BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Modaukset => Aiheen aloitti: jarska - 24.09.09 - klo:19:21
-
Pleksi kokeilut jatkuu, kuten tuolla orgissa kirjoittelinkin koklasin tuota MRA:n savun väristä mallia, jonka piti mainosten mukaan olla originaalin mallinen tismalleen.
Noh, sehän ei ollut vaan keskeltä plätty ja nekattu ylöspäin hieman.
Aluksi tuntui et se toimi jopa paremmin kuin originaali, mut pitemmällä matkalla tulin toisiin aatoksiin ja vaihdoin alkuperäisen takas. :mrgreen:
Ja toisekseen savun värinen näyttää komeemmalta. hesse_ok
Tässä Puigin versio:
-
Jos nyt viikonloppuna ajelit niin tuuli oli aika sairaan kova -voi vääristää pleksikokeilua(?). Kävin itte mutkan Rovaniemellä ja melkonen puhuri kävi. Semmonen tumma pleksi on ollu mietinnässä itelläki lähinnä (kuvitelluista?) ulkonäön parantimissyistä. Onko muuten K1300Sssä sama pleksi ku K1200s:ssä?
EDIT: sullahan oli o lähetetty tuo viesti aika sitte.
-
Jos nyt viikonloppuna ajelit niin tuuli oli aika sairaan kova -voi vääristää pleksikokeilua(?). Kävin itte mutkan Rovaniemellä ja melkonen puhuri kävi. Semmonen tumma pleksi on ollu mietinnässä itelläki lähinnä (kuvitelluista?) ulkonäön parantimissyistä. Onko muuten K1300Sssä sama pleksi ku K1200s:ssä?
EDIT: sullahan oli o lähetetty tuo viesti aika sitte.
Juu, ehdin kokeilla sekä kovassa tuulessa, et tyynellä ilmalla.
Tulin siihen johtopäätökseen, et tuossa toimii hyvin malli jossa on "kupla" keskellä, kuten alkuperäisessäkin. hesse_ok
Puigin lasia en ole vielä päässyt kokeileen, saas nähdä ehtiikö tälle kaudelle.
Jep, K12 JA K13 sopii sama pleksi, vaikka kaikkien valmistajien luetteloissa ei ole mainittu uudempaa mallia.
-
Mulla oli K1200S:ssä MRA:n racing tuplakupla. Oli kyllä typerän näköinen värkki. Aivan liian ison näköinen, eikä oikeasti antanut mitään hyötyä missään nopeuksissa. Paras on kyllä originaali loppujen lopuksi.
-
Mulla oli K1200S:ssä MRA:n racing tuplakupla. Oli kyllä typerän näköinen värkki. Aivan liian ison näköinen, eikä oikeasti antanut mitään hyötyä missään nopeuksissa. Paras on kyllä originaali loppujen lopuksi.
Savun värinen Bemun oma ois tuunauksen kannalta varmasti hyvä vaihtoehto, mut aivan sikahintanen(207€) hesse_blink
-
Nyt on paikallaan Puigin racing lasi.
Ei paljoa poikkea tosta alkuperäisestä, mut sitä "kuplaa" on keskellä hieman enemmän, kuten oli tarkoituskin. ajelu
Kokeillaan jos ehditään vielä tälle kaudelle onko parempi, ainakin käheen näkönen. :mrgreen:
-
Kävin pikaisesti kokeileen miltä tuntuu ja ei merkittäviä eroja alkuperäiseen.
Tarjoaa enemmän suojaa rintamukselle, repimättä kuitenkaan yhtään kypärää ja pääsee helpommin suojaan kun kyyristyy kovissa vauhdeissa tankkia kohti, siinäpä ne erot.
Ihan tyytyväinen olen ja on tuo ainakin komeempi kuin se kirkas. thumbup9
Laitan vielä pari kuvaa, joista näkee paremmin ulkonäköä:
-
Mistä hommasit/paljonko makso suunnillen? Ihan hyvin sopii tuo tummempi väri thumbup9
-
Mistä hommasit/paljonko makso suunnillen? Ihan hyvin sopii tuo tummempi väri thumbup9
Tilasin Biker Pointin (http://www.bikerpoint.net/) kautta,mut saa myös suoraan louisilta (http://www.louis.de/_307203d98106272a976db136448b332fd8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10007020).
Biker Pointin kautta postikuluineen 85€, louisilla näkyy olevan 64,95, en tiedä noitten postikuluja.
-
No niin. Nythän tuo alkoi jo vähän näyttää moottoripyörältä. Vähän niin kuin eräältä K1200S:ltä.
t. repa
-
No niin. Nythän tuo alkoi jo vähän näyttää moottoripyörältä. Vähän niin kuin eräältä K1200S:ltä.
t. repa
Eikös olekkin komee jo, jotain silti vielä puuttuu. :mrgreen:
-
Mikäs ihmeen tuulilasi viritys se tässä Tampereen Heinolla myynnissä olevassa ampparissa on? hesse_blink
-
Pyörteiden lisääjä? idea3 Omat kokemukset tuplakuplasta vaihdon jälkeen (japanialaiseen) oli, että pyörteily lisäänty, paitti silloin kun ajoi tosi kyykyssä tankin päällä maaten. Niin tuplakuplalla ulkonäkö parani.
-
Mulla on ampiaisessa originaali biimerin tummennettu pleksi.
Oon ollu pirun tyytyväinen sen toimintaan.
Tuplakuplat on toki pornon näköisiä mutta kun ei ihan kokoaikaa tuu vedettyä lättynä tankin päällä niin originaali on mukava.
-
Mikäs ihmeen tuulilasi viritys se tässä Tampereen Heinolla myynnissä olevassa ampparissa on? hesse_blink
Nyt kun tuo pyörä on tuossa omassa talissa niin oli helppo selvittää tuokin "mysteeri", eli se on Laminar Lip (http://www.laminarlip.com/) niminen tuote.
Varmaankin ihan toimiva härpäke, mutta ainakin omaan silmään sen verran ruma että vaihtuu kyllä astetta tummempaan pleksiin ennen kesän rientoja.
Voisihan sitä toimivuutta toki kokeilla sitten syksymmällä kunhan ensin on tullut muutama kilometri alkuperäistyylisen pleksin kanssa jotta on jotain vertailupohjaa idea3
-
Mikäs ihmeen tuulilasi viritys se tässä Tampereen Heinolla myynnissä olevassa ampparissa on? hesse_blink
Nyt kun tuo pyörä on tuossa omassa talissa niin oli helppo selvittää tuokin "mysteeri", eli se on Laminar Lip (http://www.laminarlip.com/) niminen tuote.
Varmaankin ihan toimiva härpäke, mutta ainakin omaan silmään sen verran ruma että vaihtuu kyllä astetta tummempaan pleksiin ennen kesän rientoja.
Voisihan sitä toimivuutta toki kokeilla sitten syksymmällä kunhan ensin on tullut muutama kilometri alkuperäistyylisen pleksin kanssa jotta on jotain vertailupohjaa idea3
Noniin, näin nämä mysteerit selviää. :mrgreen:
Ulkonäöllisesti ei tosiaan niin kovin kaunis mut kiva olis tosiaan saada kokemuksia tuon tiimoilta kunhan pääset kokeileen. hali_peukku
-
Selailin Givin (http://www.givi.co.uk/My-motorcycle/?ma=BMW&mo=K-1200-S-05--08---K-1300-S-09) luetteloa lisää ja näköjään saapi myös K1200S/K1300S tummennettua tuulilasia.
Hieman muista poikkeava muotoilu,taasko mulla ostatetaan kokeiluklasi. :mrgreen:
-
Selailin Givin (http://www.givi.co.uk/My-motorcycle/?ma=BMW&mo=K-1200-S-05--08---K-1300-S-09) luetteloa lisää ja näköjään saapi myös K1200S/K1300S tummennettua tuulilasia.
Hieman muista poikkeava muotoilu,taasko mulla ostatetaan kokeiluklasi. :mrgreen:
Linkissä oleva Motomarket maahantuoja ja myyjä Giville.
-
Onko kellään kokemuksia tuulilasin kiillotuksesta, millä sais naarumuja pois / piiloon ?
Plexi on tumma.
-
Onko kellään kokemuksia tuulilasin kiillotuksesta, millä sais naarumuja pois / piiloon ?
Plexi on tumma.
Plexus (http://baehr.fi/PLEXUS.html) on ainakin kovasti kehuttu aine, en ole itte kyllä kokeillut.
-
Xerapol pelaa joissain materiaaleissa, tosi hyvin toisissa, joissain tosi huonosti (näyttää ens kirkkaalle mutta jää hiukan sameaksi kun valo osuu sopivasta kulmasta. Kannattaa kokeilla johonkin "piilokohtaan". Muistaakseni polykarbonaatti on hankalampi kuin akryyli. Tumma pleksi saattaa olla paha rasti.
Edit: aine on Xerapol ja paketin kupeessa luki että käy akryylille ja perpleksille mutta EI sovellu polykarbonaatille.
-
Jos on pelkkä plexi, polycarbonaatti tai akryyli, niin useitakin kiilloitusaineita löytyy mutta aina tuppaa jäämään hienoinen naarmupinta, joka näkyy sopivassa valossa.
Pitäisi ajaa pinta kiilloituskoneen kanssa niin kuumaksi, että pinta tasoittuu lämmön vaikutuksesta kiiltäväksi. Olen kokeillut, vaihtelevalla menestyksellä. Liikaa lämpöä, ja pintaan tulee muotovirheitä.
Mutta suurempi juttu onkin se, onko plexi pinnoitettu. Niin kuin BMW:n alkuperäiset plexit. Sitä kun menee killoittamaan, niin tuo kova pinta lähtee pois siitä kohdasta ja sitten se vasta pahan näköinen onkin. Vähän niinkuin pinnasta olisi repäisty pala kalvoa pois. Ja killoitettaessa kuluu sitten enemmän juuri siitä kohdasta josta pinta on pois, koska kovan pinnoitteen tarkoitus on suojata plexia naarmuuntumiselta ja pehmeämpi alusmateriaali kuluu sitten kiilloitettaessa.
Kunnon puhdistus plexille ja sitten joku vaha (en pysty suosittelemaan mitään, olen itse ostanut pari viimeistä kertaa uuden plexin naarmuuntuneen tilalle) pintaan. Ideana se, että vaha täyttää naarmut ja plexi tasoittuu tämän vuoksi. Näitä juttuja tuolla foorumeilla on joskus ollut ja itse olen aikanaan nestemäistä akryylivahaa käyttänyt muuten hyvällä menestyksellä, mutta aina vesipisaran saadessaan pinta on mennyt harmaaksi kastuneesta kohdasta. Vähän kun piskottelee, niin onpas saatu varsinainen leopardikuvio aikaiseksi. Se tosin häviää pinnan kuivuttua. Noissa vahahommissa vain on se, että niitä joutuu uusimaan aika ajoin.
t. repa
-
Laminar Lip ei pysynyt kiinni fjr:ssä; irtosi toisesta reunasta 240km/h:n nopeudessa. Oli kyseistä tuotetta mahantuovan firman asentama. Onneksi oli sentään kuormaliinat mukana, niin sai pysymään loppureissun. Ei nimittäin mahtunut takalaukkuun ja laukun telineen päällä muodosti nostavan voiman, olihan aika mielenkiintoinen ajettava, sit vaan liinoilla takaisin kiinni pleksiin.
-
Onhan se nyt kumma jos ei tämäkin kausi ala tuulilasi vekslailuilla. grin
Tänään kokeilin kunnolla tuota tummaa puigin pleksiä "kovemmissa" vauhdeissa(130-140km/h) ja toimii niin että vähentää ilman painetta rintamukselle, kuten tuossa aiemmin syksyllä jo totesin mutta lisää vastaavasti tuulenpainetta kypärään(mun pituus 186cm), ei puistele eikä revi mut painetta tulee.
Ja niinhän siinä kävi että bemarin alkuperäinen takas, ostan joskus kun rikastun sen tummennetun originaalin.
Laitan tonne myyntipuolelle tämän puigin kuitenkin jos se jollekulle muulle sopisi.
-
Bem-Arin avustuksella löytyi fiksaaja naarmuuntuneelle plexille, kiitokset siitä bowdown
Lähti naarmut ja syvät kuopat. Ei uskoisi samaksi pleksiksi, tosi hyvää työtä.
-
Hyvän näköistä jälkeä.
t. Repa
-
Mistä hommasit/paljonko makso suunnillen? Ihan hyvin sopii tuo tummempi väri thumbup9
Tilasin Biker Pointin (http://www.bikerpoint.net/) kautta,mut saa myös suoraan louisilta (http://www.louis.de/_307203d98106272a976db136448b332fd8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10007020).
Biker Pointin kautta postikuluineen 85€, louisilla näkyy olevan 64,95, en tiedä noitten postikuluja.
'
Hinta on laskenut Louisilla sillee, että postikuluineen 64.90e. hesse_wink2 Pitihän se tilata.
-
Mistä hommasit/paljonko makso suunnillen? Ihan hyvin sopii tuo tummempi väri thumbup9
Tilasin Biker Pointin (http://www.bikerpoint.net/) kautta,mut saa myös suoraan louisilta (http://www.louis.de/_307203d98106272a976db136448b332fd8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10007020).
Biker Pointin kautta postikuluineen 85€, louisilla näkyy olevan 64,95, en tiedä noitten postikuluja.
'
Hinta on laskenut Louisilla sillee, että postikuluineen 64.90e. hesse_wink2 Pitihän se tilata.
Eikö tuo nyt ole vähän halpa, miten tuossa saa kukkaron tyhjeneen, mites olis alkuperäinen. innocent
-
Laitoin tänään tuossa ajoreissun jälkeen 1300 S:n MRA:n touringpleksin.Ajattelin piruuttaan kokeilla kuinka sellainen BMW:ssä toimii.
Jos ei tunnu hyvälle,niin sitten kiikutan alkuperäisen pleksin samaan paikkaan "savustettavaksi" kuin tuo Atomicin lasi.Jotenkin vaan tuo
kirkas katteenlasi ei mun silmään natsaa.Toi MRA on varmaan 5-6 cm alkuperäistä korkeampi,mutta eiköhän se sport-tourinkiin sovi.
-
Laitoin tänään tuossa ajoreissun jälkeen 1300 S:n MRA:n touringpleksin.Ajattelin piruuttaan kokeilla kuinka sellainen BMW:ssä toimii.
Miltäpä tuntuu MRA touring plexi ?
-
Laitoin tänään tuossa ajoreissun jälkeen 1300 S:n MRA:n touringpleksin.Ajattelin piruuttaan kokeilla kuinka sellainen BMW:ssä toimii.
Miltäpä tuntuu MRA touring plexi ?
Minuakin kiinnostaa touring plexi, mutta kertokaapa plexiä eestaas ruuvanneet, että onnistuitteko rikkomaan niitä kumipultteja? Minulla niitä hajosi 2 ja yhden tiputin katteisiin eli Heinolta ostamaan moisia lisää ja hintakin oli Torx-ruuvin kanssa yli vitosen kappale. Ostin siitä liikkeestä kaikki 7 kpl eli Epsoon Heinolla niitä ei ole ennen kuin saavat lisää. Kyllä tallissa kirosanat raikuivat. Puigin plexi jäi mielestäni vähän enemmän koholle kuin orkkis. Onko muilla samoja huomioita!
-
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon jotta ottakaa savun värisenä, pinkkinä, kauniita voikukkia maalattuna, ihan miten vaan, mutta alkuperäisen muotoisena tismalleen.
Melkeen jokaista mallia kokeilleena, aina vaan palaa takas originaaliin, se on todella hyvin suunniteltu ässään ja aina vaan menee huonompaan suuntaan kun vaihtaa jonkun muun.
MRA mainostaa yhtä malliaan alkuperäisen muotoisena, mutta ei todellakaan ole sitä.
Puigin tekele oli ainut joka on lähellä alkuperäisen tuomaa suojaa ja aerotynamiikkaa.
Ps. En onnistunut rikkomaan yhtään kumipulttia, saa ne ehyenä irti helposti.
Edit: mitenkä se Ttuttu nyt itse on mennyt niitä pultteja irroitteleen, eikös ne nämä bemarit siellä huollossa pitäneet... hesse_blum
Alan ymmärtää Ttutun huollon tarpeen paremmin, osa pulteista meni rikki ja loput hukassa. :mrgreen:
-
Tää pleksibisnes on varmaan tosi tuottavaa, kun kaikki vaihtelee pleksejä kilvan ja palaa sitten takas vakioon. hesse_hellou
Ei noin pienillä läpysköillä lopulta voi suurta merkitystä olla missään. Eikä se koko edes ratkaise, ongelmia tuntuu olevan noissa oikeesti isoissakin. Edellisen pyörän kanssa kävin kierroksen läpi ja se riitti. Saksalaispalstoillakin on saanut vuosikaudet seurata tuota loputonta kierrettä. Ulkonäköasiat on sitten konsanaan eri juttu, niitä ei pysty eikä tarvii järjellä selittää.
Mulla on omassa tykissä vakiopleksin päällä ruuveilla kiinni MRA:n säädettävä siiveke, joka jäi aikanaan MRA:n pleksin kanssa hyllyyn. Se kun on FZS:lle tehty, niin vähän kapea, mutta kykenee silti vaikuttamaan mukavasti ilmanvirtaukseen. Normaalisti se on aina samassa asennossa, mutta kyytiläisen kanssa veivaan sen eri asentoon, ja ajaessakin sitä voi säätää. Ulkonäkö siinä tuskin monia miellyttää, sattuu olemaan vielä tummennettu kun itse pleksi on kirkas, mutta ei ahista yhtään. 03Biker
-
... onnistuitteko rikkomaan niitä kumipultteja? Minulla niitä hajosi 2 ja yhden tiputin katteisiin eli Heinolta ostamaan moisia lisää ja hintakin oli Torx-ruuvin kanssa yli vitosen kappale. Ostin siitä liikkeestä kaikki 7 kpl ..
offtopic Onko ne oikeesti kumipultteja vai -muttereita? Mutteri on se missä reikä ja pultti (/ koneruuvi) on se joka kierretään siihen reikään, useimmiten kiinni myötäpäivään. Usein kumimutterien sisällä on metallinen mutteri idea3.
Toivottavasti kukaan ei jatka tätä asiatonta, aiheeseen liittymätöntä ja pinnallista kommenttiani mekaanisista, avattavista liitoskomponenteista. :mrgreen:
-
... onnistuitteko rikkomaan niitä kumipultteja? Minulla niitä hajosi 2 ja yhden tiputin katteisiin eli Heinolta ostamaan moisia lisää ja hintakin oli Torx-ruuvin kanssa yli vitosen kappale. Ostin siitä liikkeestä kaikki 7 kpl ..
offtopic Onko ne oikeesti kumipultteja vai -muttereita? Mutteri on se missä reikä ja pultti (/ koneruuvi) on se joka kierretään siihen reikään, useimmiten kiinni myötäpäivään. Usein kumimutterien sisällä on metallinen mutteri idea3.
Toivottavasti kukaan ei jatka tätä asiatonta, aiheeseen liittymätöntä ja pinnallista kommenttiani mekaanisista, avattavista liitoskomponenteista. :mrgreen:
No kumimutteri se on. grin Ne maksavat nelisen euroa kappele, kun pussissa lukee BMW. Tämän jälkeen tiedän mitä ostaa Ruuvikeskuksesta, kun/jos..... :mrgreen: Ja koko on 5mm.
-
No kumimutteri se on. grin Ne maksavat nelisen euroa kappele, kun pussissa lukee BMW. Tämän jälkeen tiedän mitä ostaa Ruuvikeskuksesta, kun/jos..... :mrgreen: Ja koko on 5mm.
Kannattanee ostaa varastoon isompi erä, jos on tarvetta :
http://cgi.ebay.de/Verkleidungsschrauben-Aluminium-M5-Gummimuttern-Scheibe-/200322216368?cmd=ViewItem&pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item2ea42271b0
Halvemmallakin varmaan saa ja ehkä jopa lähempääkin.
-
Laitoin tänään tuossa ajoreissun jälkeen 1300 S:n MRA:n touringpleksin.Ajattelin piruuttaan kokeilla kuinka sellainen BMW:ssä toimii.
Miltäpä tuntuu MRA touring plexi ?
Kyllä noi äijät puhuu tuossa ihan asiaa.Lauantaina ei oo enää MRA-touring pleksiä,vaihdan alkuperäisen takaisin.Aiheutti melkoisen myräkän pään tienoille,meteli karmea ja kovaa ei tehnyt mieli ajaa yhtään.Tämä kaikki 400km testitaipaleella tällaisen lyhyen tapin,niinkuin olen,aerodynamiikalla.Pidemmille kavereille voisi sopiakin (ite 174 lyhyt).
Jos jotakuta kiinnostaa ostakaa TOSI sopivasti pois kuleksimasta. (yv:llä)
-
Taidan ajella tuolla alkuperäisellä plexillä 03Biker
Kiitos kaikille informaatiosta.
-
Taidan ajella tuolla alkuperäisellä plexillä 03Biker
Kiitos kaikille informaatiosta.
Jos haluat vaan ulkonäöllistä muutosta niin onhan bemulla tarjota se sävytetty originaali lasi ystävälliseen 205 eken hintaan.
-
ystävälliseen 205 eken hintaan.
BMWsmile ;D
Taidan ostaa mustaa kilikali maalia idea3
-
ystävälliseen 205 eken hintaan.
BMWsmile ;D
Taidan ostaa mustaa kilikali maalia idea3
Bem-Arillahan on muistaakseni joku tuttu joka sävyttää tosi taitavasti näitä laseja. hesse_wink2
-
ystävälliseen 205 eken hintaan.
BMWsmile ;D
Taidan ostaa mustaa kilikali maalia idea3
Bem-Arillahan on muistaakseni joku tuttu joka sävyttää tosi taitavasti näitä laseja. hesse_wink2
Oikein muistit, tekee siitiä jälkeä !
-
ystävälliseen 205 eken hintaan.
BMWsmile ;D
Taidan ostaa mustaa kilikali maalia idea3
Bem-Arillahan on muistaakseni joku tuttu joka sävyttää tosi taitavasti näitä laseja. hesse_wink2
Oikein muistit, tekee siitiä jälkeä !
Hmm..jahas, mä jo katselin et tuohon pikkuiseen sopis tumma lasi paremmin. grin
-
Juu,kyl se lupas niitä tummentaa.Voin olla välimiehenä jos on tarvetta. hali_peukku
-
Juu,kyl se lupas niitä tummentaa.Voin olla välimiehenä jos on tarvetta. hali_peukku
Kauankos tuollainen F:n visiiri kestää pajalla tummentaa? Mietin et missä kohtaa kesää malttaisi olla ajelematta.
Ja paljonkos noin kustantaisi? Nyt tää tuunaus kyllä karkaa ihan lapasesta. knuppel2
-
Tuunaa vaan,sehän on hienoo.Mä kysyn huomenna siltä mestarilta.Laitan vaikka YV;tä sitten tuleen. BMWsmile hesse_biggrin
-
Mistä hommasit/paljonko makso suunnillen? Ihan hyvin sopii tuo tummempi väri thumbup9
Tilasin Biker Pointin (http://www.bikerpoint.net/) kautta,mut saa myös suoraan louisilta (http://www.louis.de/_307203d98106272a976db136448b332fd8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10007020).
Biker Pointin kautta postikuluineen 85€, louisilla näkyy olevan 64,95, en tiedä noitten postikuluja.
'
Hinta on laskenut Louisilla sillee, että postikuluineen 64.90e. hesse_wink2 Pitihän se tilata.
Eikö tuo nyt ole vähän halpa, miten tuossa saa kukkaron tyhjeneen, mites olis alkuperäinen. innocent
Alkuperäinen on ihan saman muotoinen mutta kirkas eli Puig on blingblingiä. Mutta; varmaan ORGia lukeneet kuulivat, että kaadoin moponi kimppa-ajelulla ihan paikaltaan. Jalan alle oli jäänyt peukun kynnen kokoinen kivi ja kun olin ehtinyt pyörästä noin metrin päähän, pyörä kaatui. ashamed Nysse odottaa rempaa Heinolla. Tein vahinkoilmon ja pyysin Heinon staffia tilaamaan vahinkotarkastuksen. Katteita oli rypyssä ja vaihdetanko vääntyi sillee, että vain 1- ja 2-vaihde menivät päälle. Ja vapaa tietty! Nyt tää vaan odottelee.... angry hedari
-
Oliko vaihde päällä? Mikään pikkukivi ei mopoa kaada, jos laittaa vaihteen päälle, jolloin se ei pääse liikkumaan eteenpäin. KS pitää aina pitää vaihde päällä parkissa. Se sivujalka kääntyy alta aika pienessä alamäessä - nimimerkillä oppirahat maksettu.
-
Pientä päivitystä,kukaan ei halunnut ostaa touring-pleksiä.Niinpä päätin hivauttaa siitä laikalla siivun pois illan ratoksi.Piirsin alkuperäisellä peksillä mallin,siitä n.40mm matalampi ja vot,näyttää hyvälle,on tumma ja huomenna tiedetään miten toimii ajossa.
Aivan hullua hommaa,mutta tarvii kokeilla. hesse_biggrin
-
Pientä päivitystä,kukaan ei halunnut ostaa touring-pleksiä.Niinpä päätin hivauttaa siitä laikalla siivun pois illan ratoksi.Piirsin alkuperäisellä peksillä mallin,siitä n.40mm matalampi ja vot,näyttää hyvälle,on tumma ja huomenna tiedetään miten toimii ajossa.
Aivan hullua hommaa,mutta tarvii kokeilla. hesse_biggrin
Hyvä näin, aina koekaniinia tarvitaan....
-
No niin.
Paninpa mopoon vähän ulkonäköä. Laminar lip on kyseessä oleva härpäke, niin kuin joskus aiemmissa keskusteluissa on tullut ilmi.
Suojaa erinomaisen hyvin tuulelta. Tuuli menee hartialinjan yli eikä pyörteile kypärässäkään.
Mitäs nyt sanotte?
(http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/tuulilasi1.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/tuulilasi2.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/tuulilasi3.jpg)
t. Repa
-
hesse_blink hesse_blink hesse_blink Ihan hyvin voi miittiin tullessa sammuttaa koneen sopivassa myötätuulessa.
Ei tahdo pysyä Repan perässä näissä tourinki hommissa. :mrgreen:
Edit: Unehtui kysyä, näkeekö tosta hyvin läpi?
-
hesse_blink hesse_blink hesse_blink Ihan hyvin voi miittiin tullessa sammuttaa koneen sopivassa myötätuulessa.
Ei tahdo pysyä Repan perässä näissä tourinki hommissa. :mrgreen:
Tuohan oli kauniisti sanottu. On toi niin ruman näköinen, että odotin vähän suorempia kommentteja.
Toisaalta, kun on tarpeeksi tehoa voi lattaa vaikka purjeen tuulilasiksi hesse_blum
No, oikeasti. Ei tuota kehtaa katsella, vaikka se tuulelta suojaakin.
t. Repa
-
Mä voin sanoa suoraan. Aika kauheen näkönen härpäke. :mrgreen:
Melkein vois luulla lotjaksi vastaan tullessa.
-
Tuohan oli kauniisti sanottu. On toi niin ruman näköinen, että odotin vähän suorempia kommentteja.
t. Repa
Kyllä, aivan halvatun ruma se on mutta en kehdannut sanoa kun pitäis RR:ään vielä joskus se takateline. innocent
-
Se on niin ruma , että vois luulla Ilmbergerin tekemäksi hali_peukku
-
Hieno, paljolla myyt ?
-
Se on niin ruma , että vois luulla Ilmbergerin tekemäksi hali_peukku
Ei voi erehtyä Ilmbergerin tekeleeksi. Ei lepata ajaessa hali_peukku
t. Repa
-
Oiskohan kellään tiedossa mikä näistä tuulilaseista olis matalin mahdollinen?
Orkkis plexistä ilmavirran pyörteet iskee suoraan kypärän alareunaan, elikäs hirveä meteli. hedari
MRA touring plexi nostaa ilmavirran kypärän visiiriin, ei yli ja siitähän meteliä piisaa. hedari
Seuraavaksi pitäisi kokeilla joku todella matala tuulilasi, jotta tuo ilmavirta tulisi "ehjänä" pottaan.
Joten josko joku on löytänyt jonkun markkinoilta matalan tuulilasin, niin ilmoitelkoot.
Toinen vaihtoehtohan on ottaa saha käteen ja muotoilla itse plexi sopivan lyhyeksi idea3
Hakki
-
Onko joku ehtinyt keräämään kokemuksia linkin matkapleksistä?
http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400 (http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400)
Pidin neljän vuoden tauon moottoripyörän omistuksesta ja hankittuani K1200S -05, hämmästyin kuinka paljon tuulimelua voi vakio pleksillä tulla. Eli jotain muutosta asiaan olisi saatava.
PS saas nähdä miten tämä ensimmäinen viesti ja siinä oleva linkki onnistuu.
T. Timppa
-
Onko joku ehtinyt keräämään kokemuksia linkin matkapleksistä?
http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400 (http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400)
Pidin neljän vuoden tauon moottoripyörän omistuksesta ja hankittuani K1200S -05, hämmästyin kuinka paljon tuulimelua voi vakio pleksillä tulla. Eli jotain muutosta asiaan olisi saatava.
PS saas nähdä miten tämä ensimmäinen viesti ja siinä oleva linkki onnistuu.
T. Timppa
Hyvin linkki toimi. Jos hommaat paikalleen matkapleksin, niin kerroppa kokemukset. Itsekin olen samaa miettinyt. Melu jää kyllä vakiopleksilläkin vähäiseksi kun käytän tulppia. Mutta jatkossa kun hommaan bluetooth vehkeen kypärään, niin pitäisi puhella ilman tulppia...
-
Oiskohan kellään tiedossa mikä näistä tuulilaseista olis matalin mahdollinen?
Orkkis plexistä ilmavirran pyörteet iskee suoraan kypärän alareunaan, elikäs hirveä meteli. hedari
MRA touring plexi nostaa ilmavirran kypärän visiiriin, ei yli ja siitähän meteliä piisaa. heda
Toinen vaihtoehtohan on ottaa saha käteen ja muotoilla itse plexi sopivan lyhyeksi idea3
Hakki
Juu,omat kokemukset antoi sellaisen tuloksen,että yksin ajellessa tuo "lyhennetty" MRA:n touring-pleksi on hyvä.Mutta aiheuttaa kyytiläiselle karmeet pyörteet ja sitä kautta äänitaso nousee. hesse_biggrin
Niinpä oli orkkispleksi kesän paikallaan ja pysyy,tummaksi muuttuu talven aikana.
Kyllä ne insinöörit vaan tuntuu hallitsevan nuo aerodynamiikka-asiat melko hyvin kokonaisuutta ajatellen tuolla BMW:n tehtaalla.
-
Onko joku ehtinyt keräämään kokemuksia linkin matkapleksistä?
http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400 (http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400)
Pidin neljän vuoden tauon moottoripyörän omistuksesta ja hankittuani K1200S -05, hämmästyin kuinka paljon tuulimelua voi vakio pleksillä tulla. Eli jotain muutosta asiaan olisi saatava.
PS saas nähdä miten tämä ensimmäinen viesti ja siinä oleva linkki onnistuu.
T. Timppa
Hyvin linkki toimi. Jos hommaat paikalleen matkapleksin, niin kerroppa kokemukset. Itsekin olen samaa miettinyt. Melu jää kyllä vakiopleksilläkin vähäiseksi kun käytän tulppia. Mutta jatkossa kun hommaan bluetooth vehkeen kypärään, niin pitäisi puhella ilman tulppia...
Linkin matkapleksi on tilattu. Saatuani sen asennettua ja testattua, kertoilen miten se minulla toimii.
-
Onko joku ehtinyt keräämään kokemuksia linkin matkapleksistä?
http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400 (http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400)
Pidin neljän vuoden tauon moottoripyörän omistuksesta ja hankittuani K1200S -05, hämmästyin kuinka paljon tuulimelua voi vakio pleksillä tulla. Eli jotain muutosta asiaan olisi saatava.
PS saas nähdä miten tämä ensimmäinen viesti ja siinä oleva linkki onnistuu.
T. Timppa
Hyvin linkki toimi. Jos hommaat paikalleen matkapleksin, niin kerroppa kokemukset. Itsekin olen samaa miettinyt. Melu jää kyllä vakiopleksilläkin vähäiseksi kun käytän tulppia. Mutta jatkossa kun hommaan bluetooth vehkeen kypärään, niin pitäisi puhella ilman tulppia...
Oma kokemus on että kypäräpuhelimet kuuluvat paremmin korvatulppien kans.
Korvatulpat poistavat taustamelun.
-
Onko joku ehtinyt keräämään kokemuksia linkin matkapleksistä?
http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400 (http://www.motodeal.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8601400)
Pidin neljän vuoden tauon moottoripyörän omistuksesta ja hankittuani K1200S -05, hämmästyin kuinka paljon tuulimelua voi vakio pleksillä tulla. Eli jotain muutosta asiaan olisi saatava.
PS saas nähdä miten tämä ensimmäinen viesti ja siinä oleva linkki onnistuu.
T. Timppa
Hyvin linkki toimi. Jos hommaat paikalleen matkapleksin, niin kerroppa kokemukset. Itsekin olen samaa miettinyt. Melu jää kyllä vakiopleksilläkin vähäiseksi kun käytän tulppia. Mutta jatkossa kun hommaan bluetooth vehkeen kypärään, niin pitäisi puhella ilman tulppia...
Linkin matkapleksi on tilattu. Saatuani sen asennettua ja testattua, kertoilen miten se minulla toimii.
Huhuu, toimiiko se matkapleksi, onko kokeiltu. Tilasin itse MRA:n varion, saan sen pääsiäisen jälkeen. Laitan raporttia kun saan sen testattua 03Biker
-
Testi on tehty.
Pleksi on muutaman sentin alkuperäistä korkeampi ja on mielestäni originaalia hiljaisempi, jos säädöt ovat ala-asennossa.
Jos sitä lippaa nostaa muutaman pykälän ylöspäin, niin humina kasvaa.
Paikalleen tuon aion jättää. En kuitenkaan uskalla suositella hankinnaksi.
Kypärälläkin on asiaan vaikutusta, hankin Shuberthin C3 ja näiden yhdistelmänä äänimaailma on siedettävä.
T: Timppa
-
Surkeet on ilmat täällä Oulussa. Pari sataa kilsaa menty, ei tarvi vaihtaa alkuperäistä pleksiä takaisin. Sopii hyvin minulle (185cm) tuulen paine rintaan väheni selkeästi, vaimokaan ei takapenkillä valitellut, paljon mukavampi ajaa kovassa tuulessa, melutasoon en hirveästi ota kantaa. Ajan tulppien kanssa, en koe melua ongelmaksi.
-
Olen kuullut että iän myötä toi humina ei kuulemma vaivaa. Itselläni on ikää 39v ikää joten pian varmaan se kuulo heikkenee ja en tartte tulppia ajaessa.
-
Plexin korotus.
Pyörässä on kiinni MRA vario touring plexi. Olen ajanut sillä nyt muutaman kesän ja todennut, että lippa saisi olla vähän korkeampi.
Kävin tänään Etola:sta hakemassa polokarbonaattia 200 X 340 millin palasen.
Maksoi melkein 9 euroa. Värkkäilin siitä vähän korkeamman lipan MRA plexiin.
Käytin pikkupalaa mallina millaiset pyöristykset teen kulmiin. Kuumailma puhaltimella lämmitin ja taivutin lipan samanmuotoiseksi, kuin MRA:n pikkulippa on. Porakoneella porasin reiät samoihin kiinnikkeisiin. Ja asensin lipan kiinni. Nyt vaan odotellaan kevättä, että pääsisin kokeilemaan toimiiko vähän korkeampi lippa paremmin. Kuumalla kelillä voi laittaa alkuperäisen plexin kiinni, niin ei ole niin kuuma ajella. Jos kokeilu meni mönkään, niin ei se paljoa maksanut.
Linkissä äijä mittaa minkä korkuinen plexi pitäisi olla:
https://www.youtube.com/watch?v=ikH2y4Z9Plg
Tuota vinkkiä käytin, kun pähkälin pikkupalan korotusta.
-
Ei paha. Testaaminen jää keväälle, mut voi olla parempi kuin orkkis. Se on niin monesta tekijästä kiinni. Mutta eipä kallis kokeilu. Hienoa. Hatunnosto. :)
-
Mullahan oli säädettävä lippa vuosia. Se ei ollut tosin aivan noin korkea ja ehkä kapeampikin. Sitten alkoi kyrsimään pleksin naarmut ja suttaisuus, joten tilasin kirkkaan Puigin tuplakupla pleksin ja vaihdoin koko roskan. Vuosia jatkunut tyytyväisyyteni lipalliseen versioon mitätöityi kertalaakista! Ilmavirta on paljon 'puhtaampi' ja meteli on vaimeampaa. Ja ulkonäkökin kyllä parani.
Lipasta vanha kuva ohessa. Kyseessä oli alunperin MRA:n pleksin lippa, jonka vaan pulttasin alkuperäiseen pleksiin.
Mutta ei kannata lannistua etukäteen! Pleksien kokeilu on virkistävää ja ellei tilanne pahene yli 30%, niin muutos on aina positiivinen, kuten mopon virityksessä.
-
Totesin itsekkin tuossa kuukausi sitten ettei se ole bemarillakaan ihan onnistunut alkuperäisen lipan suunnittelu..
Vaihtoehdoiksi arvoin joko uuden tuplakuplan tai muun vastaavan investoinnin tai vanhan touring plexin modauksen (orkkiksena touring-lippa on aivan kauhia).
Voin kyllä todeta että lopputulos on mieleinen, mitä nyt olen testannut lippaa.
Viime viikolla just tulin reilun parin tuhannen kilsan reissulta ja orkkiseen verrattuna on mielestäni parempi kun nyt ilmavirta menee ehjänä kypärän ohi.
Ulkonäöllisestikin mielestäni ihan onnistunut.
Muutaku ku kuviosaha käteen vaan ja kokeilemaan! Ei se siitä ainakaan juuri huonone. hesse_wink2
BTW, Jos on joku K-mies Oulun suunnalla liikenteessä niin vois käyä vertailemassa kahdella pyörällä orkkiksen ja modatun eroa niin saa vahvistusta vahvalle perstuntumalle. hesse_biggrin
-Ylli
-
Ois mielenkiintoista kokeilla. Mullon alkuperäinen pleksi, mutta penkki on modattu eli istunkorkeudessa voi olla pieni ero.
-
Mihinkä suuntaan penkin ero on?
Itelläki on jonkinlaiset holkit siellä välissä.. Tiä sitte ovatko aina olleet. hesse_biggrin
Pitäskö se lähtä tässä joku päivä pärräileen?
-Ylli
-
Se mun penkki on aavistuksen matalampi kuin alkuperäinen, mutta myös leveämpi. Jalat yltää alkuperäistä huonommin maahan. Top Sellerien geelipenkki. Ei se korkeusero iso ole, mutta just huomaa. Onhan mulla se vakiopenkkikin tallessa eli vois heittää senki paikalleen.
Voishan sitä käydä päristeleen, kun saat omas taas nippuun.
-
Mullon pyörä taas nipussa!
Mun puolesta vois lähtä vaikka huomennaki ajeleen. Näyttäs olevan kelejä.
-Ylli
-
Tänään la kävis kyllä nyt päivällä. Illalla tulee vieraita ja huomenna on taas pää kipeä.
Jos huomaat tämän missä nähtäis ja monelta?