Kirjoittaja Aihe: Spekulointia RR:stä  (Luettu 21895 kertaa)

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #15 : 23.10.09 - klo:09:00 »
Lainaus käyttäjältä: jarska
Ohhoh, aika hyvältä näyttäs käppyrät.  hesse_blink

No juu, olematta hirveän puolueellinen sanoisin et noi tehokäppyrät on aina hieman arvelluttavia.

188 takapallolta on jo sen verran raju määrä et se vaatis kammelta pitkälti yli 200 heposta.
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:00:28 kirjoittanut jarska »
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #16 : 23.10.09 - klo:09:24 »
No voidaan me pikkusen olla optimistisia täällä foorumilla. :mrgreen:

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #17 : 23.10.09 - klo:09:26 »
Lainaus käyttäjältä: jarska
No voidaan me pikkusen olla optimistisia täällä foorumilla. :mrgreen:

Et uskalla, et varmasti uskalla, ethän ???   hesse_biggrin
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:08:52 kirjoittanut jarska »
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #18 : 23.10.09 - klo:09:29 »
Lainaus käyttäjältä: "atomic"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"
No voidaan me pikkusen olla optimistisia täällä foorumilla. :mrgreen:

Et uskalla, et varmasti uskalla, ethän ???   :mrgreen:

Eikös Matsollaki ollu busa ennen?

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #19 : 23.10.09 - klo:09:33 »
Lainaus käyttäjältä: Matso
S1000RR ABS = Hinta 16.844€ + Vero 5.056€ = 21.900€

DTC luistonesto = 430€

Quickshifter = 570€

Häläri = 325

23.225€ on koko paketin hinta.


värivaihtoehdot vuodelle 2010




Vertailun vuoksi hinta täällä ruottin maalla:

Hinta alk:168.900 kr = n. 16.800 €

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/index.html
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:00:28 kirjoittanut jarska »
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #20 : 23.10.09 - klo:10:53 »
Niinno...busassa kuitenkin jo 4000rpm kohdalla enemmän vääntöä kun tossa tonnisessa toosassa huippuväännön kohdalla :)


Toinen vakio vastaus on "ei noi oo edes teoreettisia tehoja ja vie "insert oikea penkki tähän" mitattavaksi jne....

Veikkaan et tollasia vastauksia tulee.
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #21 : 25.10.09 - klo:12:04 »
Troy Corser kommentoi tuotantopyörää.


“I recently rode the production model at the Lausitzring
track, and I was blown away by how quick it was. The road
version is barely slower than the race bike.”

Troy Corser, BMW Motorrad Days 2009
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #22 : 25.10.09 - klo:19:55 »
Lainaus käyttäjältä: Matso
Lainaus käyttäjältä: jarska
Ohhoh, aika hyvältä näyttäs käppyrät.  hesse_blink

No juu, olematta hirveän puolueellinen sanoisin et noi tehokäppyrät on aina hieman arvelluttavia.

188 takapallolta on jo sen verran raju määrä et se vaatis kammelta pitkälti yli 200 heposta.

Noissa tehomittauksissa on vissiin aikapaljonkin eroa riippuen missä se penkitetään ja kuinka tehot ilmoitetaan?
Oonkohan pahasti hukassa jos muistelen että hevosvoimiakin oli kahta eri tyyppiä??

Oli miten vaan niin vakuuttavat luvut takaselta, en malttais olla viemättä moista penkitykseen jos sellainen olis tulossa..
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:00:29 kirjoittanut jarska »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #23 : 26.10.09 - klo:07:42 »
Lainaus käyttäjältä: "spk_1978"

Noissa tehomittauksissa on vissiin aikapaljonkin eroa riippuen missä se penkitetään ja kuinka tehot ilmoitetaan?
Oonkohan pahasti hukassa jos muistelen että hevosvoimiakin oli kahta eri tyyppiä??

Minusta kyllä alkaa tuntua, että olet hukassa. Ei poneja mitata. Hepoja vaan.

Joskus vuosi-kaksi sitten oli tehty tehopenkkivertailu Suomessa jonkun MP-lehden toimesta. Penkkien väliset erot olivat muutamia hepoja. Optimistisin penkki löytyi Riku-Motorista. Ja myöhemmin tuosta penkistä löytyi menaaninen vika joka korjattiin, eli nyt tulee paperiin samasta moposta muutama kaakki vähemmän tuossa penkissä.

Kyllä minä uskoisin, että riippumatta siitä missä penkitys tehdään, niin tulokset ovat aikalailla samanlaisia. Tokihan puhumme mittalaitteista, joita pitää tarkistaa ja kalibroida aika ajoin. Ja sen tekemisessä, tai tekemättä jättämisessä on varmaan isoja eroja eri firmojen välillä. Tehtaat kuitenkin hoitavat asiansa ammattimaisesti eli en lähtisi epäilemään noita tehtaan lukuja. Tosin tehtaan ilmoitukset saattavat perustua insinöörien laskemiin ja eroja eri yksilöidenkin välillä löytyy. Muistetaan kuitenkin, että BMW on rakentanut tehokkaita moottoreita jo kymmeniä vuosia autoihin ja ollut formuloissa mukana riittävän pitkään osatakseen tehdä tehokkaan moottorin. Noissa vapaasti hengittävissä BMW:n formula 1 koneissa litratehot ovat yli 300 hp, joten tuo parisadan kaakin loihtiminen tonnisesta koneesta ei pitäisi olla mikään ongelma BMW:lle.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #24 : 26.10.09 - klo:15:40 »
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/_teaserpool/media/instruction_manuals/Riders_manual_S1000RR_2010_FI.pdf

S1000RR manuaali, ja kaikki dingeldongelit selitettynä...ei saat. nyt iski pitkä talvi.  kumarrus  grin.
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:00:30 kirjoittanut jarska »
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #25 : 26.10.09 - klo:16:24 »
Lainaus käyttäjältä: Matso
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/_teaserpool/media/instruction_manuals/Riders_manual_S1000RR_2010_FI.pdf

S1000RR manuaali, ja kaikki dingeldongelit selitettynä...ei saat. nyt iski pitkä talvi.  kumarrus  icon_pai

Ei sun nyt auta kun tulostaa toi, lukea sitä aamukakkilla ja nukkua sen vieressä.  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:00:30 kirjoittanut jarska »

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #26 : 28.10.09 - klo:20:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Repa"
Lainaus käyttäjältä: "spk_1978"

Noissa tehomittauksissa on vissiin aikapaljonkin eroa riippuen missä se penkitetään ja kuinka tehot ilmoitetaan?
Oonkohan pahasti hukassa jos muistelen että hevosvoimiakin oli kahta eri tyyppiä??

Minusta kyllä alkaa tuntua, että olet hukassa. Ei poneja mitata. Hepoja vaan.


Voi hyvinkin olla.
Jotenkin vaan muistelen että penkityksen tehoissa voi olla isojakin eroja, riippuen mittauspaikasta, ilmanlämpötilasta, korkeudesta yms.
Niihin on sitten jotain korjauskertoimia ja jos ne ei oo kunnossa niin tulokset voi olla aika villejäkin.
Mutta menee kyllä ihan muistin taustaraitoja raapien, epäilemättä Repalla on enemmän kokemusta koneista. =)

200Hp ei ole mikään ihme litrasesta, toivottavasti niitä on parin vuoden päästä vielä kohtuullisesti jäljellä.
Helvetin hyvän näköinen toi RR on, jos ajettavuus on edes puolet hehkutetusta niin lupaa aika makeita rundeja.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Matso

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 301
  • S1000RR
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #27 : 28.10.09 - klo:20:26 »
Tehoja kannattaa verrata aina samassa penkissä ajettuihin vehkeisiihin.

Esim akrapovic julkaisee aika kattavasti eri pyörien takarengastehot.

Mittaustuloksia ilmoitetaan kahdella eri tavalla.

Takapyöräteho tai laskettu kampiteho.

Kampitehoa voi olla uuissa hieman piristetyissä kyykyissä lähelle 200hv mutta takarenkaalta ei kyllä yli 190hv vehkeitä hirveän montaa ole.
parempi kahtasataa pääedellä puuhun, kuin satasta perse edellä"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #28 : 28.10.09 - klo:20:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Matso"
Kampitehoa voi olla uuissa hieman piristetyissä kyykyissä lähelle 200hv mutta takarenkaalta ei kyllä yli 190hv vehkeitä hirveän montaa ole.

Olikos kardaanimopojen häviöt luokkaa 15%?
Tällöin tarvis kampiakselilla olla 235 hepoo.
Ei mikään mahdottomuus, mutta kuinka pitkäikäinen moinen kulkupeli on?

Jos ketjumopon häviöt ois esim 8% niin vastaava kampurateho olis 218 hp...

Edittiä:
STP ja SAE termeillä löytyi jotain noista penkityksistä, epäilemättä mutkiin taittuu huolimatta mitä siellä lapussa lukee.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Re: Spekulointia RR:stä
« Vastaus #29 : 28.10.09 - klo:20:50 »
Joku sanonut kardaanin häviöstä 20 %,
tiedä sitten ?
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal