Käytin tänään Ässäni (-06) Heinolla Lahdessa. Asennettiin takaisinkutsuna nokkaketjun "rajoitin". Kotipihassa sadan kilometrin paluureissun jälkeen huomasin, että perä on ihan öljyssä - takarengas erityisesti oikealta puolelta. Pyörä on nyt tasaisesti tiputellut öljyä sanomalehdelle muutaman tunnin. Väistämättä tulee mieleen, että unohtuikohan pojilta joku kiristys työn tuoksinassa. Katteita en ole vielä aukonut. Aikaisemmin öljyä ei ole ylimääräisiä kulunut, vuodoista puhumattakaan. Haluaisikohan joku kommentoida?
Kävivät eilen (to) hakemassa pyörän ja tänään (pe) lupasivat tuoda illalla takaisin. Oikenpuoleisen kopan tiiviste oli kuulemma laitettu huonosti paikoilleen...
Moi,"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.
Olen spk:n kanssa samaa mieltä. Pisteet firmalle. Tekevälle sattuu ja Lahden osasto on toiminut tässä asiassa kaikkien hyvien tapojen mukaisesti. Luulen, että siellä harmittaa tämä episodi. Tuossa eilen ajattelin poistaa avautumiseni, mutta tähän on tullut sen verran kommentteja, että aloitusta on myöhäistä tehdä tekemättömäksi. Ymmärtänette kuitenkin närkästykseni pyörän päältä noustuani Lahden keikan jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Jakke - 31.05.13 - klo:21:56Moi,"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.Varmaankin tuon näköinen : Chain guide osa 17.http://www.ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51574&catID=11&catname=Engine&bindName=CAMSHAFT,_CAMSHAFT_GEAR,_TIMING_CHAIN&bindCat=11_3805Näitä lisättiin huolloissa jälkikäteen. Kannattaa tarkistaa, että omassa pyörässä semmoinen on.Jotain juttua näistä on ollut.