BMW Sportbikes Finland

Sporttifoorumi => Takaisinkutsut => Aiheen aloitti: Jakke - 29.05.13 - klo:21:02

Otsikko: Öljyvuoto
Kirjoitti: Jakke - 29.05.13 - klo:21:02
Käytin tänään Ässäni (-06) Heinolla Lahdessa. Asennettiin takaisinkutsuna nokkaketjun "rajoitin". Kotipihassa sadan kilometrin paluureissun jälkeen huomasin, että perä on ihan öljyssä - takarengas erityisesti oikealta puolelta. Pyörä on nyt tasaisesti tiputellut öljyä sanomalehdelle muutaman tunnin. Väistämättä tulee mieleen, että unohtuikohan pojilta joku kiristys työn tuoksinassa. Katteita en ole vielä aukonut.  Aikaisemmin öljyä ei ole ylimääräisiä kulunut, vuodoista puhumattakaan. Haluaisikohan joku kommentoida?
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: bin laden - 30.05.13 - klo:07:01
Kannattaa soittaa sinne huoltoon ja kertoa asiasta. Jos öljyä tulee takarenkaalle paljon, niin saavat huollosta tulla hakemaan pyöräsi sinne takaisin. Älä aja huoltoon öljyisellä takarenkaalla.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: Jakke - 30.05.13 - klo:08:29
Kiitos neuvoista. Tähän suuntaan hieman itsekin pähkäilin.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: spk_1978 - 31.05.13 - klo:16:26
Tuossa kannattaa jo vaatia mopon nouto ja kuntoonlaitto.
Perustelkee vaikka sillä että huollon jälkeen ajaa mieluummin turvallisella pelillä.

Tuntuuko musta vaan vai onko näitä huoltokommelluksia nykyään enempi kuin aikaisemmin?
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: Jakke - 31.05.13 - klo:17:02
Kävivät eilen (to) hakemassa pyörän ja tänään (pe) lupasivat tuoda illalla takaisin. Oikenpuoleisen kopan tiiviste oli kuulemma laitettu huonosti paikoilleen...Pyysin nyt ainakin pesemään pyörän huolellisesti. Vastuullista työtä on asentajan homma. Kyllä kuitenkin Lahdessa ottivat vastuun sählingistä ja nopeasti on toimittu kaiken kuntoon saattamiseksi.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: 1234 - 31.05.13 - klo:18:44
Käytin tänään Ässäni (-06) Heinolla Lahdessa. Asennettiin takaisinkutsuna nokkaketjun "rajoitin". Kotipihassa sadan kilometrin paluureissun jälkeen huomasin, että perä on ihan öljyssä - takarengas erityisesti oikealta puolelta. Pyörä on nyt tasaisesti tiputellut öljyä sanomalehdelle muutaman tunnin. Väistämättä tulee mieleen, että unohtuikohan pojilta joku kiristys työn tuoksinassa. Katteita en ole vielä aukonut.  Aikaisemmin öljyä ei ole ylimääräisiä kulunut, vuodoista puhumattakaan. Haluaisikohan joku kommentoida?

Moi. Voitko kertoa mikä tämä "rajoitin" on.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: Jakke - 31.05.13 - klo:21:56
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: spk_1978 - 01.06.13 - klo:00:28
Kävivät eilen (to) hakemassa pyörän ja tänään (pe) lupasivat tuoda illalla takaisin. Oikenpuoleisen kopan tiiviste oli kuulemma laitettu huonosti paikoilleen...

Näin sen kuuluukin toimia.
Virheitä sattuu eikä niistä kannata sen suurempaa meteliä nostaa jos ne myönnetään ja korjataan kuntoon.
Mikä ettei silloin käytä palveluja uudestaankin.

Pisteet huoltofirmalle.
Ihmisiä ne mopomekaanikotkin on.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: bin laden - 01.06.13 - klo:09:31
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.

Varmaankin tuon näköinen : Chain guide osa 17.

http://www.ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51574&catID=11&catname=Engine&bindName=CAMSHAFT,_CAMSHAFT_GEAR,_TIMING_CHAIN&bindCat=11_3805

Näitä lisättiin huolloissa jälkikäteen. Kannattaa tarkistaa, että omassa pyörässä semmoinen on.

Jotain juttua näistä on ollut.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: Jakke - 01.06.13 - klo:11:31
Olen spk:n kanssa samaa mieltä. Pisteet firmalle. Tekevälle sattuu ja Lahden osasto on toiminut tässä asiassa kaikkien hyvien tapojen mukaisesti. Luulen, että siellä harmittaa tämä episodi. Tuossa eilen ajattelin poistaa avautumiseni, mutta tähän on tullut sen verran kommentteja, että aloitusta on myöhäistä tehdä tekemättömäksi. Ymmärtänette kuitenkin närkästykseni pyörän päältä noustuani Lahden keikan jälkeen.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: JTK - 01.06.13 - klo:11:57
Olen spk:n kanssa samaa mieltä. Pisteet firmalle. Tekevälle sattuu ja Lahden osasto on toiminut tässä asiassa kaikkien hyvien tapojen mukaisesti. Luulen, että siellä harmittaa tämä episodi. Tuossa eilen ajattelin poistaa avautumiseni, mutta tähän on tullut sen verran kommentteja, että aloitusta on myöhäistä tehdä tekemättömäksi. Ymmärtänette kuitenkin närkästykseni pyörän päältä noustuani Lahden keikan jälkeen.
Joo, hyvällekin sattuu vahinkoja, parhaat korjaa jälkensä.
Turha poistele viestejä, voithan lisätä aloitusviestin loppuun että huolto hoiti homman kuntoon.

Koska sama juttu voi käydä vaikka DIY-miehelle. Viestiketju toimii muistutuksena, pyörän kunnon tsekkaamisesta koeajon jälkeen aina kun itse tai joku muu tekee jotain.
Autohommissakin muistutellaan talvi-/kesäpyörien vaihdon jälkeen jälkikiristyksestä. Harvassa taitaa olla ne jotka niin tekevät


 offtopic
Muutenkin näitten luotettavien(?) vehkeiden kanssa on (olis) hyvä tsekkailla aikaajoin vuodot. Auto pysyy mutta mopo ei pysy pystyssä öljyisin / jäähdytysnesteisin kumein. Eikös pilotitkin tarkista ilma-aluksenkin ennen nousuja?
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: hidas57 - 01.06.13 - klo:13:35
Hyvä tarina, ei tällaisia mihinkään kannata poistaa.  bmw2_smilie
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: 1234 - 01.06.13 - klo:15:50
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.

Moi. Ei ukko bmw ole vielä keksinyt K12s:n sellaista "rajoitinta" tai "yliheittosuojaa" joka estäisi mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.
Täystuhona pidän esim. venttiilivaurion.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: mp71 - 01.06.13 - klo:18:06
Tuo ohjari tuleesen verta llähelle alaratasta ettei ketju mahdu hyppäämään hampaiden yli.

Vamaan, kun ketju on tarpeeksi kulunut ja hampaat kuluneet tulee toki ongelmia.
Otsikko: Vs: Öljyvuoto
Kirjoitti: 1234 - 06.06.13 - klo:16:13
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.

Varmaankin tuon näköinen : Chain guide osa 17.

http://www.ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51574&catID=11&catname=Engine&bindName=CAMSHAFT,_CAMSHAFT_GEAR,_TIMING_CHAIN&bindCat=11_3805

Näitä lisättiin huolloissa jälkikäteen. Kannattaa tarkistaa, että omassa pyörässä semmoinen on.

Jotain juttua näistä on ollut.

Moi. Tämä on taas yksi härpäke joka on jouduttu lisäämää, koska nokkaketjunkiristin ei ole toimiva, vaikka on lisätty tämä musta töttörö.