BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => S1000RR => Keskustelua pyörästä => Aiheen aloitti: Raaseri - 01.07.11 - klo:10:59

Otsikko: Levottomuutta?
Kirjoitti: Raaseri - 01.07.11 - klo:10:59
Nyt kun on enemmän katuajoa takana, olen tehnyt jännän huomion. Mopo woblaa aika rajusti esim moottoritien rampeissa kun tarjoilee sen minkä uskaltaa vähän samalla kaartaen. Radalla en ole samaa huomannut, toki ajoasento on silloin aika paljon parempi ja paino kunnolla edessä.

Mutta olen kadulla pitänyt noita elektronisia apupyöriä päällä ja musta tuntuu että pahiten woblaa Race-moodilla. Tulee väkisinkin mieleen että aiheuttaako keulimisenesto sen että etufillari jää leijumaan asfaltille ja siksi woblaa. Slickillä ei woblaa kun keulii vaan, tai siltä se tuntuu.

Noh, niin rajua toi woblailu ei ole ettenkö sen kanssa pärjäisi, mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen havainto. Täytyy kokeilla lisää. Jotenkin tuntuu vaan hassulta jos noi kaikki järjestelmät tuo woblaamisen. Ja joo, Dunlopin D211 seosrenkaat, jotkaa nyt lienee pahimmasta päästä levottomat tuollaiseen.

Silti täytyy vielä sanoa: ETTÄ VOE RISTUS ON WOEMANPASKAA KATUMOPEDISSA!
Otsikko: Vs: Levottomuutta?
Kirjoitti: Jussipolo - 01.07.11 - klo:13:53
ss1000rr on miehekäs peli...en oo etes uskaltanu koeajjaaa. Uskallan, en uskalla, uskallan. NO MÄ KÄYN AJAÀ.

Mutta kun siinä ei oo tilaa kamppeille niin ei oo mun peli. Ja ne ketjutkin. bmw2_smilie
Otsikko: Vs: Levottomuutta?
Kirjoitti: Raaseri - 01.07.11 - klo:14:06
Käy käy. Ei se paha ole, mutta jotenkin typerryttävän paljon tuossa on kiukkua, vaikka jos jonkinmoista on tullu omistettua kilpurina ja katumopona. Tarkennus, mallimerkinnässä on vain yksi S. Saksalaiset tuskin vielä viiteenkymmeneen vuoteen pystyy koodittaan mitään merkinnällä "SS". Aikanaan ekoja kertoja saksalaisen vaimoni vanhempien luo laitoin Ducati SS-cup paidan päälle sen enempiä miettimättä. Kaikkihan ne vain sen SS siitä huomas...    offtopic
Otsikko: Vs: Levottomuutta?
Kirjoitti: TommoKe - 02.07.11 - klo:20:55
Niks naks, alustan säätöä.... Ja on loputoa työmaa!!!  tongue2
Otsikko: Vs: Levottomuutta?
Kirjoitti: spk_1978 - 07.07.11 - klo:07:13
Aikanaan ekoja kertoja saksalaisen vaimoni vanhempien luo laitoin Ducati SS-cup paidan päälle sen enempiä miettimättä.

Sälli otti pisteet kotiin kertalaakista!
Otsikko: Vs: Levottomuutta?
Kirjoitti: Raaseri - 08.07.11 - klo:09:52
Toisessa ketjussa tuli jo kirjoiteltuakin. Nyt vähän taas enemmän kokemusta ässästä. Tällä kertaa sain kellot seisautettua 1.22,79 parhaimmillaan. Ratalevottomuus välillä rajua, en saanut kropalla niin paljoa painoa eteen ettei puistelisi suorilla ja joutuu kaasua nostelemaan välillä pois. Hakkaa niin rajusti slapperia että jarrupalat irtoo levyistä ja jarruihin joutu meneen varovasti että ehtii puristelemaan kahdesti tarpeen vaatiessa. Lisäksi keula ei oikein tahdo kantaa, vaan painuu syvälle ja ei saa mitään tehoja jarruttamiseen.

Aiemmin Motoville jo sanoi että nosta keulaa, Wehnältä sama neuvo. En viitsi kenttäolosuhteissa noita turata, ja siksi jätin tekemättä radalla. Eli neuvona jota kokeilen on että nostetaan keula ylimpään viivaan. Ainakin jarruttamiseen sen pitäs vaikuttaa paljon ilman että pitäisi lisää hidastaa ja menettää herkkyyttä. Katotaan vakauttaa geometrian muutos keulaa muuten.

Edessä comp ja reb nyt asennossa 8, esijänitys tehtaan arvoissa (83kg kuski). Takana reb 8, muuten tehtaan tikissä.
Otsikko: Vs: Levottomuutta?
Kirjoitti: Carbon - 09.07.11 - klo:19:51
No niin. Meikä n. 100 kg, josta suurin osa vettä, olen huomannut myös että keula putoaa tosi nopeasti ja syvälle jarrutuksissa. App, Tommoke ja Wehnän kanssa
jutelleena, tulin eilen siihen tulokseen että kaikki säädöt edessä kymppiin ja keula n. 10 mm ylemmäs ja kokeilemaan. Piti vielä sanoman että mulla kävi yhdessä jarrutuksessa niin että keula pohjas ja takapyörä nousi muutaman sentin ylös ja sivulla ja toiselle, etuputket taitaa olla siinä kohtaa melkein vatupassissa, niin ei hyvä.
Kävin äsken tuolla sivuteillä kokeilemassa satasesta jarruttaa voimakkaasti, niin oikeasti heti tuntui paremmalta!
Ei se ihme että nuo isot ja nopeet pojat pistää pyörän säätämisessä suurimman osan etupään toimivuuteen.
Mulla nyt menee ratakierrokseen puolisen tuntia, mutta kyllä sitä voi joutua jarruttamaan ihan maantielläkin? ( Tervetuloa ens vuoden kursseille! )