelle on vahdettu uuden tyyppinen palikka? Pitää itsekkin mittailla että mitä siellä on paikallaan... ja vaihdattaa tarvittaessa (voihan se olla että on jo huollossa vaihdettu en vain ole siitä itse tietoinen)

edit: löytyikin jo tuolta ekan linkeistä http://bmwk1200s.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=7308&st=0&sk=t&sd=a tuolta tuo 8mm... eipä muuta kuin huomenna mittailemaan
« Viimeksi muokattu: 19.07.11 - klo:23:51 kirjoittanut DrPain »
DrPaiN & K1200S -08

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #67 : 26.07.11 - klo:19:06 »
Mulle tuli eilen kutsu linkun vaihtoon. Samalla tuli tilattua 30tkm huolto ja nokkaketjun+kiristimen vaihto.
Heinolle menee Tampereelle.
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa pro600

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 53
  • BMW K1300S
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #68 : 26.07.11 - klo:21:25 »
Jep niin tuli. bowdown

Poissa veetee

  • HP
  • *
  • Viestejä: 340
  • Z 1000 SX Blue
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #69 : 27.07.11 - klo:00:44 »
Mun K12S sai uueen linkun viimeviikolla Lahden Heinolla  jumpie ja myös tosta nokkaketjun vaihdostakin puhuttiin mutta kun hintaa tulee reilu 300 ekee pelkille osille niin en antanut lupaa vielä vaihtoon, koska tollainen sekunnin päräys startatessa ei ole liian häiritsevä ainaskaan vielä.
« Viimeksi muokattu: 16.01.12 - klo:16:07 kirjoittanut veetee »
Vauhti korjaa virheet.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #70 : 27.07.11 - klo:10:07 »
Tuskin nokkaketjussa mitään vikaa on...nokkaketjun kiristin poistaa käynnistysäänen ja laite kestää siltä osin paermiin. Kiristimen vaihto töineen oli 150 egee. Tehtiin mulle taannoin. Ei nokkaketjut mene kovin pian. Minullakin ajettu -05 ässällä 52tkm ja kuulemma hyvä nketju vielä dealerin mielestä.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #71 : 27.07.11 - klo:10:23 »
Kiva olis tietää kuinka dealeri nokkaketjun tarkasti.
On noita Ässiin vaihdettu 30tkm kohdallakin.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa 57pannu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • K12s,Wla45, FLH74,FXST80,TR120r,YZ250,Cr500
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #72 : 14.01.12 - klo:17:57 »
Vanha ketjun herättelyä...itsellä vaihdettiin tuossa muutama viikko sitten se kuuluisa takalinkun välitanko. No eihän siinä mitään. Mutta uuden linkun laakerin suojaaminen on kyllä ala-arvoista, siihen linkun päähän tuli muovinen suojus. Suojus ei mielestäni poista sitä vaivaa että takapyörästä lentää vesi suoraan linkun laakeriin, niinkuin ennenkin. Samalla kun purin koko linkuston, huomasin että vaseliinit oli hävinneet muistakin linkun laakereista, erityisesti iskarin alalaakerista. Laakerithan ovat tuttuja neulalaakereita. Eräs mielessä käynyt vaihtoehto oli että laitan rasvanipan ja pienet rasvan poistourat, mutta vielä laiskuus yllätti. No en jäänyt asiaa ihmettelemään, vaan laitoin uudet vaseliinit ja homma jatkuu. Mutta kannattanee tarkistaa. Omalla pärrällä ajettu vajaat 20000 km ja mallia -08. Linkun huoltaminen kannattaa, neulat, stefat ja laakeriholkki.

Kun linkusto oli purettuna, tein linkustoon AL suojalevyn, jolla vedenroiskuminen laakereihin ja iskarin varteen estyy tai ainakin vähenee.
Ei tämä tästä.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #73 : 09.10.12 - klo:17:42 »
Rekaalia:.....
This foaming may cause air to enter into the brake system, which can severely diminish the braking efficiency of the front brakes, possibly causing a crash.


http://cmgonline.com/news/2012/10/09/bmw-recall/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=bmw-recall
« Viimeksi muokattu: 09.10.12 - klo:18:06 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #74 : 10.10.12 - klo:08:05 »
Number of vehicles 258?

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal