BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => S1000RR => Keskustelua pyörästä => Aiheen aloitti: jarska - 16.10.09 - klo:09:31
-
Kun nyt bemari näyttää tekevän melkoista "nuorennusleikkausta", mitä luulette miten uutukainen lähtee vetämään markkinoilla?
Tuleeko siitä tarpeeksi houkuttava, kilpailijoihin verrattuna ylivoimainen ja pysyykö hinta kilkkeineen kurissa?
Ostaako sitä enimmäkseen ikäluokka 20-30v vai jopa sporttikärpäsen puraisemat 40-50v ikinuorukaiset. hesse_yahoo
Eikös se aika lähelle yammun rykkösen hintaa tule asettumaan, jotta sen puolesta ei varmaankaan esteitä?
-
Jahas, tuolla näkyi jo hintaakin, Kliks (http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html)
-
S1000RR ABS = Hinta 16.844€ + Vero 5.056€ = 21.900€
DTC luistonesto = 430€
Quickshifter = 570€
Häläri = 325€
23.225€ on koko paketin hinta.
värivaihtoehdot vuodelle 2010
(http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_green_thumb_bright.jpg) (http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_silver_thumb_bright.jpg)
(http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_thunder_thumb_bright.jpg) (http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_sport_thumb_bright.jpg)
-
jaa'a..
Kieltämättä aika perkeleen mielenkiintoinen vehje toi on.
Etenkin kun se jollain tasolla on alkanut kulkea Corserin allakin.
Tarvis päästä tyypittään ennenkuin uskaltas sanoo mitään, saattaa olla jo liiankin sportti mulle..
Helvetin noloo olla radan hitain ja kallein hedari
Matso kai otit ton ralliväreissä olevan?
-
nope, thunder gray innocent
-
Miten mää saisin selitettyä emännälle et kunhan ajaa kortin, niin tämä pyörä olis just se jolla on hyvä harjotella aluksi. :mrgreen:
-
On kyllä älyttömät verot Suomessa. Täytyykin käydä kysymässä, että mitä se täällä maksaa. Tänään itse asiassa olin menossa bemarikauppaan, mutta olikin lauantai. hesse_blink
Mistä sitä kaikkia päiviä muistaa, kun ei tarvitse kellon kanssa kulkea.
-
Abu Dhabista sain tarjouksen 70000AED = 13k€..
Heinolla puhuivat 22 donaa hinnaksi kesän korvilla.
Jostain menee Kataiselle vellirahaa joo..
-
nope, thunder gray 03Biker
-
(http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_street_legal_exhaust_system_for_the_bmw_s1000rr_2010_/3_bmw_s1000_rr_so_short_2010.jpg)
Mitä helvettiä, toi katti on valmiiks jo ruosteessa....huh, toivottavasti siihen saa jonkun carbon suojan päälle tai sit pitää odotaa Akran evo mallin putkistoa ja repii toi härdelli pois.
-
No johan on herkkä ruostuun. hesse_blink
-
Aika ihme homma.
En tiedä onko tuo noitten protojen proleema mut aika ihme jos laadunvalvonnasta menee tuo läpi.
Ja vielä ihmeellisempää et markkinointi osasto Bemarilla antaa akrapovicin julkaistaa noita "virallisina" kuvina.
-
No kyllä on ihmeellinen lipsahdus laittaa ruosteisen pöntön kuva vielä noinkin isoon mainoskuvaan, ei halvattu. :mrgreen:
-
(http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_street_legal_exhaust_system_for_the_bmw_s1000rr_2010_/bmw_s1000rr_2010_partial_slip_on_.jpg)
The new S1000RR produces a massive 188.10 HP at 13175 rpm on the back wheel!!
Compare this to a stock Hayabusa with 179 hp at the rear wheel.
Onkohan noin....?
-
Ohhoh, aika hyvältä näyttäs käppyrät. hesse_blink
-
Ohhoh, aika hyvältä näyttäs käppyrät. hesse_blink
No juu, olematta hirveän puolueellinen sanoisin et noi tehokäppyrät on aina hieman arvelluttavia.
188 takapallolta on jo sen verran raju määrä et se vaatis kammelta pitkälti yli 200 heposta.
-
No voidaan me pikkusen olla optimistisia täällä foorumilla. :mrgreen:
-
No voidaan me pikkusen olla optimistisia täällä foorumilla. :mrgreen:
Et uskalla, et varmasti uskalla, ethän ??? hesse_biggrin
-
No voidaan me pikkusen olla optimistisia täällä foorumilla. :mrgreen:
Et uskalla, et varmasti uskalla, ethän ??? :mrgreen:
Eikös Matsollaki ollu busa ennen?
-
S1000RR ABS = Hinta 16.844€ + Vero 5.056€ = 21.900€
DTC luistonesto = 430€
Quickshifter = 570€
Häläri = 325
23.225€ on koko paketin hinta.
värivaihtoehdot vuodelle 2010
(http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_green_thumb_bright.jpg) (http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_silver_thumb_bright.jpg)
(http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_thunder_thumb_bright.jpg) (http://www.bmw-motorrad.fi/_common/img/bikes/sport/s1000rr/color_s1000rr_sport_thumb_bright.jpg)
Vertailun vuoksi hinta täällä ruottin maalla:
Hinta alk:168.900 kr = n. 16.800 €
http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/index.html (http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/index.html)
-
Niinno...busassa kuitenkin jo 4000rpm kohdalla enemmän vääntöä kun tossa tonnisessa toosassa huippuväännön kohdalla :)
Toinen vakio vastaus on "ei noi oo edes teoreettisia tehoja ja vie "insert oikea penkki tähän" mitattavaksi jne....
Veikkaan et tollasia vastauksia tulee.
-
Troy Corser kommentoi tuotantopyörää.
“I recently rode the production model at the Lausitzring
track, and I was blown away by how quick it was. The road
version is barely slower than the race bike.”
Troy Corser, BMW Motorrad Days 2009
-
Ohhoh, aika hyvältä näyttäs käppyrät. hesse_blink
No juu, olematta hirveän puolueellinen sanoisin et noi tehokäppyrät on aina hieman arvelluttavia.
188 takapallolta on jo sen verran raju määrä et se vaatis kammelta pitkälti yli 200 heposta.
Noissa tehomittauksissa on vissiin aikapaljonkin eroa riippuen missä se penkitetään ja kuinka tehot ilmoitetaan?
Oonkohan pahasti hukassa jos muistelen että hevosvoimiakin oli kahta eri tyyppiä??
Oli miten vaan niin vakuuttavat luvut takaselta, en malttais olla viemättä moista penkitykseen jos sellainen olis tulossa..
-
Noissa tehomittauksissa on vissiin aikapaljonkin eroa riippuen missä se penkitetään ja kuinka tehot ilmoitetaan?
Oonkohan pahasti hukassa jos muistelen että hevosvoimiakin oli kahta eri tyyppiä??
Minusta kyllä alkaa tuntua, että olet hukassa. Ei poneja mitata. Hepoja vaan.
Joskus vuosi-kaksi sitten oli tehty tehopenkkivertailu Suomessa jonkun MP-lehden toimesta. Penkkien väliset erot olivat muutamia hepoja. Optimistisin penkki löytyi Riku-Motorista. Ja myöhemmin tuosta penkistä löytyi menaaninen vika joka korjattiin, eli nyt tulee paperiin samasta moposta muutama kaakki vähemmän tuossa penkissä.
Kyllä minä uskoisin, että riippumatta siitä missä penkitys tehdään, niin tulokset ovat aikalailla samanlaisia. Tokihan puhumme mittalaitteista, joita pitää tarkistaa ja kalibroida aika ajoin. Ja sen tekemisessä, tai tekemättä jättämisessä on varmaan isoja eroja eri firmojen välillä. Tehtaat kuitenkin hoitavat asiansa ammattimaisesti eli en lähtisi epäilemään noita tehtaan lukuja. Tosin tehtaan ilmoitukset saattavat perustua insinöörien laskemiin ja eroja eri yksilöidenkin välillä löytyy. Muistetaan kuitenkin, että BMW on rakentanut tehokkaita moottoreita jo kymmeniä vuosia autoihin ja ollut formuloissa mukana riittävän pitkään osatakseen tehdä tehokkaan moottorin. Noissa vapaasti hengittävissä BMW:n formula 1 koneissa litratehot ovat yli 300 hp, joten tuo parisadan kaakin loihtiminen tonnisesta koneesta ei pitäisi olla mikään ongelma BMW:lle.
t. Repa
-
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/_teaserpool/media/instruction_manuals/Riders_manual_S1000RR_2010_FI.pdf (http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/_teaserpool/media/instruction_manuals/Riders_manual_S1000RR_2010_FI.pdf)
S1000RR manuaali, ja kaikki dingeldongelit selitettynä...ei saat. nyt iski pitkä talvi. kumarrus grin.
-
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/_teaserpool/media/instruction_manuals/Riders_manual_S1000RR_2010_FI.pdf (http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/_teaserpool/media/instruction_manuals/Riders_manual_S1000RR_2010_FI.pdf)
S1000RR manuaali, ja kaikki dingeldongelit selitettynä...ei saat. nyt iski pitkä talvi. kumarrus icon_pai
Ei sun nyt auta kun tulostaa toi, lukea sitä aamukakkilla ja nukkua sen vieressä. :mrgreen:
-
Noissa tehomittauksissa on vissiin aikapaljonkin eroa riippuen missä se penkitetään ja kuinka tehot ilmoitetaan?
Oonkohan pahasti hukassa jos muistelen että hevosvoimiakin oli kahta eri tyyppiä??
Minusta kyllä alkaa tuntua, että olet hukassa. Ei poneja mitata. Hepoja vaan.
Voi hyvinkin olla.
Jotenkin vaan muistelen että penkityksen tehoissa voi olla isojakin eroja, riippuen mittauspaikasta, ilmanlämpötilasta, korkeudesta yms.
Niihin on sitten jotain korjauskertoimia ja jos ne ei oo kunnossa niin tulokset voi olla aika villejäkin.
Mutta menee kyllä ihan muistin taustaraitoja raapien, epäilemättä Repalla on enemmän kokemusta koneista. =)
200Hp ei ole mikään ihme litrasesta, toivottavasti niitä on parin vuoden päästä vielä kohtuullisesti jäljellä.
Helvetin hyvän näköinen toi RR on, jos ajettavuus on edes puolet hehkutetusta niin lupaa aika makeita rundeja.
-
Tehoja kannattaa verrata aina samassa penkissä ajettuihin vehkeisiihin.
Esim akrapovic julkaisee aika kattavasti eri pyörien takarengastehot.
Mittaustuloksia ilmoitetaan kahdella eri tavalla.
Takapyöräteho tai laskettu kampiteho.
Kampitehoa voi olla uuissa hieman piristetyissä kyykyissä lähelle 200hv mutta takarenkaalta ei kyllä yli 190hv vehkeitä hirveän montaa ole.
-
Kampitehoa voi olla uuissa hieman piristetyissä kyykyissä lähelle 200hv mutta takarenkaalta ei kyllä yli 190hv vehkeitä hirveän montaa ole.
Olikos kardaanimopojen häviöt luokkaa 15%?
Tällöin tarvis kampiakselilla olla 235 hepoo.
Ei mikään mahdottomuus, mutta kuinka pitkäikäinen moinen kulkupeli on?
Jos ketjumopon häviöt ois esim 8% niin vastaava kampurateho olis 218 hp...
Edittiä:
STP ja SAE termeillä löytyi jotain noista penkityksistä, epäilemättä mutkiin taittuu huolimatta mitä siellä lapussa lukee.
-
Joku sanonut kardaanin häviöstä 20 %,
tiedä sitten ?
-
Kampitehoa voi olla uuissa hieman piristetyissä kyykyissä lähelle 200hv mutta takarenkaalta ei kyllä yli 190hv vehkeitä hirveän montaa ole.
Olikos kardaanimopojen häviöt luokkaa 15%?
Tällöin tarvis kampiakselilla olla 235 hepoo.
Ei mikään mahdottomuus, mutta kuinka pitkäikäinen moinen kulkupeli on?
Jos ketjumopon häviöt ois esim 8% niin vastaava kampurateho olis 218 hp...
Edittiä:
STP ja SAE termeillä löytyi jotain noista penkityksistä, epäilemättä mutkiin taittuu huolimatta mitä siellä lapussa lukee.
Nää tehopenkki keskustelut on aina erikoisia siitä, että riippuen tosiaan hieman penkistä, koneen lämpötiloista, renkaan pidosta tai ketjujen kireydestä tulokset ovat aina hieman erilaisia, joissakin penkeissä myös simuloidaan patopainetta ja työnnetään ilmaa RAM-AIR järjestelmään jolloin saadaan kutiteltua vielä muutama keinuhevonen lisää.
Tosiaan aina tapahtuuu hävikkiä siirretäessä voimaa kammelta takarenkaalle ja minulla ketjuvetoisissa japsipyörissä hävikki on ollut reilu 10% - 15%.
Tuossa tuttujen kanssa jonkin verran ollaan penkitelty pyöriä ja vertailtu noita käppyröitä otta ois talvisin jotain mitä pällistellä idea3
Tosin...eipä noilla tehoilla ja mun taidoilla se suurin merkitys taida olla, mutta onhan se kiva "tietää" mitä se oma kone potkii.
Esim EX Busa tuotti takarengastehoa sen (195)178hv ,1000RR honda -04 tuotti sen (175)157hv, GSX 1400 vetäs (119)103 rullalle ja R6 sen (119)107hv takapallolle ja Honda XX sylkäs (152)136hv
Mutta mutta...jokatapauksessa on se Saksalainen insinööri loihinut aika hyvän masiinan jos siitä se 185hv+ löytyy takarenkaalta ja varmasti noilla heposilla tulee tuolle luistonestolle käyttöä...on se niin järkyttävä määrä meetwurstia jota pitää hallita, että voin ihan rehellisesti sanoa et olen todella iloinen et tollanen DTC on pyörässä olemassa.
edit* katoin vielä noista mun käppyröistä nuo mitatut DIN tehot ja lisäsin sulkeisiihin.
niin ja tallissahan tällä-hetkellä ainoastaan R6
-
Esim EX Busa tuotti takarengastehoa sen (195)178hv ,1000RR honda -04 tuotti sen (175)157hv, GSX 1400 vetäs (119)103 rullalle ja R6 sen (119)107hv takapallolle ja Honda XX sylkäs (152)136hv
Ja Suomen radoilla nopein (ketterin) noista on R6?
Absoluuttista tehoa tärkeämpää on kuinka se kutitellaan esiin.
Ainakin omassa Ässässä alajengoilla ottaa niin ihmeellisesti kiinni ettei uskalla mitenkään avata hanoja silloin kun tekis mieli.
Ei se kyllä mun ajamisessa vauhtia välttämättä tois lisää mutta pitkästä aikaa olis kiva kokeilla kuinka paljon ketterämpi tollainen kunnon ratakyykky on.
Kävikö Matsolla muita ehdokkaita mielessä ennenkuin oli nimet RR-papruissa?
-
Kävikö Matsolla muita ehdokkaita mielessä ennenkuin oli nimet RR-papruissa?
Ihastuin Sachsenringillä motoGP:n aikana niin totisesti tuohon RR:ään et asia oli melko taputeltu.
Ainoat vaihtoehdot joista oli tarjoius oli Ducatin 1098 Streetfighter ja mielessä kävi myös ducatin 1198, myös KTM 990SM oli harkinnassa hetken.
-
Jees, eli thunder gray väri jääpi, tilausvahvistuksenkin sain joten ei muuta kun kevättä odottelemaaan.
-
Jees, eli thunder gray väri jääpi, tilausvahvistuksenkin sain joten ei muuta kun kevättä odottelemaaan.
Makuassiitahan nämä on, mutta minusta paraan värin valittit ja toisaalta sama minkä värin tuossa pyörässä ottaa, siinä on munaa muutenkin. hesse_yahoo
-
183 hevosvoimaa takarenkaalta....mitä hel.....se on 5 enemmän kun mun ex-busa työns penkissä
Tässä linkki
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/December/dec0909-bmw-s1000rr-dyno-test-183bhp-at-wheel/ (http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/December/dec0909-bmw-s1000rr-dyno-test-183bhp-at-wheel/)
-
Melkosen kunnioitettavia lukemia ja hippasen kevyempi kuin busa. bowdown
-
No niin, eli tulipahan laitettua kyselyä alpharacingille.
Osaa kohta tilaukseen ja seuraavanlainen projekti pitäisi jossain kohtaa reissun jälkeen lyödä kasaan.
(http://68.178.194.211/gallery/data/656/Wallpaper_1_.jpg)
Hintaa tulee kateosille joku reilu 1000€ ja putkistoa en varmaan vaihda kokonaan vaan vaihdan katalysaattorin veke ja tilalle väliputki.
Eli kuvasta poiketen akran sliparilla mennään.
Etumaski pitäänee orggis hommata kun tuohon ei varmaan umpioiden paikkoja viitsi kaivertaa.
Mutta muutamalta kisakuskilta voisi kysellä orggis etumaskia.
Tarrat tilasin jo alphalta ja nyt vain odottelen millaisia mounting kittejä ja ruuveloita tarttee.
-
No niin kamraatit , tulevana kesänä mahdollisuus vuokrata S1000RR ! Ostin firmalle kyseisen laitteen vuokrattavaksi ! Ilmoittelen hintoja myöhemmin ja tietenkin jäsenalennukset ! Hätäsimmät voi kysellä puhelimitse 0400-642830 . Ei ihan vielä ajossa ajelu
-
No niin kamraatit , tulevana kesänä mahdollisuus vuokrata S1000RR ! Ostin firmalle kyseisen laitteen vuokrattavaksi ! Ilmoittelen hintoja myöhemmin ja tietenkin jäsenalennukset ! Hätäsimmät voi kysellä puhelimitse 0400-642830 . Ei ihan vielä ajossa ajelu
No niiih, tuossa on kyllä jo asennetta. bowdown
Missäs päin se firma sijaitsee? innocent
-
Järvenpäässä , mutta lähialueille pystytään myös toimittamaan ! Nyt munkin on varmaan tultava Laajavuoreen , koska olen jo näin pahasti seonnu noihin Pemareihin !
-
Järvenpäässä , mutta lähialueille pystytään myös toimittamaan ! Nyt munkin on varmaan tultava Laajavuoreen , koska olen jo näin pahasti seonnu noihin Pemareihin !
Ilman muuta tulet mukaan. hesse_mbounce
-
Järvenpäässä , mutta lähialueille pystytään myös toimittamaan ! Nyt munkin on varmaan tultava Laajavuoreen , koska olen jo näin pahasti seonnu noihin Pemareihin !
Hienoa mototollo hesse_hellou Laajavuoreen !
-
No niin kamraatit , tulevana kesänä mahdollisuus vuokrata S1000RR ! Ostin firmalle kyseisen laitteen vuokrattavaksi ! Ilmoittelen hintoja myöhemmin ja tietenkin jäsenalennukset ! Hätäsimmät voi kysellä puhelimitse 0400-642830 . Ei ihan vielä ajossa ajelu
Elokuulle varausta heti päälle, ja mielellään ratapäivää samaan syssyyn.
Millä varusteilla aparaatti tulee?
Kai shifteri on mukana? Vai kuuluuks se vakiotoimitukseen?
-
On siinä kaikki tarvittavat herkut ! Oliko se koko elokuu vai miten se oli ?! shakehands
-
Hele*tti kun ei tiiä vielä missä vaiheesas lomia pitelee, mutta joo pistä siitä ekasta päivästä kuukausi etttepäi niin eiköhän lomaviikot siihen osu.. kiillottelet ja puunaat sitä sitten ne päivät kun mä en aja. Varaatko samaan syssyyn botnmiaringin ja alastaron radat koko kuulle, sekä pidät paikkaa Vehoniemellä munkkivadin edessä?
-
Ok ! ajelu
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lMhYReYAERk&feature=related[/youtube]
Suzuki Hayabusa & BMW S1000RR 1.2km race, 2 runs and the RR claimed both.
Hayabusa had Akrapovic Evo exhaust system, race air filter, Power Commander with Auto Tune, the RR is stock.
-
Siinähän jäi Hayabusa komeesti hopeelle.Ei se enää pidäkään paikkaansa se "nothing beat cubic inches",vai miten se meni.
Tosissaan näytti pojat vetävän. jumpie BMWsmile
-
Tämä pitää kyllä laittaa busanistien sivuille, anyone? :mrgreen:
-
Onkos tämä (http://www.nettimoto.com/bmw/s/940076) jonkun meidän foorumilaisen?