Nyt kun noita testejä alkaa tippumaan niin ilmeisen selkeetä on että 201HP sisältää aika perkuleen monta myyntimiehen mainospollea.Biken Dynotesti on selkeetä luettavaa: Buimuri puskee 17 pollea enemmän kuin uusi iso Ninja, ollen koko jenka-alueella selkeästi edellä.Toinen mielenkiintoinen seikka on että aikaisemmat 10R:t on huomattavasti tehokkaampia keskialueella kuin uusi. 2006 vuosimallin Ninja laittaa tauluun 20hepoa enemmän kuin 2011 malli 8000rpm kohdalla.Itseasiassa uusi Ninja pääsee tehossa ohi edeltäjistään vasta 10-11donan kohdalla.Loppukommentit Bemarille: "Suspension and handling not as good as teh ZX or CBR, engine sometimes too much"Vastaavasti ZX-10R:n ajettavuutta kehutaan.Sinänsä hassua että viimevuodelta juurikin bemun mutkiin meno ja sieltä poistuminen sai kehuja jatkuvasti.
UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??
Lainaus käyttäjältä: jaRRska - 14.03.11 - klo:07:15UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??Kuten aiemmin todettua niin noissa tuloksissa on erilaisia korjauskertoimia.Jos kyseisen penkin 175 tarkoittaisi 201 hp niin bemu olisi poikinut aika hurjat lukemat vastaavilla korjauskertoimilla. (yli 220hp) Katuominaisuustesti joo, siitä huolimatta dynotettu ja mun mielestä mielenkiintoisinta on toi keskialueen "laiskuus" verrattuna jopa 7v vanhempaan ninjaan. Odotellaan kesää ja kunnon testiä.Saadaan Jarsskankin kommentit persdynosta =)
Kiva päästä vertaileen, ajokelit tänne ja heti...
Lainaus käyttäjältä: jaRRska - 14.03.11 - klo:07:39Kiva päästä vertaileen, ajokelit tänne ja heti... 29 mittarissa, ala tulla. (tosin varjolämpö, ei siellä ole pakko olla)Tarjoon menovedet mopolle ja kuskille..
Tämä se on aina yhtä hauskaa, nimittäin arpoa ja vertailla tehoja. Siellä ei Akran sliparilla irronnut noiden Enklannin sumuisten vuorten hurjia yli 190hv takapallotehoja vaan 174,1hv.Dynottaja kertoi minulle että hyvä tulos, tuo tekee jo 200hv konetehoa ja ilmoitettu 193hv oli silloin alakanttiin, kyllä hymyilin tyytyväisenä ja maireana.Noniin, kun vien tuon Kawan ens kesänä samaiseen penkkiin, on kiva vertailla tuloksia ja saan vihdoinkin mielenrauhan.UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??
Lainaus käyttäjältä: jaRRska - 14.03.11 - klo:07:15Tämä se on aina yhtä hauskaa, nimittäin arpoa ja vertailla tehoja. Siellä ei Akran sliparilla irronnut noiden Enklannin sumuisten vuorten hurjia yli 190hv takapallotehoja vaan 174,1hv.Dynottaja kertoi minulle että hyvä tulos, tuo tekee jo 200hv konetehoa ja ilmoitettu 193hv oli silloin alakanttiin, kyllä hymyilin tyytyväisenä ja maireana.Noniin, kun vien tuon Kawan ens kesänä samaiseen penkkiin, on kiva vertailla tuloksia ja saan vihdoinkin mielenrauhan.UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??Ei BMW, tai muutkaan valmistajat ole väittäneet takapyörältä löytyvän 193, tai 201 tehoja. Moottorin teho mitataan kampiakselin päästä, ja takapyörältä ensiö- ja toisiovedon häviöiden jälkeen saatava teho.Nämä penkeissä mitatut moottoritehot ovat aina arvauksia, koska se penkki ei sitten niin millään voi mitata vaihdelaatikon ja toisiovedon tappioita.Mulla antoi tälle mopolle penkki lukeman 172,0 takapyörältä (tämä tietenkihn niin luotettava, kuin penkin tarkkuus), ja siitä se laski moottoritehoksi arvion 192,4. Käytännössä juuri se, minkä saksalainen lupas. Penkittäjäkin sanoi, että saksalaisilla on tapana pitää se, minkä lupaavat. Itse kiihdyttelee Kawalla.Jos tuo 175 on oikea tulos takaselta, moottoritehoksi voidaan tämän testin perusteella veikkailla vaikkapa lukemaa 195 hp.Nuo englannin Amewikan penkkitulokset on kyllä olleet ihan sitä sun tätä. Dewilin putkella ilmoitti joku (USA) sivusto tehoksi 220 hp, mikä on viitisen heppaa enemmän kun tehdas ilmottaa tallin MM-sarjan mopojen tehoiksi. Kyseinen sivusto myi Dewiliä.Älä hyvä mies luovu siitä Kawasta. Se on kuitenkin jo lähtöön 10 kg kevyempi, kuin Buimuri, ja kokorännin jos laitat, paino on sama kun kuussatasissa. Erittäin merkittävä tekijä. Sillä ei ole mitään merkitystä tuolla maksimiteholla näillä kotimaisilla radoilla, vaan nopeimmat mopot on ne jotka on ketterimpiä kurveissa. Eihän tuossa Kawassakaan keula pysy maassa, ennen kun ollaan jo suoran päässä.Joka tapauksessa sulla on puhuria nyt yhtä paljon kun siinä entisessä, ja kehityksessä on menty piiru eteen päin, kun on kevennetty pyörää.
Jarrskahan lupas Jyväskylässä pikkutunneilla mulle pariksi viikkoa Kawaa lainaksi että saan tutustua, tosi reilu kaveri. Muistatko Jarrska?
Nuo biken mittaukset kannattaa jättää aina omaan arvoonsa, nehän nyt ovat aina antaneet erituloksia kuin suomessa mitatut. Onhan tästä buimurin ja kwakan tehoerosta olemassa jo faktaa suomestakin kun Kuvalla viime vkolla mitattuna bemari oli noin 8hepoa huipputehossa kireämpi. Keskialueesta en tiedä kun en ole käyriä nähnyt mutta epäilen suuresti tota biken mittausta. Anyway molemmissa on varmasti liikaa potkua suurimmalle osalle käyttäjistä.