Mulla oli HP2 Sportissa noi K3:t ensiasennusrenkaina. Sekalaista vuoristopyörittelyä kestivän n. 3500km, kun kuluivat aika tasaisesti koko pinnalta. Vaihdoin jossain välissä vähän pehmeämmät K2:t ja ne kestivät suurinpiirtein 500km vähemmän. Muuten on kyllä hyvä kumi ja pitoa riittää ilman yllätyksiä. Jos johonkin tourinkiin lähtee ja tarkoituksena sorvata koneteitä pitkiä matkoja, niin ei voi kyllä ihmeempää kestoa odottaa.
Tjah, onko tuo nyt sitten ongelma siellä reissussa. Katot vaan etukäteen seuraavan rengassetin tyypin valmiiksi ja vaihdatat siellä halpojen renkaiden maassa. Eli mieluiten valkkaat myös potentiaaliset rengasliikkeet valmiiksi, ja eikun kurvaten pihaan ja uutta alle. Ajon mukaanhan ne uudet renkaat kannattaa sitten valita. Nyt näyttää löytyvän jo hyvin 190/55-renkaita, esim misukalta. Laittaisin ite kyllä Power Puret tuohon pyörään...Ei siinä renkaan reunassa ne kuviot niin hirveästi vaikuta, enempi on seoksesta kiinni. Moottoripyörässä se renkaan tiehen koskettava alue on joka tapauksessa niin pieni (kapea), että vesiliirto ei ole erityinen ongelma. Ja eturengas käytännössä auraa siihen veteen uran ennen takarengasta.
Jos moisella pelillä meinaa ampua radalla ja lähteä kesieurooppaan niin mä melkein käyttäisin eri rengassettiä.Jos lompakko sallii niin osta extra vanteet, helppo itse sitten vaihdella tarpeen mukaan.Mutta mikä on se tulossa oleva mopo?Villi veikkaus: Vifferiä alle?