Kirjoittaja Aihe: Tavarateline ja laukut  (Luettu 45397 kertaa)

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #60 : 05.02.11 - klo:11:07 »
Joo, näytti olevan tosi tiukasti paikallaan kun myyjä niitä demosi. Prhana, nousi lievähkö RR-kuume messuilla...
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #61 : 05.02.11 - klo:15:47 »
Joo, näytti olevan tosi tiukasti paikallaan kun myyjä niitä demosi. Prhana, nousi lievähkö RR-kuume messuilla...

Tulitko kysyneeksi saako noita sopimaan K 1200 R:ään?

Mulle tulis muuten laukkusarjalle hintaa n. 11 000 €.
Laukkurautojen kiinnikkeen kiinnike on turhan arvokas  hesse_blink hesse_biggrin
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #62 : 05.02.11 - klo:18:33 »
En kysynyt, mutta eiköhän hyvin istuvia pehmolaukkuja ole K12R:äänkin saatavilla. Bagsconnectionin valikoimaa selaamaan vaan.

Kallis olis joo laukkutelineen teline, mutta houkuttaa... Tänä vuonna kävin messuilla istumassa kaikki kyykyt ja kyllä, BMW oli minun mielestäni parhaimman tuntuinen ihan objektiivisesti tarkasteltuna ilman  BMWsmile-asennetta. Ensi kesänä taidan käydä koeajoilla vähän siellä sun täällä...
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #63 : 14.11.11 - klo:22:07 »
RR tourinki varustuksella....
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #64 : 15.11.11 - klo:07:14 »
RR tourinki varustuksella....

Mitenköhän se kovien nopeuksien ajaminen tuolla varustuksella?

Aikoinaan ei ainakaan zzr-kawalla pystynyt ajelemaan kovempia nopeuksia tankkilaukun kanssa, kun alkoi kypärä täristä niin perhanasti, että kaistoja samaan suuntaan oli 4 tai enemmän... :)

Jos nyt joku sanoo, että ei sillä tarvitse kovaa ajaa, kun on reissun päällä, niin eikö sitä sitten kannata lähteä jo hitaamalla ja mukavammalla vehkeellä?

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #65 : 15.11.11 - klo:08:33 »
RR tourinki varustuksella....

Nojust. Aika jyrkän näköinen pleksi laitettu. Ideanahan tuollaisessa voisi olla, että ajetaan pärrä hyötykuormineen johonkin tukikohtaan, riisutaan pakaasit ja käydään sitten 'ajelemassa'. Ihan pelkkään tourinkiin ei hyvää pyörää kannata raiskata.  horisko

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #66 : 15.11.11 - klo:11:03 »
Nuo Bags-Connection:n sivulaukut riittää varmasti yhdelle aika pitkälle pelkästään. Nuo sivulaukut ovat muuten tosi loistavat. Olikohan täällä, mutta niissä on sellaiset tukiraudat matkustajan jalkatappien kiinnikkeistä, joihin ne pujotetaan. Paino on satulan yli vedettävän vyön varassa ja nu sivutuet pitävät laukut paikoillaan. Tukiraudatkin on pikakiinnitteiset ja mopoon jää vain pieni kiinnike, kun noita ei tarvitse.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #67 : 15.11.11 - klo:12:56 »
RR tourinki varustuksella....

Mitenköhän se kovien nopeuksien ajaminen tuolla varustuksella?

Aikoinaan ei ainakaan zzr-kawalla pystynyt ajelemaan kovempia nopeuksia tankkilaukun kanssa, kun alkoi kypärä täristä niin perhanasti, että kaistoja samaan suuntaan oli 4 tai enemmän... :)

Jep, tankkilaukku on yks perkele kun ei saa pottaa tuulensuojaan.
Takalaukku ei varmaan aiheuta kauheen pahoja viboja koska on heti kuskin takana.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #68 : 15.11.11 - klo:15:02 »
Nuo Bags-Connection:n sivulaukut riittää varmasti yhdelle aika pitkälle pelkästään. Nuo sivulaukut ovat muuten tosi loistavat. Olikohan täällä, mutta niissä on sellaiset tukiraudat matkustajan jalkatappien kiinnikkeistä, joihin ne pujotetaan. Paino on satulan yli vedettävän vyön varassa ja nu sivutuet pitävät laukut paikoillaan. Tukiraudatkin on pikakiinnitteiset ja mopoon jää vain pieni kiinnike, kun noita ei tarvitse.

Just näin...
Yllättävän käytännölliset laukut, eikä hintakaan oo paha.
Ulkonäöstä en kommentoi....

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #69 : 15.11.11 - klo:17:35 »
Mulla oli Bagsconne... tankkilaukku viimekesän reissulla. Ihan paska ajaa matkaa, 185 oli maksimi matkavauhti ja 245 oli huiput, sen jälkeen meinas pää irrota. Mutkat nyt suju vielä jotenkin.
Eikä tuu enään ikinä tankkilaukkua mun RR:ään.

Poissa Anatooli

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #70 : 18.11.11 - klo:04:59 »
JetWave treenaamaan niskalihaksia!

Mulla on melkein painijan niska. BG-tankkilaukulla v. 2010 huiput 284. Ostin korotetun pleksin v.2011, huiput 287 ja ajotunne oli paljon nautinnollisempi. Ilman korotettua pleksiä oli sopiva matkavauhti jossain n. 200kmh paikkeilla ja 250kmh kohdalla meinasi pää lähteä irti. Noh, suunnittelin 2010-matkan varrella irtohihnasysteemiä pleksistä kypärään...

Korotettu pleksi sinkoaa tankkilaukun kanssa hyvin ilmat yläpuolelta ohi ja ripeän marssivauhdin nostaminen 250kmh on aivan miellyttävää. JetWaven havainto tankkilaukusta ja vauhdista normipleksillä on siis oikea.

Nuo paperiset sivulaukut näyttävät hivenen korneilta. Ihan kuin joku olisi suunnitellut(!) RR:ää tourinkipyöräksi. Tuossa eri kesien välillä päädyin päivittämään Haglöfsin 30l repun vanhaksi brittiläiseksi 80l sotilasrepuksi ja siihen bonuksena 2 * 10l sivutaskut. Kele kun oli säilytystilaa ja ei maksanu paljon! (Laitan joskus kuvan kun kerkeen).

Olen vältellyt noita sivulaukkuja kun niissä on nopeusrajoitus. k1200s sivulaukuilla taitaa olla 170 kmh ja noista BG:sta en tiedä, mutta kai jotain?

Repun kanssa voi tietty vetää ihan kuinka paljon vaan!

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #71 : 18.11.11 - klo:08:25 »
En muista että olisi mitään nopeusrajoitusta nuissa sivulaukuissa.
Yleiset nopeusrajoituksethan pitävät huolen ettei laukkujen kanssa tartte ajaa +/-200km/h nopeuksia (lukuunottamatta Saksaa)
Radallahan ei Erkkikään aja laukkujen kanssa?

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Touring-laukut ärrärrään
« Vastaus #72 : 18.11.11 - klo:16:49 »

Olen vältellyt noita sivulaukkuja kun niissä on nopeusrajoitus. k1200s sivulaukuilla taitaa olla 170 kmh ja noista BG:sta en tiedä, mutta kai jotain?

Repun kanssa voi tietty vetää ihan kuinka paljon vaan!

Ainakin K1200 ässällä pystyy ajamaan niiden laukkujen kanssa ihan sitä nopeutta, minkä pyörä jaksaa niiden kanssa kulkea. Eivät vaikuta pyörän ajo-ominaisuuksiin mitenkään haitallisesti.

Repun kanssa ajelusta on vähän kokemusta ja tässä vertailussa valitsen mielummin ne sivulaukut. Reppuun tulee ainakin minulal laitettua aina liikaa painoa ja sitten kipeytyy joko reidet tai sitten vaihtoehtoisesti kädet puutuu, kun hihnat painaa vähän voimakkaammin.


 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal