10hp alueelle joita suurin osa radalla viihtyvistä käyttää mutkista avaamiseen, näkisin tärkeempänä etuna kuin huipputehon nostaminen?Ibbottin oppeja taas päivän lisää opetelleena lopetan mietiskelyt power commanderin suhteen ja keskityn ajoasentoon ja jalkareeneihin. Sen verran muuttui meininki päivässä.
...No joo, muistelen taas lukeneeni mutta käsittääkseni RääRäässä on moottorin ohjaus viety pykälää enempi kohti F1:siä jolloin pelkällä power commanderilla ei ihan kauheesti lisää tule? (JTK varmaan oikeena insinöörinä osaa sanoa tähän jotain fiksua?)Ibbottin oppeja taas päivän lisää opetelleena lopetan mietiskelyt power commanderin suhteen ja keskityn ajoasentoon ja jalkareeneihin. Sen verran muuttui meininki päivässä.
Vaikka tehoja tuleekin hyvin keskialueelle pelkällä putkella, niin eihän ne seokset oikein ole kohdallaan, kuten oheisista käppyröistä näkee (lähde: http://www.m-tec.org/html/s1000rr.html). Tietysti jos ajaa vain yli 8000rpm kierroksilla, niin seos on oikealla alueella. Ja senpä vuoksi huipputehoja ei paljoa tule lisää säätämällä.Mitä haittaa voisi olla PCV:n laittamisesta? Takuun loppuminen? Putkenko saa vaihtaa, ja muuttaa siten seoksia pieleen, mutta ei saa säätää seoksia kohdalleen? Epäilen. Omaan pyörään on molemmat temput tehty, ja vielä neljäntenä käyttövuotenakin on takuuseen tehty töitä.No mikäs siinä, voihan pari ekaa vuotta ajella ilman PCV:tä ja laittaa vasta kun takuu on loppu? En yllytä ketään rikokseen, mutta itse laittaisin PCV:n ilman muuta ihan yleisen ajettavuuden vuoksi.
Olikos tuossa uudessa putkessa mitään lambdoja kiinni?
Ahaa, eli moottorinohjaus pystyy säätämään asioita happianturien perusteella. Tiedä sitten millaiset nuo anturit ovat, eli millä alueella ovat toiminnassa. Akraankin kuuluu nuo paikat happiantureille ja asennusohjeessa esitetään niiden asennuskin.