BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => S1000RR => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Pepsi - 30.07.10 - klo:10:37
-
RR kävi kympin huollossa eilen, 11900km ajettu.
Mulla on kytkin takellellut vähän, kahvassa tuntuu kun ei palaudu tasaisesti vaan ikäänkuin takertuu johonkin loppuakohden.
Vaihtovat sitten kytkin vaijerin takuuseen, kotiin ajaessa ei takellellut. Aika ja lisäkilometrit näyttää korjaantuiko.
Perusjutut, öljyt, ö-suodatin ja ilmanputsari. Ei muuta.
Lainapyörä huollon ajaksi F800GS, kahvia niin paljon kun jaksaa/kehtaa juoda.
Huollossa käyminen on melkein miellyttävä kokemus...
-
Mulla menee 40 kympin huoltoon 2.8. ja ihan basic öljynvaihtohuolto se on. Edellinen 30 tkm huolto oli isoin kuulemma mitä ässään tehdään. Täytyy sanoa että kun huollattaa niin pelaa mutta myös maksaa kun on hankala itse tehdä. Edellisessä jaappanilaisessa tein lähes kaikki itse. Ei ollut kuivasumppupeli. Mutta kyllä se tien päällä korvaa kaiken...
-
Ei se kuivasumppu tuota paljoa hankalammaksi tee, öljyt pitää vaan laskea ulos koneesta ja säiliöstä. Hankalaksi sporttibemarin huoltamisen tekee se, että sitä ei ole suunniteltu helpoksi, vaan jälkimarkkinointimielessä. Pikkujuttujenkin takia joutuu purkamaan puoli mopoa. Ei siis lähtökohtaisesti ole edes tarkoitettu, että upporikas BMW-moottoripyöräilijä huoltaa sitä itse vaan vie huoltoon ja itse vaan ajelee puhtain ja silkinpehmein kätösin. Rasvatkoon prolet niitä pyöriä :P
-
Ainakaan tällä jumalan hylkäämällä saarella, UK.
Ei käytännössä ole juurikaan eroa huoltohinnoissa Honda vs. Suzuki vs. BMW.
Muista merkeistä ei oma kohtaista kokemusta.
RR:n kympin huolto makso £174, ei ilmasta mutta ei minusta nyt ryöstökään.
Ja BMW huolto on ollut miellyttävin asioida.
-
F800S:n 10tkm:n huolto maksoi Heinolla 244€. Sopiva hinta tai ei, pakko se kait on. ashamed
-
F800S:n 10tkm:n huolto maksoi Heinolla 244€. Sopiva hinta tai ei, pakko se kait on. ashamed
Biketeamissa K12S:n kympin huolto maksoi 189e. Ja jarrunesteetkin vaihdettiin tuohon.
-
20tkm huolto tänään EMC:llä, hintaan 214€.
Aktioina tuli kaatumistunnistin ja joku huohotinletku.
-
20tkm huolto tänään EMC:llä, hintaan 214€.
Aktioina tuli kaatumistunnistin ja joku huohotinletku.
Onko tosta kaatumistunnistimesta oikeesti jotain hyötyä? Kuinka herkästi se aktivoituu?
Ilmeisesti vaatii huoltokäynnin, että pääsee jatkamaan matkaa?
-
20tkm huolto tänään EMC:llä, hintaan 214€.
Aktioina tuli kaatumistunnistin ja joku huohotinletku.
Onko tosta kaatumistunnistimesta oikeesti jotain hyötyä? Kuinka herkästi se aktivoituu?
Ilmeisesti vaatii huoltokäynnin, että pääsee jatkamaan matkaa?
Mulla jäi mootori käymään, kun kaaduin Alastarossa. Voi olla kehno juttu kun öljyt on aivan väärissä kohdin...
Ohjekirjassa lukee, että se vaan ilmottaa sammuttaneensa koneen. Virta vaan pois, ja starttaa taas.
Kyllä se varmaan aktivoituu lipatessa.
-
Ok. Jos lähtee käyntiin noin, niin ei siitä haittaakaan ole.
-
Jos tämä nyt on samanlainen toiminto kun kawassa oli niin mopo pystyyn ja virrat pois kokonaan ja päälle, niin nollautuu ja lähtee käyntiin.
-
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.
-
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.
Totta ja vielä nolompaa oli jälleen kerran EMC:llä kun menin sinne jo aamulla klo:9.00 ja mopon sain vähän ennen klo:15.00.
Kysyin mikä siinä oikein noin kauan kesti, vastasi että ei saatu millään Saksasta tietoa minne se tunnistin tulee, mä olisin voinut kertoa että sinne slick-mooti palikan toisella puolella olevaan vapaaseen liittimeen, joka löytyy penkin alta. knuppel2 :mrgreen:
-
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.
Pitäiskö näissä puimureissa muuten olla tollanen palikka, siis vakiona, muissakin kun RR:ssä?
Voin nyt kokemuksesta kertoa, että ainakaan F ei sammu jos kellahtaa kyljelleen. :mrgreen:
-
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.
Pitäiskö näissä puimureissa muuten olla tollanen palikka, siis vakiona, muissakin kun RR:ssä?
Voin nyt kokemuksesta kertoa, että ainakaan F ei sammu jos kellahtaa kyljelleen. :mrgreen:
Eikä K12S oops2
-
Eikä -06 k1200gt, vaikka "auto auttoi takaa".... knuppel2
-
Tänään tulikin postissa "recall" kirje eli kehoitus tuoda mopo huoltoon jossa
tehdään nuo JaRRskan mainitsemat huohotin ja kaatumistunnistin työt.
Lainaus
"...breather tube for crankcase will be replaced and a drop sensor retrofitted"
20tkm huoltoon vielä vähän matkaa, eli tulee ylimääräinen huoltoreissu.
Edittiä, kirjeessä ollut selitys
"In the event of the motorcycle being dropped on the left side, engine oil can enter
the airbox through the crankcase breather if the engine is running.
If this oil runs into the combustion chamber when the motorcycle is lifted upright the result can be engine damage (pressure surge due to presence of non combustion chamber)."
-
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.
Pitäiskö näissä puimureissa muuten olla tollanen palikka, siis vakiona, muissakin kun RR:ssä?
Voin nyt kokemuksesta kertoa, että ainakaan F ei sammu jos kellahtaa kyljelleen. :mrgreen:
Mä nyt ihan oikein soitin Heinolle ja kysyin. Selvittivät asian ja tosiaan BMW:ssä ei moista anturia ole, eikä edes saa muihin kuin 1000RR:ään. Kaikkea se saksalainen insinööri osaa, muttei ihan turvallisuuteen vaikuttavia asioita. No eipä se bensamittarikaan mikään loistava toteututs ole, mutta että ei kaatumistunnistinta. ashamed
-
Bemaristit ei kaatuile!
Paitsi noi RääRää-miehet, mutta ne menee muutenkin omilla kierrosluvuillaan.
-
Just
Ja RR:llä jos kaatuu niin mahdollinen konerikko on huolista pienin
-
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.
-
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.
Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?
Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.
-
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?
Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.
Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:
- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) horisko
- Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.
- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?
Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat.
Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.
JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.
-
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?
Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.
Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:
- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) horisko
- Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.
- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?
Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat.
Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.
JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.
;D Voin tarjota tuon bokserin käypästä korvausta vastaan teitille.. hesse_kalja
100:sen vauhdissa tuo koneen sammuminen taitaa olla yhdelle sun toiselle aika toisarvonen juttu, mut voipa se mopo kaatua hitaastakin vauhdista.
-
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?
Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.
Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:
- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) horisko
- Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.
- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?
Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat käyttöön.
Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.
JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.
Joo´o joop hesse_blink
Arvoisa kirjoittaja lienee unohtanut että joukostamme löytyy niitäkin, jotka eivät ole suorittaneet edes level I:tä, saati level X:ää.
Joka kokee tarvitsevansa, voinee talvi-iltojen iloksi askarrellapaskarrella tappokytkimen (kill switch) a´la mönkkäri, trial tms. maastoajoneuvo. Ei liene paha rasti lisätä esim. sivujalan kytkimen piiriin (tai sammutusnapin piiriin). Tappokytkin tankoon ja narun toinen pää ranteeseen tms., niin varmistuu moottorin sammuminen siinä vaiheessa kun kuski irroittautuu pyörästä.
Pokseri on laitteena liian sofistikoitunut, innovatiivinen ja herkkä laite nihilistien kokeiluihin. hesse_blum
-
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.
Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?
Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.
Tuota, kyllä Heinonkin kaveri oli sitä mieltä että sen kytkimen tarkoitus ennemmin on kuskia suojaamassa kuin moottoria. Ihmetteli myös asiaa kun selvisi ettei muissa malleissa sellaista ole. Japanin vehkeissä ja muissakin tollanen on ollut jo vuosia. No eipä tuo silti nyt mikään maailmaa kaatava asia ole, ollaan ilman kun moista kerran ei tuohon tekniikan riemuvoittoon ole saatavilla.
Eikä ne kaadot ja kaatumiset aina ole kiinni holtittomasta / osaamattomasta ajosta. Itse en ole kokenut, mutta nuo kotiloiden liikkeetkin välillä ovat melko mielenkiintoisia liikenteessä.
-
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.
Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?
Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.
Tuota, kyllä Heinonkin kaveri oli sitä mieltä että sen kytkimen tarkoitus ennemmin on kuskia suojaamassa kuin moottoria. Ihmetteli myös asiaa kun selvisi ettei muissa malleissa sellaista ole. Japanin vehkeissä ja muissakin tollanen on ollut jo vuosia. No eipä tuo silti nyt mikään maailmaa kaatava asia ole, ollaan ilman kun moista kerran ei tuohon tekniikan riemuvoittoon ole saatavilla.
Eikä ne kaadot ja kaatumiset aina ole kiinni holtittomasta / osaamattomasta ajosta. Itse en ole kokenut, mutta nuo kotiloiden liikkeetkin välillä ovat melko mielenkiintoisia liikenteessä.
No ei tokkiinsa ole, pahoittelut holtittomasta/osaamattomasta kirjoittelusta. ashamed :mrgreen: