Edelleen sitä mieltä, että jos kumit kestää tourinkia 7-8 tkm, niiden niiden ominaisuudet ovat kadonneet jo (liian) paljon aiemmin. Onhan tää mutua, mutta mutu on kuitenkin useammalla mopolla nähtyä ja koettua.
Siis jos kysytään rengasvinkkiä
vahvasti maantie / mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun, niin miksi siihen pitäisi suositella jotain muuta kuin
sport-touring rengasta, en ymmärrä? Sellainen rengas on vielä - jos ei parhaimmillaan - niin kuitenkin asiallisessa kunnossa noilla 7-8 tkm lukemilla ja vaihtokunnossa vasta >10 tkm ajelujen jälkeen.
Myös satunnaiseen ratailuun sport-touringit soveltuvat vallan mainiosti. Jos rataa enempi painotetaan, niin silloin minäkin suosittelisin muuta, tai pitäisin turpani ummessa
Ja niistä vahvistetuista renkaista. Ihmettelin joskus samaa, mutta ainakin EMC:n myyjä väitti papereita tutkittuaan, että K 12 ässään riittää ihan normikumit. Vahvistamattomia ne taisi olla mulla senkin jälkeen - lopullista totuutta en tiedä. Aiemmassa K 12 RS:ssä piti edessä(köseoli) olla vahvistettu malli.
Edit: Anteeksi ja wäärinkäsitysten välttämiseksi. Tuo "turpani ummessa" ei siis ollut tarkoitettu kenenkään arvosteluksi. Siis ihan vaan itselle, kun en ratarenkaista mitään ymmärrä.