Nyt on sitten kokeiltu Bimun huippuja. Vaihdoin taakse pari piikkiä pienemmän hammasrattaan.
Ensimmäinen veto meni pieleen, koska en saanut kuutosta päälle sifterillä, yritin sitä useamman kerran ennen kuin tajusin vaihtaa kytkimellä.
Taisin olla liian pystyssäkin, vedon jälkeen niska oli jumissa. Nopeutta mitattiin 289,7km/h.
Toinen veto meni hieman paremmin. Tosin kakkosella pyörä keuli liikaa, ja keulimisenesto alkoi vilkuttamaan.
Varoitusvaloa ihmetellessä vedin parilla vaihteella rajoittimelle asti. Lopussa muistin olla mahdollisimman matalana.
Nopeutta mitattiin 294,4km/h.
Toisen vedon jälkeen harmittelin, että taida kolmesataa rikkoontua. Toisella vedolla parannusta tuli vain 5km/h.
Ennen kolmatta vetoa oli hieman kiirettä, että ehdinkö edes vetämään kolmatta vetoa. Ehdin vetämään.
Nyt kiihdytys meni hienosti, ja ehdin vetää pitkään kuutosella mittarissa 299km/h. Nopeutta oli 302,5km/h.
Eli kolmesataa meni rikki, vaikka aluksi huonolta näytti. En huomannut katsoa paljonko kierrosmittari näytti,
mutta vaikutti siltä että pyörä kiihtyi loppuun asti.
Tuuli oli sivuvastainen, monet valittelivat ettei pyörät kulje niin kuin ne normaalisti kulkevat, eli ehkä Kuoreveden Hallin 2010
takasivutuulessa olisi pyörä kelannut enemmän nopeutta.
Yhden päivän analysoinnin jälkeen olen tullut sellaiseen lopputulokseen, että taidan tilata 43 piikkisen takahammasrattaan,
siis yhden piikin vakiota pienemmän. Ehkä sillä ehtii kelaamaan enemmän vauhtia.
Ensi kesänä pitää ottaa rekisterikilventeline pois. Tutkin perjantaina sen irroittamista, mutta minulla on paikoillaan
Bemarin oma tehdasasenteinen varashälytin, joka oli niin nätisti asennettu, johdot nippusiteillä kiinni, etten jaksanut alkaa
repimään niitä irti, että olisin saanut vedettyä vilkkujen ja rekisterikilvenvalon johdot pois.
Tästä on hyvä jatkaa ensi kesänä, muutama pikkujuttu pyörään, lähinnä alustaan ja voimansiirtoon,
niin sitten pitäisi olla kaikki kohdallaan.
Aika monta putkivireistä Hayabusaa ja ZZR1400:sta jäi taakse. Moni veti lähelle kolmeasataa, mutta viimeiset
kymmenykset jäivät puuttumaan. Muutama putkiviritteinen pyörä meni kovempaa, mutta niihin oli tehty muutoksia alustaan.
Pyöriä oli laskettu alaspäin, vaihdettu eteen ja taakse kapeampia renkaita, jne.
Turbo- ja ilokaasupyörät menivät omilla kymmenluvuillaan, paras huippunopeus oli 363km/h...
Eli kyllä pyörä kulkee, kunhan löytyy sopiva paikka sen kokeilemiseen. Oma kovin nopeus parani yli 20km/h.